Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Warlock II: The Exiled

Forradalmi újítások nélkül is hangulatos maradt a Master of the Arcane folytatása.

2014.04.21. 22:01 | szerző: TheHolyOne | Ismertető/teszt

A 2000-ben megjelent Majesty új színt vitt a stratégiai játékok piacára. Az Ardania fantasy világában játszódó RTS-ben ugyanis kifordították a szerepjátékokban oly gyakran használt formulát, azáltal, hogy a játékos nem a királyságot megmentő hősöket és kalandorokat irányítja, hanem a megmentésre szoruló királyságot igazgatja. A játék egy kiegészítőt is kapott, de folytatásra egészen 2009-ig várni kellett, amikor is a jogokat megszerző Paradox Interactive kiadta a Majesty 2-t, amely még elődje műfajának megfelelően RTS volt. Úgy tűnik azonban, nagyon belejöttek a dologba, mert ezt követte nem sokkal később a Defenders of Ardania, amely már egy tower defense játék volt, majd pedig 2012-ben a Warlock – Master of the Arcane. Személy szerint nem értem, mi az oka, hogy Ardaniára egy franchise-ot próbálnak felépíteni, mivel nekem egy teljesen átlagos tucat fantasy világnak tűnik, elfekkel, orkokkal, élőhalottakkal és más egyéb szörnyetegekkel, de amíg jó játékokat készítenek hozzá, nincs okom panaszra. A Warlocknak már a helyszínen kívül nem sok köze volt az eredeti Majesty játékokhoz, hiszen ahogy mi is megírtuk, sokkal inkább hasonlít a Civilization sorozathoz. Egészen pontosan a Civilization V-höz: itt is hatszögekre van osztva a játéktér és a kezelőfelület is mintha onnan pottyant volna ki. A kortárs hatások ellenére maga az alapkoncepció, hogy csináljunk egy Civ játékot fantasy környezetben, nem új. Bár sehol nem hivatkoznak rá, de a Warlock széria tulajdonképpen remake-je a jóval korábbi Master of Magicnek, amelyet a Sid Meieréket még soraiban tudó MicroProse adott ki 1994-ben, hogy meglovagolják a legelső Civilization sikerét.

Warlock II: The Exiled

Röviden összefoglalva a Warlock II (és az első rész is) egy fantasy Civ játék, ahol civilizációk helyett nagy mágusokat irányítunk, technológiák helyett pedig varázslatokat kutatunk. Hosszabban kifejtve egy olyan körökre osztott stratégia, amelynek játékmenetét angolul a 4X-szel lehet leírni (explore, expand, exploit, exterminate), és amely lényege a felfedezés, a terjeszkedés és a hódítás. Aki játszott már Civilizationnel, minden gond nélkül bele tud kezdeni a Warlockba, hiszen a lényeget már ismeri, és mint említettem, az interface is ismerős lesz. A játék elején eldöntjük, milyen térképen szeretnénk játszani (típusa, mérete), majd választunk egyet a nagy mágusok közül. Személyiségüktől függően különböző bónuszokkal kezdhetjük a játékot, például több mana vagy pénz. Mindegyikük egy bizonyos fajú népességet irányít, ami lehet ember, elf de akár élőhalott is. Ez meghatározza, milyen egységeket, épületeket építhetünk fővárosunkban. Ha a későbbiekben elfoglalunk más fajú városokat, vegyíthetjük is egységeinket. Abban az esetben, ha nem tetszenének a felkínált nagy mágusok, bármikor megalkothatjuk sajátunkat, kiválasztva az induló bónuszainkat és fajunkat. Miután mindezen túl vagyunk, elkezdhetjük a játékot egy várossal és néhány egységgel. Mikor a város növekszik, a körülötte levő területre mindig felhúzhatunk egy-egy épületet, amely több ételt vagy pénzt ad, vagy egy új egység képzését teszi lehetővé. Az épületek között több egymásra épülő sorozat is van, így célszerű lehet az egyes városokat specializálni. A térképen találhatunk bónusz erőforrásokat is, amelyeket speciális épületet felhúzva aknázhatunk ki: például az arany- vagy ezüstbányák több pénzt adnak, a labirintusban pedig minotauruszokat képezhetünk a hadseregbe. Technológiák helyett varázslatokat kutathatunk, amelyekkel aztán közvetlenül támadhatunk (mint a klasszikus tűzlabda), vagy felturbózhatjuk egységeinket, városainkat. Játék közben kaphatunk mellékküldetéseket (egy épület felhúzása, egy szörny megölése), amelyeket teljesítve kisebb jutalmakra tehetünk szert, de a fő cél természetesen a többi mágus legyőzése vagy egy különleges varázslat kifejlesztése (ez a tulajdonképpeni tech victory).

Warlock II: The Exiled

Az eddig felsorolt dolgok mind ugyanígy voltak a Warlock: Master of the Arcane-ben is, és ez a legnagyobb kritikám a második résszel szemben. Túlságosan kevés olyan újítás van benne, ami az első részben nem volt. Az egész inkább tűnik egy expansion packnek, mint a sorozat új epizódjának, mert ami újdonság van a grafika ráncfelvarrásán kívül, elfért volna egy küldetéslemezen. Van néhány új nagy mágus, akik közül választhatunk, a kutatható varázslatokat máshogy csoportosították, de egyébként szinte teljes egészében megegyeznek az első részben találhatóakkal.
A városok kezelése az egyik, ami egy új részhez méltóan fejlődött. Immáron csak egy konkrét számú város fölött rendelkezhetünk közvetlenül. Ez kb. 5, de bizonyos varázslatok kutatásával növelhető. Hogy ne lépjük át a limitet, több lehetőségünk van. Lerombolhatjuk a felesleges városokat, de ez unrestet generál, vagy átalakíthatjuk speciális városokká, mint például szabad város, erődváros vagy valamelyik isten templomvárosa. Ekkor a város fölött elveszítjük a közvetlen irányítást, nem építhetünk és képezhetünk egységeket, de ugyanakkor nem is számítanak bele a limitbe.
A másik jelentős újítás egy új játékmód a szokásos sandbox mellé. Az Exiled (száműzött) mód tulajdonképpen az az egyjátékos campaign mód, amely az első részből hiányzott. A történet rendkívül egyszerű, közvetlenül az első rész végénél kezdődik. Míg mi a síkokon harcoltunk ellenségeinkkel, egy varázsló Ardaniában elvégezte az Egység varázslatát (Spell of Unity), amely sandbox módban a tech victoryt jelenti és egy isteni hatalommal bíró lénnyé vált (United One), megakadályozva, hogy visszatérjünk a világunkba. Ezért aztán a különböző síkokon keresztül utazva meg kell keresnünk az Ardaniára visszavezető utat, legyőzve a United One csatlósait és mindenki mást aki az utunkba áll. Az Exiled játékmód mindenképpen egy olyan újdonság, amely új színt visz a játékba a sandbox mód mellé. De ha mindezeket megunnánk, még mindig ott van az Editor, ahol elkészíthetjük saját térképünket, küldetéseinket és megoszthatjuk a Steam Workshopon keresztül, illetve kipróbálhatjuk másokét ugyanitt.

Warlock II: The Exiled

A Warlock II igazából egy elég pofás kis játék, mégpedig azért, mert már az első része is az volt, és a lényeget tekintve nem sok minden változott. Ami viszont igen, az az előnyére. Nincs semmi forradalmi, hiszen minden elemét láthattuk már más játékokban, vagy ha máshol nem, az előző részben. A kulcsszó a hangulat, amely könnyen magával ragadhatja az embert, ha vevő az ilyesmire – ha szereti a Civilization vagy a fantasy játékokat... esetleg mindkettőt. ■

Warlock II: The Exiled
Warlock II: The ExiledWarlock II: The ExiledWarlock II: The ExiledWarlock II: The ExiledWarlock II: The ExiledWarlock II: The ExiledWarlock II: The ExiledWarlock II: The Exiled

értékelés

Warlock 2: The Exiled

Warlock 2: The Exiled
Pozitívumok
  • Új játékmód
  • Új városmenedzsment
  • Új küldetésszerkesztő
Negatívumok
  • Szinte minden másban olyan, mint az első rész
7,0
grafika 7
hangok 7
játszhatóság 7
hangulat 8
Warlock 2: The Exiled
A legutóbbi Warlock 2: The Exiled cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?