Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Nether Nether

Nether

Az Early Access címke lekerült, de más nem nagyon változott.

2014.09.13. 11:00 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Egyszerre hálás és hálátlan dolog Early Access játékról írni. Hálás, mert láthatjuk, miből lesz a cserebogár, hogyan fejlődik egy játék kész produkcióvá. Hálátlan, mert előfordul, hogy az ígéretek nagyobbak, mint ami a késznek tekintett alkotásba végül bekerül. És az egyszeri újságíró, akinek előzetest kell írnia egy Early Access játékról, megpróbál óvatosan fogalmazni a hibákkal kapcsolatban és próbál lelkesedni a kiemelkedő, tetszetős aspektusok iránt. Nos, a Netherrel kapcsolatban úgy tűnik, lábon lőttem magam. A próbaköröm során úgy gondoltam, ez egy ígéretes játék lesz, ha egyszer kész lesz. Pár hete lekerült az Early Access jelző – csak nem értem, nem látom, miért...

Nether

Azt továbbra is tartom, hogy a Nether a világ, a látvány és a hangok terén nagyon hangulatos. A poszt-apokaliptikus világábrázolás terén szerintem még a Fallouttal is simán felveszi a versenyt – egészen addig, amíg a többi játékelem le nem rontja ezt a hangulatot. Utána viszont előbukkannak a hiányosságok, kezdve azzal, hogy ez a grafikai színvonal körülbelül a Half-Life 2 szintjén mozog – ami nem ronda, csak már erősen avítt. Mindezt fűszerezi pár grafikai bug, kezdve a régebbi Unreal motoros játékok rákfenéjével, a késői textúrabetöltéssel... Végül mindezt pedig keményen megfejeli az elképesztően ronda kezelőfelület.

Nether

A másik nagy probléma pont a Nether egyik sajátosságából fakad: nincs külön PvE és PvP – mindenki harcolhat mindenkivel. Pont ebből fakadóan a legtöbb játékos legyilkol szörnyet és másik játékost vegyesen. És a másik játékos megöléséért elvileg jár szankció (elvileg a gyilkos jobban vonzza a nethereket), de a gyakorlatban ez nem nagyon működik, és az egész csupán statisztikává silányul a játékos adatlapján. A nagy dirrel-dúrral beharangozott klánosdiból sincs még semmi: választunk egyet és nincs semmiféle következménye (azaz klántársunk is ugyanolyan örömmel vágja el a torunkat, mint egy idegen). Ezzel pedig a játéklehetőségek válnak erősen korlátozottá: szólózva marad a puszta túlélés, esetleg a kis csomagokkal való futárkodás. Ahhoz egy csapat kéne, hogy mondjuk a netherhullámmal érkező Reapert le lehessen vadászni, vagy az erődökben a néha bedöglő antinether tornyok megjavításához végig életben is maradhassunk...

Nether

Maguk a szörnyek sem épp intelligensek: ész nélkül jön feléd mindegyik, és csak amiatt van kihívás az elpusztításukban, mert teleportálni tudnak. Ha pedig épp csak bóklásznak, akkor is rendszeresen elakadnak tereptárgyakban, illetve nekisétálnak a falnak. A közelharc továbbra is esetlen, lőfegyverekkel már jobb, de azok meg elég ritkák. Apropó, egy frissítés lehetővé tette, hogy netherként játsszunk, de hogy ezt hogy kell előcsalni, az rejtély...

Nether

A fejlesztés persze nem állt meg, folyamatosan jönnek a frissítések a játékhoz, de szerintem ez innentől fogva veszett fejsze nyele. Amikor az előzetest írtam, úgy gondoltam, még egy jó évnyi munka vár a Phosphor Gamesre, amíg készre csiszolják, ehhez képest nagyon meglepett, hogy milyen hamar kiléptek az Early Access fázisból. És sajnos elkapkodták. A Nether ilyen formában még mindig félkésznek, összecsapottnak hat. A hangulat az egyetlen, ami miatt a stílus kedvelőinek azt tudom mondani, hogy akciósan esetleg megéri az alapváltozatot beszerezni (a drágább verziók gyakorlatilag az in-game arannyal tartalmaznak igazából többet, de pár kozmetikai dolgon kívül mindent meg lehet venni sima in-game pénzből is), a többiek nem vesztenek semmit, ha kihagyják. ■

Nether
NetherNetherNetherNetherNetherNetherNetherNether

értékelés

Nether

Pozitívumok
  • Ahogy elkezdünk játszani, a játék atmoszférája igen megkapó...
Negatívumok
  • ...amit aztán módszeresen lemészárolnak a hiányosságok
Minimális rendszerigény: 2,4 GHz-es Quad Core processzor, 4 GB RAM, GeForce GTX 460/Radeon HD 5850 vagy jobb videokártya, 3 GB HDD, 64 bites (!) Windows Vista vagy Windows 7
5,5
grafika 5
hangok 6
játszhatóság 4
hangulat 7
Nether
A legutóbbi Nether cikkek, hírek

hozzászólások (4)

Zoo_Lee
Zoo_Lee 2014.09.13. 14:09
Személy szerint lassan kezd a hócipőm tele lenni a DayZ nyomán készülő online túlélőhorrorokból. Az alapötlet jó, van benne fantázia, de mindegyikben őskáosz uralkodik - játékosok vadásznak, szadiznak egymással, olyan szinten, hogy az hosszú távon megöli a hangulatot, és szerintem a játék világáról, egyéb elemeiről is elvonja a figyelmet. Egy opcionális PvE szerver, valamilyen dinamikus eseménygenerátor, egy összetettebb crafting rendszer, a változatosság kedvéért egy befejezett verzió, és máris előrébb lennénk az egymást koppintgató Early Access játékoknál.
Sityi
Sityi 2014.09.13. 14:27
Szívemből szóltál, kolléga!
Pras
Pras 2014.09.13. 15:49
...vagy csak legyen ingyen. Mint az Unturned. BAMM! Kész a zseniális szórakozás, csak néhány haver kell hozzá, meg egy combosabb net - valamint egy tizenhét éves srác, aki mindezt tető alá hozza. :)
Noggle
Noggle 2014.09.13. 22:05
Egyetértek a cikkel, szerintem is félkész a játék. Ez "szomorú", mert én is nagy reményeket fűztem hozzá és kaptam is az alkalmon, mikor a Steam-en akciós lett a játék. Amit a legjobban utálok a játékban, hogy a netherek szerintem nem igazán veszélyesek vagy legalábbis nem annyira veszélyesek, mint a többi játékos. A netherek elég buták, ész nélkül kóvályognak. Ha nem csinálok nagy butaságot és szépen gyűjtögetek az első komolyabb fegyveremre, akkor nagy gond alapesetben nincs. A játékosok bezzeg nem kímélnek, legalábbis a többség. Sajnos bármelyik pillanatban előbukkanhat egy játékos, aki miatt kezdheted az egész játékot elölről. Volt olyan is, hogy én lőttem ki valakit, mert fegyverrel a kézben megjelent a hátam mögött, pedig csak azt akarta kérdezni, hogy megyünk-e csapatban ha már így összefutottunk.
Én olyan 80%/20% arányban haltam meg játékostól/nethertől.
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.