Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Grand Theft Auto V Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V (PS4)

Jón ne változtass... kivéve, ha még jobbá tudod tenni.

2014.12.01. 17:35 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

Tavaly ősszel – bár nagyon közel volt az új konzolok premierje – kizárólag PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra jelent meg Michael, Franklin és Trevor kalandja, a Grand Theft Auto V. Mondanom se kell, hatalmas sikert aratott, és kétségkívül a nagy múltú sorozat egyik legjobb része lett. A Rockstar Games bő fél évet várt a senkit meg nem lepő nagy bejelentéssel, miszerint készül a játék PC-s és új generációs változata. Sam Houser és csapata remekül ért a játékosok végletekig csigázásához, ezért most novemberben csak a konzolos kiadást dobták piacra, a PC-s társadalomnak bizony január végéig kell várnia. Az új verziót persze igyekeztek minden tekintetben kellőképp felújítani, így az alapos grafikai ráncfelvarrás mellett némi tartalmi bővítést is kaptunk.

Grand Theft Auto V (PS4)

Mint sokan mások, úgy én is nagyon vártam, hogy végre kezembe kaparinthassam a játék felújított kiadását. Bár már egy év is eltelt azóta, hogy az eredeti változattal játszottam, a felhőtlen szórakozás emléke még mindig tisztán élt a fejemben, így biztos lehettem benne, hogy e téren most sem kell majd csalódnom. Röviden összegezve a játék most is szinte ugyanazt az élményt nyújtja, mint egy évvel ezelőtt, csak mindenből egy picit többet, szebbet, jobbat kínál. Így ahelyett, hogy ismét elmesélném, miről is szól a három bankrabló története, vagy épp arról írnék, hogy én magam milyen online karaktert készítettem, inkább arra koncentrálnék, hogy miben újult meg a GTA V.

Grand Theft Auto V (PS4)

Az elmúlt fél év másról sem szólt, mint az új konzolok erejét maximálisan kihasználó, az eredeti kiadáshoz képest egészen látványos fejlődésen áteső látványvilágról. Láthattunk néhány videót és seregnyi képet, amelyek mind azt bizonygatták, hogy egyes részleteiben mennyire megszépült a játék. Nos, ez lehet, hogy így van, de számomra ez messze nem volt annyira szembetűnő. Ez persze egyáltalán nem a játék hibája. A Grand Theft Auto V már az előző generáción sem volt csúnya, ám erre a Rockstar rátett egy jó nagy lapáttal. Dúsabb növényzet, élesebb textúrák, sűrűbb forgalom és összességében részletesebb, szebb modellek és effektek jellemzik. Ha egymás mellé tesszük a két kiadást, ezek a kisebb-nagyobb fejlesztések valóban nagyon látványossá válnak, ám amikor csak játszunk, sokkal kevésbé észrevehetőek. Úgy is mondhatnám, hogy az új GTA V látványvilága tökéletesen azt a színvonalat nyújtja, amit ma egy ilyen kaliberű játéktól joggal elvárnánk, így a grafikai tuning annyira természetesnek tűnik, hogy fel sem tűnik. A vicc – és önmagam igazolása – kedvéért levettem a polcról a PS3-as lemezt és egyszerre kezdtem játszani a kettővel. Így már valóban előjöttek az apróbb finomítások. Az árnyékok finomabbak, a textúrák részletgazdagabbá váltak. Cserébe a víz tök ugyanolyannak tűnik (igaz, hogy számomra az egyik, ha nem a legszebb vizet a GTA V prezentálta eddig is) és valahogy a törésmodell sem lett részletesebb - pedig ígérték.
A GTA V egyik negatívumaként tavaly a néha előforduló akadozást hoztam fel, sajnos ez itt is jelen van. Leginkább a belvárosi területeken érezhető a framerate ugrálása, ahol valóban sűrűbb a gyalogos és járműforgalom. Ezt leszámítva viszont nem nagyon tudok belekötni semmibe, ezen pedig bőven javíthatnak még a később érkező frissítések.

Grand Theft Auto V (PS4)

Mint említettem – és egyébként is köztudott –, a fejlesztők a tartalomhoz is hozzányúltak egy picit. Nagy változtatásokra senki se számítson, ezek leginkább az online játékmódot érintik. Azok a plusz tartalmak, amelyek az elmúlt egy évben az előző generációs változathoz utólag érkeztek, itt most alapból elérhetőek. Egy picit megbolygatták a karaktergenerálást, amely most ötletesen egy őrizetbe vétel keretei közé került. Ezt leszámítva a rendszer felépítése változatlan maradt, vagyis ismét először szüleinket kell kiválasztanunk, majd néhány apróbb finomítás után már készen is állunk, hogy megérkezzünk Los Santosba. Sajnos az online mód most is egy picit döcögősen indult, de idővel bizonyára talpra áll majd.

Grand Theft Auto V (PS4)

Az egyik legnagyobb újítás természetesen az FPS mód, vagyis a belső kameranézet megjelenése, amely mind a kampányban, mind az online módban elérhető. Ahogy azt a Rockstar előzetesen hangsúlyozta is, nem egy egyszerű kamerapozíció-változtatásról van szó. Az egész megvalósításon komolyan érződik az odafigyelés, rengeteg apró, de annál fontosabb részlet teszi az egészet gördülékennyé. Telefonunk, amely külső nézetben egyszerűen csak beúszott a jobb alsó sarokba, itt ténylegesen a kezünkben van, de ha lenézünk, láthatjuk lábainkat is (oké, ez valahol bagatell dolognak tűnik, mégis rengeteg mai FPS-ből hiányzik). A fegyverek is jól mutatnak közelről, van célzó mód is, ilyenkor megváltozik a célkereszt érzékenysége – ilyenkor pontosabban tudunk vele célozni. Az igazi élményt számomra mégis az autóvezetés jelentette, hiszen a fejlesztők minden járgány belső kialakítására is odafigyeltek. Kis szépséghiba, hogy a tükrök nem igazi képet mutatnak, de ez cseppet sem ront az összhatáson. Az i-re a pontot az esések és balesetek teszik fel, amelyek belső nézetben még fájdalmasabbak tudnak lenni, mint külsőben.

Grand Theft Auto V (PS4)

Nekem a PlayStation 4-es változathoz volt szerencsém, amelynél a fejlesztők játszottak picit a DualShock 4-gyel is. A kontroller fénycsíkja egyszemélyes módban az éppen irányított karakter alapszínén világít, ha pedig rendőrök vesznek üldözőbe, akkor kéken és pirosan kezd villogni. Ez egy sötét szobában hatalmas élményt tud nyújtani. Az érintőfelületet három funkcióval látták el: fel-le húzva az ujjunkat a rádióadók között válthatunk, jobbra-balra pedig a fegyvereink között, míg a felületet nyomkodva a kameranézeteket cserélgethetjük. Telefonunk is a kontroller hangszórójából szól, így kicsit olyan érzést kelt, mintha játék közben tényleg a kihangosított telefonunkon beszélnének hozzánk.
Nekem egyébként az irányítás úgy általánosságban egy picit nehézkesebbnek tűnt, mint PS3-on – főleg, amikor párhuzamosan futott a két verzió. Mind az autók, mind a célzás egy picit túl érzékenynek tűnt, így előbbinél sokkal több karambol lett a végeredmény, utóbbinál sokkal pontatlanabb lövöldözés. Ez később még változhat, illetve idővel megszokható, megtanulható, így negatívumként nem rónám fel.

Grand Theft Auto V (PS4)

A Grand Theft Auto V-re valóban igaz, hogy jón csak akkor változtass, ha még jobbá tudod tenni. A Rockstar Games érzésem szerint sikeresen teljesítette ezt a küldetést (is), hiszen a felújított kiadás tényleg minden téren egy picit több, szebb és jobb lett. Habár a beharangozott nagy grafikai megújulás igazán csak akkor érhető tetten, amikor a két változatot egymás mellé tesszük, végeredményben így is öröm a TV-re nézni, ha épp fut a játék. Tavaly sem volt csúnya, idén még szebb lett. Az FPS mód éppen annyit dob a játékélményen, amennyire szükség van: meg nem reformálja a sorozatot, de azoknak is nyújthat újdonságot, akik egyszer már végigjátszották a történetet – itt a lehetőség mindezt belső nézetből megismételni, garantáltan más lesz az élmény. Sajnos a rajt kisebb-nagyobb hibák miatt most sem lett zökkenőmentes, de messze nem akkora a baj, mint a tavalyi premierkor volt. A végső értékelésnél is majdnem ugyanazokat a pontokat osztottam ki, mint tavaly, csak grafika terén jeleztem a fejlődést. A végeredmény viszont most is közel tökéletes – ahogy azt az összesítő pontszám is mutatja. Csak azért nem 10, mert tökéletes játék nem létezik... ■

Grand Theft Auto V (PS4)
Grand Theft Auto V (PS4)Grand Theft Auto V (PS4)Grand Theft Auto V (PS4)Grand Theft Auto V (PS4)Grand Theft Auto V (PS4)Grand Theft Auto V (PS4)Grand Theft Auto V (PS4)

A Grand Theft Auto V a 2013-as PS3/X360 megjelenés után kijött PS4-re és X1-re is, a PC-s verzió 2015. januárjában érkezik. A cikk a PS4-es verzió alapján készült.

értékelés

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V
Pozitívumok
  • Minden, ami az eredeti kiadásban is jó volt
  • FPS mód
Negatívumok
  • Lehet, hogy szebb a játék, de ez nem annyira szembetűnő
  • Vannak még kijavításra váró hibák
  • Néha komolyabb akadozás tapasztalható
9,5
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 10
hangulat 10
PlayDome TOP
Grand Theft Auto V
A legutóbbi Grand Theft Auto V cikkek, hírek

hozzászólások (1)

DervisHUN
DervisHUN 2015.01.19. 22:01
Ha x360on megvan, már a játék, akkor egy XONE/PS4 verzió látványban tud annyival többet nyújtani hogy, megérje megvenni? Sajnos nincs lehetőségem megnézni sehol az új gen játékot menet közben így véleményre alapozva kéne döntést hoznom. Esetleg azt tudja valaki hogy az új konzolokon hány fpsen megy ? Kicsit zavar ez a 30 fps de inkább 25 xboxon, és ha ps4en ez valamennyivel jobb már akkor érdekelne a dolog.
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.