Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Moebius: Empire Rising

Moebius: Empire Rising

Vajon képes Jane Jensen a Gabriel Knight sikerét megismételni?

2014.05.01. 09:00 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Jane Jensen – egy név a múltból. Egy nagy név abból a korszakból, amikor a mára már megboldogult LucasArts és Sierra On-Line azon (is) versengett, ki tud jobb point & click kalandjátékot a közönségnek adni. Jane nénénk az utóbbi cégnél bábáskodott olyan klasszikusok körül, mint a Police Quest III vagy a King’s Quest VI; de igazából saját sorozatáról, a Gabriel Knight játékokról vált híressé. Aztán nagy csönd következett – bár dolgozgatott ezen-azon, igazából a tavalyi Cognition kapcsán bukkant fel szélesebb körben a neve, ott ugyanis a történet megírásánál szolgált tanácsadóként. Most pedig itt egy újabb, ezúttal egész estés kalandjáték, amely az ő – és Pinkerton Road fejlesztőcsapatának, valamint az Erica Reed kalandjaiért felelős Phoenix Online Studios – műve.

Moebius: Empire Rising

A történetben Malachi Rectort irányítjuk, aki egyfelől egy 175-ös IQ-val rendelkező, fotografikus memóriájú zseni, másrészt egy rendkívül hideg és zárkózott valaki, akinek édesanyját egy oroszlán a szeme előtt falta fel még gyerekkorában. Foglalkozását tekintve pedig műkincskereskedő – szellemi adottságai miatt kiváló érzékkel ismeri fel a ritka, eredeti darabokat és különbözteti meg a mégoly ügyes hamisítványoktól. Az ilyen adottságokra természetesen a hatalmas Usákia titkos kormányszervezetei is felfigyelnek, így idétlen nevű hősünk magától értetődően az egyiküknek kezd el dolgozni. Nem akarom a történet poénjait lelőni, de összességében véve nem rossz, hiszen alapvetően szórakoztató – bár az tény, sok meglepetést nem tartogat, általában túlontúl kiszámíthatóak a fordulatok. Amivel gond van, az a mellékszereplők undorító sablonossága. Malachi társa még hagyján (amcsi katona voltam, ungabunga!), de hogy egyetlen emlékezetes szereplő se legyen a játékban, az már teljesítmény.

Moebius: Empire Rising

Ami újat szeretne a Moebius mutatni, az Malachi rendkívüli megfigyelő- és kiváló analizáló képessége. Mindkettőhöz egy-egy minijáték tartozik. Előbbinél egy személyre vagy egy tárgyra ránézve az apró részleteket megvizsgálva juthatunk helyes következtetésre az adott személy jellemvonásait/személyiségét vagy az adott tárgy eredetét illetően. Ez sokszor egész kellemes találgatósdi, de néhányszor idétlen találgatásba fullad. Utóbbinál egy adott személyről kell minél többet megtudnunk, majd ezek alapján megfeleltetni egy történelmi személynek. Talán ez a része sikerült a Moebiusnak a legjobban, hiszen amellett, hogy érdekes tényeket tudhatunk meg sok történelmi személyről, a megfeleltetés is kellemes feladvány. Ami pedig a játékmechanika többi részét illeti: nos, akik játszottak a Cognitionnel, őket nagy meglepetés nem érheti, gyakorlatilag ugyanaz az irányítás és a lehetőségeink is nagyon hasonlóak. Viszont csavartak egy kicsit a tárgyhasználaton: néhány dolgot addig nem vehetünk fel, amíg szükségünk nincs rá. Értem én, hogy alapesetben például egy milliomos nem fog az utcáról koszos motorolajos flakont elrakni „hátha jó lesz még valamire” felkiáltással, de pont emiatt ha elakadunk, akkor idegesítő lehet minden, az adott pillanatban elérhető helyszínen minden klikkelhető cuccon végigzongorázni, hátha most már esetleg kell.

Moebius: Empire Rising

Azt sem igazán értem, miért erőltetik ennyire a 3D-t, ha nem megy nekik. A képeken ez nem jön át annyira, de tulajdonképpen mindenkinek faarca van és képtelen a normális, hétköznapi, emberi mimikára. Ha Ericáék túljátszották a szerepüket, akkor itt Malachiék karót nyeltek. Rettenetes. Az animáció minősége némi fejlődésen ment keresztül, de messze van a tökéletestől: továbbra is esetlen, néhol darabos, de semmi esetre sem természetes. És tudjátok, mi a legszomorúbb az egészben? A stáblista alatt mutatott koncepcióképek sokkal szebbek, sokkal hangulatosabbak, mint a kész játék. Ennyire nehéz lenne 2D-ben művészit, szépet alkotni? Ki van zárva, mert akkor nem jöhettek volna létre olyan gyönyörű játékok, mint például a Dust: An Elysian Tail. A színészi játék némi jóindulattal a B kategóriás szintet megüti – most nem ripacsok voltak a mikrofonok mögött, hanem mesterkélt alakítással próbálta adni mindenki a kimért kultúrembert. Majd legközelebb... A zene menti meg az audio szekciót, az tényleg jól sikerült: remekül asszisztál a játékhoz és érezhetően emel a színvonalon.

Moebius: Empire Rising

Foglaljuk akkor össze! Adott egy kiszámítható, de szórakoztató történet. Ezt megspékelték két ötletes minijátékkal, valamint némi műveltségi ismeretterjesztéssel. Ehhez jön még az átlagosnál kicsit rosszabb grafika és közepes hangzás. Mindezt nyakon öntötték egy standard point & click kalandjátékszósszal. A végeredmény? Fogyasztható, akár egy gyorséttermi kaja, még az íze sem pocsék – de a gourmet ételkölteménytől sajna messze van. ■

Moebius: Empire Rising
Moebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire RisingMoebius: Empire Rising

értékelés

Moebius: Empire Rising

Moebius: Empire Rising
Pozitívumok
  • Jó analizálós minijátékok, némi ismeretterjesztéssel megfűszerezve
  • Hangulatos zene
Negatívumok
  • Hogy is mondjam fimonan... A fejlesztőknek még van mit tanulniuk a kivitelezés terén
  • A sztoriból szerintem többet is ki lehetett volna hozni
Minimális rendszerigény: 2 GHz-es processzor, 2 GB RAM, 512 MB-os AMD vagy NVIDIA videokártya, 2,5 GB HDD, Windows XP/Vista/7
Ajánlott konfiguráció: 2 GHz-es processzor, 4 GB RAM, 1 GB-os AMD vagy NVIDIA videokártya, 2,5 GB HDD, Windows XP/Vista/7
6,0
grafika 6
hangok 6
játszhatóság 6
hangulat 7

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.