Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Divinity: Original Sin

Divinity: Original Sin

Kipróbáltuk a Larian alfa állapotban lévő új játékát.

2014.02.26. 12:30 | szerző: Blade Runner | Előzetes

A sikeres Kickstarter kampányt követően a Larian Studios nekilátott, hogy az ígéreteket betartva mindazokat a plusz lehetőségeket beépítsék a játékba, amelyeket a közösségi finanszírozási oldalon a játékból bevásárlók összedobott pénze alapján a fejlesztők vállaltak. Ez a sok kiegészítés jó nagy falat lett, így nem csoda, hogy a 2013-as előzetes kiadási határidőt nem tudták tartani, és még 2014 elején is csak a Divinity: Original Sin alfa verziójával játszhatnak a vállalkozó kedvűek.

Divinity: Original Sin

A Divinity: Original Sin alfa verzióhoz képest elég stabilan fut (még néhány alt-tab-ot is kibírt egy-egy esetben). A gyors fejlesztés és hibajavítás miatt gyakran nem lehet régebbi mentéseket visszatölteni, így eléggé gyorsan kell egy-egy alkalommal végigszaladni a nagyjából 10-15 órányi játékon. A grafika már ebben a fázisban is megfelelő, de például a zenék kicsit össze-vissza jönnek, néha teljes a csönd. A Divinity: Original Sinben a szokásos szerepjátékokhoz képest sokkal szélesebb körűen lehet a környezetet is manipulálni, szinte mindegyik hordó és fadoboz kinyitható, de akár szét is lehet törni, és ekkor – ha szerencsénk van – találhatunk a roncsok között például hordótetőt, ami pajzsként is szolgálhat, amíg nem veszünk, vagy találunk magunknak valamilyen jobb felszerelést. Még egy favödröt is a fejünkbe húzhatunk sisak gyanánt. A legtöbb szerepjátékkal ellentétben a környezetünkben tartózkodók nem díjazzák, ha összeszedjük a holmijukat a lakásban, de még azt is nehezményezik, ha csak kinyitjuk a szekrényüket, így elsősorban a vadonban kószálás közben legyilkolt ellenségtől és a senki földjén található ládákból, hordókból, no meg a földön heverő tárgyak közül szerezhetünk magunknak zsákmányt. Persze csereberélhetünk és kereskedőhöz is fordulhatunk. Elvileg minden karakterrel lehet üzletelni, de persze a kereskedőknek több és megfelelőbb a cucca, mint mondjuk egy koldusnak vagy részeges katonának.

Divinity: Original Sin

A Divinity: Original Sin kezdetén két karakterrel indulunk a küldetésekbe. A játék maga valós időben zajlik, a szaladgálás, a párbeszédek nincsenek időhöz kötve. A harc viszont körökre osztott: amikor ellenség van a közelünkben, a játék átvált fordulónkénti módba. Akciópontokat használhatunk fel a harc alatti mozgásra, fizikai és varázstámadásra, védekezésre.
A párbeszédeknél érdekes lehetőség, hogy akár egyjátékos módban is ellentmondjon egyik karakterünk a másiknak, a győzködés végén a játékrendszer dönti el, hogy végül melyik karakter akarata érvényesült.

Divinity: Original Sin

A Larian játékokban megszokott humor persze itt sem maradhatott el, részeges őrszemek, szószátyár és szófukar tisztek, a halak megzavarása miatt morgolódó pecások és egy levegőbe ugráló, ott megforduló birka is tarkítja a játék első pillanatait.
A Divinity: Original Sin adu ásza várhatóan a könnyen kezelhető küldetésszerkesztő lesz, de ezt egyelőre csak egy-két képen láthattuk, kipróbálására még nem adódott lehetőség. A fejlesztők bevallása szerint a szerkesztőprogram akár még arra is alkalmas, hogy néhány klasszikus szerepjátékot teljes egészében újra elkészítsenek vele, modernebb grafikával.

Divinity: Original Sin

Mivel a Kickstarteren összekalapozott pénz valószínűleg kitart még jó néhány hónapig, így szinte biztosra vehető, hogy a Larian csapat terve az, hogy csak akkor nyilvánítsa késznek a játékot, amikor az valóban stabilan fut, valamint minden párbeszéd, leírás, zene és könyv is a helyén van. Persze elővételben is árulják a játékot, ezzel lehet bekapcsolódni már most az alfatesztelésbe, így az elővételből befolyó összeget is további fejlesztésre, csiszolásra, csinosításra fordíthatják. A kész játék megjelenésének pontos időpontját egyelőre még nem lehet tudni. Mivel a játékot a fejlesztők saját kiadásban adják ki, így sokkal rugalmasabbak lehetnek, mint egy kiadócsoport által finanszírozott termék esetében. ■

Divinity: Original Sin
Divinity: Original SinDivinity: Original SinDivinity: Original SinDivinity: Original SinDivinity: Original SinDivinity: Original SinDivinity: Original SinDivinity: Original SinDivinity: Original SinDivinity: Original Sin

hozzászólások (0)

cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.