Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

DmC: Devil May Cry Definitive Edition

Újabb hónap, újabb újrakiadás - ezúttal a szó jó értelmében.

2015.03.23. 11:55 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

2001 nyarán, amikor életem első videojáték-konzolját vásároltam az akkor még embertelenül drágának számító PlayStation 2-es személyében, adtak hozzá egy demo lemezt. Még mindig itt lapul valahol a gyűjteményemben a korong, amely az aktuális FIFA és még egy-két másik játék játszható vagy csupán nézhető előzetese mellett tartalmazta a Capcom hamarosan elkövetkező legújabb eposzának, a Devil May Cry-nak is egy kipróbálható pályáját. Addig kizárólag főként lövöldékre, kaland- és szerepjátékokra, valamint némi stratégiára és szimulátorra specializált „pécés gémer” lévén halványlila segédfogalmam nem volt arról, milyen stílust vagy irányvonalat is képvisel ez a láthatóan durván pörgős cucc, de azt tudtam: érdekel. Aztán a sors úgy hozta, hogy az említett évtizedes PC-s berögződések erősebbnek bizonyultak a konzolok okozta frissességnél, így csak lassan indult be az utóbbiak iránti olthatatlan szenvedélyemet tartalmazó vénám keringése, ezért csupán a második epizódnál kapcsolódtam be Dante küzdelmébe a démonok hordái ellen. Később természetesen bepótoltam a lemaradásomat, így elmondhatom, hogy szerény véleményem szerint a széria az egyik legjobb hack-and-slash alkotás a videojátékok történetében. Legutolsó része, a sorozatot újraélesztő, annak történéseit alternatív módon elmesélő DmC: Devil May Cry bő két esztendővel eredeti debütálása után az újgenerációs konzolokon is tiszteletét tette a manapság divatját élő Definitive Edition/Remastered láz egyik legújabb darabjaként. A programot ezúttal is a brit Ninja Theory varázsolta elénk, és meg kell mondjam, újrakeverési mánia ide vagy oda, ez a port bizony nem sikerült rosszul!

DmC: Devil May Cry Definitive Edition

Nem szeretnék mindent Ádámtól (maximum Évától) kezdeni, hiszen Zoo_Lee kollégám kiváló, mindent alaposan kiveséző ismertetőt írt annak idején az angyalok és démonok örök harcát boncolgató program első kiadásáról, így csupán az újdonságokra koncentrálnék írásomban.
Az újgenerációs, Definitive Edition névre keresztelt port az eredeti játékhoz időközben megjelent valamennyi kosztümöt, fegyvert, skint, extrát és kiegészítőt tartalmazza, amelyek közül a Bloody Palace névre keresztelt aréna mellett az önálló epizódként játszható Vergil’s Downfall a leginkább említésre méltó. Mindezeknek hála már mindjárt a játék legelején akár az eredeti első részből (amelynek a DmC egy alternatív univerzumba helyezett újragondolása) ismert Dante kinézetével vághatunk neki a pályáknak, de a későbbiekben is számos már ismert vagy alternatív fizimiskát és egyéb jóságot nyithatunk meg. A Vergil szemszögéből játszható kiegészítő saját fegyverekkel, Dante-éhoz hasonló, de azoktól mégis eltérő képességekkel, külön online ranglistákkal és egyebekkel rendelkezik. Abban a tesó szemszögéből élhetjük át a maga megpróbáltatásait egy, az eredetit remekül kiegészítő történetben. A főmenüben akár elsőként kiválasztva is lejátszhatjuk ezt a fejezetet, de ezt csak azoknak ajánlom, akik már ismerik az alapsztorit, mert komoly spoilerek nélkül ez nem vihető végbe. Ez a szösszenet saját főmenüt is kapott, így az abban szereplő Bloody Palace egy kifejezetten Vergil számára szerkesztett, hatvanszintes arénát rejt, amelyet – Dante-éhoz hasonlóan – a fő játék végigtolása után nyithatunk meg.

DmC: Devil May Cry Definitive Edition

Az eddigiek mellé további, még nagyobb kihívást jelentő nehézségi fokozatok is bekerültek a játékba, és a már ismertek is felgyorsíthatók további húsz százalékkal egy opció bekapcsolásával, ha már unnánk az – eleve száguldó – „tötymörgést”. A rengeteg extra tartalmon kívül a megvalósítás is átesett némi változáson. Az akció villámgyors a 60 fps-es képfrissítésnek hála, amely tű éles, nagyfelbontású textúrák előtt zajlik. Az Unreal 3-as motor nagyon nem mai ugyan, és minden csinosítás ellenére ez az egyes részleteken (fák, autók stb.) bizony meg is látszik, az összhatás azonban – a remek fény-árnyék és egyéb effekteknek hála – valahogy mégis nagyon jól fest a mai konzolokon. Szerencsére az eredeti, élénk színpalettát felvonultató képi világ megmaradt, annak valamennyi hangulati elemével együtt, így a mai játékosok ugyanazt a hamisítatlan DmC érzést élhetik át, amelyet a két esztendővel ezelőtti kiadás is reprezentált. Ugyanez mondható el a remek szinkronról, és a játék neogótikus hangulatához überkirály módon passzoló metalzenéről is, azok egyenrangú félként járulnak hozzá a program szuper atmoszférájához.

DmC: Devil May Cry Definitive Edition

A gombkiosztás gyakorlatilag maradt az eredetinél, annak valamennyi előnyével és hátrányával egyetemben. Az utóbbi alatt azt értem, hogy a platformrészeknél például gyakran izzadhat meg az ember, miközben hol Sparda, hol Éva képességeit láncba fűzve kell eljusson A pontból B-n keresztül C-be, miközben a keze már-már görcsbe rándulva igyekszik hol a jobb, hol pedig a bal 2-es billentyűt lenyomni a megfelelő mozdulathoz tartozó többi billentyűvel lehetőleg egyszerre, és a megfelelő időben. A harci kombók előhívása és folyamatos egymásba fűzése sem lett könnyebb az idővel, ugyanakkor az eredeti változatból fájó módon kimaradt lock-on rendszer itt végre bekerült a repertoárba, ami a gyakorta nagy tömegben érkező ellenfelek miatt igencsak üdvös tényező. Annyit kell még megemlítenem, hogy a program stabilitása nálam nem volt zökkenőmentes a tesztelés során, így akadt olyan, hogy a játék nemes egyszerűséggel kifagyott, ráadásul egy főellenséggel folytatott harc egyik kritikus pillanatában, így kezdhettem azt elölről. Remélem, ez nem általános probléma, de nálam okozott némi kellemetlenséget – kis híján az egyébként kedvenc tévém bánta a dolgot.

DmC: Devil May Cry Definitive Edition

A Capcom egyik legnevesebb, a hack–and-slash műfajt nagyban meghatározó sorozata, a Devil May Cry eddigi utolsó része megkapta a maga újgenerációs portját a ma virágkorát élő újrakevert kiadások dömpingjének oszlopos tagjaként. A Ninja Theory műhelyéből kikerült DmC: Devil May Cry Definitive Edition a kultikus széria első epizódjának egy alternatív univerzumba áthelyezett újragondolása a ma konzolparkjára hangszerelve. Ennek megfelelően azt az eddigi legteljesebb tartalom, leporolt, tű éles textúrák és villámgyors animációk jellemzik. A képi világ mindezek ellenére kicsit régimódi ugyan, és akadnak egyéb apróságok (igencsak begyakorolandó vezérlés, stabilitási problémák) is, de a remek hangzás, a hamisítatlan atmoszféra és az adrenalingőztől fullasztó akció kárpótol bennünket mindezért. Akik szkeptikusak az újrakevert kiadásokkal szemben, azokat talán ez a program győzi meg arról, hogy azért akad némi létjogosultsága azoknak a mai videojáték-felhozatalban. Akik pedig eddig nem próbálták még ki ezt a játékot, itt a remek alakalom, hogy belevessék magukat Dante és Vergil küzdelmeibe. ■

DmC: Devil May Cry Definitive Edition
DmC: Devil May Cry Definitive EditionDmC: Devil May Cry Definitive EditionDmC: Devil May Cry Definitive EditionDmC: Devil May Cry Definitive EditionDmC: Devil May Cry Definitive EditionDmC: Devil May Cry Definitive EditionDmC: Devil May Cry Definitive EditionDmC: Devil May Cry Definitive EditionDmC: Devil May Cry Definitive EditionDmC: Devil May Cry Definitive EditionDmC: Devil May Cry Definitive EditionDmC: Devil May Cry Definitive EditionDmC: Devil May Cry Definitive Edition

A DmC: Devil May Cry Definitive Edition PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. A cikk a PS4-es verzió alapján készült.

értékelés

DmC: Devil May Cry

DmC: Devil May Cry
Pozitívumok
  • Kiváló atmoszféra
  • Villámgyors akció
  • Minden eddiginél teljesebb tartalom
Negatívumok
  • Azért az Unreal 3-as motor bizony nem mai
  • Kissé bonyolult vezérlés
  • Stabilitási problémák adódhatnak
8,5
grafika 8
hangok 9
játszhatóság 8
hangulat 9
DmC: Devil May Cry
A legutóbbi DmC: Devil May Cry cikkek, hírek

hozzászólások (17)

gregmerch
gregmerch 2015.03.23. 14:50
Ezen én is néztem egy nagyot. A konzol pont azért konzol, mert univerzálisan ugyanazt tudja. Vannak kisebb módosítások rendszerint, de jelentős hardverbeli frissítést ez nem szokott jelenteni. Ha most hirtelen kijönne egy 16GB memóriával felszerelt, plusz x magvas processzorral felturbózott PS4+ modell, abból tényleg háború lenne. Olyan kütyüt alkossanak, amit elbír ez a gép. Ez nem annyi csupán, hogy kell-e neked mozgásérzékelő vezérlés, vagy sem, ez durva különbség lenne. Szóval tényleg egy jól irányzott pletyka, vagy időzített módon kiszivárogtatott rémhír lehet csak - szerintem...
ivanova36
ivanova36 2015.03.23. 15:10
Ezt nem is vitatom balays82, de:
Ha igazak a pletykák:
Morpheus panele tudja a 120 Hz-et, és a PS4 is támogatja azt, csak játék nem igazán van rá, hiszen még a stabil 60 fps is gond helyenként.
Morpheus tudná a 4k megjelenítést 60 Hz-en, de a HDMI ami a PS4ben van, nem tudja azt.

Ha a fentiek igazak, úgy érdekes lesz a Morpheus és a rá megjelenő játékok debütálása.

Mindez persze offtopik, de a felmerült remastered hullám miatt talán ha nem is szorosan kapcsolódik a beszélgetéshez. Igaz a DMC-hez max annyi köze van hogy PS4 és remastered. Így sry a tévútért.
gregmerch
gregmerch 2015.03.23. 15:30
Akkor biztosan kiadnak valami HDMI átalakító, megvásárolható kütyüt, ami tudja az új formátumot, az új gépek meg majd már azzal felszerelve jönnek ki. Ez azért még nem alapvető hardverújítás és áttervezés :-).
balays82
balays82 2015.03.23. 15:32
Még egy kis off, aztán részemről vége.

A nemrég kiadott hivatalos sajtóközleményben ez szerepelt:

"A Morpheus már támogatja a 120fps képfrissítést, amelyet a rendszerfrissítések révén minden PS4 konzol támogatni fog, amikor a Morpheushoz csatlakoztatjuk. Azáltal, hogy kombináljuk a gyorsan frissülő OLED panelt és a PS4 erejét, a Morpheus-szal elképesztő élményekben lehet része a játékosoknak, akik a vizualitás egy új szintjét élhetik át."

Tehát ebből azért az következik, hogy szoftveres megoldásban gondolkodnak. Másrészt pedig úgy tudom (bár nem igazán értek a témához), hogy a 120 fps is úgy jön össze, hogy szemenként és panelenként 60 fps-t kell elérni, ami azért már nem tűnik megoldhatatlannak.
ivanova36
ivanova36 2015.03.23. 15:40
Kicsit utánaolvastam:

"However, Sony has created a secondary box that connects to the PS4 via USB and HDMI, to handle the specifics of Project Morpheus' operation. A nice feature of the box is that it also includes HDMI-out, so you can connect a screen and see what the user's experiencing without any distortion."

Vagyis hja, kis dobozzal oldják meg a dolgot. Akkor már csak a 120 fps-t kell kihozni így vagy úgy és jó is lehet akár.

Egyik lista szerint 19 játék fogja támogatni:
Among The Sleep (Krillbite Studio)
The Assembly (nDreams)
The Castle (SCE)
Cult County (Renegade Kid)
The Deep (SCE London Studio)
Eve Valkyrie (CCP Games)
Five Nights at Freddy's 2 (Scottgames)
Jurassic Encounter (Supermassive Games)
Keep Talking and Nobody Explodes (Steel Crate)
London Heist (SCE London Studios)
Magic Controller (SCE)
Project CARS (Slightly Mad Studios)
Q.U.B.E² (Toxic Games)
Street Luge (SCE London Studios)
Surgeon Simulator (Bossa Studios)
Summer Lesson (Katsuhiro Harada)
Thief (Eidos Montréal)
The Toybox (SCE)
War Thunder (Gaijin Entertainment)
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?