Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Watch_Dogs Watch_Dogs

Watch_Dogs

Egy újabb GTA-klón vagy egy új sikertörténet kezdete?

2014.05.27. 11:08 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

Hosszú évek teltek el azóta, hogy a Ubisoft azon a bizonyos E3-as konferencián bemutatta az első Watch_Dogs trailert, amelytől már akkor eldobta az agyát a játékos társadalom nagy része. Szépen lassan jöttek a képek, az új videók, lassan egyre több részletet tudhattunk meg a játékmenetről, a fejlesztők pedig nem győzték hangsúlyozni, hogy lesz itt innováció dögivel. Elmossák a határt az egyszemélyes és a többjátékos módok között, ráadásul mindezt szemkápráztató grafika mellett, egy élő, lélegző városban teszik. Ígéretekben tehát nem volt hiány, éppen ezért is érinthetett sokakat nagyon rosszul, amikor alig néhány héttel az eredeti premier (tavaly november 20.) előtt határozatlan időre elhalasztották a megjelenést, mondván, még nincsenek készen.
Nos, ma eljött az idő, minden játékos kezébe veheti a játékot, hogy személyesen tapasztalhassa meg, a fent leírt ígéretekből mennyit sikerült megvalósítani. Én kiváltságos helyzetben vagyok, hiszen néhány nappal a nagyközönség előtt rátehettem a mancsom a játékra. És most el is mesélem a hétvége tapasztalatait.

Watch_Dogs

Kezdjük mindjárt a történettel, hiszen akármilyen meglepő is, a Ubisoft az elmúlt években erről nem sokat árult el nekünk. Persze, láthattunk megannyi fontos jelenetet a trailerekben, és azzal is tisztában lehet mindenki, hogy főhősünk, Aiden Pearce egy önjelölt igazságosztó, aki nem mellesleg profi hacker is. Azt viszont már kevesen tudhatják (talán csak az utolsó trailerekben esett szó róla), hogy Aident családja elvesztése motiválja tetteiben. A játék elején egy elhibázott hackerakciónak lehetünk szemtanúi, amely során Aiden és társa csúfosan lebukik, ezért az alvilág ott üt vissza, ahol a legjobban fáj: a családon. Bár az eredeti terv szerint csak rájuk kellett volna ijeszteni, ez túl jól sikerült... Aiden ettől fogva csak egy dolognak él: kézre keríteni a gyilkosokat és azok megbízóit, miközben azon őrlődik, hogy megmaradt szerettei (akiket mindenáron meg akar védeni) épp azért aggódnak, hogy hagyjon fel végre értelmetlen küzdelmével. Persze ő még véletlenül sem hagy fel vele.
Aiden egy titkos hackerszervezet tagjaként nincs egyedül küldetésében, de az esetek többségében egymagában van kint a terepen, társaitól leginkább háttértámogatást és információkat kap. Társakból pedig akad mindenféle, de őket inkább nem fedném fel, ugyanis a sztori tartogat fordulatokat szép számmal. Azt viszont mindenképpen szeretném leszögezni, hogy a színészi játék kimagaslik az átlagból, habár a Beyond: Two Souls szintjét azért nem éri el (azt nagyon nehéz is). Majdnem minden színész maximális beleéléssel alakítja karakterét, mind beszéd, mind cselekvés terén. Különös módon nekem egyedül pont Aiden volt egy picit szürke, de negatívumként ezt sem rónám fel. Érződik a fejlesztőkön és főleg a sztori íróján, hogy egyfajta Max Payne utánérzést szerettek volna a karakterébe vinni (persze a fájdalomcsillapítók nélkül), így Aiden is ugyanaz a komor, meggyötört ember, aki ritkán mosolyog, cserébe állandóan elmélkedik. Ráadásul ezt a Maxre is jellemző kimért, megtört hangon teszi, ami nagyon sokat dob a hangulaton.
Itt említeném még meg, hogy a játék - az Xbox One verziót leszámítva - magyar felirattal került a boltokba, ami igen dicséretes egy ilyen kaliberű játék esetében. (Bár néhol úgy éreztem, hogy a lektorról megfeledkeztek... ;) )

Watch_Dogs

Akármerre megyünk, mindenhol történik valami, a városrészek pedig jól elkülöníthetőek egymástól.Ha már hangulat, a játékmenet és a grafika előtt egy picit szeretnék kitérni a játék világára, ugyanis az bőven megérdemel egy külön bekezdést. A sztori ugyebár Chicagóban játszódik, amelyet a fejlesztők egészen nagy odafigyeléssel alkottak meg a játékban. Oké, a mérete természetesen meg sem közelíti a valóságot, de még így is hatalmas játszóteret biztosít. A város pedig élettel teli. Sokan a videók alapján azt mondták, kevés az autó és kevés a járókelő, de ez valójában nem igaz. Tény, hogy nincsenek dugók és nincsenek ezrek minden utcasarkon, de ez egyetlen percig sem tűnik fel, vagy legalábbis nem érződik negatívumként. Arról nem is beszélve, hogy sok más játékkal ellentétben itt tényleg nagyon ritkán futottam bele kétszer ugyanabba az arcba, valamint azt sem szabad elfelejteni, hogy a játék minden járókelőnek saját személyiséget és történetet generál (igaz, azt egy előre meghatározott listából dobálja össze nekik, így akadnak egyezések is). Akármerre megyünk, mindenhol történik valami, a városrészek pedig jól elkülöníthetőek egymástól. A belvárosban sokkal nagyobb a nyüzsgés, míg a peremkerületekben, a kertvárosban, vagy épp az ipari negyedben kevesebben mozognak az utcán. Sokszor előfordult, hogy megálltam valahol egy sarkon, és csak figyeltem az emberek viselkedését, belehallgattam egy-egy beszélgetésbe. A dinamikusan változó napszakok és időjárás is hatalmasat dob az élményen, de erről majd picit később részletesebben is mesélek. A feltámadó szél nemcsak a fák ágait lengeti, de szét is hordja az utcán a szemetet, esőben meg belekap az emberek esernyőjébe. Mindez pedig nagyon segíti a beleélést, ami számomra az egyik, ha nem a legfontosabb tényező egy játéknál.

Watch_Dogs

A játékmenet gerincét ugyebár a hackerkedés adja, de valójában ez egy egészen kis szelete a tortának. Máshogy fogalmazva: ez csak egy a megannyi fogaskerék közül. Chicago teljesen szabadon bejárható, akár gyalogosan, akár járművekkel, ez pedig elkerülhetetlenül a Grand Theft Auto szériával teszi egy mérlegre a játékot. A fő küldetések mellett rengeteg mellékküldetés és online misszió is vár ránk, amelyek szerencsére egészen változatosak. Van itt autós és gyalogos üldözés (és menekülés), hatalmas tűzharcok, emberrablás és persze rengeteg hackerkedés, rendszerfeltörés és digitális behatolás. A fő küldetések viszik előre a történetet (nyilván), míg a mellékküldetések teljesen véletlenszerűen érkeznek, általában a járókelőkön keresztül.
Minden egyes összecsapás előtt célszerű feltérképezni a terepet. Ehhez a városban milliószám megtalálható térfigyelő kamerák a mi legjobb barátaink, ugyanis ezekre rákapcsolódva hatalmas területet tudunk átfésülni, ezáltal megtudjuk, hol vannak ellenségek és milyen ellenük fordítható tereptárgyak vannak a közelben (gőzcsapok, elektromos ládák, bármi, amit fel lehet használni ellenük). Ráadásul ezeket a kamerákon keresztül is működésbe lehet hozni. Néha komolyabb hálózatokat kell feltörnünk, ilyenkor egy kapcsolórajzon kell megteremtenünk az összeköttetést a kiindulópont és a célállomás között. Ez is egy a sok ötletes megoldás közül.

Watch_Dogs

A tűzharcok kellően dinamikusak és hitelesek, valamint nagyon sokat dobnak rajtuk a környezet felhasználási lehetőségei.A tűzharcok zöme teljesen elkerülhető, hiszen ellenségeink kis odafigyeléssel lopakodva is megközelíthetőek. Ilyenkor Aiden előkapja jól bevált viperáját, és ad a rosszfiúnak vele. Ha viszont felfedeznek, jöhet a golyózápor. Ez alapvetően a már ismert fedezékrendszeres megoldást követi, vagyis jobb fedezékről fedezékre mozogva egyenként leszedni az ellent, mint kiállni középre és szórni az áldást. Utóbbi esetben legfeljebb három másodpercünk van az utolsó mentett állás visszatöltéséig... A tűzharcok kellően dinamikusak és hitelesek (nem kell egy emberbe két tárat belelőni, hogy meghaljon), valamint nagyon sokat dobnak rajtuk a környezet felhasználási lehetőségei. Fegyverekből is rengeteg van, a legegyszerűbb pisztolyoktól a mesterlövész puskákig. Emellett rengeteg eszközt készíthetünk el magunk is (például jelzavarókat vagy gránátokat). Ezt a részt egy picit elnagyoltnak érzem: az rendben van, hogy a városban mindenfelé összeszedhetjük a részelemeket, de a tényleges összeszerelés csak egy gombnyomás. Így pedig egy tűzharc kellős közepén egyetlen mozdulattal gyártottam magamnak repeszgránátot, és már dobtam is az ellen közé. Jobb lett volna szerintem egy „otthon gyárts le X darabot, majd oszd be” megoldás.
A fejlesztők egy csipetnyi RPG-t is dobtak a fazékba, ugyanis küldetéseink során XP-t kapunk, amelyet különféle fejlesztésekre költhetünk. Ezeket négy kategóriába sorolták: harci, vezetés, hacker és egyedi tárgyak. A kategóriákon belül egy-egy kis képességfát találunk, amelyek pontjai között válogathatunk, hogy mit szeretnénk fejleszteni.

Watch_Dogs

A Watch_Dogs számomra talán egyetlen igazán fájó pontja az autóvezetés lett, ami azért is baj, mert az időnk jelentős részét ezzel töltjük. Nem is az irányítással van a probléma, mert azt nagyon gyorsan meg lehet szokni, sokkal inkább a fizikát nem sikerült eltalálni. Ez sajnos egyaránt érvényes a járművekre és a környezetünkre is. (Van viszont belső nézet, ami az ilyen játékokra nem jellemző.) Autónkkal száguldozva gyakorlatilag semmi sem jelenthet akadályt (oké, a házfalak és betonpillérek igen). Az oszlopok, táblák, villanypóznák, kerítések úgy törnek, mintha habszivacsból lennének, elég csak hozzájuk érnünk. Emellett a törésmodell sincs a helyzet magaslatán, hiszen hiába csapódunk bele egy másik autóba legalább hatvannal, alig látszik némi horzsolás a járgányokon. Idővel persze törik az eleje és hátulja, de azért e téren meg sem közelíti a (kimondva, kimondatlanul is konkurens) GTA szintjét. Vannak ugratók is a városban, amelyek egész jól sikerültek, de tapasztaltam olyat is, hogy leérkezéskor egy kerítésen landoltam, ami ismét feldobott a levegőbe jó 3-4 métert, mintha követ kacsáztattam volna a tó vizén. A motorok pedig a hab a tortán: aki képes leesni róla, azt meghívom egy sörre. Direkt erre játszva sem sikerült Aident átrepítenem egy motorháztetőn (mindössze egyetlen egyszer esett le a motorról, amikor egy parkban 200-zal nekimentem egy fának...). Kár érte, de ez még azért bőven javítható hiba.

Watch_Dogs

Az ég lassan beborul, feltámad a szél, a távolban már cikáznak a villámok, majd a felhők alján végigfutó mély morajlást követően elered az eső.A Watch_Dogs szép. Nagyjából ennyivel be is fejezhetném a grafika taglalását, de azért jöjjenek a részletek. Nekem a PlayStation 4-es, vagyis hivatalosan „nextgennek” titulált változathoz volt szerencsém, amely valóban nagyon jól néz ki. A textúrák élesek, az effektek bámulatosak (füst, fény-árnyék stb.), a modellek és az animációk is mestermunkák. Mégis a szépség nem az efféle részletekben rejlik, hanem az összhatásban. A korábban már említett napszak- és időjárás-változás az eddigi legszebb, amit játékban láttam. Az ég lassan beborul, feltámad a szél, a távolban már cikáznak a villámok, majd a felhők alján végigfutó mély morajlást követően elered az eső. Körülöttünk minden vizes lesz, a járdán tócsák, az aszfalt tükröződni kezd, a járókelők eláznak (mi is). Az alkonyat is hasonlóan szép. Észre sem vesszük, és csendben beesteledik körülöttünk, felgyúlnak a város fényei. Egészen autentikus. A fejlesztők olyan apróságokra is odafigyeltek, hogy Aiden telefonja a fal mellett picit megvilágítja a textúrákat. Apróság, de sokat számít.
Mint korábban írtam, a feltámadó szélben lengedezni kezdenek a fák és a bokrok, ami szintén nagyon élethű és hangulatos. Szinte magam is fázni kezdtem, ahogy játszottam. A víz pedig szintén csillagos ötös. A hajók nem csak textúra-hullámokat húznak maguk után, hanem ténylegesen felkorbácsolják a vizet. Utoljára ilyet talán a Dirt első részében láttam, mikor még az akkor újdonságnak számító tesselationt reklámozták vele.
Voltak olyan ismerőseim akik azért döntöttek a PS4 eladása mellett (mondván, ők csalódtak), mert a Watch_Dogs a hírek szerint nem 1080p-ben, hanem „csak” 900p-ben fut rajta. Lehet, hogy bennem van a hiba, de én nem látom a különbséget, a játék egyetlen percig sem tűnik alacsony felbontásúnak, a kontúrok nem recések (vagyis van antialiasing). A teljesítménnyel sem volt egyetlen pillanatig sem gond, hiába próbáltam minél jobban megizzasztani a masinát. Összegezve: a Watch_Dogs szép.

Watch_Dogs

Lassan zárom soraimat, bár még rengeteget tudnék mesélni Aiden kalandjairól. A Ubisoft ismét egy remek játékot tett le az asztalra, amelynek csak épp egy árnyalatnyit van Titanfall utánérzése: ahogy ott, úgy itt is azt érzem, hogy nem ez a játék lesz az igazi mérföldkő, hanem az a széria, amit esetleg elindíthat. Ha visszaemlékszünk, annak idején az Assassin's Creed első része is távol állt a tökéletestől, ám azóta teljesen kiforrott a sorozat, amely zseniális epizódokkal gazdagodott az évek során. Ezt vizionálom a Watch_Dogs esetében is: lesz még folytatás, amely még szebb, még tartalmasabb, még jobb lesz, mint a mai. Ez pedig nagyon szép jövőt jelenthet, mert a Watch_Dogs már önmagában is remekül sikerült.
Feltűnhetett, hogy beszámolómban nem tértem ki sem a tényleges multiplayer módra, sem pedig az egymás játékának meghackelése részre. Ennek nagyon egyszerű oka van: mivel még a hivatalos megjelenés előtt játszottam a játékkal, a szerverek még kongtak az ürességtől. De ígérem, hamarosan egy külön cikkben ezekről is részletesen beszámolok majd! ■

Watch_Dogs
Watch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_DogsWatch_Dogs

A Watch_Dogs PC-re, PlayStation 3-ra és 4-re, valamint Xbox 360-ra és One-ra jelent meg, Wii U verzió később várható. A cikk a PS4-es változat alapján készült.

értékelés

Watch_Dogs

Watch_Dogs
Pozitívumok
  • Változatos fő- és mellékküldetések
  • Chicago él és lélegzik
  • Mindig van mit csinálni
  • Ötletes minijátékok
  • Akárki akármit mond, igenis jól néz ki a játék
Negatívumok
  • A járművek fizikája hagy némi kívánnivalót maga után
  • Motorral szinte lehetetlen felborulni
9,0
grafika 8
hangok 9
játszhatóság 10
hangulat 10
Watch_Dogs
A legutóbbi Watch_Dogs cikkek, hírek

hozzászólások (68)

-T0ng-
-T0ng- 2014.06.04. 10:24
Nem tudom Gump te hogy vagy vele, de nekem a ráhangolódásra sokat segít egy-egy film vagy sorozat. Aiden Pearce nem annyira tökös gyerek, mint a Jim "Jézus vagyok" Caviezel által megformált John Reese, de a sorozat nagyon a témába vág és minden egyes résszel egyre többet és többet nyúltam a játékhoz, jóllehet az elején a hibák nekem is angyon elvették a kedvem.
ufodani
ufodani 2014.06.04. 10:48
Azt hiszem félre kell raknom, és elővenni fél év múlva, hátha akkor máshogy látom, vagy várni a második részt.
Ezt teszem én is...
balays82
balays82 2014.06.04. 12:03
Azt nem tudom, hogy 20-30 játékkal eltöltött óra után is meglesz-e ez a lelkesedés, de most még megvan. Ha azonban már az elején nincs meg valakinek, amikor rázúdul az rengeteg tennivaló és az egész térkép, akkor nem tudom, ezen segít-e bármit egy fél éves pihentetés. Saját példámból kiindulva, ha valamit félreteszek, mert nem igazán jön be, akkor az egy életre félretéve is marad, mert úgyis mindig jön valami másik játék, amely elsőbbséget élvez ezekkel szemben.
Oscar123
Oscar123 2014.06.04. 12:36
Én is megvettem ps4re.Eleinte féltem az itteni vélemények miatt a játéktól, de nekem nagyon bejött. Nincs összehasonlítási alapom a gta 5 el-majd ha tavasszal talán ps4re is jön- de így engem beszippantott. Aki gondolkodik rajta, hogy megvegye, és rég gta-zott szerintem megéri, főleg az új platformokra, ahová csak később jöhet a gta. Egyet hiányolok, amit az Ubisoft simán belerakhatott volna, az AC szerű épületmozgás -ugrálás, mászás stb- szerintem sokkal jobb lenne vele a játék, de van elképzelésem miért hagyták ki végül.
Gump
Gump 2014.06.04. 22:43
Hát igen, pont ez az, hogy az elején nem fogott meg. Egyszer-egyszer azért volt már, hogy pihentetés után máshogy vágtam neki egy játéknak és tetszett, de ennél attól tartok csak az segítene, ha nem lenne más játék kéznél. Viszont mostanában sokszor sem időm/sem kedvem nincs játszani, és ha van, akkor is lenne mit pótolni (olyanokat, amikkel inkább játszanék), úgyhogy...
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?