Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Word of Warcraft: Warlords of Draenor béta

Belekukkantottunk a Blizzard tizedik születésnapjához közelítő MMORPG-jének legújabb kiegészítőjébe.

2014.07.27. 16:10 | szerző: LeMon | Előzetes

Az idén novemberben 10. évét betöltő World of Warcraft ötödik kiegészítője jelenik meg hamarosan, nagy valószínűséggel az évforduló környékén. Annak idején, amikor először szóba került a WoW neve, azt sem tudtam elképzelni, hogy sikeres lesz-e egyáltalán, nemhogy 10 évig töretlenül a legnépszerűbb játékok egyikévé válik. Persze amikor először vágtam bele az azerothi küldetésekbe az első béta idején, már éreztem a bizsergést, hogy itt valamit megint nagyon eltalált a Blizzard. És ez most sem történt másképp, amikor belekóstoltam a Warlords of Draenor bétaverziójába.

Word of Warcraft: Warlords of Draenor béta

A történet szerint Draenorba, az ősi ork földre kell visszautaznunk az időben, hogy megakadályozzuk Garrosh Hellscream lázítását az ősi klánok közt. Draenor pedig nem más, mint Outland, eredeti pompájában! Természetesen a hét új helyszín csak nyomokban hasonlít a már ismert földrészre. Pont ezért sajnálom, hogy az akkori kedvenc területem, Zangarmarsh óriás gombái csak elszórva láthatóak.

Word of Warcraft: Warlords of Draenor béta

A szokásos újítások mellett, mint az új szinthatár (level 100), új képeségek, talentek stb. a legfontosabb a garrisonok megjelenése, vagyis a játékos végre saját kis erődítményt építhet. Ez már a kezdetek óta nagy szívfájdalma a játékosoknak, hogy igazából sehol sem érezhetik magukat otthon, és mindig büdös kocsmákban kell hagyni karaktereiket éjszakára. Egy kicsit azért dobott az ötleten a Blizzard, ugyanis nem csupán egy házat kapunk, ahová kacatjainkat szórhatjuk (sőt, igazából ilyen nincs is), hanem egy olyan komplexumot, ahol minden egyes épület felállítása új bónuszokat ad számunkra. Segítő karaktereket szerezhetünk bázisunkra, akiket legális bot módjára különböző küldetésre küldhetünk. Nyersanyagokat termelhetünk szakmáinkhoz, és természetesen itt is szintezés formájában növelhetjük területünket. Persze minden létező épülettípust nem fogunk tudni elhelyezni, akárcsak a gliph rendszer esetében, most is meghatározott számú kis/közepes/nagy terület áll rendelkezésünkre. Attól függően kell kombinálnunk, hogy milyen bónuszokat szeretnénk. Megfelelő épülettel akár három szakmánk lehet. Maga a garrison horda és alliance oldalon is fix helyen van. Az előbbi Frostfire Ridge-ben, az utóbbi Shadowmoon Valley-ben. Viszont későbbi területeken elhelyezhetünk úgynevezett előőrsöket, és az új küldetésekkel új tervrajzokat, segítőket kaphatunk.

Word of Warcraft: Warlords of Draenor béta

Másik látványos újdonság a régi karakterek újramodellezése. Amennyire lelkes voltam ezért az elején, most épp annyira vagyok csalódott picit. Ugyanis azáltal hogy részletesebb lett az arcok geometriája, már nem elég pár átrajzolt textúra a változatos külsőhöz. Hiába kattintgatok a különböző arcbeállítások közt, a csini sötételf csajomból transzvesztita lett. :-( Még reménykedem egy kis átplasztikázásban a végleges verzió előtt, de amúgy tényleg ráfért már a régi fajokra a ráncfelvarrás.

Word of Warcraft: Warlords of Draenor béta

További két fontos újítás inkább segítség: egyik karakterünket ugyanis egyből 90-es szintre húzhatjuk, és így rögtön bele is vághatunk az új kalandokba. A másik változtatás pedig az, hogy a fegyverek és páncélzat értékeit normalizálták, nincs többé 548621-es stamina. Valamint eltűnik a hit, az expertise és a dodge, és egyéb új, inkább játékmechanikai statokat kapunk, mint például a movement speed vagy a cleave. Valószínűleg a WildStar harcrendszerét próbálják koppintani, ami nem is baj!

Word of Warcraft: Warlords of Draenor béta

Azt hiszem, a fent részletezett újdonságokkal jóval több embert fog visszacsábítani a kiegészítő, mint pandás elődje, ami azt jelenti, hogy egy jó ideig még nem lesz ingyenes a World of Warcraft. De ennyi még belefér. ■

Word of Warcraft: Warlords of Draenor béta
Word of Warcraft: Warlords of Draenor bétaWord of Warcraft: Warlords of Draenor bétaWord of Warcraft: Warlords of Draenor bétaWord of Warcraft: Warlords of Draenor bétaWord of Warcraft: Warlords of Draenor bétaWord of Warcraft: Warlords of Draenor bétaWord of Warcraft: Warlords of Draenor bétaWord of Warcraft: Warlords of Draenor bétaWord of Warcraft: Warlords of Draenor bétaWord of Warcraft: Warlords of Draenor bétaWord of Warcraft: Warlords of Draenor bétaWord of Warcraft: Warlords of Draenor bétaWord of Warcraft: Warlords of Draenor bétaWord of Warcraft: Warlords of Draenor béta
World of Warcraft: Warlords of Draenor
A legutóbbi World of Warcraft: Warlords of Draenor cikkek, hírek

hozzászólások (8)

Shadowguard
Shadowguard 2014.07.28. 09:02
Hát én hamarabb állok neki felfedezni a területet egy repülő mounttal, mint gyalog. Főleg, amikor azt kell nézni, hogy ugyan merre kell menni, hogy ne húzzak be valami nyavalyás mobot, ami igaz, hogy egy ütésbe belehal, de azért csak leüt arról a nyomorult mountról. Meg tényleg mennyivel jobb körbekerülni a fél térképet egy szakadék vagy nagyobb szikla miatt, mint felülni a sárkányra és átrepülni fölötte. Időhúzás az egész.
A pvp-seknek meg adni kell egy külön zónát, ott ne lehessen repülni, mint most Timelessen és aki akarja ölje egymást. Bár utóbbihoz nem ártana az sem, ha lenne frakcióbalance ;-) Tudod: a world pvp csak akkor szórakoztató, ha te állsz a farok megfelelő végén. És igen, engem abszolút nem érdekel a PvP, nem véletlenül kezdtem PvE realmen. Maint is csak a rendes raider klán miatt vittem át Ragnára...

A sztori meg: Garrosh elszökik, egy időkapun keresztül visszamegy a múltba, megalapítja az Iron Horde-t és nyit egy téridő kaput Draenor múltjából a mi Azerothunk jelenébe, mert ő most aztán bosszút áll. Mi meg megyünk utána és majd jól öngyilkos küldetésezünk. Ahelyett, hogy már SoO végén felszeletelték volna az idióta orkját. De nem, inkább hagyják elszökni. És ehhez az egészhez kiadták a War Crimes-t, mint lore, amiből megállapítható, hogy az egyetlen épeszű vezető Sylvanas (!!!).
jawsika
jawsika 2014.07.28. 11:16
Az egyetlen épeszű vezető Sylvanas, ezt mindig tudtuk. :)

A repülő mountos dologban úgysem győzzük meg egymást. :D Én a Pandában is örültem, hogy gyalog jártam (nyilván ha más repül én is repülök, mert hülye nem vagyok). Most is nekem ez nagy pozitívum, és azoknak is tetszett, akikkel beszéltem.

Mit értesz frakcióbalance alatt?
Shadowguard
Shadowguard 2014.07.28. 12:59
Gondolom inkább PvP-s emberekkel beszéltél erről :) Én inkább questelés/raidelés szempontjából nézem és a nagy többség közel sem örül neki. Meg azért az alapanyag árakra is kíváncsi leszek, mert így lényegesen nehezebb lesz alapanyagot is farmolni(főleg PvP-realmen). Ez ugyanolyan időhúzás, mint amikor elvették a mass summont. Mert az emberek a fővárosban álltak és egy ember odament idézni. Most meg odamegy két ember és idéz a kőnél vagy van lock.

Frakcióbalance alatt meg arra gondoltam, hogy a legtöbb szerveren erősen el van tolódva az erőegyensúly valamelyik frakció irányába. Például TN-en nem igazán szeretnék allis lenni.
jawsika
jawsika 2014.07.28. 14:24
Jaa... értem. Nem tudom Defias Brotherhoodon meg Ragnán ezt annyira nem érzékelem. 10ből 9 ismerősöm PvPs nyilvánvalóan, a PvEs haverokat nem is kérdeztem.

Ezeket, amiket te időhúzásként írsz le én pl tök máshogy látom. Szerintem a játékkal eltöltött szerves idő az utazás is. Pl Mafiaban anno, vagy akármi ilyet mondhatok, LA Noire, GTA, Elder Scrollsok mindig szerettem mászkálni, felfedezni, kvázi utazni. Soha nem rajongtam a gyorsutazásért meg a repülésért. A Mass Summont bár nem értem, de nem is hiányolom. Anno Dalaranba feljutni először külön művészet volt. Ezt szeretem én nagyon, hogy meg kelljen küzdeni dolgokért, hogy sikerélmény legyen benne. Nekem ezek többségében mind pozitívumok.
sipec
sipec 2014.07.28. 19:50
amig van raid es IRL guildtali, addig nekem :love:
cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.