Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Yoshi’s New Island (3DS)

Yoshi új szigetén szinte minden a régi.

2014.03.25. 15:30 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

Emlékszem, gyermekkoromban mennyit könyörögtem a szüleimnek egy „nintendóért”, amely azonban túl drágának bizonyult a családi költségvetéshez, nem utolsó sorban az akkoriban csillagászatinak számító ötezer forintos játékárai folytán. Így csupán nyálcsorgatva néztük öcsémmel a tévéreklámokat, amelyben egy fura kis piros ruhás, nagybajszú fickó ugrált ide-oda, bőszen letiporva minden ellenfelét és összegyűjtve mindenféle aranyat meg egyéb lootot. Mario – merthogy ő volt az a kis fickó – és társai azóta több mint belevésődtek a játéktörténelembe, gyakorlatilag annak szerves részévé váltak, és minden valamirevaló platformjáték-rajongó ismeri az említett kompánia kalandjait. A közel harmincéves franchise nem csupán Mario és testvére, Luigi kalandjait dolgozza fel, hanem számos félig, avagy egészen mellékszálként funkcionáló epizóddal is rendelkezik, amelyeknek mind megvannak a maguk hősei és figurái. Egy ilyen mellékágba érkezett a Nintendo 3DS-re nemrég megjelent Yoshi’s New Island, amely mind történetét, mind pedig játékmenetét tekintve a korábbi Yoshi’s Island játékokra épít, de azok ismerete nélkül is teljesen érthető.

Yoshi’s New Island (3DS)

A Yoshi’s Island sorozat a Super Mario széria egyfajta előzményének számít, amennyiben a még bébi Mario, Luigi, illetve szintén kisded barátaik és ellenfeleik mellékszerepelnek bennük. Az új epizód története igen egyszerű: egy megfáradt gólya tévedésből rossz címre, akarom mondani rossz párhoz kézbesíti a kisbaba Super testvérpárt. Ezt felismerve gyorsan neki is iramodik az immár helyes iránynak, ám a gonosz Kamek nevű boszorka (a testvérek majdani ellenfele, az itt még szintén újszülött Bowser gondviselője) útját állja, és magáénak követeli a kicsiket. Azokat azonban csak félig kapja meg, mert Mario a gólya csőréből a yoshi törzs által lakott lebegő szigetre, Egg Islandre pottyan, amelyet a kisded Bowser és bandája hódított meg. A yoshik, egyfajta jóindulatú törpesárkányok azonnal a gondjukba veszik őt, és elindulnak vele számtalan veszélyen át, hogy elvezessék öccséhez, akinek jelenlétét mágikus módon megérzi.

Az előző rész, a 2006-ban megjelent Yoshi’s Island DS egyik legjobb újítása volt az első, 1995-ös epizódhoz képest, hogy a Super Mario univerzum számos alakja belekerült kisbabaként, és mindegyikük különböző speciális tulajdonságokkal rendelkezett, ami színesebbé, változatosabbá tette a játékot. Ebből az epizódból ez kimaradt, így most csupán a testvéreket, legfőképpen Mariót cipelik a kis sárkányok a hátukon. A játékmenet nagyon hasonlít az előző részekéhez, illetve a Mario platformjátékokban megszokottakhoz. Yoshi képes lenyelni ellenfeleit, akikből tojást tud tojni. Ebből maximum hat darab lehet nála egyszerre, amolyan fura toldalékként hozzácsatolva a hátsójához. A tojásokkal megcélozhatja a rá veszélyt jelentőket, de akár hasznos tárgyakat vagy gyűjtögethető cuccokat is eltrafálhat velük. Amennyiben hozzánk ér valami nem kívánatos dolog (ellenfél, lövedék stb.), Mario jajveszékelve lerepül a hátunkról, és nekünk igen limitált időnk van őt visszaszerezni. Ha ez nem sikerül, kezdhetjük az adott szakaszt elölről. Ezen kívül le is zuhanhatunk még néhol, de egyéb elhalálozási mód alig létezik a játékban. Itt is nyílnak erre-arra különféle ajtók, amelyek mögött rendszerint bővíthetjük a gyűjteményünket a bezsebelhető tárgyakból, avagy különféle mini-játékokat játszhatunk. Az epizód talán legnagyobb újítása az óriási méretű ellenfelek lenyelésének és azt követően belőlük hatalmas méretű tojások kitojásának lehetősége, amelyek segítségével bizonyos helyeken utat törhetünk magunknak. Ezt leszámítva minden maradt a régebbi epizódok által már felvázolt kerékvágásban, és az előző iteráció jópofa kisdedjei is nagyrészt kikerültek ebből az epizódból. Az egyjátékos mód mellett két játékos számára is van lehetőség némi közös mini-játék mókára.

Yoshi’s New Island (3DS)

A széria képi világára mindig is a pasztellszínek skáláját felvonultató, festményszerű (akvarell, krétarajz stb.) hátterek alkalmazása volt jellemző, ami most is megtalálható benne. A háromdimenziós megjelenítés nem sokat dob ugyanakkor az élményen, így én ki is kapcsoltam azt mindjárt az elején. A figurák és az egyes szereplők nagyon aranyosak, de azt hiszem, ezen nemigen van mit csodálkoznunk a franchise ismeretében. A zene- és hanganyag az első pár percben nagyon kellemes, de később roppant monoton, majd egyenesen idegesítő lesz, így azt is nem egyszer kikapcsoltam vagy jelentősen lehalkítottam. Az effektek aranyosak, úgyszintén a muzsika is, de a monotonitás mindenen túltesz sajnos. Az irányítás szinte semmit sem változott, és az is beletanulhat (a rengeteg segítségnek hála), aki még soha nem játszott ilyen stílusú játékkal vagy most töltötte be az ötödik életévét. A program nehézsége nem mondható a legdurvábbnak, nagyon érződik rajta, hogy azt leginkább a fiatalabb korosztálynak szánták.

A Super Mario univerzum egyik legismertebb mellékalakja, Yoshi, a cuki kis sárkány megkapta tehát legújabb egészestés, külön bejáratú játékát, amely azonban szinte semmi újat nem ad az előző epizódokhoz. Félreértés ne essék, én nem vagyok az „ami pont olyan jó, mint az előző része, az már nem jó” mozgalom híve, de mindenképpen meg kell jegyeznem, hogy aki valami nagy újdonságra számít, az jelen esetben csalódni fog. A játék mindazonáltal bájos, aranyos és kellemes; remek szórakozást nyújthat a jó platformjátékok szerelmeseinek. ■

Yoshi’s New Island (3DS)
Yoshi’s New Island (3DS)Yoshi’s New Island (3DS)Yoshi’s New Island (3DS)Yoshi’s New Island (3DS)Yoshi’s New Island (3DS)

értékelés

Yoshi's New Island

Yoshi's New Island
Pozitívumok
  • Minden, ami jó volt eddig, az most is az
  • Kellemes platformer játékélmény
  • Összességében remek móka
Negatívumok
  • Borzalmasan monoton hangok és zene
  • A 3D-s megjelenítés hanyagolható
  • Minimális újítást tartalmaz az eddigiekhez képest
  • Nem jelent túl nagy kihívást
7,0
grafika 8
hangok 5
játszhatóság 8
hangulat 7

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?