Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Heroes of the Storm

Heroes of the Storm

Egy csapatban nincs „én”.

2014.10.02. 10:03 | szerző: Vismayor | Előzetes

2010-ben a BlizzConon hallhattunk először a Blizzard DotA-ról, egy egyszerű modról, amely a StarCraft II: Wings of Liberty lehetőségeit volt hivatott bemutatni. 2011-ben jött a hír, hogy a fejlesztők leporolták az ötletet, és különálló játékként fejlesztik tovább. Miután megjelent a DotA 2, jogi vitákba keveredtek a Valve-val, ami végül megegyezéssel zárult: a Valve megtarthatta a DotA nevet, a Blizzard pedig átnevezte a projektet Blizzard All-Starra. Végül tavaly októberben újabb változás történt a névben, azóta Heroes of the Stormként hallhattunk a játékról.

Heroes of the Storm

A játék köré szőtt történet viszonylag egyszerű: létezik egy világok közötti tér, a Nexus, ahova csak a legnagyobb hősök kerülhetnek be, hogy utána egymás ellen harcoljanak a puszta hatalomért. A Heroes of the Stormban a Blizzard legnagyobb sikerű játékainak – azaz a Warcraft, a StarCraft és a Diablo – „titánjaival” találkozhatunk. Mindenekelőtt választanunk kell az ingyenesen elérhető hősök közül, valamint eldönteni, hogy gépi ellenfelekkel vagy valódi játékosokkal szeretnénk összecsapni, és már indulhat is első csatánk. A cél minden esetben ugyanaz: törjünk át a védelmen és pusztítsuk el az ellenfél „magját”. Körülbelül ez az a pont, amíg nem tartogat a játék semmilyen meglepetést azoknak, akik már játszottak MOBÁ-val. A fejlesztők ugyanis félretették a manapság divatban lévő rendszert, amelyre szinte az összes ilyen játék épül. Rögtön szemet szúrt, hogy nincs lehetőségünk megválasztani, milyen játékmódban szeretnénk összecsapni az ellenféllel, ennek az oka, hogy azt, hogy hol fogunk harcolni a Nexus dönti el. A megszokott csatákat elfelejthetjük, nincs aréna vagy conquest, helyette egyedi térképeket kapunk: hol kalózokat kell lefizetnünk, hogy ágyútűzzel segítsék ügyünket, és van, hogy a titokzatos Raven Lord ajándékokért cserébe átkot bocsát az ellenfélre.

Heroes of the Storm

A fejlesztők a Heroes of the Storm bejelentése óta hangoztatják, hogy a játék a gyorsaságra, a folyamatos harca épül, ideális esetben egy meccs nem tart tovább húsz percnél. Ezt segíti, hogy nincs bolt, így nem kell időről időre visszatérnünk a kezdőpontra tárgyakat vásárolni. Feltehetnénk a kérdést, hogy akkor mégis mi különböztet meg majd minket ellenfeleinktől? Nos, a Blizzard egy ún tehetségrendszert (talent) hozott létre ennek érdekében. A csaták alatt miközben fejlődünk karakterünkkel, bizonyos szintenként lehetőségünk van választani, hogy meglévő képességeinket fejlesztjük, vagy épp újakat választunk. Ha meghalnánk, feléledésünk után lehetőségünk van hátasokra szállni, hogy minél hamarább visszatérjünk a csatába. Akadnak hősök, akik nem tudnak lóra pattanni, számukra ezt egyedi képességekkel pótolták, így senki nincs hátrányban. Számomra nagyon szimpatikus továbbá, hogy mi magunk nem számítunk, lehetünk bármilyen jók a karakterünkkel, ha nem működünk együtt a csapattal, nem érünk semmit. Nem magunknak szerzünk tapasztalati pontokat, ha lerombolunk egy erődöt vagy megölünk egy ellenfelet, itt mindenki ugyanúgy részesül belőle, egyszerre fejlődünk társainkkal. A harcokért aranyat kapunk, továbbá fejlődik profilunk és hősünk, akivel részt vettünk az összecsapásban. Karaktereket az így szerzett aranyból, illetve pénzért vásárolhatunk, és egyedi kosztümök beszerzésére is lehetőségünk van. Profilunk fejlesztésével napi küldetésekhez, több ingyenesen elérhető hőshöz férünk hozzá, míg ha karakterünkkel lépünk szintet, új képességekre, illetve kiegészítőkre tehetünk szert.

Heroes of the Storm

Rövidesen véget ér az alfateszt, ami együtt jár azzal, hogy az összes játékos profilját tisztára törlik, így akik részt vettek a tesztben, ne lepődjenek meg, ha nem tudnak majd csatlakozni a szerverekhez: a Blizzardnak időre van szüksége, hogy előkészítse a tesztelés következő fázisát. Tanácsos feljegyezni továbbá a játékban szerzett ismerősök neveit is, mivel barátlistánk is üres lesz a későbbiekben. A fejlesztők igyekeztek minden funkciót elérhetővé tenni az alfa alatt, nagyon kevés dologgal találkoztam, amihez még nem fértek hozzá a játékosok, ilyen például, hogy még nem volt lehetőségünk belenézni más játékosok összecsapásaiba, illetve hogy könnyebb legyen a profilok törlése, vagy hogy még nem vezetett a rendszer statisztikát az összecsapásainkról. Viszont a még hiányzó dolgok között nem találkozhattunk olyannal, ami magára a harcra is hatással lenne.

Heroes of the Storm

A cikk végéhez érve azt kell, hogy mondjam, merész húzás volt a Blizzardtól, hogy ennyire egyszerűvé tették játékukat, de véleményem szerint teljes mértékben megérte. Ez az egyszerűség, amit a Heroes of the Storm képvisel, mindenképpen üdítő újdonság a MOBA játékok terén. Mindent, amit feleslegesnek ítéltek, eltávolítottak, és egy letisztult, jól átlátható, játékosbarát művet kaptunk. És erre nagy szükségünk is volt, mert bizony már elég kopottas volt a rendszer, amelyet a futószalagon gyártott játékok képviseltek. ■

Heroes of the Storm
Heroes of the StormHeroes of the StormHeroes of the StormHeroes of the Storm
Heroes of the Storm
A legutóbbi Heroes of the Storm cikkek, hírek

hozzászólások (20)

ivanova36
ivanova36 2015.01.14. 14:38
Elvileg mától lépett zárt béta státuszba a játék.
Dikk02
Dikk02 2015.02.11. 16:59
Jöhet *-*
Bikaboxi
Bikaboxi 2015.02.11. 17:02
jöjjön :D
jawsika
jawsika 2015.03.28. 08:59
1) NJNBXJ-Y9N4-9GNNM8-H2HK-H8CZMZ
2) GX7YTR-NTZ8-RXY2JY-7BGV-6CNYX7
3) 2VVYJP-H9YE-KWBHB8-WXRX-RNBD94
4) EYBPZ9-CZ2H-J7EMYK-VR7T-2E28YV

Vegyétek, vigyétek! :)

Azért aki kivett egyet, az pls írja meg, hogy utána mások feleslegesen ne próbálkozzanak.
CarRoy
CarRoy 2015.03.28. 10:52
Köszi a lehetőséget, a legalsó kódot (az EYBPZ9-es kezdetűt) elvittem. Ugyan nem igazán vonz a műfaj, de Blizzard termék lévén - amiket igencsak kedvelek - kíváncsi vagyok, egy kívülálló embert is be tud-e rántani ez a típusú játék. Azt mindenesetre videókból már láttam, hogy nagyon kezdőbarát az egész cucc.
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.