Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Dragons and Titans

Sárkányháton harcba szállunk – újabb ingyenes csavar a MOBA recepten.

2014.03.31. 09:01 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

Nem szeretnék klisésen vagy épp önismétlően hangzani, ezért kivételesen nem akadnék ki azon, hogy még mindig milyen irreális mennyiséget kapunk a League of Legends és a DotA2 babérjaira törő ingyenes MOBA játékokból (ezúttal is legalább négy különböző zárt bétába van meghívom), de tény és való, havi rendszerességű magazint lehetne készíteni csak erről a műfajról, az újabb és újabb bejelentések hihetetlen változatossága alapján pedig a cikkekből egyes részeket másolás-beillesztés módszerrel lehetne összevágni. Ha egy ilyen magazin létezne, a Dragons and Titans azonban minden bizonnyal megérdemelne egy saját, teljesen eredeti anyagból összerakott oldalt, kissé furcsa eredete (Facebookon debütált, eredetileg a Zynga gondozásában) ellenére ugyanis sokkal többet próbált újítani a műfajon, mint három-négy random rivális együttvéve.

Dragons and Titans

Egy hatalmas erejű sárkánylovast alakítunk, akinek kiképzését követően feladata a különböző világok felszabadítása és megvédése sárkányai és fegyverei segítségével. Ezt tehetjük számtalan egyjátékos küldetésben, ahol rendszerint creepek ezreivel és gép irányította sárkányokkal kell összecsapnunk, vagy a szokásos multis stílusban (érdekességként ezeket is tudjuk MI csapattársakkal és ellenfelekkel gyakorolni). Utóbbi ráadásul három különböző játékmódot is kínál: MOBA játék esetén a feladatunk az ellenséges csapat obeliszkvonalát lebontani, és kiszabadítani a bázisukon csapdába esett hatalmas titánunkat (ha eléggé előrehaladtunk, egy brutálisat sebző és a közeli egységeket gyógyító kisebb káosztitán is segítségünkre siet). Capture Points pályán kontrollpontokat kell elfoglalnunk, hogy az általunk fogságban tartott titán pajzsa erősebb legyen/gyorsabban regenerálódjon, míg az ellenfélé gyengüljön. Végül ARAM csatában egyetlen szűkebb lane-en csaphatunk össze random összeállított karakterekkel.

Dragons and Titans

Szokásos klikkmaraton helyett a Shift és a Space billentyűk segítségével szárnyalhatunk kurzorunk felé, vagy tőle el, míg támadásaink az egérre és a megszokott QWER gyorsbillentyűkre kerültek. A sárkányok, valamint a tény, hogy a levegőben vívjuk meg csatáinkat, sokkal szabadabb manőverezést, gyorsabb mozgást, nagyobb létszámú, látványosabb összecsapásokat és rengeteg, jó reflexek segítségével könnyen elkerülhető támadást adnak a recepthez. A sebesség a Dragons and Titans egyik legfőbb vonzereje: a leghosszabb csata sem tart negyed óránál tovább, a harcból visszavonulva életerőnk hihetetlenül gyorsan töltődik vissza (arról nem is beszélve, hogy a böngészős eredet miatt a telepítés és indítás sem vesz igénybe néhány percnél több időt).

Dragons and Titans

Érdekes reformon esett át a fejlődési rendszer is. Kicsit feljebb is kiemeltem, hogy sárkányok és fegyverek állnak a rendelkezésünkre – ez a kettő ugyanis a játékban két teljesen külön, szabadon kombinálható fogalom: a választott sárkány (elég változatosak, van klasszikus tűzokádótól a steampunk gépszörnyig minden) meghatározza alapvető szerepünket a csatában, támadásunk típusát, valamint két speciális képességünket, míg a választott fegyver a további két skillt adja. Ez rengeteg lehetőséget ad a játékosok kezébe (jelenleg nagyjából 30-30 fegyver és sárkány van, amelyeket véletlenszerűen kombinált hármas csomagokban vagy magasabb áron egyenként vehetünk meg, illetve néhány mindig ingyenes rotációban is kipróbálható), egy brutálisan sebző példányt ugyanis egy még brutálisabb fegyverrel szerelhetünk fel, vagy épp gyógyító tárggyal, esetleg egy lassabb, support jellegű sárkányt is megtámogathatunk olyan felszereléssel, amely megkönnyíti számára az erősebb ellenfelek elkerülését.

Dragons and Titans

A fenti remekül hangzó receptbe azonban több helyen is hiba csúszott, vagy még inkább a megvalósításuk hagy maga mögött némi kívánnivalót. Az egér alapú célzás például egy jó ötlet, sárkányunk viszont automatikusan mindig a kurzor felé fordul, ez pedig nem kicsit kellemetlen, ha az egyik képességünket szintlépés után fejleszteni akarjuk, hiszen ekkor automatikusan a menüsor felé fordulunk. Az előrehaladás/hátrálás kicsit nehezen szokható (ráadásul a kissé kényelmetlen billentyűkiosztáson nem lehet változtatni), az egyik legfurcsább újítás azonban az volt számomra, amikor felfedeztem, hogy más MOBÁ-kkal ellentétben a sárkányom nem lesz erősebb minden szintlépésnél, hanem őt magát is fejlesztenem kell egy passzív tulajdonság segítségével, amely a speciális skillek közé került, csak mivel közvetlen módon nem tudjuk használni, nincs hozzá gyorsbillentyű osztva. Így elég érdekes helyzetek születtek, amikor választanom kellett, hogy több életerőt és nagyobb sebességet, vagy a kedvenc speciális skillem egy újabb szintjét szeretném megnyitni. És ilyen apróságok még bőven vannak: frusztrálóan nagy mennyiségű ellenfél az egyjátékos küldetésekben, látszólag felesleges aranygyűjtögetés a pályákon, elnagyolt sárkány- és fegyverválasztó képernyő... Arról pedig már nem is beszélve, hogy a facebookos eredet miatt a játék grafikailag sincs egy szinten a vetélytársakkal (nagyjából a nemrég bemutatott The Gate színvonalát hozza), ráadásul a könnyű hozzáférhetőség miatt rengeteg kezdő, csapatmunkára képtelen játékossal vannak tele a szerverek.

Dragons and Titans

A Dragons and Titans nagyon jól indult, de ahogy egyre többet játszottam vele, úgy fedeztem fel egyre több olyan designbeli hibát, átgondolatlanságot, amelyek fokozatosan lerombolták az újdonságok ízét, míg végül nem maradt más, mint egy ambiciózus, ám az átlagos szintnél semmivel sem jobb újabb MOBA. ■

Dragons and Titans
Dragons and TitansDragons and Titans
Dragons and Titans
A legutóbbi Dragons and Titans cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?