Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

WildStar WildStar

WildStar

Eljött a konklúzió ideje: megéri-e beruházni az NCsoft új üdvöskéjére?

2014.07.14. 14:05 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

Az elmúlt évek során számtalan MMORPG-vel játszottam, mind free-to-play, mind fizetős típusból, azonban ezek többsége ugyanabba a három típushibába esett: a) nem rendelkeztek olyan történettel, karakterekkel, világgal, amely lekötött volna, b) a játékmenet túlságosan monoton, unalmas volt vagy c) a történet végigjátszása és a maximum szint elérése után nem maradt szinte semmilyen tartalom, ami indokolta volna a további játékot. A WildStar évek óta az első, amely úgy tűnik, ezek mindegyikét elkerülte.

WildStar

Előző cikkemet a 11-es szint elérése után, nem sokkal a fővárosba indulásom előtt hagytam abba. Eredetileg úgy terveztem, minél gyorsabban elérem a maximum szintet, kipróbálok minden játékelemet, és úgy mondok ítéletet a játékról – ezek a terveim viszont nagyjából az Exile fővárosba, Thaydba érkezésem után darabokra hullottak. A játék egyszerűen túl sok tartalommal rendelkezik az ilyen maratoni végigpörgetésekhez, még intenzív tempóval sem tudtam elérni a maximum szintet, úgy sem, hogy két extra hetet ráhúztam az eredetileg tervezett beszámolómra.

Ott volt például a crafting, amivel a legutóbbi bemutató leadásakor még csak épp barátkozni kezdtem. Azóta felfedeztem a hatalmas crafting-fákat, amelyek alapján rájöttem, melyik tárgyból mennyit és milyen minőségűt kell legyártanom ahhoz, hogy újabb recepteket, esetleg újabb szinteket nyithassak meg. Szintén órákat töltöttem azzal, hogy a megszerzett receptek alkategóriáit felfedeztem. Nagyon ötletes rendszer: egy radar középpontja jelképezi az adott célt, a megvilágított környező részek az alkategóriákat, különböző adalékok hozzáadásával mozoghatunk/célozhatunk, sikertelen próbálkozás esetén pedig információt kapunk, hogy melyik irányba menjünk tovább, milyen adalékból adjunk többet.

WildStar

Thaydban a 15-ös szint elérése után megvettem első mountomat, amely lehetővé tette a pályák gyorsabb bejárását, a nemkívánatos összecsapások elkerülését. Szintén a fővárosban elsajátítottam a ruhafestés (dye) rejtelmeit és a különböző rúnák használatát. Amikor 14. szinten elérhetővé vált, természetesen belevágtam a housingba is – tudtam, hogy ez egy hatalmas feature, ha egyszer a külföldi sajtó – olyan nagy nevek is, mint a Penny Arcade – tagjai képesek azt állítani, hogy a housing megszerzése után nem loot és XP miatt farmolsz, hanem berendezési tárgyak és építési eszközök után. A saját ház igazítgatása pedig tényleg addiktív elfoglaltság: a fő épület köré számtalan extrát húzhatsz fel, kerteket, fesztivált, barbeque sütőt, nyersanyaglelőhelyeket. Ezek képesek különböző bónuszokat adni, a telkeden belül végrehajtható kihívásokat megnyitni, és természetesen a megszerzett/megvásárolt berendezési tárgyakkal kb. Sims-szerűen tudod testre szabni, berendezni szerény kis hajlékodat. Ha nem tettem volna le arról, hogy minél több területet és tartalmat lássak és kipróbáljak, elképzelhető, hogy a továbbiakban én is új bútorokra, tapétákra és dekorációkra gyűjtöttem volna fegyverek és felszerelések helyett.

Nem sokkal Thayd elhagyása után elérhetővé vált az első instance is. Játékosokat viszonylag gyorsan lehet találni az összes szükséges szerepkörre (tank, DPS, healer), a kihívás szintje azonban meglehetősen magas volt, rengeteg próbálkozásunkba telt, mire sikerült először végrehajtanunk. Az instance-ok gyakorlatilag szimulációk, amelyek az Exiles és a Dominion múltbéli nagy összecsapásainak idejébe repítenek minket, többszöri megpróbálásuk pedig azért ajánlott, mert gyakran többségi szavazás alapján dönteni kell, hogy milyen feladatot hajtunk végre. A Hycrest Insurrection egy pontján például választhattunk, hogy túszul ejtett farmereket mentünk meg, vagy a Dominion helyi vezetőivel végzünk, és később még sok hasonló választásra is sor került.

WildStar

Belevetettem magam a PvP-be is, bár saját guild és csapat híján csak a gyakorló arénákat választhattam, a később elérhető, több ezer játékost összehívó óriási warplotokat pedig még meg sem nyitottam. A PvP-vel viszont a tapasztalataim hasonlóak az instance-okhoz: rengeteg lelkes játékos, remek pályák, több útvonallal és végrehajtható céllal. A közösséggel pedig továbbra is jók a tapasztalataim, a csapattársak végig segítőkészek, barátságosak voltak, sem az instance-ok, sem a PvP során nem kapta el őket a legtöbb multiplayer játékot mérgező dühroham, még akkor sem, ha épp bénáztunk.

Sajnos a tesztelés során beleakadtam bugokba is. Vannak küldetések, amelyeket valamilyen játékhiba miatt nem, vagy csak trükkösen lehet végrehajtani. A Helping Hands során például sebesült Exile katonáknak kellett volna elsősegélyt nyújtanom, a játék viszont nem érzékelte a sikeres elsősegélyt, csak ha egy másik játékos által megkezdett folyamatba nyúltam bele. A hibát pedig – bár elég gyakran érkeznek frissítések (az első nagyobb update és a kétlépcsős azonosítás is él már) – még mindig nem javították ki. Szintén zavaró, hogy bár a játék megpróbál ritkán tölteni, és csak belépéskor, illetve nagyobb ugrásokkor kell várakoznunk, városokba, népesebb helyszínekre lépés előtt hajlamos elég durván beszaggatni – ez főleg a taxiutak során zavaró, az első utam során például, amely a fővárosba vezetett, áthaladtunk egy nagyobb csatamezőn, az utazási sebesség és a betöltés miatt pedig olyan érzésem volt, mintha diavetítést néznék.

WildStar

Az említett hibák viszont továbbra is elenyészőek amellett, amit a WildStar nyújtani képes. Remek hangulat, hihetetlenül segítőkész játékosok, eszméletlen mennyiségű tartalom, folyamatos bővítések, fejlesztések, fantasztikus pályarészek, achievementek százai. Hónapokra, vagy akár évekre elegendő élvezetes játékidőre számíthattok, ha beruháztok rá, ha pedig valaki kellően hardcore, az akár játékbeli pénzért is megvásárolhatja a havidíjat (7 platina, 32 arany, 46 ezüst, 88 bronz – aki ennyit össze tud gyűjteni egyéb költségei mellett egy hónap alatt, az meg is érdemli, hogy ne kelljen fizetnie). Nem fogom WoW-killernek nevezni a WildStart, borzalmasan elcsépelt ez a kifejezés, viszont évek óta az első olyan MMORPG-nek tartom, amelynek talán sikerül megismételnie, vagy legalább megközelítenie a World of Warcraft sikerét. Nem tudom, mit hoz a jövő, hogy azok a dinamikus, új típusú MMORPG játékmenetek, amelyekkel az új EverQuest is kísérletezni fog, mennyire vetik majd meg a lábukat, a WildStar viszont kihozta a maximumot abból az MMO-típusból, amely a World of Warcraft és trónkövetelői óta meghatározzák a műfajt. ■

WildStarWildStarWildStarWildStarWildStarWildStarWildStarWildStarWildStarWildStarWildStarWildStarWildStarWildStarWildStarWildStarWildStar

értékelés

WildStar

WildStar
Pozitívumok
  • Rengeteg tennivaló
  • Gyökeresen eltérő frakciók
  • Remek hangulat, humor és történet
  • Gyakori frissítések
  • Hardcore játékosoknak alternatíva a havidíjra
Negatívumok
  • Szaggat a nagyobb települések, gyors helyszínváltoztatások során
  • Kisebb-nagyobb bugok
8,5
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 7
hangulat 9
WildStar
A legutóbbi WildStar cikkek, hírek

hozzászólások (2)

Szekuj
Szekuj 2014.07.15. 06:40
Hogy van ez a házépítés feature? Egy "portálon" keresztül éred el, instance szerűen, a sajátodat? Vagy, minden jött-mentnek látod a házát a barangolásod során?
stero
stero 2014.07.15. 07:36
Így van, egy portálon jutsz el a házadhoz ami az égben van egy lebegő földdarabon.
Mindent megváltoztathatsz itt - időjárást, napszakot stb, teljesen átszabható, jó móka.
Azok látogathatják a lakásodat akiket meghívsz vagy elérhetővé teszed számukra. Így pl egy guild-es találkozó helyéül szolgálhat bárkinek a telke. Farmville-hez hasonlóan megengedheted ismerőseidnek, hogy arassák le a növényeidet amiket elültettél és, hogy ebből ők mennyi részesedéshez jussanak. Szóval van benne potenciál és nyilván még fejlesztve is lesz a housing mert tényleg baromi addiktív. Nekem az eddigi kb 100 aranyamból 60-70 simán a bútorokra, dekorációs elemekre ment el. És nem sajnálom :D
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.