Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Trove - alfa tapasztalatok

MMORPG a legjobb hozzávalókból.

2014.10.06. 10:50 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

A Minecraft sikerét nemcsak a Mojang microsoftos felvásárlása jelzi, hanem követők és koppintások ezrei is. Elég felnézni a Steam Early Accessre, ahol voxel alapú sandbox-játékok tucatjai fogadják a játékosokat. Az alapvető problémám ezzel ugyanaz, mint a DayZ-vel és másolataival: elfogadom, hogy az alapötlet jó (bár ha már itt tartunk, sem a DayZ, sem a MineCraft nem fogott meg különösebben), de ez nem jelenti azt, hogy tökéletes is lenne, és egy kis kreativitással nem lehetne fejleszteni, még élvezetesebbé, szórakoztatóbbá tenni. Miközben a sandbox játékok következő nagy mérföldköveként az EverQuest Nextet és a hozzá kapcsolódó Landmarkot figyeltem árgus szemekkel, a Trion Worlds Trove című voxel-MMO-ja szinte észrevétlenül nindzsázta be magát az összegyűlt bétameghívóim halmába, hogy aztán egy kellően lefáradt hétvégén végre elővegyem, és felfedezzem benne a legméltóbb utódot/szellemi örököst Notch magnum opusához.

Trove - alfa tapasztalatok

A Trove lényegében egy MMORPG, amelyben kockákból álló karakterünket minimális kozmetikai opciókból állíthatjuk össze, négy kaszt (két ingyenes, két fizetős, a játék során kijelölt állomásokon váltogathatjuk őket) közül választhatunk, majd egy rövid tutorial után egy központi hubba kerülünk, ahonnan portálokon keresztül léphetünk a szintünknek megfelelő nehézségű, bizonyos időközönként véletlenszerűen újragenerált kalandvilágokba, vagy a játékosok saját birodalmaiba. A játékmenet első pillantásra egyszerű TPS-nek tűnik, erős roguelike és multiplayer elemekkel: bejárjuk a hatalmas világot, ellenfeleket irtunk, különböző eltérő típusú pályarészekre tévedünk kísértetjárta erdőtől mágikus sivatagokig, ha pedig utunk közben egy barlangra vagy valamilyen impozáns épületre akadunk, azt kitakaríthatjuk a bent élő szörnyektől, hogy cserébe busás loot és tapasztalati pont üsse markunkat. Semmi extra... egészen addig, amíg fel nem fedeztem a Tab billentyű mágikus erejét, ez ugyanis aktiválta az építőmódot.

Trove - alfa tapasztalatok

Naivitásomban ugyanis a Trove sandbox jellegét úgy képzeltem el, hogy építhetek magamnak egy saját világot, amelyet a többi játékos is bejárhat, ezen kívül pedig csak arra van lehetőségem, hogy bekalandozzam a hivatalos, illetve a közösség által összerakott pályákat. Az alkotás azonban ennél sokkal szabadabb: igen, lehet egy saját világunk, illetve egy bármelyik utunkba akadó szabad platformra megidézhető saját telkünk/házunk is, amelyet szépíthetünk, bővíthetünk, viszont az építőmódot gyakorlatilag a játékban bármikor aktiválhatjuk, és szabadon alakíthatunk, rombolhatunk, annyi megkötéssel, hogy a szörnyek barlangjaiba/kastélyaiba és más játékosok lefoglalt telkeibe nem faraghatunk bele.
Egy átlagos játékmenetem a Trove-ban úgy nézett ki, hogy miután kitakarítottam egy-két barlangot, kerestem egy kellően méretes krátert, tele különböző ércekkel, nyersanyagokkal, átváltottam építő módba, pár perc alatt kitakarítottam belőle mindent (a nyersanyag respawn elég gyors, aki utánam érkezett, valószínűleg ugyanúgy bezsebelhetett minden földi jót), majd rohantam egy üres telekhez lehívni kis lakásomat, hogy abban újratöltsem gyógyitalaimat, megszabaduljak a felesleges loottól, az összegyűjtött nyersanyagokból pedig újabb dekorációkat, crafting-állomásokat készítsek. Az építés annyira egyszerű, annyira természetes, hogy az eredeti Minecraft óta a Trove-ban éreztem először ingert komolyabb alkotásra, kísérletezésre: a telkemet, amely alapesetben minden játékosnál egy egyszerű sárga kis épület, több mint egy órás munkával kis várkastéllyá változtattam, könyvespolcokkal, fáklyákkal, lépcsővel. Az ihlet pedig nem csak engem szállt meg, kalandjaim során ugyanis gyakran akadtam olyan már foglalt telkekre, amelyeken négyemeletes, szökőkutakkal és lámpákkal berendezett toronyházak jelezték az éppen aktuális tulajdonos kreativitását (az adott világ elhagyásakor vagy egy új telek foglalásakor az addigi automatikusan letisztul, és ismét foglalhatóvá válik – emiatt az alfában soha nem fordult elő olyan eset, hogy nem tudtam maximum két perc helykeresés után lehívni főhadiszállásomat.

Trove - alfa tapasztalatok

Az építés pedig a kalandozás során is nagy segítség. Egy alkalommal például egy hatalmas torony magasodott előttem, amelynek tetején egy kisebb boss várt rám, nekem azonban nem volt kedvem megküzdeni a kisebb ellenfelekkel, és platformozni, akadályokat kerülgetni a toronyban. Így átléptem építőmódba, és a levegőbe ugorva mindig magam alá tettem egy kockát. Nagyjából 100 szürke tömbbel (egy közeli hegyből vágtam ki őket) és másfél perccel később egy magasságban voltam a főellenféllel, akit ráadásul távolsági harcos lévén úgy szedtem le, hogy megsebezni sem tudott. És bár ennek még a konkrét módját nem fedeztem fel, a játékosok megtervezhetik saját világukban a loot és a szörnyek kinézetét is (a legnépszerűbbek pedig bekerülhetnek a hivatalos pályákra), így a tárgyak között már van nyuszifül alakú sisak és szívecske alakú maszk is (a tulajdonságok minden dropnál random generálódnak), a szörnyek pedig a hatalmas vikingcsontváztól az óriási katicáig terjednek.

Trove - alfa tapasztalatok

A Trove egy remek játéknak ígérkezik, bár a végleges megjelenésig még van hová fejlődnie: a kalandozás, az ellenfelek, bossok irtása egy idő után, meglehetősen monotonná váltak, hiába emeltem menetrend szerint a nehézséget, és egy-két crafting-állomásnál a nyersanyag követelmények is kicsit irreálisak, ha az adott anyag előfordulásának gyakoriságát vesszük. Bugok is akadnak, a harcot lehetne kicsit finomítani, a szervereken néha előfordult egy kis zavaró lag is. De természetesen van még idő, az első zárt béta is csak nemrég indult, a végleges megjelenésig még tucatnyi új hivatalos pályatípus, küldetés és ellenfél kerülhet a programba – hogy a játékosok által generált saját világokról, tárgyakról és szörnyekről ne is beszéljünk (a hivatalos álláspont szerint a végleges megjelenésig már nem lesz több szerver-wipe). A napi jutalmak rendszere pedig már az alfa során is tetszett, minden bejelentkezéskor kapunk némi pénzt, pont akkora mennyiségben, hogy például 4-5 nap rendszeres bejelentkezés után simán vehettem magamnak egy olcsóbb mountot is.
Ha valaki még nincs rosszul a rengeteg minimal kinézetű voxeltől, annak ajánlom figyelmébe a Trove-ot, már a mostani változattal is több órán át el lehet szórakozni, a végleges verziót illetően pedig az alfa alapján nagyok az elvárásaim. ■

hozzászólások (0)

cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.