Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Battlefield: Hardline Battlefield: Hardline

Battlefield: Hardline

Katonai konfliktusok helyett rendőrök és bűnözők összecsapásai zajlanak az új epizódban.

2015.03.27. 19:00 | szerző: Morello | Ismertető/teszt

Jómagam világéletemben „single player” játékos voltam, a netes multizás világában csak a legritkább esetekben merítkeztem meg. Hogy egy klasszikussal szóljak: „ain't nobody got time for that!” De vannak olyan játékok, amelyek kifejezetten a multiplayer játékmódban erősek, avagy erre van kihegyezve az igazi élmény. A Battlefield sorozat tipikusan ilyen, részemről pedig különösen a hármas epizód volt az, amelynek a multijába hajlamos voltam hosszabb ideig belefeledkezni. Az örökös Call of DutyBattlefield hidegháborúban én alapvetően az előbbi oldaláról jöttem, hiszen a CoD részeket már a kezdetektől követtem, sőt ma is azt mondom, hogy (single player orientáltként) a kampány és a sztori módban mindig ütősebb szintet képviselt a CoD, de a BF sorozat többjátékos módja számomra is meggyőzőnek bizonyult. Nekem a Call of Duty multiplayere túlzottan beletaszít az azonnali akcióorientáltságságba, az amerikai piac igényei szerint, a Battlefield viszont sokkal több lehetőséget ad a taktikázásra és az együttműködésre, noha itt is vannak pörgősebb, akciódúsabb játékmódok.

Battlefield: Hardline

Visszarázódunk egy átlagpolgárnak is (sajnos) testközelebbi szintre, a szervezett bűnözés és a rendőrség összecsapásaihoz.A Battlefield sorozat – a nevéből is adódóan – mindig valamilyen hadszíntér katonai konfliktusait dolgozta fel, ehhez kapcsolódó fegyverzettel, haditechnikával, járművekkel. A Hardline most ad egy nagy csavart az egésznek, ugyanis ezúttal nem a karosszékünktől (hála Istennek) eléggé távol álló reguláris haderők és legmodernebb harcjárművek jelennek meg, hanem visszarázódunk egy átlagpolgárnak is (sajnos) testközelebbi szintre, a szervezett bűnözés és a rendőrség összecsapásaihoz. Vagyis ezúttal ne várjunk diadalmasan röpködő MiG-29-eseket, elszántan csörtető Abrams harckocsikat, hanem olyan járművekbe ülhetünk bele, amelyeket akár saját szemünkkel is láthatunk egy-egy rendőrségi hajsza során. Igaz, ez inkább az amerikai játékosra áll, akiknél egy-egy komolyabban felszerelt rendőrségi egység olyan fegyverzettel és járművekkel ügyködik, hogy az akár katonai egységnek is beillene. Nálunk nem mondom, hogy ez igaz, mert a szirénavijjogásra a karosszékből kipillantó játékos itt esetleg egy hengerfejes Skodát lát az úton csikorogni, amivel a tohonyán ügető Kovács II őrmester próbálna lépést tartani. A játékban szereplő fegyverekkel viszont találkozhatunk, a józsefvárosi piacon egy-egy megfelelően elhelyezett kacsintás vagy titkos kézfogás hatására...
Ez a Battlefield rész tehát szakít a katonai hadmozdulatokkal, és egy kicsit közelebb helyezi a színteret. Igaz, az előző részekben is konkrét hadmozdulatokat maximum jól összeszokott klánok vagy hatékonyan együttműködő csapatok (=az ellenséges csapat) hajtottak végre, egy átlagos körben így is-úgy is rövid úton szervezetlen, kaotikus rohangálásba (=a saját csapattársaink) torkollt a viadal. Szokás szerint a kampánnyal kezdtem az ismerkedést a Hardline epizóddal, hiszen mégiscsak jó lenne egy kicsit büntetlenül kiismerni a lehetőségeket, mielőtt a multiba 1-es rangú kopaszként becsöppenve fél másodperc alatt szénné aláz valami 12 éves dél-koreai vérpistike vérseung-yong.

A játékban megismerkedünk a kubai származású Nick Mendoza rendőrnyomozóval, az ő irányítását fogjuk átvenni. Nick nem egy túl bonyolult fickó. Ő mindössze az autón lévő matrica szellemében csak szolgálni és védeni akarna. Sajnos a szervezett bűnözéstől átszőtt Floridában még ez az egyszerű cél sem kivitelezhető egykönnyen. Úgy tűnik, jobban tenné, ha a többiekhez hasonlóan ő is csak a fánkot tenné az arcába, mert szolgálatkészsége egyre nagyobb zűrökbe sodorja, ahogy elkezdi felgöngyölíteni a bűnözői körök szervezkedéseit. Nem akarom lelőni a poénokat és a fordulatokat, de van itt minden, ami egy hasonló kategóriájú amerikai krimiben már klisének számít: korrupt zsaruk, kegyetlen bűnözők, egy csinos munkatárs, akihez hősünket ellentmondásos érzelmek fűzik és persze aztán senki sem az, aminek elsőre látszik...

Battlefield: Hardline

A játékmenetet magát sem mondanám igazán battlefieldesnek, ugyanis itt alapvetően nem arról van szó, hogy amikor kezünkbe kapjuk az irányítást, azonnal izzásig hevült csővel ontjuk az ólmot minden szembejövőre. A Battlefield: Hardline sokkal inkább egy lopakodós-taktikázós játék, amiről nem vagyok meggyőződve, hogy a sorozat legtöbb rajongója megértéssel fogad. Ugyanis Mendoza rendőrként (illetve maga a játékos a minél magasabb pontszám elérése érdekében) nem feltétlenül az ellenség lemészárlásában érdekelt, hanem praktikusabb az élve elfogást preferálni. Ez rendőrjelvényünk felvillantását és a megadásra felszólítást jelenti, aminek kivétel nélkül minden rosszfiú eleget tesz. Ekkor közvetlen közelről megbilincselhetjük és földre fektethetjük az illetőt, aki innentől békésen szunyókálva (hajlamos vagyok ezt képletes értelemben elfogadni, de a fejük feletti „zzzzz” több, mint illúzióromboló...) már nem zavar több vizet, illetve az unlockok miatt is magasabb pontszámmal honorálja a játék az efféle műveleteket.

Mindez önmagában ötletes és logikus újítás, ám a gyakorlati játékmenetet sikerült kissé meghülyíteni ilyen módon. Így ugyanis a kampány során szinte csak elenyésző alkalommal fogjuk elsütni a fegyvert (tök mindegy, milyen és mennyi fegyvert unlockolunk, illetve tuningolunk), maximum olyan helyzetekben lesz jelentősége, hogy milyen felszerelést (shotgun, mesterlövészpuska, géppisztoly, golyóálló mellény stb.) hoztunk magunkkal, ahol a szerzők eleve úgy ítélték meg, hogy ebben a jelenetben márpedig harc lesz és punktum! Különben mindvégig teljesen célravezető a maffiózók egyenkénti letartóztatása (vagy maximum három egyszerre), csak arra kell figyelnünk, hogy egyikről se fordítsuk el túl sokáig a fegyvert, nehogy emberkedni kezdjen. Illetve hogy a többiek látóterén kívül történjen az esemény. Nem mondom, hogy nincs meg a hangulata ennek a játékmenetnek, de Battlefield szemmel nézve egy kicsit illúzióromboló.

Battlefield: Hardline

Ha már látótér. Ilyen téren kifejezetten nevetségesen szuperál a kampány. Az ellenségek látótere mindössze néhány méter, még teljes világosságban is. Vagyis bármilyen akciózást megtehetünk ott, ahol a valóságban már régen észre kellett volna hogy vegyenek. Olyan szinten, hogy akár fényes nappal, egy üres sivatag kellős közepén is szembe rohanva az ellenféllel, ordas nagy POLICE feliratú ruhában pompázva, közvetlen közelről az arcába tudnánk villantani a jelvényünket, maximum csak akkor észlelné, hogy kik vagyunk. A láthatóság továbbá csak ránk vonatkozik: ha társunkkal mozgunk együtt a terepen, ő teljesen nyugodtan szambázhat a kartelltagok között, lényeg hogy minket ne vegyenek észre.

Kifejezetten jók az átvezető videók, a filmszerű előzetesekMindez a kampány játékmenetét kissé lehangolóvá teszi, de ha nem akadunk annyira fenn ezen, nem olyan rossz ám az élmény. A sztori nekem személy szerint tetszett, a fordulatok is érdekesek voltak. Kifejezetten jók például az átvezető videók, a filmszerű előzetesek (amelyeket a játék visszatöltésekor és kilépéskor is megkapunk, némi emlékeztetőként a legutóbbi eseményekről, illetve egy kis betekintésként a ránk váró izgalmakról), és a karakterek animációja, mozgása is abszolút színvonalasan lett megvalósítva. Utazhatunk természetesen járművekkel, civil és rendőrségi járgányokkal egyaránt. Ez is nagyobb hangsúlyt kapott a Hardline-ban. A mozgásuk, rugózásuk, irányításuk persze messze áll egy szimulátortól, de ezt nem is vártam el.

Battlefield: Hardline

A kampányban az előrejutás mellett nyomokat, bizonyítékokat is kell keresnünk a különféle bűnügyi szálak, szervezetek felgöngyölítéséhez. De mindez a szkennerünk segítségével nem okozhat nehézséget, ami még azt is mutatja, merre van a következő tárgy. Sőt, az ellenséges bűnözőket is bemérhetjük, azonosíthatjuk vele, ami által folyamatosan jelölve lesznek, sőt a scannerrel a falakon keresztül is láthatók lesznek (ez azért kicsit irreális). Az azonosítás azért kell, mert mindegyik pályán adott lesz néhány körözött személy, ha őket nem agyonlőjük, hanem elfogjuk, sokkal magasabb pontszám lesz a jutalmunk.

A többjátékos mód már ismét közelebb áll a hagyományos Battlefield megközelítéshez.A kampányról nagy vonalakban ennyit. Szerintem nem lett rossz, de azért kár a sok irritáló valótlanságért. Térjünk át a multira. Nyilván itt már a tényleges összecsapások fognak dominálni, itt nem fogunk jelvényt villantani, hiszen Frankfurt-alsón kattintgató Hans nagy ívben tenni fog arra, hogy neki most meg kéne adnia magát... Szóval a többjátékos mód már ismét közelebb áll a hagyományos Battlefield megközelítéshez. Itt a rendőrök és a bűnözők oldala közül kell választanunk, a játékmenet és a fegyverek, kiegészítők és mindenféle nyalánkságok unlockolása természetesen ismét a már korábbról megismertek szerint zajlik. Illetve utóbbi esetében annyi különbség mégis van, hogy az unlockot ezúttal a teljesítményünk alapján kapott pénzből lehet megvásárolni, tehát nem feltétlenül jelent olyan lineáris mechanizmust, mint a korábbi epizódokban. Talán feltűnő lesz, hogy ebben a részben nem kapjuk a fegyvereknek olyan tárházát, mint az előzők katonai misszióinál. Viszont a lőfegyverek közti különbségek kicsit jobban átjönnek. Abban biztos vagyok, hogy DLC-k és hasonló fizetős tartalmakkal jön még bővülés – más kérdés, kinek veszi be mindezt a gyomra.

Battlefield: Hardline

A térképek persze újak, így lesz bőven lehetőségünk felderíteni, megismerni az egyes pályák stratégiai pontjait, a célravezető taktikákat. A Battlefield: Hardline-ban is jelen van a korábban már megismert Levolution mechanizmus, vagyis épületek összedőlése vagy akár egy toronydaru felrobbantása ezúttal is az opciók közé tartozik. A Battlefield 4-ből a tableten használható Commander mód is átkerült, csak most Hacker módnak hívják. Így a lövöldözésben nem közvetlenül résztvevő, hanem a háttérből támogató szerepkörnek továbbra is megvan a létjogosultsága.

A játékmódok között viszont sok az újdonság, a már jól ismert TDM és Conquest mellett az alábbiakban lesz lehetőségünk próbára tenni magunkat: a Blood Money-ban a csapatoknak lóvét kell elhappolni egymás orra elől és a saját járműbe gyűjteni. Persze a másik fél járműve is lerabolható. A Heist egy kicsit hasonló, de itt csak a bűnözői oldalnak kell megszereznie a pénzt, a rendőröknek pedig az életük árán is védelmezniük kell a táskákat. A Hotwire egy igazán újszerű mód lett, itt az autóknak jut kiemelt szerep. Kicsit hasonlít a Conquesthez, csak az benne a csavar, hogy a „zászlókat” itt maguk az autók jelentik, azaz ezeket kell uralni lehetőleg minél több ideig, hiszen így fogyasztjuk az ellenfél ticketjeit. Ez a módszer tehát biztosítja, hogy mindenképpen őrült hajsza és veszett üldözés alakuljon ki, szóval a sebességmániában szenvedő Battlefield-játékosok itt igazán kiélhetik magukat.
Van még két kompetitív mód is, ahol kétszer 5 játékos küzdhet egymással. A Rescue-ban a bűnözők által fogva tartott túszokat kell kimenteni a rendőri erőknek, míg a gengsztereknek természetesen mindezt meg kell akadályozni, a rendőri erők teljes legyilkolásával. Ez a korábbi CTF-hez hasonló, bár vicces, hogy a tússzal együtt is ugyanúgy onthatjuk az ólmot, egy zászlót képzelve a hátizsákunkba azért reálisabb volt mindez. A Crosshairben pedig egy játékos által irányított VIP-t kell levadászni a bűnözőknek, míg a zsaruknak védelmezniük kell őt. Ez utóbbi kettőben az az érdekes, hogy itt nincs újraéledés egy-egy körben, mindenki csak egy élettel indul neki, aztán aki bénázik, az onnantól csak lesheti, mit alkotnak a többiek.

Battlefield: Hardline

Nem meglepő, hogy ez a Battlefield rész is a multiban adja meg az igazi élményt. Mint fentebb látható, elég jó és különleges játékmódokat kaptunk, szóval szerintem sikerült ezt egész változatosra kihozni. Lehet, hogy csak a megszokás mondatja velem, de nekem kicsit hiányoznak a masszívabb harcjárművek. Igaz, a sport- és kisteherautókból, rendőri furgonokból stb. is lehet bőszen lövöldözni, sőt helikopterek is vannak, de elkelt volna még egy kis változatosság. Az viszont mindenképpen pozitívum, hogy a legendásan instabil BF4 után én nem tapasztaltam különösebb összeomlásokat, maximum csak apróbb bugokat, de szerintem ezek nem fogják zavarni senkinek a szemét. Az autók irányítása lehet egy kicsit idegesítő néha, de azt is meg lehet szokni.

Ez a Battlefield rész is a multiban adja meg az igazi élményt.Bár fentebb azért több kritikai megjegyzéssel is illettem a Battlefield: Hardline-t, összességében jók a tapasztalataim a játékkal. Még a kampánymód is érdekes lenne, ha nem sikerült volna túlzottan elsilányítani az örökös jelvényvillantással, ami teljesen kiöli a harci szellemet. A multival viszont biztosan lesz jó néhány kellemes óránk, ezt azért sosem sikerült elrontani egyik Battlefield rész esetében sem. Épp eléggé változatosak az új játékmódok, biztosan mindenki megtalálja az ő stílusához vagy érdeklődéséhez legközelebbi összeállítást. Bár véleményem szerint az igazán komoly Battlefield-durranás a 3-as számú rész volt, ha nem is sikerült mindezt megugrania a Hardline-nak, de ez a rendőrös-bűnözős felállás egy érdekes új csavart vitt a sorozatba. Biztosan lesznek olyanok, akiknek csalódás ez a mostani epizód, de azért jócskán lesznek olyanok is, akiknek nagyon kézre fog állni. ■

Battlefield: Hardline
Battlefield: HardlineBattlefield: HardlineBattlefield: HardlineBattlefield: HardlineBattlefield: HardlineBattlefield: HardlineBattlefield: Hardline

A Battlefield: Hardline PC-re, PlayStation 4-re és 3-ra, valamint Xbox One-ra és 360-ra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült.

értékelés

Battlefield: Hardline

Battlefield: Hardline
Pozitívumok
  • Ismét kiváló multiplayer
  • Ötletes új játékmódok
  • Érdekes, fordulatos kampánysztori
  • Jó grafika és hangok
Negatívumok
  • Kevésbé akcióorientált kampány
  • Járművek kevésbé realisztikus kezelése
  • Kevés fegyver és felszerelés
8,5
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 8
hangulat 8
Battlefield: Hardline
A legutóbbi Battlefield: Hardline cikkek, hírek

hozzászólások (1)

Skorpio90
Skorpio90 2015.03.27. 19:40
Örülök, hogy néhanapján Morello ír még cikkeket, jó volt olvasni. Viszont tartom azt a véleményemet, hogy teljes játékként pofátlanság volt kiadni a játékot.
cikkajánló

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.