Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Randal's Monday Randal's Monday

Randal's Monday

A hétfőt túlélni nehezebb, mint gondolnád.

2014.11.12. 18:41 | szerző: jeszkar | Ismertető/teszt

Műfaj: Point-and-click kalandjáték. Státusz: Stabil életjelek.
Igen, ismét egy már-már halottnak kikiáltott műfaj alkotása kerül terítékre. Azonban most egy olyan játékot mutatok be, amely nemcsak a műfajt, de az egykori LucasArts kalandjátékok stílusát és humorát is szeretné megeleveníteni, ráadásul mindezt úgy, hogy rengeteget kölcsönöz a geek és a nerd kultúrából. A játékot a PC-re első ízben fejlesztő Nexus Game Studio készítette, viszont az a Daedalic Entertainment forgalmazza, akik több, az elmúlt években megjelent ismertebb kalandjáték kiadásáért és fejlesztésért is felelősek (Deponia, Memoria), úgyhogy jó kezekben vagyunk.

Randal's Monday

A játék főhőse Randal Hicks, aki a játék kezdetén együtt ünnepel (izé... részegedik le) legjobb barátja eljegyzési partiján. Viszont a vőlegény hamar elveszti a jegygyűrűt, és tekintve, hogy a főhősünk kleptomániás (nocsak, egyszer megmagyarázzák, hogy a kalandjátékunk hőse miért gyűjt össze minden szemetet), a megtalált gyűrűt megtartja magának, majd pénzzé teszi. Sajnos azonban hamar szembesülni kell nemcsak azzal, hogy legjobb barátja öngyilkos lett egy sütő segítségével, de azzal is, hogy a gyűrű átka egy időcsapdába zárta, emiatt újra és újra ugyanazt a hétfőt kell átélnie. Főhősünkben hamar megfogalmazódik, hogy vissza kell szereznie a gyűrűt, és meg kell mentenie a barátját attól, hogy öngyilkos legyen.

Randal's Monday

Bár maga az ötlet tetszett, a játék elején több intő jellel is találkoztam, például hangkeverési problémákkal (a sör kortyolgatása hangosabb, mint a beszélgetés) és hülye poénokkal (nem tudtam eldönteni, hogy a hányáson vagy pedig azon kéne nevetnem, hogy a háromfős nerd társaságban senki nem tudja, hogy az Eiffel-torony és a Colosseum nem Németországban van). Szerencsére miután túljutunk a bevezető részen, javul a játék színvonala. Bár a humor sosem válik térdcsapkodóan fergetegessé, egy-két poénnak azért sikerült mosoly csalnia az arcomra.

Randal's Monday

Amennyiben utalásokra vágysz, abból tonnányi van itt. Valószínűleg a világ összes ismertebb játékából, képregényéből és filmjéből van valami a játékban, az igazat megvallva talán túl sok is. A sorozatok – mint például az Agymenők – azért képes működni, mert a nerd kultúrát állítja szembe az átlagemberek világgal. Akkor nem működne (vagyis legalábbis kevésbé), ha mindenki olyan lenne, mint a négy főszereplő srác. A Randal’s Monday viszont pont ebbe a hibába esik. Példának említhetném, hogy a nyomozó karakter két mondaton belül két filmes idézetet is használ, vagy hogy a pszichológusnál egy Quake szimbólum van az egyik polcon. Az ilyen apróságok azonban sajnos nem erősítik, inkább rontják a játék hangulatát.

Randal's Monday

A feladatok olyan 80%-ában nagyjából rendben van a nehézségi szint. Azonban volt egy-két elvetemült megoldás, mint amikor például úgy ültem a játék előtt, hogy „jó-jó, nem vagyok szakértője a tér-idő kontinuum anomáliáknak, de ez egészen biztos, hogy nem így működik”. De az is megérne egy misét, hogy Randal miként nyit ki egy kilincs nélküli ajtót. Egyébként a játékban többször is éreztem, hogy a készítők nem a legszebb módon próbálják továbbgördíteni a történetet.

Randal's Monday

A zene nagyon felejthető, és bár a szinkron néhány szereplő esetén rendben van, pont a főszereplő hangja nagyon unalmas. Mondjuk tegyük hozzá, hogy maga a főszereplő a leggyengébb pontja a játéknak. Rendben van, hogy a karakter nem egy Manny Calavera vagy egy Guybrush Threepwood, ezt nem is vártam el a játéktól, de Randalnek nincs semmi olyan egyedisége, ami miatt később emlékezhetnénk rá. Bár van egy-két jó poénja, de ez minden. Egy csomó mellékszereplő sokkal érdekesebb, mint maga a főhős.

Randal's Monday

Valamiről még szót kell ejtenem, ez pedig az utolsó két fejezet, amely erősen elüt a játék nagyjától. Ez különösen igaz a záró epizódra, amely kifejezetten sötét fordulatot vesz. Mindez olyan szempontból érdekes, hogy egyébként az utolsó fejezet az egyetlen, amelyen tényleg érződik valamilyen lucasartsos örökség, de a gyenge történetív miatt nem igazán jön ki jól. Ráadásul nem ez az egyetlen probléma a játék végével. Egyrészt maga a megoldás teljesen kiábrándító, másrészről az se túl szimpatikus, amit a játék készítői az egyetlen fontosabb női karakterrel csináltak. Nem nagyon tudom körülírni anélkül, hogy ne spoilerkedjek, de annyit elárulhattok, hogy finoman szólva se politikailag korrekt. És bármenyire is kedvelem az öniróniát, jelen esetben nem sokat segít, hogy több karakter is úgy véli, hogy megkérdőjelezhetőek a végső fordulatok.

Randal's Monday

Összegségében igencsak bajban vagyok a végső értékeléssel. Nem olyan régen mutattam be egy másik point-and-click kalandjátékot, és a Randal’s Monday sok szempontból jobb, mint a Golden Wake. Több a humor, nehezebbek a feladatok, és hosszabb is (nagyjából 15 óra hosszú). Viszont egy csomó más szempontot figyelembe véve meg nem erősebb (zene, történetív). Azonban még így is azt mondom, hogy egyszer azért érdemes végigjátszani, mert van elég tartalom, és humor, hogy ne legyen idő pazarlás. ■

Randal's Monday
Randal's MondayRandal's Monday

értékelés

Randal's Monday

Randal's Monday
Pozitívumok
  • Megfelelő nehézség
  • Egy-két jó poén
  • Utalások tömkelege
  • Tisztességes játékidő
  • Jópofa mellékszereplők
Negatívumok
  • Unalmas főszereplő
  • Néhány elborult feladat megoldás
  • Hangulat romboló elemek
  • Pocsék lezárás
Minimális rendszerigény: 2,2 GHz-es kétmagos processzor, 2 GB RAM, GeForce 7025/Radeon HD 3400, 8,5 GB HDD, Windows XP
Ajánlott konfiguráció: 2,4 GHz-es négymagos processzor, 4 GB RAM, GeForce GTX 275/Radeon 4000-es széria, 8,5 GBHDD, Windows Vista SP2/7 SP1/8
7,0
grafika 7
hangok 6
játszhatóság 8
hangulat 7
Randal's Monday
A legutóbbi Randal's Monday cikkek, hírek

hozzászólások (1)

szbszig
szbszig 2014.11.13. 01:00
Megnéztem az elejéből huszonvalahány percet YouTube-on, hát ez szerintem borzasztó. Egyáltalán nem vicces, sőt, idegesítő az egész. Attól legalábbis nem lesz vicces vagy szórakoztató egyáltalán, hogy időnként benyögnek egy-egy popkulturális utalást. Ráadásul vontatott is, végtelenül hosszú, unalmas és buta beszélgetésekkel. Mellesleg köze nincs se a geek, se a nerd szubkultúrához szerintem. Egy nerd elvileg éppen hogy nagyon intelligens, csak a szociális képességei kissé elmaradottak; a geeknek meg van valami nem mainstream hobbija, amiben kiemelkedik a többiek közül. Na, ezek pont fordítva: sötétek, mint a föld; és egyedül a naplopáshoz meg a kocsmába járáshoz, bandázáshoz értenek, de ahhoz nagyon...
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?