Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

ScreamRide

ScreamRide

Állatkertek után most hullámvasutakon garázdálkodhatunk a Frontier játékában.

2015.03.14. 09:03 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

David Braben brit videojáték-designer neve számos mára halhatatlanná vált, de legalábbis igen hangzatos címmel fonódott össze. Hozzá, illetve Frontier Developments csapatához olyan játékok fűződnek, mint például az Elite és a Kinectimals játékok, a RollerCoaster Tycoon 3, valamint Zoo Tycoon xboxos változatai. Az Elite: Dangerous után a Frontier ismét visszatért a vidámparkok, azon belül is a hullámvasutak világába, a kizárólag Xbox platformokra megjelent ScreamRide névre keresztelt programjával, amely megkísérli a le-föl cikázó lélekvesztők száguldó cirkuszát nappalinkba varázsolni.

ScreamRide

A meglehetősen extrém játék 2050-ben zajló történései egy, az emberiség legmagasabb fokú, adrenalintól csöpögő szórakoztatását szem előtt tartó vállalat, a Screamworks alkalmazottainak bőrébe bújtatja a világ játékosait. Nekik az a nemes feladat jutott, hogy kipróbáljanak, megépítsenek vagy leromboljanak nem kevés hullámvasutat – no meg azok közvetlen környezetét. Ezt pedig több mint ötven pályán és több helyszínen tehetik meg, eredményeiket pedig a gép online listákon tartja nyilván, sőt, az Xbox One változatban ki-ki fel is töltheti a maga sikolyvasútját a világhálóra a többiek legnagyobb örömére.

ScreamRide

A fentieknek megfelelően három különböző játékmód közül választhatnak a játékosok, amelyek vagy egy előre meghatározott sorrendű kampányban foglalnak helyet, vagy a Zoo Tycoonhoz hasonlóan teljes szabadságot biztosítanak számukra. A legegyszerűbb a Screamrider mód, ahol az a feladatunk, hogy a különféle ciklonokat és egyéb mókaforrásokat kipróbáljuk. Mindezt úgy, hogy a lehető legjobban használjuk fel a rendelkezésünkre álló boostokat, optimálisan dőljünk be a kanyarokban, elérjük az adott szinten előírt célokat, és nem mellesleg végig is érjünk a pályákon. A program elért eredményeink és részidőnk alapján sikolypontokat ad nekünk, és a már említett internetes ranglistákon is értékeli teljesítményünket. Az Engineering módban mi magunk építhetjük meg saját vasutunkat, amihez jó néhány akadályt le kell győzzünk, teljesítenünk kell a kitűzött feladatokat, és persze az sem mellékes, hogy mindehhez rendszerint csak limitált nyersanyag áll rendelkezésünkre. A harmadik mód Demolition Expert névre hallgat, és ebben egy kabinban ülve kell elpusztítsuk az egyébiránt minden apró porcikájukon sérülékeny hullámvasutakat, illetve közben gyakorta a teljes környezetet. Ha ügyesek vagyunk, akár egyetlen jól irányzott kilövéssel eltrafálunk egy olyan gyenge pontot, amely jóvoltából a teljes látványosság összedől. Itt is vannak persze előre meghatározott céljaink, amelyeket teljesítenünk kell a zúzás során.
Ha nem az előre meghatározott kampányt választjuk, akkor sandbox módban vághatunk neki az alkotásnak és egyebeknek. Ilyenkor a kiválasztott helyszíneken (ezek egyébként igen látványosak – óceánközepi szigetek, nyüzsgő nagyvárosok központja stb.) gyakorlatilag a nulláról kezdhetjük meg a földkerekség legizgalmasabb és/vagy legfélelmetesebb lélekvesztőinek megalkotását, amelyeket Xbox One-on meg is oszthatunk társainkkal, és ki is próbálhatjuk másokéit. Ezt leszámítva azonban többjátékos mód nem került a programba, ami csak részben magyarázható, tekintve, hogy a Zoo Tycoonban is vannak közösségi funkciók – például amikor többen építünk vagy tartunk fenn egy állatkertet.

ScreamRide

A játék megvalósításával kapcsolatban talán az a legtalálóbb frázis, hogy hozza a tőle elvárható szintet. Ez mind a képi világra, mind az akusztikára, mind pedig a játszhatóságra egyaránt igaz. Főleg egy nagyobb dimenziókkal rendelkező megjelenítő előtt ülve az ember már-már valóban egy sikolyfutam résztvevőjének érzi magát, és gyakorta valóban bedől az egyes kanyarokban. Mindazonáltal senki ne számítson a valódival megegyező élményre, ahhoz azért a mai technika nyújtotta lehetőségek még – egyelőre – kicsit karcsúak. Majd a VR-megjelenítők és egyéb, „4D-s” élményt lehetővé tevő kütyük (pl. izgő-mozgó székek, illatokat is kibocsátó cuccok stb.) hozzáférhetőségével lehet egy ilyesfajta alkotást a teljes tökély szintjére emelni. Senki ne értsen félre, nem vagyok én elégedetlen, sőt, de azért ma még otthon, a tévé előtt ülve akkor sem érezhetjük magunkat a vidámpark fő attrakciójának egyik székében, ha az adott vizuális megjelenítő történetesen méretes darab. Az adrenalindús, vérbő techno zene remekül illik a programhoz, amelyet a már csak a cím és a téma miatt is kihagyhatatlan sikolyok remekül egészítenek ki. A vezérléssel semmi gondunk nem akadhat, de az mindenképpen furcsa, hogy egy ilyen stílusú programból – főleg a fejlesztők előéletét ismerve – kimaradt a Kinect támogatás. Mindenképpen kihagyott ziccernek érzem a játékosok megfosztását attól, hogy – ha már amúgy is akarva-akaratlanul megteszik – egy-egy bedőlésnél ezzel is vezérelni tudják száguldó lélekvesztőjüket.

ScreamRide

A Frontier Developments legújabb játékával visszatér a vidámparkok világába, ám mindezt a mai pörgős életvitelnek és az azt tükröző videojátékoknak megfelelő stílusban teszi. A ScreamRide sokkal inkább egyfajta extrém minijáték gyűjtemény, mintsem egy komoly alkotás, amelyet látványos képi világa, remek zenei aláfestése és adrenalintól túlfűtött pályái könnyen tehetnek a délutáni–kora esti családi, baráti móka tárgyává. A többszemélyes játékmód hiánya, illetve a Kinect-támogatás szinte megmagyarázhatatlan mellőzése vet rá ugyan némi árnyékot, de mindettől függetlenül remek időtöltést kínál a könnyed szórakozásra vágyó játékosok számára, nullától végtelen éves korig, akár öt perc, akár jóval hosszabb idő erejéig egyaránt. Aki szerette a Zoo Tycoont vagy a Kinectimalst, nyugodtan vállalja be a ScreamRide-ot is, csalódni biztosan nem fog benne. Akik nem ismerik a csapat eddigi alkotásait, azoknak is érdemes egy rövid próbát tenni valamelyik ismerősüknél: ki tudja, talán meglelik, amire régóta áhítoztak. Na, mára eleget locsogtam, megyek inkább, és megdöntöm GummyBear128 rekordját a kedvenc hullámvasutamon! ■

ScreamRide
ScreamRideScreamRideScreamRideScreamRideScreamRide

A ScreamRide Xbox One-ra és Xbox 360-ra jelent meg. A cikk az Xbox One verzió alapján készült.

értékelés

ScreamRide

ScreamRide
Pozitívumok
  • Kellemes látványvilág
  • Jó hangzás
  • Eltér a megszokott játékoktól
Negatívumok
  • Nincs Kinect támogatás
  • Nincs többjátékos mód
  • Inkább minijátékok gyűjteménye, mint komoly alkotás
7,0
grafika 8
hangok 8
játszhatóság 7
hangulat 7

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.