Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Hell

Myth-utánérzet 1998-as grafikával.

2015.01.03. 11:39 | szerző: Wing | Ismertető/teszt

Ahhoz képest, hogy mennyi fantasy stratégia van kint a piacon, viszonylag kicsi, sőt tulajdonképpen elhanyagolható a fantasy taktikai játékok piaca. Mármint azoké, amikor nem hatalmas birodalmakat irányítunk és a seregeinket sem magunk gyártjuk, hanem csak egy maroknyi katona áll rendelkezésünkre, és velük kell megtisztítanunk egy falvat vagy egy stratégiailag fontos pontot. Két ilyen játék ugrik be: a hatalmas sikert aratott Myth I-II (1997-1998) és a Warhammer: Dark Omen (1998). Karcsú lista, az biztos.
Ám az ínséges időknek vége, legalábbis jelen cikkünk alanya, a praktikus nevű Hell készítői szerint. A Hunted Cow Studios berkeiben készült játék ugyanis pontosan a fent említett elődök nyomdokain halad, azzal a nem is apró különbséggel, hogy nem valós idejű, hanem körökre osztott.

Hell

A játék története nincs annyira túlbonyolítva: vannak a jók (emberek) és a rosszak (démonok és mindenféle pokolfajzatok), akik eddig se szerették egymást, de most, hogy utóbbiak a felszínre törtek, kirobbant a nyílt háború. A történet során számtalan falvat kell felszabadítanunk, bevédenünk vagy épp egy távoli tanyát kell megtisztítani a gonosz (vagy éppen jó, függően attól, hogy melyik hadjáratot játsszuk) ellenségtől.
Adott egy viszonylag kis csatatér, amelyet amolyan szakaszszintű küzdelemre optimalizáltak. Lehet ez egy néhány házból álló tanyabokor, egy létfontosságú híd vagy romok, a lényeg, hogy csapatainkkal el kell jutnunk A-ból B-be, miközben mindenféle feladatot teljesítünk, és tonnaszámra aprítjuk az ellent. Egységeink között vannak hosszúíjjal vagy számszeríjjal felszerelt íjászok, és persze a klasszikus fantasy karakterek: lovagok, varázslók, különféle démonok és így tovább. Minden egység különböző képességekkel bír, és viszonylag kevés élettel rendelkezik, így tehát folyamatosan nagyon óvatosan kell játszanunk. Általánosságban elmondható, hogy az emberi egységek erősebbek, ám kevesebben vannak, míg a démoni erők számosak, de egyedül gyengék.

Hell

A hadjárat több kisebb ütközeten át zajlik. A csata során folyamatosan látjuk az épp aktuális feladatainkat (tartsd X falut, Y karakternek életben kell maradnia stb.), illetve azt a némileg aggasztó számot, hogy az ellenséges egységeknek hány százalékát öltük meg, illetve sajátjainknak hány százalékát vesztettük el. A túlerő általában állandó, ezért borzasztó fontos, hogy mindig előnyben részesítsük azokat a támadási módokat, ahol nincs lehetőség visszaütésre – ezek pedig leginkább a varázslatok és az íjászok használata. A csaták rendkívül szórakoztatóak, ám kellően nehezek is, szó sincs frontális attakról meg oroszos „valaki úgyis túléli” jellegű támadásokról. Szerencsére lehetőségünk van lesből, erdőkben támadni, vagy épp kényelmesen magunkra húzni az ellenséget. A különböző nézeti módoknak hála folyamatosan tisztában lehetünk az egységeink látó- és lőtávolságával. Katonáink amúgy folyamatosan fejlődnek a harcok során, sőt, ha túl sok ütést kapnak, kis fehér zászlót lengetve akár vissza is vonulhatnak, amíg erős kézzel vissza nem irányítjuk őket a harcba. Sajnálatos módon egységeinket nem lehet átvinni a következő csatába, pedig a Hell pont olyan játék, ahol ennek lenne értelme.

Hell

A készítőknek az 1998-as év nemcsak játékmenetben jelentett inspirációt, de grafikában is – rendkívül bájos, de sajnos nagyon elavult külcsínnel bír a Hell, és ugyanez igaz a hangokra is. A menüben hallható eposzi zene önmagában még nem is rossz, viszont minden újabb menüpontban újrakezdődik (brr...), a hanghatások meg semmilyenek, néha egyenesen zavaróak.

Hell

Mindezektől eltekintve a Hell meglepően addiktív és szórakoztató játék. A taktikai részhez remekül passzoló történetet kreáltak a Hunted Cow Studiosnál dolgozó fiúk és lányok, átjön a játékból, hogy itt egy nagy háború fontos kis csatáit vívjuk. Érzésem szerint a játék még nagyobbat domborítana többjátékos módban, ám sajnos nem sikerült partnert találni sokadik próbálkozásra sem, pedig remek móka lehet.
Összességében szórakoztató, hiánypótló játék a Hell, ám a jelenlegi ára (27,99 euró) szerintem irreálisan magas, és a technikai része is hagy bőven hiányérzetet. ■

Hell
HellHellHellHellHellHell

értékelés

Hell

Pozitívumok
  • Remek taktikai rész
  • Szórakoztató játékmenet
Negatívumok
  • Elavult grafika
  • Gyenge hanghatások és zene
7,0
grafika 6
hangok 6
játszhatóság 8
hangulat 9
Hell
A legutóbbi Hell cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?