Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

The Order: 1886

The Order 1886

Hogyan lopjunk léghajót a lehető legdiszkrétebben? – Kipróbáltuk a Ready at Dawn PS4-exkluzív játékát.

2014.12.08. 23:46 | szerző: GeryG | Előzetes

Már a PlayStation 4 premierje előtti hónapokban lehetett tudni, hogy a korábban csak kisebb játékokat jegyző Ready at Dawn valami naggyal készül az új konzolra. A játék a The Order 1886 címet viseli, és már az első E3-as trailer óta milliók várják a megjelenését. A videókon ugyanis egészen pazar grafika tárult elénk, és szerencsére a játék témája, a korszak és a világ sem az unalomig ismételtek közé tartozik. A történet a viktoriánus Londonban és környékén játszódik, persze annak is egy fiktív változatában, ahol egy titokzatos rend igyekszik megfékezni egy még titokzatosabb kataklizmát. Kalandunk során valós történelmi személyekkel is találkozhatunk, de természetesen ezt leszámítva minden fiktív, még a tudomány is, amely számtalan képzeletszülte fegyvert és felszerelést ígér.
A napokban mi is beszámoltunk róla, hogy a hétvégén tartott The Game Awards 2014 show-ra új trailerrel készültek a fejlesztők, amelyben egy hatalmas léghajó eltérítésének lehettünk szemtanúi. Nos, úgy hozta a sors, hogy szerencsém volt ezt a küldetést (pontosabban annak egy részét) magam is kipróbálni. Mivel egy elég rövid ízelítőt kaptam csupán, így gyorsan el is mesélem, milyen élményben volt részem.

The Order 1886

Jóban! (köszönöm a figyelmet, a viszontlátásra...) Na jó, ezt azért bővebben is kifejtem. Igaz, hogy bejelentése óta a The Order 1886 is folyamatosan a látóteremben van, és jómagam is kíváncsian várom a februári premiert, azt is hozzá kell tennem, hogy nem ez izgatta fel eddig leginkább a fantáziámat. Ehhez képest nagy örömmel fogadtam a hírt, hogy kipróbálhatom egy korai változatát, ezért gyorsan el is kezdtem a letöltést, majd néhány órával később (meglehetősen lassan döcögtek le a bájtok) már indult is a móka. Mint korábban említettem, én is a léghajós küldetést próbálhattam ki, amelyben egy négyfős csapat tagjaként kellett egy hatalmas zeppelint elfoglalnunk, a lehetőségekhez mérten diszkréten. Így előbb el kellett jutnunk a kapitányi hídra, ott likvidálni a személyzetet és átvenni az irányítást a hajó felett, majd vissza kellett menni a bálterembe, ahol magas rangú polgárok tartottak egy kisebb összejövetelt – köztük egy támogatónkkal.

A játék e korai változata alapvetően két játékelemet igyekezett bemutatni: először a lopakodós játékmenetből kaptam egy kis kóstolót, aztán csak nem maradt el a pörgős tűzpárbaj sem. Hogy magam is tartsam a kronológiai sorrendet, kezdem a lopakodással. A játék ugyebár külső kameranézetet használ, így a fedezékről fedezékre osonás kimondottan adja magát, és szerencsére jól is működik. Nem tudom, a teljes játékban milyen jellegű környezetben kell majd helyt állnunk, de a léghajó kifejezetten szűk folyosókból épült fel, sok-sok mellékággal és elágazással, így viszonylag könnyű volt taktikusan mozogni benne. Ha egy sarokra értünk, és elég közel mentünk a falhoz, hősünk automatikusan be is lapult mellé, hogy onnan kémleljük ki, mi van a túloldalon. Ahogy az egy ilyen játéktól elvárható, sok esetben kellett egy-egy őrt a lehető leghalkabban eltennünk láb alól, ehhez pedig a már jól ismert QTE-rendszert választották a fejlesztők: a megfelelő pozícióba érve a megfelelő gombot kell jól időzítve megnyomnunk, aztán már csak néznünk a kellően változatos animációkat (tényleg változatosak, egy helyzetre több reakciót is láttam). Az viszont már most feltűnt, hogy az időzítésre tényleg nagyon oda kell majd figyelni, hiszen ha csak egy picit is elkapkodjuk a dolgokat vagy elkésünk, máris golyót kapunk a fejünkbe. A közelharci jeleneteket, vagyis a pusztakezes csatákat is QTE-rendszerrel oldották meg, így ezekbe valójában túl sok beleszólásunk nincsen, cserébe egészen látványosak és szórakoztatóak lettek. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy a rossz időzítés vagy a nem megfelelő gomb használata itt is csúfos halállal ér véget.

The Order 1886

A másik fontos játékelem a tűzharc, ez szintén kimondottan jónak ígérkezik. Itt is a fedezékharc dominál mind a saját, mind az ellenfél oldalán (és a mesterséges intelligencia is igyekszik nem elénk sétálni). Az előzetes változatban két fegyver lehetett nálunk (jó eséllyel ez a végleges változatban is így marad): egy pisztoly és egy nagyobb tűzerejű fegyver. Utóbbi lehet többféle géppuska, puska vagy akár mesterlövész puska. A játékban van célzásrásegítő, de ezt teljesen ki is kapcsolhatjuk, és szerencsére nélküle is gyorsan megszokható a célzás, onnantól pedig isten irgalmazzon a lázadóknak. Érdekesség, hogy a demóban bizony hamar eldurrogtattam a muníciómat, és csak úgy juthattam utánpótláshoz, ha előjöttem a fedezékem mögül és az elhullott ellenségeimtől zsákmányoltam (akár a fegyverükkel együtt). Emellett arra is lehetőség van, hogy a közelünkben tartózkodókat puszta kezünkkel intézzük el. Itt jegyezném meg, hogy a játék figyeli és ki is használja környezetünket: egyszer ugyanazon fedezék két oldalán bújtunk meg ellenségemmel, akit így egy gyors mozdulattal át is rántottam azon és két jól irányzott rúgással tettem ártalmatlanná. Az egész kimondottan dinamikus és látványos.

A végére hagytam a látványt és a hangokat. Nos, ezen a téren sokak húzták a szájukat korábban, mivel a játék „csak” 30 fps-sel fut. Jelezném: tökéletes élményt nyújtott a preview verzió. A látvány kimondottan filmszerű, ami nemcsak a megfelelő effekteknek, hanem a jól megkoreografált kameranézeteknek is köszönhető. A szereplőket nagyon részletesen kidolgozták, a mimikájuk is átlagon felüli, a ruhájuk mozog a szélben. Mindenhol tűéles textúrákkal találkoztam, erre egyébként külön technológiát is használnak a fejlesztők. Az egészet mégis az jellemzi a legjobban, hogy többször azon kaptam magam, hogy már nem az átvezető videót nézem, hanem végre meg is kellene mozdulnom. Ez annak köszönhető, hogy egyszerűen nincs átmenet az átvezető videók és a tényleges játékmenet között. A videókat is a játék motorjával készítették, és látványban nincs különbség közöttük. Úgy is mondhatnám, az egész játék olyan, mintha egy előre renderelt trailerrel játszanék, ez pedig nagyon nagy dicséret.
A hangokkal sem volt gond, a színészek jól alakítják karakterüket, akad köztük olyan is, aki francia akcentussal beszéli az angolt. A fegyverek hangjai is rendben vannak, ahogy az a kevés zene is jól illett a jelenethez, amivel találkoztam.

The Order 1886

A The Order 1886 egészen a mai napig nem nagyon hozott lázba, de ez most megváltozott. Abban az alig fél órában, amit a korai változattal töltöttem, magába szippantott a hangulat, így a premierig hátralévő bő két hónap bizony keserves lassúsággal fog eltelni. Lehet, hogy a Ready at Dawn korábban csak kisebb játékokkal jelentkezett, de a The Order 1886-ban minden megvan ahhoz, hogy a PlayStation 4 egyik legmeghatározóbb játékává váljon. A történetből sokat nem tudtam meg, és a korábbi trailerekben látott szörnyekhez sem volt szerencsém, így bőven lesz mire várni a premierig. ■

The Order 1886The Order 1886The Order 1886The Order 1886The Order 1886The Order 1886The Order 1886
The Order: 1886
A legutóbbi The Order: 1886 cikkek, hírek

hozzászólások (11)

munszu
munszu 2014.12.09. 20:27
Pont ezt akartam kérdezni hogy mit tudtak azon? O.o

Úgy figyeltem meg hogy manapság divat mindent fikázni ami van, szerintem azok akik háborognak csináljanak jobbat! ;)

Amúgy tényleg Unchartednél mit tudtak fikázni ?:D
Szerintem hozta a régiek hangulatát, nagyon egyben volt. :)
balays82
balays82 2014.12.09. 21:13
Rengeteg mindent. Nem elég szép, nem elég innovatív, negyedszer is ugyanazt nyomják le a torkunkon, szép ugyan, de gagyik az animációk, nem elég realisztikus, ez is csak agyatlan lövöldözés lesz, gyenge rejtvényekkel, béna az AI, hasonló hülyeségek. Mindezt egy 15 perces videó alapján. De nem is érdemes ezzel foglalkozni, egyeseknek egyszerűen semmi nem elég jó. Legfőképpen azoknak, akik nem is fognak vele játszani.
GeryG
GeryG 2014.12.09. 21:39
Nem elég szép? - tényleg menjenek inkább tetrisezni. :)
Nem innovatív, ugyanaz? - mert a Sims, FIFA, CoD, BF, Witcher, Civilization sorozatok aztán annyit újítanak, hogy nem győzzük újra tanulni őket. Ja, hogy ezek ettől még jó játékok, naháááát... :D
Agyatlan lövölde? - mégis az első háromból MELYIK volt agyatlan lövölde?
Gyenge rejtvények? - a videóban nem is voltak rejtvények, csak ügyességi és lövöldözős részek.

Na hirtelen ennyit erről szerintem. :) De tök igazad van, felesleges ezzel foglalkozni, úgyis lesz egy rakás megmondóember, aki kijelenti, hogy ez bizony sz@r játék és punktum. Aztán megy kártyázni-szimulálni-bázist építeni-akármi. :)
RAI*DEN
RAI*DEN 2014.12.26. 18:54
OFF: Kár volt a Witchert a felsorolásba raknod. Az első rész után a 2.-ban sok mindent újra kellett tanulnia az embernek, sőt, sok minden másképp működik mint az elődben(pl főzetek használata).

Magánvéleményem az Orderről csak annyi, hogy engem nem győzött meg. Bár játszani nem játszottam vele, és a PS4 vásárlás is várat magára(eddigi PS4 címek közül egyedül az új infamous tetszett amivel sikerült játszanom 1 órát még haveromnál, minden más kuka), de ez a játék hát nem tudom... Bejelentették, nagyon tetszett, és az azt követő promó anyagok egytől-egyig szarok voltak. Na jó, ez azért kicsit erős, de inkább akkor úgy fogalmazok, hogy ez a játék a promó anyagok alapján minden szempontból a középkategóriát célozza meg, egyedül a grafika elsőrangú. A demot nem próbáltam, nem is fogom, csak végignéztem, de a látottak alapján középkat és jogos 7 pont... Nem írom le ennyivel azért, mert jövőre szeretnék venni egy PS4-et, és ha netán jól sikerül a játék, még az is lehet, hogy beszerzem, de eddig erre látok kevesebb esélyt... Örülnék, ha tévednék a játékot illetően...
LordMatteo
LordMatteo 2014.12.26. 20:15
Azért én a Bf-Witchert átgondolnám. Ugye, ha nem próbáljuk, minek leszólni. :) Legalábbis én végig követtem mind a két sorozat összes játékát, a változásokat mai napig fel tudom sorolni belőle.
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.