Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Metro Redux

Metro Redux

Több mint egy sima remake a Metro sorozat újrakiadása.

2014.08.19. 09:00 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

Az elmúlt hónapok világpolitikai történéseire utalva jegyezném meg, hogy a sors furcsa fintora folytán jelenleg az egyik legelismertebb ukrán videojáték sorozat egy orosz illetőségű író, Dmitry Glukhovsky regényeit dolgozza fel. A szóban forgó Metro sorozatban eddig megjelent két program főszereplője Artyom, egy huszonéves fiatal srác, aki az emberiség szinte totális eltörléséhez vezető atomcsapásokkal terhes végzetes napon édesanyjával ment el a városi botanikus kertbe, ahonnan azonban már soha nem térhetett haza. Az ő kalandjain keresztül ismerhetjük meg a föld alá kényszerült kolóniák és frakciók harcát a puszta létért, és az őket körülvevő, rettenetesen mogorva és rideg világot. A S.T.A.L.K.E.R. egykori fejlesztőiből alakult 4A Games munkájaként 2010-ben jelent meg – akkor még a THQ gondozásában – a Metro 2033, amely minden erénye ellenére sajnos számos fórumon kiérdemelte „a legjobb játék, amellyel a kutya sem játszott” című, nem túl jól csengő megtiszteltetést. A történet folytatása tavaly májusban került a boltok polcaira, jelentősen átdolgozott grafikus motorral felvértezve, és szerencsénkre a Metro: Last Light már jóval nagyobb sikereket könyvelhetett el az első epizódhoz képest. Az új konzolgeneráció piacra kerülésével aztán keleti szomszédjaink úgy döntöttek, hogy az immár jelentős erejű hardverrel rendelkező masinákra is kiadják programjaikat, persze némileg átdolgozva, és ha már így tesznek, megjelentetik azt újfent PC-re is. Ez a felturbózott, minden eddigi tartalommal – sőt, annál is többel – ellátott kiadás Redux alcímre hallgat, és az eredetihez képest számos újítást tartalmaz.

Metro Redux

Ez persze leginkább a bő négyesztendős első epizódon látszik meg, amely jelentős optikai tuningon esett át. Ennek alapját a második rész grafikus motorja képezi, amely a tavalyihoz képest még további ráncfelvarrást kapott, így – még ha nem is feltűnően – a Metro: Last Light Redux is valamivel jobban néz ki az eredeti verziónál. A textúrák élesedtek, a sebzési és fizikai modell az NVIDIA PhysX 3.0 támogatásával még realisztikusabb lett, a fény-árnyék és az időjárási effektek tovább javultak, illetve nem utolsó sorban immár 4k felbontásban is futtathatók a játékok, már ha van hozzá megfelelő vasunk. A készítők egységesítették a két program menürendszerét és játékmódjait is, így most gyakorlatilag ugyanannak a sztorinak két, egy végből szabott, valahol középütt kettészelt felét tarthatjuk a kezünkben. Először is választhatunk két-két játékstílus közül: a Survivor inkább a Metro 2033 megfontoltabb, lopakodó játékmenetére hajaz, míg a Spartan a Metro: Last Light „rambósabb”, gyorsabb játékmenetét helyezi előtérbe. Ezek után választhatunk négy-négy játékmód, vagyis tulajdonképpen nehézségi fokozat közül, amelyek az átlagos játékosoknak szánt normáltól a ranger hardcore mód minden segítséget nélkülöző, erőforrásban igencsak szegényes, brutális kihívást jelentő ínyencségéig terjednek. Az egyes pályák között immár minden esetben Artyom mondja az átvezető szöveget, és az első rész főmenübe bevezető képsora is a tavalyi folytatásban látottakra hajaz. A készítők szerettek volna kevesebb töltőképernyőt beiktatni játék közben, így bizonyos helyszíneket ennek érdekében összevontak vagy átalakítottak (például titkos átjárókat). A csomag új mozgási és sebzési animációkat tartalmaz, és helyet kapott benne valamennyi utólag megjelent kiegészítő is.

Metro Redux

Míg az első rész esetében a grafikai fejlődés nagyon meglátszik (új textúrák, új effektek, életteli világ), addig a bő egy esztendős második rész esetében ez már nem annyira szembeszökő, még ha ott is megtalálhatók ezek a mai csúcshardverekre szabott finomítások. Az mondjuk furcsa a számomra, hogy a Metro 2033 bevezető videója egyfajta – leginkább a watercolourra, vagyis akvarellre hasonlító – új, kissé elmosott dizájnt kapott, amit nem is értek igazán, de lehet, hogy csak a review verzió sajátossága. Az MI is némi fejlesztésen esett át, így most az ellenünk érkezők valamelyest összehangoltabban mozognak. Az optikai feltápolás olyannyira jól sikerült, hogy – mint ahogy azt a fejlesztők nem is titkolták – a programok kizárólag a mai csúcshardvereken muzsikálnak a legjobban. A standard felszereltségű, de igen erős next-gen konzolok mellett ez PC-n annyit tesz, hogy bizony bivaly egy géppel kell annak rendelkeznie, aki mindent maximálisan ki szeretne csikarni a képi világból. Nekem nagyon nem gyenge a konfigurációm, de az SSAA-t a legmagasabb, 4x-es fokozatra téve csupán 20-25 fps képfrissítést tudtam kicsikarni a játékokból. Ezt levéve 2x-esre már jóval kedvezőbb volt a helyzet, így azt ajánlom, ezt a beállítást mindenki csak óvatosan alkalmazza – nem véletlenül állítható viszonylag széles skálán. A hangok és a vezérlés maradtak a régi, nagyon is jól kikövezett mederben, csak a HUD (vagyis Artyom órája és egyéb felszerelései) lettek szintén összehangolva egy kis változatosság gyanánt. Többjátékos tartalom továbbra sincs a játékokban, amelyek azonban összesen hét új pályával gazdagodtak az eddigiek mellé.

Metro Redux

Dmitry Glukhovsky remekműve, a Metro univerzumot megteremtő regények alapján a 4K Games munkájaként készült két videojáték hamarosan megkapja a maga eddigi legteljesebb, legszebb és legmonumentálisabb kiadását. Ez főleg az újgenerációs konzolok tulajdonosainak kedvez, akik eddig nem találkozhattak Artyom kalandjaival olyan formában, ahogy azt „édes szülei” megálmodták, az eddigi konzolpark a mostaninál jóval gyengébb hardverének köszönhetően. A PC-s játékosok is immár mindkét programot egységesített, továbbfejlesztett formában játszhatják újra, de nekik bizony igencsak erős géppel kell rendelkezniük, ha azokat a maguk teljes pompájában szeretnék élvezni. Összességében elmondhatom, hogy a játékok magával ragadó atmoszférája, annak számos lehetőséget és taktikát kínáló játékmenete, valamint a két program (amelyek egyébként külön-külön is megvásárolhatók) immáron azonos megjelenése bárki számára érdemessé teszi a Metro Redux beszerzését. ■

Metro Redux
Metro Redux

A Metro Redux PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelenik meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült.

értékelés

Metro Redux

Metro Redux
Pozitívumok
  • Egységes menürendszer és mechanizmusok
  • Továbbfejlesztett grafikus motor
  • Új sebzés és fizika
  • Valamivel jobb MI
  • Az első részre alig ismerünk rá
  • Az eddigi legnagyobb tartalom
Negatívumok
  • A második rész felújítása még nem volt időszerű
  • Zabálja a vasat
  • A Metro 2033 bevezető videója furán elmosódott textúrákat kapott
  • A review változat gyakran lefagyott
Metro Redux
A legutóbbi Metro Redux cikkek, hírek

hozzászólások (1)

gregmerch
gregmerch 2014.09.05. 12:30
Kis update: a végleges változatban az első rész bevezető videója immár "normálisan" fest, így az a bizonyos akvarellszerűen elmosott textúra valószínűleg tényleg csupán a béta verzió sajátossága volt.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?