Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Evil Within The Evil Within

The Evil Within első benyomások

Néhány óra a túlvilágon – az első tapasztalatok és vélemények.

2014.10.14. 17:31 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

Shinji Mikami visszatért a gyökerekhez, és ezt nem győzte hangsúlyozni a The Evil Within bejelentése óta. A túlélőhorrorok egyik legnépszerűbb, legismertebb szériáját köszönhettük neki (legalábbis annak első és negyedik részét), ám azt mindenki tudja, hogy a Resident Evil már nem a régi és ezen a legutóbbi próbálkozások sem javítottak. A túlélés átment akcióba és lövöldözésbe, a zombikat (amik a RE fénykorában még menők és RITKÁK voltak) különféle mutáns lények váltották fel. De a legnagyobb baj, hogy az egészből az eredeti hangulat veszett ki. Éppen ezért várták milliók a The Evil Withint, amelytől mindenki azt remélte, hogy visszahozza azt az egyedi hangulatot.
Nos, a játék ma megérkezett a boltokba, és mielőtt részletesen is elmesélném, milyen is lett, szerettem volna megosztani veletek az első néhány óra élményeit.

The Evil Within első benyomások

A történet főhőse Sebastian Castellanos nyomozó, akit csapatával egy kórházhoz rendelnek. Az épületben hátborzongató mészárlás nyomaira bukkannak, mindenfelé vér és belsőségek, emberek széttépett testei hevernek. Mindössze egyetlen túlélőre bukkannak, de azt annyira megtörték az események, hogy csak motyogni és nyöszörögni képes. A választ végül a biztonsági kamerák felvételei adják meg, amelyek egy rejtélyes, fehér lepelbe burkolózott, sebhelyes alakot örökítettek meg. A lény másodpercek alatt végzett mindenkivel, és a felvételek alapján úgy tűnik, mintha már várná Castellanos érkezését. Ezt követően a játék azonnal bevág minket a dolgok közepébe, amikor egy mészáros karmai közül kell megmenekülnünk. A fejlesztők ügyesen csempészték bele az oktatómódot a játék felvezetőjébe, rögtön megízlelhetjük a lopakodás és menekülés utánozhatatlan atmoszféráját.

A játékmenetről később részletesebben is mesélni fogok, hiszen az eddig látottak csak nagyon kis szeletét fedték fel az egyébként elég összetettnek ígérkező tennivalóknak. Az már azonban ennyi idő után is látszik, hogy Mikami tényleg vissza akart térni az alapokhoz, így rengeteg bujkálás és lopakodás vár a játékosokra. Persze idővel fegyverhez is jutunk, ami jó szolgálatot tehet, ha szorult helyzetbe kerülünk, de alapvetően mindig jobb megoldást jelent, ha elslisszolunk a szörnyek elől. A mentési rendszer a checkpoint és a szabad mentés érdekes keverékének tűnik: a fejezeteken belül kellemesen sűrűn vannak a checkpointok, de a pályákon találunk majd különleges tükröket is, amelyek egy alternatív világba (kvázi túlvilág) vezetnek. Ez egy kórház képében jelenik meg előttünk, ahol a nővérke pultjánál bármikor tudunk menteni, valamint egy villamosszékhez hasonlító szerkezet segítségével érjük el a karakterfejlesztési részt. Mert a játéknak van némi szerepjátékos beütése is: a tapasztalati pontok helyett itt pirulákat kell gyűjtögetnünk, ezekkel fizethetünk az egyes fejlesztésekért.

The Evil Within első benyomások

AThe Evil Within alatt az id Tech 5 motor teljesít szolgálatot és azt kell mondjam, számomra ez egyelőre a legnagyobb gyenge pont. Mielőtt bárki is elkönyvelné, hogy a játék csúnya, tisztázom: a játék egyáltalán nem csúnya. Az effektek szépek, a modellek is rendben vannak, ahogyan elmosódott textúrákkal se nagyon találkoztam eddig (pedig ennél a motornál ez nem ritkaság, ugye). Csakhogy az egész valahogy nekem eddig nem állt össze. Alapvetően nagyon sötét a képi világ, amin a beállításoknál lehet ugyan változtatni, de azzal az atmoszférát is erősen romboljuk. Cserébe viszont a sötétség sokszor fontos dolgokat takar el a szemünk elől (nekem rögtön a játék legelején a kijáratot, szenvedtem is a mészárossal jó negyed órát, mire megtaláltam). Emellett az egész játékról süt, hogy Japánban készült, bár ezt nem rónám fel negatívumként, hiszen milliók vannak, akik imádják ezt a stílust. Én sajnos nem tartozom közéjük, így én egy picit sterilnek érzem a végeredményt, de persze ez még bőven változhat.

Egyelőre tehát ennyit a Tango Gameworks játékáról. Hamarosan bővebb beszámolóval is jelentkezem, abban részletesen is mesélek majd a történet alakulásáról (persze spoilerek nélkül), a játékmenet finomságairól és talán addigra a látványvilágot is megkedvelem. Az eddig látottak alapján az első benyomásom pedig röviden összefoglalva: jó kis hentelős horrorjátékot kaptunk, lemoshatatlan Resident Evil beütéssel. ■

The Evil Within első benyomások
The Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomásokThe Evil Within első benyomások
The Evil Within
A legutóbbi The Evil Within cikkek, hírek

hozzászólások (16)

LordMatteo
LordMatteo 2014.10.17. 13:55
Na hát akkor meg főleg nem értelek, én 4 megás nettel tolom, de egy 4 DVD-s játékot letölteni (szigorúan a digitális vásárlásról beszélünk persze :) ) meggondolok kétszer is, egy napig áll a gép egy ilyenért. Régebben fél megás nettel emlékszem, mikor először töltöttem le a Medieval: Total War I-et úgy, hogy nem voltam fent rendes torrentoldalon. Majdnem egy hétig tartott. :D

Ezek után mindig kicsit furán nézek arra, aki mindent netről akar egyből. A városiak, főleg a fiatalok pl. el sem tudják képzelni hogy valami fél óránál tovább tartson, míg lejön, de akkor az már überultrafullHD legyen ám!
SwitcX88
SwitcX88 2014.10.17. 13:58
Nálam ez óránként egy giga letöltést jelent. Mégis sokkal olcsóbban kijövök vele. Anno vagy a Crysis 2-vel, vagy az MW3-al kezdtem az olcsó vásárlást, ami akkor volt 10 a boltban, azt én megvettem kb. 3-4-ért. Mai napig kitartok mellette, még akkor is ha egy BF4-et, CoD: Ghosts-ot 40 órámba telik letölteni.

Ha nagyon ritkán nézek filmet, vagy sorozatot, akkor maradok az 1080p-nél. A Hobbit részek is egyenként fél napomba kerültek :-D
LordMatteo
LordMatteo 2014.10.17. 14:04
Na hát erről beszélek. :D

Én sorozatnál szoktam rá arra, hogy letöltök egy részt, és addig kajálok, miegyéb. Lejön, és amíg azt nézem, pont le tudok szedni még egy részt. Ezek persze nem a HD-minőségű ripekre vonatkoznak. Na OFF vége.
Peace
Peace 2014.10.17. 14:28
"A városiak, főleg a fiatalok pl. el sem tudják képzelni hogy valami fél óránál tovább tartson..."

Kikérem magamnak!!! Még fiatalnak tartom magam, és 5 éve már sajnos pesti vagyok, mert nem volt meló odahaza. Lehet, hogy 14,5 MB/s-el töltök jelenleg, de még 200 B/s-el kezdtem rádiótelefonos nettel annó az ISDN előtt. :-P:-D
gregmerch
gregmerch 2014.10.17. 14:40
Én rendszerint a kedvezőbb áruk miatt veszem meg neten a játékokat, aztán lejön, amikor lejön. Az sem mellékes, hogy nem tornyosul ott még egy doboz.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?