Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Middle-earth: Shadow of Mordor

Hagyományos ismertető, csak hogy mindenki örüljön. ;-)

2014.10.16. 10:45 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Azok kedvéért, akiknek nem jött át a videóteszt humora, álljon itt egy hagyományos (sablonos? unalmas?) ismertető is a Shadow of Mordorról.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Az első, ami a játékkal kapcsolatban szemet szúrhat, az maga a cím: hol marad A Gyűrűk Ura jelölés, miért csak Középfölde: Mordor árnyéka? A készítők bevallottan nem akartak belemaszatolni az eredeti történetbe, így inkább A hobbit és A Gyűrűk Ura közötti időszakból Szauron visszatértét Mordorba próbálták játékba önteni – persze ettől függetlenül igyekeztek tisztelettel bánni a történettel, ami sikerült is. Én nagyon remélem, hogy a fejlesztők elérik céljukat, és a játék alapján még többen kedvet kapnak a könyvek elolvasásához és/vagy a filmek megtekintéséhez. Akik pedig már kívülről fújják a legendát, számukra is érdekes háttérinformációkat tartogat a Shadow of Mordor. Pár ismerős arccal is összefutunk – például azzal az illusztris csibésszel, aki a videótesztet összehozta... :D De a történetről nem is szeretnék többet elárulni, mert nem kenyerem a spoilerezés... ;-)

Middle-earth: Shadow of Mordor

A következő dolog, ami megragadja figyelmünket, az természetesen a grafika. Lehet, hogy van ennél szebb is, de az vitathatatlan, hogy a filmek által lefektetett alapokat kiválóan továbbviszi – gondolom, ebben nem kicsit a Warner is benne van. Mordor nem épp közkedvelt turistacélpont, így sok földrajzi látványosságra ne számítsunk, de azért lesz itt mit nézelődni. (Bár ha őszinte akarok lenni, nem bántam volna, ha a játéktér kicsit nagyobb). És ha már a külcsínnél tartunk: a zene mesterien dolgozik a játék alá, és a színészi munka is dicséretet érdemel. És amit az előzetes hírekben olvasni lehetett, hogy mekkora gépet igényel a játék maximális grafikán: nos, bár a helyzet közel sem olyan súlyos, mint amilyennek akkor hinni lehetett, de az is tény, hogy kell a kraft alá – főleg a HD textúracsomag telepítése után.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Ami a játékmenetet illeti, az első pár kardcsapás után azonnal egy szuperhős ugrik be: Batman. A Monolith gyakorlatilag egy az egyben lenyúlta az Arkham-sorozatból ismerős harcrendszert. Mivel a WB Games érdekeltsége az is, így gondolom tudatos döntés volt – és egyet is értek ezzel. A Batmanben tapasztalt pofozkodásnak megvan az a hatalmas előnye, hogy nagyon könnyen elsajátítható, ugyanakkor az igazi finomságait akkor mutatja meg, ha kellően elmélyedünk a részletekben: kombók, ellentámadás, kitérés stb. Finoman, de rá leszünk kényszerítve erre az elmélyülésre, mert ahogy egyre magasabb rangú orkokat kell elintéznünk, a kihívás is növekszik Ugyan Talion, a gondori kósza, akit irányítunk, halhatatlan, de ha lecsapják, akkor a legközelebbi lidérctoronyban éled újjá, legyőzője pedig erősödik. És ezzel elérkeztünk a legnagyobb újításhoz: a Nemezis rendszerhez. Az orkok ugyanis hierarchiába rendezetten töltik mindennapos életüket Mordorban – és persze egymással is folyton küzdenek. Így aztán aki legyőzi a másikat, az erősödik, és esetleg magasabb rangot kap. Ha mi ebbe belerondítunk, azaz nekiállunk kekeckedni valamelyikükkel, akkor ennek két kimenetele lehet: vagy lecsapjuk, és akkor ott üresedés lesz egy ideig, vagy ő csap le minket, és így erősebbé válik – akár annyira, hogy feljebb küzdje magát a ranglétrán. Ami még egyedibb ízt a dolognak: aki már megölte Taliont, emlékezni fog rá, és a következő találkozáskor ezt nem rest az orra alá dörgölni... Szenzációs! És ha még azt is elárulom, hogy az összes ork véletlenszerűen generált fizimiskával, (khm) ruházattal, névvel, erősségekkel, gyengeségekkel rendelkezik – nem fogunk tudni sablonok mentén játszani. A játék elég hosszú, ráadásul elég sok mellékküldetés is akad, hogy még feljebb tápolhassuk kószánkat, de én azt is megértem, ha valaki azt mondja, kicsit túl sok a gyakás így, és emiatt talán picit monoton. Azért tegyük hozzá, hogy sunnyogva is sokat elérhetünk, nem muszáj a küzdelem közepébe ugrani mindig, ott az íjunk is, az állatvilág néhány tagja is hathatós segítségünkre lehet, illetve a környezet is tartogat kiaknázható lehetőségeket.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Mondanom se kell, engem A Gyűrűk Ura rajongóként a Middle-earth: Shadow of Mordor teljesen levett a lábamról. De még ha objektíven is kéne megítélnem a játékot, akkor is azt mondanám, hogy a Nemezis rendszer miatt egy igencsak változatos és érdekes akciójátékot kapunk, némi szerepjáték-beütéssel. Kard ki kard, hadd hulljon a férgese! ■

Middle-earth: Shadow of Mordor
Middle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of MordorMiddle-earth: Shadow of Mordor

értékelés

Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor
Pozitívumok
  • Bár a harcrendszert láthattuk már a Batman és a játékmenetet az Assassin’s Creed sorozatokban is, a Monolith megtartva az erényeket remekül „Középföldésítette”
  • A Nemezis rendszer hatalmas löketet ad – te nem akarnád megölni azt a mocsok urukot, amelyik épp most gyakott le? :D
  • Kellemesen hosszú (nem lehet pár óra alatt befejezni)
  • A sztori jól illeszkedik a tolkieni mitológiába
  • A grafika ugyan egész jó...
Negatívumok
  • ...de elég gépigényes
  • A sok gyepálás miatt esetleg unalmassá válhat egyeseknek
Minimális rendszerigény: Intel Core i5-750 2,67 GHz/AMD Phenom II X4 965 3,4 GHz CPU, 3 GB RAM, GeForce GTX 460/Radeon HD 5850 videokártya, 25 GB HDD, 64 bites Windows Vista/7/8.1
Ajánlott konfiguráció: Intel Core i7-3770 3,4 GHz/AMD FX-8350 4 GHz, 8 GB RAM, GeForce GTX 660/Radeon HD 7950, 40 GB HDD
9,0
grafika 8
hangok 9
játszhatóság 8
hangulat 9
Middle-earth: Shadow of Mordor
A legutóbbi Middle-earth: Shadow of Mordor cikkek, hírek

hozzászólások (14)

balays82
balays82 2014.10.16. 16:27
Már hogy lenne ez beleugatás, szívesen fogadok és köszönök minden javaslatot (neked is gregmerch).:-) Egyébként természetesen olvasgattam teszteket és véleményeket (értelemszerűen az ittenieket is), így nagyjából képben vagyok mindhárom játék erősségeit és gyengeségeit illetően, amelyek alapján nálam is hasonló a sorrend, mint nálatok.
GeryG
GeryG 2014.10.16. 16:51
Arra érdemes figyelni, hogy a TEW PC-n egyelőre eléggé köhög. Ismerősömnél 580as GeForce és i7 2600 mellett kb. minimumon is 15-20 fps-t produkál, vagyis valamit nagyon elnéztek a fejlesztők. PS4-en (a DC-ből kiindulva gondolom, hogy arra is játszhat nálad a vétel) nincs ilyen gond szerencsére. :)
balays82
balays82 2014.10.16. 18:09
Csak arra játszik. PC-n maximum már csak nosztalgiázom.:-)
gregmerch
gregmerch 2014.10.16. 18:33
De ismerős ez a konfig... ;-).
gregmerch
gregmerch 2014.10.16. 18:35
Nálam megy simán, mindkét gépen, de az i7-3770K és a GTX 780 3Gb mellett nem érdemes kimaxolni - a VRAm nem elég neki, ha a textúrát is ULTRA-ra állítom. A másik gépen mehet minden maxon (i7-4790, GTX TITAN 6Gb).
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.