Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Conquest of Champions

Az örökös talán fel se nőtt elődjéhez.

2014.09.19. 18:30 | szerző: Vismayor | Előzetes

Hét évvel ezelőtt az Octopi Media Design Lab megalkotta a PoxNorát, amely ötvözte a kártyagyűjtős (CCG) és stratégiai játékokat, mindezt egy jól felépített világban. Egyedisége a csatákban rejlett, mivel itt nem a kártyák kaptak helyet a harctéren, hanem a megidézett lények, amikkel egy körökre osztott csatában le kellet győzni az ellenfelet. Végül a Sony Online Entertainment felvásárolta a játékot, az addigi fejlesztők pedig előbb-utóbb lapátra kerültek.

Conquest of Champions

A régi fejlesztőgárda azonban ismét összeállt, és megalakította a Kihon csapatot. Kezdeti munkásságuk kizárólag mobiljátékokra korlátozódott, de céljuk a kezdetektől fogva a cikk alanya volt, a Conquest of Champions, a PoxNora örököse. Ebben a játékban három frakció áll rendelkezésünkre: a Stonehold, a törpök, barbárok és gólemek szövetsége, a Briarwood, az elfek, erdei lények és entek egyesülése, valamint az Embercult, démonok, előhalottak és sárkánygyíkok testvérisége. Szövetségünk kiválasztása nincs összefüggésben a többi játékossal, és nem is végleges, jelenleg mindössze első paklinkat szabja meg. A későbbiekben viszont alaposan át kell majd gondolnunk a döntést, mivel a fejlesztők frakciónként eltérő képességfák bevezetését tervezik. Miután meghoztuk a döntést és végigverekedtük magunkat a játék oktatórészén, a gyakorláson kívül kétféle játékmódban csaphatunk össze a többiekkel. Ha hamar végezni szeretnénk, lehetőségünk van „gyors” meccsekre, míg ha a megfontolt és lassú játékot preferáljuk, részt vehetünk kiterjesztett csatákban, ahol nem szükségszerű, hogy mindkét fél online legyen, mivel több napunk is van meghozni döntésünket. Jelenleg nincs lehetőségünk egyszemélyes kampányokban részt venni, de a Kihon ígérete szerint ezt rövidesen orvosolják.

Conquest of Champions

A csaták maguk egyszerűnek tűnnek: győzzük le az ellenséges hőst és romboljuk le a szentélyeit. Ehhez több mint száz lap áll rendelkezésünkre, amelyek között találunk lényeket, varázslatokat és totemeket. Minden harcosunk egyedi képességekkel rendelkezik, és ha ügyesek vagyunk, még kombinálhatjuk is ezeket (akna és taszítóvarázslat – csodákra képes ;-) ). Lényeges elem továbbá, hogy bányák és idéző körök vannak elszórva a csatatéren, amelyeket el kell foglalnunk és meg is kell tartanunk, így tehetünk szert a kártyák felhasználásához szükséges pontokra, illetve az ellenfél szentélyeihez közelebb álló portálokra.
Az összecsapások során különböző alapanyagokat szerezhetünk, amelyek kombinálásával sárkányokat és egyéb különleges lapokat szerezhetünk paklinkba, továbbá módunkban áll katonáink fejlesztése is, felesleges lapjaink feláldozásával. Ha sikeresek szeretnénk lenni, nem árt időről időre átgondolni stratégiánkat, seregünk felépítését, és jobb, ha ezt nem kapkodjuk el.
A játék erősen szerencse- illetve taktikafüggő, mivel ha rossz lapokat kapunk kézbe, illetve rosszul mérjük fel a helyzetet, könnyen kikaphatunk, viszont ugyanilyen könnyen a mi oldalunkra is billenhet a mérleg, és akár szinte teljesen vesztett helyzetből is képesek lehetünk előnyt kovácsolni.

Conquest of Champions

Sajnos a játéknak akadnak hibái is, amelyek elronthatják az élményt. Ezek közül a legnagyobb, hogy aki versenyképes szeretne maradni, annak bizony meg kell fizetnie az árát. A többjátékos módban szerezhetünk pénzt, de közel se annyit, hogy lépést tartsunk azokkal, akik a türelem helyet inkább pénztárcájukat preferálják, így könnyen előfordulhat, hogy kezdőként kell szembenéznünk egy izmosabb ellenféllel. És hogy miért tettem fentebb idézőjelbe a gyors szót? Eléggé vaskalapos a rendszer, mivel hiába számolja, hány darab kártya van még a kezünkben, azzal nem törődik, hogy a csatatéren található-e még élő harcos. Így ha az utolsó is elesett, akkor is végig kell masíroznunk a pályán, hogy leromboljuk a szentélyeket, ami – főleg ha lassú, kis mozgásterű lényeink vannak – igencsak el tudja húzni az időt (nem is beszélve arról, hogy az ellenfélnek végig kell néznie, ahogy körről körre jövünk, megállíthatatlanul, és nem tehet semmit). A zene eleinte kellemes, de pár meccs után bizony monotonnak találhatjuk.

Conquest of Champions

Viszont korai lenne még ítélkezni a Conquest of Champions felett, mivel a készítők rengeteg változtatást terveznek, amelyek sokat lendítenek majd a játékon, úgy, mint a fent említett kampány mód vagy a képességfák. Továbbá számíthatunk aukciós házra, klánok és achievementek bevezetésére, lehetőségünk lesz majd más játékosok párharcát megfigyelni, illetve hőseinknek egyedi kosztümöket vásárolhatunk majd. Emellet a játék meg fog jelenni iOS és Android rendszerre is, így akár telefonunkon keresztül is reagálhatunk majd a későbbiekben, ha egy csatában ránk kerül a sor.

Conquest of Champions

Első ránézésre ígéretes alkotás az Early Acces fázisban lévő, ingyenesen játszható Conquest of Champions, viszont a fejlesztőknek még csiszolniuk kell rajta, be kell váltaniuk ígéreteiket, hogy felérjen elődjéhez, és méltó legyen rá, hogy a PoxNora örököse legyen. ■

értékelés

Conquest of Champions

Pozitívumok
  • Könnyű irányítás
  • Rengeteg egyedi lény
  • Jól kombinálható képességek
Negatívumok
  • A fizetős játékosok túl nagy előnyre tehetnek szert
  • Elhúzódó „gyors” meccsek
  • Jelenleg nincs egyszemélyes kampány
  • Egy idő után álmosító a zene
Minimális rendszerigény: 1 GHz-es processzor, 1 GB RAM, 1 GB RAM-mal rendelkező videokártya, 200 MB HDD, Windows XP
Ajánlott konfiguráció: 2 GHz-es processzor, 2 GB RAM, 1 GB RAM-mal rendelkező videokártya, 200 MB HDD, Windows 7

hozzászólások (1)

Noggle
Noggle 2014.09.21. 12:12
Én még régen, igencsak a Béta elején próbáltam ki a játékot. Akkor még a matchmaking rendszere is botrányos volt, nem is beszélve arról, hogy a meccsek időtartama még nagyobb volt, mert nem volt rendesen összehangolva a 2 játékos. Simán elmehettem teát főzni és inni, mire kiderült, hogy csinált-e valamit az ellenfél. Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy szerintem ez a játék messze a Poxnora minősége alatt van.
Lehet, hogy ez nem a reklám helye, de azt mindenképpen megemlíteném, hogy a Poxnora már nem a Sony-hoz tartozik, ami szerencse, mert amit csináltak a játékkal az még jóindulattal sem volt nevezhető fejlesztésnek vagy játékostoborzásnak. Jelenleg a Desert Owl Games próbálja újrareformálni a játékot (szinte minden lényt átalakítottak, új daily questek, új lények, új térképek) kisebb-nagyobb sikerrel. Én a mai napig játszom a Poxnorát, szerintem jó játék, de közel sem hibátlan. Kezdők számára rengeteg PVE kampány, napi 2 daily quest adhatja meg a játékbeli pénz löketet az első saját "paklihoz".
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.