Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

The Red Solstice

Ismét elszabadul a káosz a vörös bolygón.

2014.07.23. 10:00 | szerző: Captain Balu | Előzetes

A Mars mindig is a játékfejlesztők kedvelt sztorieszköze volt. A Mass Effect trilógiában egy idegen technológia maradványait találta meg az emberiség a vörös kőzetek alatt, a Doom részeiben pedig egyenesen a pokol kapui nyíltak meg a planéta mélyében. Bár a Curiosity nem talált ehhez fogható dolgokat a felszínen, az Ironwardos srácok mégis úgy döntöttek, hogy ők is naprendszerünk második legkisebb bolygóját veszik új sci-fi játékuk alapjának.

The Red Solstice

A történet szerint a távoli jövőben az emberiség által már kolonizált Marson végigsöpört egy hatalmas vihar, amelyet később csak „A vörös napfordulóként” emlegetnek, ám ami ezután következett, még a viharnál is sokkal szörnyűbb pusztítást hozott magával. A játékos itt kapcsolódik be, annak a nyolc tengerészgyalogos kalandjaiba, akik megpróbálják kideríteni, vajon mi történhetett az emberi kolóniákkal mindez idő alatt.

A tesztre érkezett béta verzió nem enged betekintést a single player részbe, bár van egy olyan érzésem, hogy nem is az lesz a játék igazán nagy erőssége, hanem csak egy amolyan gyakorló résznek felel majd meg, mint ahogy azt már például a Battlefield játékokban is megszokhattuk. Helyette a prológus részben ledarálhatjuk gyorsan az irányításról a főbb tudnivalókat, ami elsőre elég átláthatatlanak tűnhet, akárcsak a HUD. Majd ha ezzel is megvagyunk, beleugorhatunk a program lényegi részébe, vagyis a többjátékos módba.

The Red Solstice

A fejlesztők maguk is azt mondták, hogy a The Red Solstice egy ízig-vérig co-op játék, amely akkor a legjobb, ha legalább 4-8 játékos küzd vállvetve egymás mellet. Ennek persze az a hátránya, hogy ha az ember nem tud ennyi – lehetőleg – barátot összeverbuválni (amit valljuk be, elég nehéz), akkor könnyen úgy járhat, mint egy-egy Left 4 Dead meccs alatt, hogy az eredetileg taktikázásra épülő játékmenet merő káoszba csap át. Márpedig akik nem csapatjátékosok, gyorsan fűbe fognak harapni, és ezáltal bajtársaikra is azt a sorsot kényszerítik, hogy a Game Over feliratot bámulják szitkozódva. Készüljetek fel, a The Red Solstice már normál nehézségi szinten is kellően nehéz!

A játékmódok közül a bétában csak a Survival kipróbálására volt lehetőség, amelyben a Gears of War 2 Horda módja óta oly divatos, hullámokban ránk törő és minden hullámmal egyre erősödő ellenségekkel nézhetünk szembe. Ezt a koncepciót, amennyiben mi magunk hostoljuk a szervert, apró plusz beállításokkal fűszerezhetjük, de örvendetes tény, hogy a pálya kialakítását, a felszedhető tárgyakat és a lények helyzetét is minden alkalommal randomizálja a játék, ezzel jóval megnövelve annak újrajátszhatósági faktorát. Miután kiválasztottuk a nekünk megfelelő nehézségű lobbyt, minden menet előtt választhatunk a nyolc, eltérő képességgel rendelkező kaszt közül, majd személyre szabhatjuk, hogy milyen perkekkel és fegyverekkel szeretnénk harcba vonulni, illetve milyen lőszerrel fogjuk kitömni az ellenséget. Karakterünk a harcok során fejlődik, ami által javulnak a harci értékei, jobb perkekhez és új fegyverekhez férhetünk ezáltal a későbbiekben.

The Red Solstice

A technikai része sajnos már nem ennyire fényes a The Red Solsticenek. A grafika egyáltalán nem egy nagy durranás, sem technikailag, sem művészetileg, és a hanghatásoktól sem fogunk hátast dobni, ennek ellenére a gépigény elég combosra sikerült, és hajlamos is a játék néha beszaggatni. A lag és az apróbb bugok könnyen lehet persze, hogy a korai verzió számlájára írhatóak fel, viszont ami mellet nem tudok ilyen könnyen eltekinteni, az a hangulat, ami elég sótlanra sikerült. Valahogy nem szív magába a játék, nincsenek tökös szövegeik derék katonáinknak, mint például a Warhammer 40,000 játékokban, amiket úgy szeretünk. A zenék, amiket eddig hallottam viszont egész jól szóltak, főleg a menüben felcsendülő muzsika az, ami kifejezetten tetszett.

Korai lenne lehúzni a rolót a The Red Solsticenek – főleg egy béta verzió alapján –, mert pont az beszéltük Vismayor kollégával (akinek ezúton is szeretném megköszöni segítségét a játék tesztelésében), hogy bár van potenciál benne bőven, de van is még hova javulnia. Máskülönben labdában sem rúghat a 2010-ben megjelent Alien Swarm kistestvére mellett, amiről a fentebb említettek fényében már csak halkan merem megjegyezni, hogy ingyenes... ■

The Red Solstice
The Red SolsticeThe Red SolsticeThe Red SolsticeThe Red Solstice
The Red Solstice
A legutóbbi The Red Solstice cikkek, hírek

hozzászólások (1)

warcat
warcat 2014.07.23. 19:05
Hehe,pont ez a bajom,hogy a coophoz ember kellene :)
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.