Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Space Run

Egy űrfutár hétköznapjai, avagy mindig jön egy meteorraj vagy kalóz, aki a rakományodra pályázik.

2014.06.21. 01:34 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

Nem kockáztatok nagyot, ha azt mondom, csak kevesen ismeritek a független PASSTECH Games csapatát. Már csak azért is, mert a csapat mindössze egyetlen emberből, a francia Sylvian Passotból áll, akinek első játéka, a Space Run is csak a napokban jelent meg. Mikor az első információk napvilágot láttak néhány hónappal ezelőtt, rögtön tudtam, hogy ezt a játékot ki fogom próbálni, mivel már korábban is vonzottak az olyan űrstratégiák, ahol rám bízták az űrhajóm megépítését. Legutóbb ilyesmivel a StarDrive-ban találkoztam, ahol szintén az egyik legszórakoztatóbb játékelem volt. Így a megjelenéskor azonnal rátettem a mancsom a játékra, most pedig elmesélem, milyen is egy űrfutár élete.

Space Run

2525-ben járunk, amikorra az emberiség szépen meghódította az univerzum egy részét. Persze már a naprendszerünkön belüli bolygók között is macerás a logisztika, hát még az egyes csillagrendszerek, galaxisok között. Ez pedig azonnal maga után vonja, hogy bizonyos vállalatok a csillagközi szállítmányozásra specializálódjanak. Igen ám, csakhogy ezek a vállalatok gyakran méregdrágán dolgoznak és ugyebár a kétes eredetű csomagokat sem szívesen viszik magukkal. Így kerülnek képbe az úgynevezett space runnerek, akiket magyarul én csak űrfutároknak hívok. Mi is egy ilyen fenegyereket, Buck Mannt alakítjuk, aki furfangosabb a legfurfangosabb űrfutárnál is, csakhogy mégis mindig le van égve, ráadásul a reputációja sem verdesi mostanság az eget. Ezért aztán kénytelen(ek vagyunk) minden lehetséges megbízást elfogadni, tekintet nélkül arra, hogy ki a megbízó és mi a rakomány.

Space Run

Az ilyen játékoknál bevett szokás, hogy az első küldetések pofon egyszerűek és csak idővel válnak egyre nehezebbé, összetettebbé. Itt is többé-kevésbé ez a helyzet, azzal az aprócska különbséggel, hogy az első küldetéstől az utolsóig mindig ugyanazt fogjuk csinálni, legfeljebb a mennyiség lesz más. A Space Run ugyanis egy rém egyszerű sémára épül: "tervezz, építs, védd meg!" Nézzük sorban! Űrhajónk (ahogy minden űrjárgány a Space Run világában) hatszög alakú modulokból épül fel. Minden hajón van egy parancsnoki híd, ami egy modult foglal el, minden egyéb szabad modulra mi dönthetjük el, hogy mit telepítünk. A küldetések egy dokkolóban kezdődnek, ahol fel kell pakolnunk a rakományt, valamint telepítenünk kell egy hajtóművet, aztán már indulhat is az utazás. Az űrközi kóválygás azonban cseppet sem veszélytelen, hiszen mindig van egy meteorraj (az apró kavicstól a háztömb méretű sziklákig), egy drón flotta vagy épp egy elvetemült kalóz, aki keresztezi az utunkat, így gondoskodnunk kell a megfelelő védelemről. Fegyvereket kell telepítenünk, de vigyázva, hogy lehetőleg minden irányba nézzen legalább egy belőle. Ez (és minden más telepítés) viszont kreditekbe kerül, amely utunk során folyamatosan nő, de így is mindig kevés van belőle. Ez jelenti a játék igazán stratégiai, taktikai részét, hiszen alaposan át kell gondolnunk, hogy a rendelkezésünkre álló összegből éppen mit telepítünk: fegyvert, hajtóművet, védőpajzsot, energiamodult stb. Ha mindez nem lenne elég, minden küldetésért reputációs csillagokat kapunk, ezek számát pedig a rakomány sértetlensége és az út ideje befolyásolja. Utóbbi lerövidítésére pedig lehetőleg minél több és erősebb hajtóművet kell telepítenünk.
Ha egy küldetést sikeresen teljesítettünk és bezsákoltuk az érte járó pénzt, illetve elismerést, lehetőségünk van (egész pontosan szükségünk van) űrhajónk eszközeinek fejlesztésére. A játék ugyanis mindig fix űrhajót ad a kezünk alá, mi csak azt határozhatjuk meg, hogy milyen eszközöket telepítünk rá és azokat mennyire fejlesztjük fel. Az egyes ágyúkat forgathatóvá is tehetjük, a hajtóműveket egy időre lekapcsolhatjuk (erre akkor lehet szükség, ha találkozunk egy másik kereskedő hajóval és szitává akarjuk lőni, de túl gyorsak vagyunk hozzá képest). Bizonyos küldetések feloldásához meghatározott szintű hírnévre (azok a bizonyos csillagok) van szükség, így mindig célszerű maximalistán hozzáállni egy-egy feladathoz. Hogy valami rosszat is mondjak a játékról (nincs könnyű dolgom), a küldetések mindig ugyanazok, így idővel unalomba is fulladhat és ezen az sem változtat túl sokat, hogy a küldetések fokozatosan nehezednek, végül már piszok keménnyé válnak.

Space Run

A Space Run látványvilága egészen egyedi, mondhatni egyszerűségében rejlik a bája. Űrhajónk egy hosszú, egyenes pályán halad előre, mi pedig mindig a hajót és annak közvetlen környezetét láthatjuk. A háttér egészen szép, folyamatosan változik, míg a modellek is remekül passzolnak ebbe a picit minimalista környezetbe. Videokártya izzasztó effektekre és látványorgiára nem szabad számítani, de erre nincs is szüksége a játéknak, a játékmenet prímán elviszi a hátán. És az sem elhanyagolandó szempont, hogy egy gyengébb konfiguráción is remekül elfut.

Space Run

Jó kis játék lett a Space Run, kellemes kikapcsolódást tud nyújtani akár egy munkahelyi kávészünet erejére is (egy-egy küldetés nagyjából 5 perc alatt teljesíthető). A látvány jól passzol a témához és az általános körítéshez, a gépigény alacsony, ráadásul a játékmenet is kellően addiktív (egy ideig). Ha megfelelő sikert ér el, biztos vagyok benne, hogy készül még hozzá folytatás, amelyben akár egy jó többjátékos módot is el tudok képzelni, hiszen biztosan jó móka lenne, ha mindenki megalkothatná a maga űrhajóját, majd azzal megmérkőzhetne más játékosokkal. Na de ez a jövő zenéje, addig pedig megyek, leszállítok még egy kis nukleáris hulladékot. ■

Space Run

értékelés

Space Run

Space Run
Pozitívumok
  • Űrhajót építeni mindig jó móka
  • A csaták során nem csak a tervezés, de a gyorsaság is számít
Negatívumok
  • Lényegében mindig ugyanazt kell csinálni
  • Idővel talán túl nehézzé is válik
8,0
grafika 7
hangok 7
játszhatóság 8
hangulat 9
Space Run
A legutóbbi Space Run cikkek, hírek

hozzászólások (2)

Shadowguard
Shadowguard 2014.06.21. 15:36
Az 5 perc a vége felé inkább 10, főleg, ha belefutsz egy bossharcba is a végén :D Egyébként jó lett a cikk, már egy pár napja én is játszok vele unalmas perceimben, csak újra kellett kezdeni, mert elsőnek a 3DM verziót nyúztam :)
Nagyjából a felétől lesznek igazán szívatós küldetések, főleg a VIP travel szállítmányai amik a fél hajó külső részét lefogják...
Egoraptor
Egoraptor 2014.06.24. 17:24
VIP travel, rémálmaiban jön elő de azért az energia szívó kristályok is faszák.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?