Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Carmageddon: Reincarnation

Carmageddon: Reincarnation

Minden a régi. - Kipróbáltuk az újjáélesztett játék publikus bétáját.

2015.02.20. 18:31 | szerző: GeryG | Előzetes

Korosztályom, vagyis a most 30-as éveiket taposók körében bizonyára ismerősen cseng a Stainless Games stúdió neve. Nem? Biztos? Na jó, akkor segítek. Végy egy szabadon bejárható várost, pakold tele gyanútlanul kószáló gyalogosokkal, szórd tele az utcákat mindenféle power-upokat rejtő hordókkal, majd eressz rá hat elvetemült autóversenyzőt, akiknek senki és semmi sem szent a győzelem oltárán. E cél eléréséhez pedig halálos pengékkel és dárdákkal turbózzák fel járgányaikat. A versenyszabályok sem túl szigorúak: az nyer, aki előbb ér célba vagy épp kinyírja a többi versenyzőt. Minden megvan? Na, akkor a végeredményt kereszteld el Carmageddonra. Na ugye, hogy tudjátok miről, van szó?

Carmageddon: Reincarnation

A Carmageddon 1997-ben jelent meg, és erősen megosztotta a videojátékos-társadalmat. Volt, aki elítélte céltalan brutalitását, de azért jóval többen voltak, akik kaján vigyorral az arcukon száguldoztak a város utcáin, és mészárolták le a többi versenyzőt, hogy alkalmasint meglovasítsák azok felspécizett járgányát. Kétségtelen, hogy a Carmageddon szériát (legalábbis az első két részt, mert a 2000-ben megjelent TDR 2000 epizód már nagyon gyengécskére sikerült) egyedi és máig utánozhatatlan hangulata vitte el a hátán. Sajnos a harmadik epizód óta eltelt közel másfél évtized, és a sorozat szinte a feledés homályába veszett. Hogy ez ne történhessen meg, az eredeti fejlesztők szó szerint az első rész feltámasztását tűzték ki célul: 2011-ben bejelentették a Carmageddon: Reincarnationt, amely mostanra jutott el béta állapotáig.

Carmageddon: Reincarnation

Az elmúlt napokban nekem is volt lehetőségem kipróbálni az új játék e korai változatát, így képet kaphattam, hogy nagyjából mire is számíthatunk. Ha egy mondatban kellene összegeznem a tapasztalataimat, akkor azt mondanám: minden a régi. De szerencsére nem csak egy mondatban kell, szóval inkább kifejtem.
A Carmageddon: Reincarnation hiába kapott új címet, lényegében az első rész remake-jének tekinthetjük, és ez jó dolog. Ismerős környezetben találjuk magunkat, ahol a régről ismert járgányok száguldoznak. A fejlesztők szerencsére nem nagyon akarják sem a járműkínálatot, sem pedig a játékmenetet megreformálni: az egészről sikít, hogy a nosztalgiának rendelték alá. Visszatér Max Damage és Die Anna, akik a megszólalásig hasonló, mégis egy picit más autóval állnak rajthoz. Mellettük pedig feltűnnek a már jól ismert versenytársak is, a halottaskocsitól kezdve a terepjárókon és átalakított sportkocsikon keresztül a legdurvább dömperekig, és persze nem maradhatnak el a zsaruk sem, a maguk spéci járgányaikkal.
Minden autó teljesen új és egyben nagyon vagány designt kapott, mégis mindegyik azonnal felismerhető. Emellett minden autó egy picit átalakítható, fejleszthető: idővel erősebb motort, jobb páncélt és keményebb fegyverzetet aggathatunk rájuk, bár ez a külsejükön szerencsére nem változtat. Azon legfeljebb a színeket változtathatjuk meg, ha szeretnénk. A pályák is a régi hangulatot árasztják magukból: megint a valóságtól teljesen elrugaszkodott helyszíneken törhetjük halomra magunkat és egymást.

Carmageddon: Reincarnation

Játékmenet terén – mint említettem – nem kell nagy újdonságokra számítani, vagyis most is ugyanúgy nyerhetjük meg a futamokat: vagy elsőként teljesítünk minden checkpointot, vagy likvidálunk minden versenyzőt, esetleg elgázolunk minden gyalogost a városban. Utóbbi tart persze a legtovább. Újdonságként említhetjük viszont, hogy vannak új versenytípusok is, amelyek egy picit színesebbé teszik a száguldozást. A személyes kedvencem az, amikor nem körversenyt kell teljesíteni, hanem a checkpointok véletlenszerűen bukkannak fel a térképen, és addig maradnak egy helyben, amíg valaki át nem halad rajtuk. Így kell pontokat gyűjteni, ám lehetőség van végezni a többi versenyzővel (bár ilyenkor újjáélednek), ami által elrabolhatjuk az addig gyűjtött pontjaik egy részét.

Carmageddon: Reincarnation

Bármennyire is jól szórakozom a béta változattal, azért nem minden arany, ami fénylik. Sajnos a Carmageddon: Reincarnation bétája még nagyon messze van az eladható állapottól. A látványvilág jelen állapotában legfeljebb egy erős közepest érdemelne, és ez valószínűleg sokat már nem is fog javulni a jövőben. Más kérdés, hogy ez pontosan az a játék, ahol ezt nem tudnám negatívumként felemlegetni, hiszen árasztja magából a nosztalgiát, egyszerűen imádnivaló, ahogy az eredeti játékra emlékeztet minden. Ugyanakkor még rengeteget kell dolgoznia a fejlesztőknek az optimalizáción, ugyanis az én nem épp gyenge konfigurációmon is átlag 20 fps-t produkál maximális részletesség mellett (az utóbbi látható a képeken). Ezt illenék helyrepofozni, mert így a kés élén táncol a játék. A másik számomra érthetetlen dolog a zene. Aki emlékszik a régi részekre, az tudja, hogy a Carmageddon cím szinte egybefonódott a heavy metal muzsikákkal, kezdve a Fear Factory Zero Signaljával és befejezve a második részben az Iron Maiden számaival. Ehhez képest most több az elektronikus zene, mint a rock. Persze elhiszem, hogy a szélesebb célközönség miatt kell a változatosság, de bennem ez nagyon illúzióromboló hatást váltott ki.

Carmageddon: Reincarnation

Összességében enyhén vegyes érzéseim vannak a Carmageddon: Reincarnation kapcsán. Már a bejelentése óta figyelemmel kísérem a projekt alakulását, és azonnal lecsaptam a kipróbálási lehetőségre, amikor megjelent a béta változat (bizonyos okokból a Steamen eddig elérhető korai változatot inkább elkerültem). Az eddigi tapasztalataim alapján van potenciál a játékban, a régi rajongók ezt is imádni fogják. Másfelől viszont erősen kérdőjelesnek érzem, hogy képes lesz-e új rajongókat is maga köré gyűjteni a fiatalabb generációból. A középszerű látványvilág sokakat elrettenthet, akiknek így esélyük sem lesz belekóstolni a játék sajátos esszenciájába. Ezzel együtt is nagyon bizakodó vagyok, hiszen ha rendbe teszik az optimalizációs gondokat és kijavítják a még létező bosszantó hibákat, ismét hosszú órákat tölthetünk majd Max Damage társaságában. Hogy a multiplayer lehetőségeket már ne is említsem... ■

Carmageddon: Reincarnation
Carmageddon: ReincarnationCarmageddon: ReincarnationCarmageddon: Reincarnation
Carmageddon: Reincarnation
A legutóbbi Carmageddon: Reincarnation cikkek, hírek

hozzászólások (1)

BAlam
BAlam 2015.02.21. 01:37
Szerintem kene hozza modolasi lehetoseg, es jonnenek GTA Enhancer szintu modok. Nagy kedvencem az eredeti. Bar az az igazsag mar TDR 2000 felujitott resz sem hozta a hangulatot, hiaba a szebb grafika. Egy akcionak hala mobilon ingyen megvan a Carma, es meglepoen jol fut egy Y300-on is.
cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.