Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Diablo III: Reaper of Souls

Malthael meglógott Azkabanból és a Westmarchon dementorkodik.

2014.04.03. 12:30 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

Azt hiszem, sem a Blizzard Entertainment csapatát, sem pedig az általuk készített videojátékokat nem kell bemutatnom senkinek. Ők azon ritka fejlesztők egyike, akik akármihez is nyúljanak, az nemhogy arannyá, de rögvest platinává válik kezeik alatt. Miután 2004-től fogva hosszú ideig az „aranytojást tojó tyúkocskájukat”, a World of Warcraftot hizlalták, mindenki legnagyobb örömére a 2010-es évek elején végre visszanyúltak másik két sikerszériájukhoz is, és sorra kezdtek megjelenni a StarCraft és a Diablo sorozatok univerzumaiban játszódó folytatások. Ezek egyike volt a 2012-es Diablo III, amely minden akció-szerepjátékok ősének legújabb eljövetelét hozta el az igencsak népes rajongótábor számára. Ahogy pedig az lenni szokott, szűk két esztendővel az alapjáték megjelenése után megérkezett annak első egész estés kiegészítője, a Reaper of Souls, amely igen bőséges többletet, valamint nem kevés változtatást is ad az eddig sem csekély tartalommal felruházott alapjátékhoz.

Diablo III: Reaper of Souls

Az egyik legfontosabb adalék a történetet tovább vivő ötödik felvonás. Ebben a nephalemnek (vagyis a játékosnak, aki a sorozat folyamán különböző hősök képében sorra legyőzte, majd egy fekete lélekkristályba zárta a pokol hét fő gonoszát) egy új, nem várt ellenféllel kell felvennie a harcot. Ő nem más, mint az angyalok égi tanácsának volt tagja, a bölcsesség hajdani őrzője, Malthael. Történik ugyanis, hogy a súlyos terhet magába foglaló fekete lélekkristályt az emberiségért magát feláldozó, önként halandóvá vált arkangyal, Tyrael hat horadrim (őrző) társával együtt éppen elrejtené mélyen a felszín alatt, Westmarch első királyának a sírjában, amikor az immár a Halál Angyala képében tetszelgő Malthael megjelenik. Tyrael és egyetlen horadrim élik csak túl a találkozást és a kristály elrablását. Megkeresik hát a nephalemet, és azzal a feladattal ruházzák fel, hogy – szokás szerint – mentse meg Sanctuary világát, közben pusztítsa el Malthaelt, és persze szerezze vissza az ellopott ördögbörtönt. Utunk során ezúttal nem Khandurasban, hanem attól nyugatra, Westmarchban követjük a Lelkek Learatójának útját. Közben eljutunk annak fővárosába, Westmarch Citybe, az ottani katedrálisba, a várost övező Blood Marshra, a Mennyekbe, valamint egy rég nem látott helyszínre, Pandemonium erődjébe is. Utunk során találkozhatunk több új és régi szereplővel, míg végül legyőzzük a Halál Angyalát, annak hű szolgáival együtt, és mi leszünk újfent a HŐS. Gondolom, nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a történet befejezése újabb folytatást enged sejteni, de hogy az egy következő expanzió, avagy egy negyedik epizód lesz-e, arról nem szól a fáma.

Diablo III: Reaper of Souls

Az új fejezet mellett szintén hagyományosnak mondható további kasztok integrálása a játékba. Ezúttal a crusaderrel, egyfajta a jót és a fényt képviselő, szent mágiát és nyers erőt alkalmazó, számos védekező funkcióval ellátott, mégis leginkább tank jellegű karakterrel bővült az eddigi öt. Mellette egy új mester, a mystic is segít felszerelésünk tulajdonságainak átszabásában, és az eddigi hatvanas szint helyett ezentúl a hetvenes jelenti a plafont. Ennek elérésekor egy negyedik passzívképesség-tárhely nyílik meg az interfészen, amelybe a kiegészítőben foglalt számos új képesség közül válogathatunk. Vannak friss rúnák és egyéb nyalánkságok is, így a már ismert karakterfejlesztési rendszer újabb lehetőségekkel bővült. Mindezek mellett egy remek kalandozó játékmód (Adventure Mode) került be a programba, amelyben ki-ki a maga örömére járhatja be szabadon a program világát, és derítheti fel vagy foszthatja ki a véletlenszerűen generált sírokat és katakombákat.

Diablo III: Reaper of Souls

A kiegészítő az előző bekezdésekben részletezett lényeges új tartalommal bővíti a Diablo III játékmenetét, de a teljesség kedvéért röviden szót kell ejtsek az annak megjelenését mintegy egy hónappal megelőzően, ez év február 25-én kiadott 2.0.1-es patch által bevezetett módosításokról is, hiszen a Reaper of Souls ezek meglétét alapvetőnek veszi. A tapaszban számos játékelem drasztikusan átalakult, mint például a szintlépés, a lootrendszer, a tárgy- és főzetkészítés, a nehézségi szintek, de ezeken kívül néhány egyéb újítás is bekerült a programba. A paragon szintek ezentúl nem limitáltak, és azok már nem karakterspecifikusak. Az új, Loot 2.0 elnevezésű tárgydobálási rendszer főleg a minőségre és nem a mennyiségre utazik, vagyis jóval kevesebb, de annál erősebb tárgyat találhatunk, amelyek között számos direkt a mi karakterünkhöz passzol. Az ismeretlen képességű, megfejtésre váró tárgyak listája is leszűkült, így mostantól már csupán a legendás és a kollekcióba tartozó cuccok specifikációit kell felderítenünk. Ezek a kezdetben ismeretlen tárgyak accounthoz kötődnek és nem adhatók el, kivéve, ha egyszerre többen játszunk – ekkor két óránk van a cserére. A tárgyak készítéséhez most már „közönséges” alapanyagokat is találhatunk vagy szerezhetünk, és fellelhetők legendás tárgyak fabrikálásához felhasználható matériák is. Emellett a főzetek készítése is megújult. A patch-csel bekerültek a játékba elátkozott ládákhoz és szentélyekhez kötött események is, amikor azok használata ellenfelek hullámait szabadítja ránk, amelyeket ha sikeresen legyőzünk, a kapott XP és arany mellett az átkot is megtörjük. A pool of reflection névre hallgató szentélyek XP-t gyűjtenek számunkra mindaddig, amíg meg nem halunk. Végezetül a nehézségi szintek is immár jobban személyre szabhatók: a monszták velünk együtt erősödnek, és a választott nehézség dönti el, hogy ez milyen mértéket ölt.

Diablo III: Reaper of Souls

A nagyfokú átalakulás szerencsére nem mondható el a játék megjelenéséről. A grafika még mindig ugyanolyan jól mutat, amelyet számos újabb szörny vagy effekt színesít. Az átvezető mozik eget rengetően szépek, de azt hiszem, ezen senki nem lepődik meg a készítők ismeretében. Ugyanez igaz a hangokra és a muzsikára is, amelyek kiválóan festik alá a történet borús hangulatát. A vezérlés sem változott, vagyis ahhoz az egéren kívül számos billentyűre lesz továbbra is szükségünk, amelyek kiosztását ki-ki a saját kényelmére szabhatja. A chat és egyéb közösségi funkciók is maradtak a régiben (az időközben megszűnt aukciós háztól eltekintve).

Diablo III: Reaper of Souls

Írásom végéhez közeledve szeretnék néhány sort szentelni személyes, szubjektív tapasztalataimnak. A konzolos változat lootrendszere sokkal közelebb állt a szívemhez, és most, a Loot 2.0 bevezetésével a PC-s verziót is kiegyensúlyozottabbnak érzem. Sokkal hamarabb juthat az ember egy, a karakteréhez passzoló, ütős tulajdonságokkal bíró holmihoz, és ha véletlenül valami haszontalanabb dolog pottyanna le neki, akkor sincsen baj: irány a város, ahol a mystic olyan külleműre és specifikációjúra szabja dolgainkat, amilyenre szeretnénk. A játék hangulata, ha lehet ilyet mondani, még sötétebb, még komorabb és még feszültebb, mint eddig. Az ellenfelek még látványosabbak és változatosabbak, és már az első helyszíneken (Westmarch utcáira értve az ötödik felvonásban) nem kicsit félelmetesek és vészjóslóak. A crusader (aki nagyjából az eddigi paladin megfelelője) remekül egészíthet ki egy csapatot védekező tulajdonságai folytán, és az is igen impozáns, hogy hatalmas pajzsa mellett akár egy kétkezes fegyvert is kiválóan tud forgatni a másik kezében. A megemelt szintlimit mellé járó új aktív és passzív tulajdonságok, no meg a hetvenes szinttel megnyíló plusz egy passzív tárhely igencsak megbolondítják az eddigi karakterfejlesztési rendszert, és számos új lehetőséget adnak az eddigiek mellé. A végére hagytam személyes kedvencemet, a kalandozás módot. Ezt hiányoltam eddig a legjobban a sorozatból. Tudom, hogy a legtöbb rajongó szívesen ugrik neki a történetnek újra és újra, továbbfejlesztve, kimaxolva minden lehetséges karaktert, de ez egy idő után igencsak repetitívvé válik. Az adventure mód a maga számos mellékküldetésével, véletlenszerűen szerkesztett labirintusaival, a játék minden egyes helyszínének bejárását lehetővé tévő térképével és persze az igen értékes jutalmakkal, amelyeket a Nephalem Riftnek nevezett dungeonök fő gonoszainak legyőzésével szerezhetünk, feloldják végre ezt a monotonitást.

Diablo III: Reaper of Souls

A Blizzard Entertainment stílusteremtő sorozatának legújabb darabja megkapta a maga első kiegészítését. A Reaper of Souls és az azt megelőzően kiadott 2.0.1-es patch számos újdonságot adnak az alapjátékhoz, amelyek részben tovább színesítik és bővítik, részben pedig elég rendes mértékben át is alakítják a Diablo III tartalmát és mechanizmusait. Mindent egybevéve elmondhatom, hogy valahol még mindig a Diablo sorozat jelenti a felülnézetes akció-szerepjátékok non plus ultráját, a kategória csúcsát, mind annak kiváló megvalósítása, mind remek hangulata, mind pedig azon egyszerű tulajdonsága folytán, hogy aki egyszer belekezdett, az csak igen nehezen tudja abbahagyni a játékot. Ez pedig, kérem szépen, kizárólag a legkiválóbb alkotásokról mondható el. ■

Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of SoulsDiablo III: Reaper of SoulsDiablo III: Reaper of Souls

értékelés

Diablo III: Reaper of Souls

Diablo III: Reaper of Souls
Pozitívumok
  • Szép képi világ
  • A japán grafikusokat megszégyenítő átvezetők
  • Remek hangok és szinkron
  • Még mindig kiváló hangulat
  • Számos újítás és bővítés
  • Ilyen egy igazi kiegészítő
Negatívumok
  • Nem lehet egyből a kiegészítővel kezdeni
  • Internetkapcsolat szükséges az egyszemélyes játékhoz is
9,0
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 9
hangulat 10
Diablo III: Reaper of Souls
A legutóbbi Diablo III: Reaper of Souls cikkek, hírek

hozzászólások (8)

gregmerch
gregmerch 2014.04.03. 13:37
Nekem is jobban tetszik a módosított változat :-).
warcat
warcat 2014.04.03. 16:29
Ez sokszor feljön,de az alap d2 sem volt az igazi,a kieg meg pár patch után lett az amire szeretnek emlékezni
Bandi094
Bandi094 2014.05.14. 10:17
Ma kaptam a Blizzardtól egy e-mailt, és benne egy CD kulcsot ehhez a játékhoz. Ezt most tényleg komoly? :O :D Vagy csak vmi próba verzió lehet?
Kipróbálni még nem tudom, mert nekem nincs meg. :(
Lovi Tommy
Lovi Tommy 2014.05.14. 12:34
en is kaptam, illetve spambe talaltam s phishing (adathalasz) volt. ha rakattintasz, eselyes, hogy keri majd a battle.net adataidat, s aztan meg behuzzak az accodat
nezd meg a feladot, s abbol kiderul, hogy kamu-e (de biztos, hogy az)
Bandi094
Bandi094 2014.05.14. 12:40
Nem is gondoltam, hogy megnézzem a feladót. :-((
Valóban kamu. Pedig jó lett volna. :(
cikkajánló

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.