Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Meridian: New World béta

Jól halad az emberiség új otthonának meghódítása.

2014.04.18. 18:40 | szerző: GeryG | Előzetes

Tavaly augusztusban hallottam először a Meridian: New World című RTS-RPG hibridről, amelyet egyetlen magyar srác fejleszt már évek óta (némi külső segítséggel). Aztán néhány héttel később a gamescomon személyesen is találkozhattam Tarsoly Edével, aki örömmel mutatta be alkotását, amelyen már akkor látszott, hogy rendkívül ambiciózus projektről van szó (és ezt nem csak azért mondom, mert magyar fejlesztésről beszélünk). A játék fejlesztése az elmúlt bő fél évben szépen haladt, így mára már a nagy közönség számára is elérhetővé vált Steamen a korai változat. Gyorsan kaptunk mi is az alkalmon és kipróbáltuk.

Meridian: New World béta

A Meridian: New World története a távoli jövőbe kalauzolja a játékosokat. Az emberiség a túlnépesedéstől szenved, a Föld erőforrásai kimerültek, a népek lázonganak, a helyzet szinte kilátástalan. Az első nagy lázadás után azonban felfedeznek egy távoli bolygót, a Meridiant, amely talán az emberiség új otthona lehet. Szerveznek is egy expedíciót, hogy térképezze fel a bolygót. A küldetést az elismert katona, Daniel Hanson vezeti, ám amikor már épp indulnának vissza, különös dologra, egy rejtélyes vészjelzésre lesznek figyelmesek. Bár tudomásuk szerint a Meridian lakatlan (a növényzeten kívül semmilyen élőlény nem található rajta, ez is egyike a bolygó rejtélyeinek), mégis egy emberi kolónia kér segítséget. Elindulnak hát, hogy kiderítsék, mit is keres egy másik expedíció a feltérképezetlen vidéken. A játék története tehát tartogat fordulatokat magában és bizony eleinte semmi sem az, aminek látszik. Csak idő kérdése, hogy rájöjjünk, valami összeesküvés húzódik meg a háttérben, amelyet nekünk kell lelepleznünk.

A Meridian: New World egy érdekes RTS-RPG keverék, mivel a játékmenet két fő elemből épül fel. Időnk legnagyobb részét a bolygó felszínén, a klasszikus bázisépítős stratégiai játékokból ismerős tevékenységekkel fogjuk tölteni. Miután felhúztuk a legalapvetőbb épületeket (központ, erőművek, különféle gyárak), máris nekiláthatunk a bolygón található shardium kristály bányászásának, amely tulajdonképpen az egyetlen nyersanyag (a történet szerint a kristály gyakorlatilag bármilyen anyaggá átalakítható, így minden igényt kielégít, egyedül üzemanyagnak nem gazdaságos használni). Végül jöhet a különféle katonai egységek legyártása, majd ezekkel az ellenséges bázis elpusztítása. Sok műfaji újítás ezen a téren nem található, de nem is ez volt Ede célja, sokkal inkább támaszkodik a hagyományos, jól bevált játékelemekre. Egységeinket különböző fegyverekkel láthatjuk el, ez pedig valamelyest mélyíti a taktikai repertoárt. A küldetések persze nem ennyire egysíkúak, sokszor kell valami érdekesebb feladatot végrehajtanunk. Ilyen például a lopakodós küldetés, amikor egységeinket úgy kell átvezetnünk a térképen, hogy az ellenséges alakulatok látómezején kívül maradjanak.

Meridian: New World béta

A játékmenet másik alappillére a szerepjátékos vonal, amelyben konkrétan Hansont irányíthatjuk az expedíció anyahajóján. Valójában ez viszi előre a történetet, hiszen itt beszélgethetünk a legénységgel, akik folyamatosan új információkkal látnak el minket és tőlük kapjuk az új küldetéseket is. Ezeket ráadásul mi választhatjuk ki, mi dönthetjük el, hogy éppen milyen irányba szeretnénk továbbhaladni. Ugyanígy itt nyomozhatjuk ki a sztori egyik fontos részletét, vagyis a legénységen belüli szabotőr kilétét. Az anyahajó számos helyiségébe ellátogathatunk, valamint úton útfélen terminálokba botlunk, amelyek a játékon belüli enciklopédiához engednek hozzáférést. Ebből ismerhetjük meg a háttértörténetet, valamint a legénység tagjainak előéletét is.
Szintén a szerepjátékos vonalat erősíti, hogy karakterünket (vagyis a játék elején létrehozott profilunkat) a küldetések után kapott tapasztalati pontokért fejleszthetjük is. Ezáltal apránként új és új képességekre tehetünk szert, amelyeket a harcmezőn kamatoztathatunk. Ezek révén gyógyíthatjuk egységeinket, megnézhetjük a térkép egy bizonyos – egyébként eltakart – területét, különböző támadásokat intézhetünk az ellenség ellen, de akár új shardiumtelepeket is létrehozhatunk, ha éppen arra van szükségünk.

A Meridian: New World látványvilága egészen meggyőző. Persze nem szabad egy StarCraft II-höz hasonlítani, hiszen azt több százan fejlesztették évekig, míg itt mindössze egyetlen ember (és néhány segítője) keze munkájáról van szó. Ehhez képest pedig igenis remekül fest a játék. A környezet kellően változatos, az épületek és egységek is megfelelnek az elvárásoknak (legfeljebb a túl nagy hasonlóságot róhatjuk fel nekik). Az effektek is rendben vannak, ahogy a zenék és hangeffektek terén sincs ok a szégyenkezésre. A játék bár 3D-s, a kamera fix, vagyis sem zoomolni, sem forgatni nem lehet, de a tereptárgyak így sem takarnak ki semmi fontos részletet, így erre végül is nincs is szükség.
Fontos tényező, hogy a Meridian: New World semmilyen multiplayer módot nem tartalmaz, kifejezetten az egyszemélyes kampányra és a skirmish pályákra koncentrál. Ennek megfelelően a mesterséges intelligencia jól teszi a dolgát, sokszor állít nagyon nehéz helyzetbe. Eleinte még egész könnyen legyőzhetőnek tűnik, ám idővel nagyon be tud durvulni, így a veterán szobastratégáknak is okozhat még meglepetéseket.

Meridian: New World béta

A Meridian: New World tehát szépen lassan halad a célja felé, a végleges változat megjelenésére valamikor a nyár folyamán kerülhet sor. Még van mit csiszolni rajta, de a koncepció életképes, a történetének köszönhetően pedig könnyen megtalálhatja a maga rajongótáborát mind az RTS, mind az sci-fi RPG rajongók körében. A hosszú élettartamot pedig a játékba tervezett pályaszerkesztő biztosíthatja. ■

Meridian: New World bétaMeridian: New World bétaMeridian: New World bétaMeridian: New World béta
Meridian: New World
A legutóbbi Meridian: New World cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.