Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Mordheim: City of the Damned

Mordheim: City of the Damned

Készülőben egy újabb Warhammer társasjáték-adaptáció.

2015.04.11. 10:20 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

Az újabb és újabb Warhammer játékok megjelenése lassan olyan trend lesz, hogy a 2015-ös évemet a széria címével fogom utólag jellemezni. A Mordheim az elmúlt fél éven belül már a harmadik olyan tesztalanyom, amely a Games Workshop klasszikus terepasztalos stratégiáin (illetve azokon belül a kissé leegyszerűsített társasjátékain) alapul, és ahogy azt az előző két cikkben (Warhammer 40,000: Armageddon és Warhammer Quest) többször is megemlítettem, hogy talán az Eternal Crusade mellett a legjobban várt adaptációm, amelyre az Early Access változat megjelenése óta pályáztam. Néhány hete a kívánságom végre teljesült, és kaptam egy tesztkódot, hogy elmerülhessek az Öregvilág egyik jelenlegi leglátványosabb és legsötétebb feldolgozásában.

Mordheim: City of the Damned

Mordheim városában járunk, évszázadokkal a legtöbb Warhammer Fantasy világában játszódó regény és játék előtt. A városba egy hatalmas torzkő meteor csapódott (ez a zöldes anyag gyakorlatilag az Öregvilágban pusztító sötét erők és szörnyek ténykedésének legfőbb kiváltó oka), porig rombolta azt, az utcákat torzkő szilánkok lepték el, nem sokkal később pedig a kő hatására megjelentek a káosz ocsmány manifesztációi, illetve a vérszomjas, mutálódott túlélő városlakók. A meteor természetesen az összes harcban álló fél érdeklődését felkeltette, és négy harci egység érkezik a városba: zsoldosok, a fosztogatás és értékes tárgyak összegyűjtésének érdekében, a Csata Nővérei, hogy útját állják a sötét erők elszabadulásának, valamint skaven patkányemberek és a Káosz erői, hogy saját előnyükre fordítsák a számukra létfontosságú köveket.

Mordheim: City of the Damned

A legutóbbi társasjáték-adaptációktól eltérően a Mordheim fejlesztői láthatóan az XCOM stílusát tekintették követendő példának. A játékmenet körökre osztott, a játékosok csapataiba tartozó harcosok minden körben megadott sorrendben követik egymást, és a harci, illetve stratégiai pontjaik mennyisége alapján képesek TPS nézetben mozogni, küzdeni a hatalmas, igen látványos pályákon, a játékos azonban a számtalan statisztikából, a háttérben szimulált kockadobásokból gyakorlatilag semmi sem lát, csak százalékértékeket, hogy mekkora az esélye egy adott ellenfél megsebzésének, egy csapda kikerülésének, egy elsütött varázslat káros mellékhatásainak. Az elfedés nem tökéletes, és sajnos ehhez az is hozzájárul, hogy a játék jelenlegi négy különböző tutorial pályája sem magyarázza el megfelelően a különböző statisztikák, tulajdonságok pontos szerepét, módosító hatásait, a fejlesztők mindenesetre jó úton járnak.

Mordheim: City of the Damned

A négy küzdőfélnek vannak hasonló szerepekkel rendelkező egységei, azonban kellően eltérnek egymástól, és más-más stílust igényel a használatuk. A skavenek például hatalmas patkányogrékat vihetnek magukkal, akiknek azonban egy ostobaságteszttel minden kör elején esélyük van arra, hogy túl lusták, ostobák lesznek, és nem mozoghatnak sehová, csak támadhatnak, ha egy ellenfél megközelíti őket. A csata egy kissé izolált, zárt játékelem: ha két harcos „akciózónái” metszésbe kerülnek, akkor azok körről körre addig ütik-vágják egymást, amíg az egyikük el nem esik vagy meg nem hátrál, a zónáknak pedig van egy maximális befogadóképessége, így korlátozott, hogy egy ütközetben egyszerre hány harcos vehet részt. A köröket a megmaradt pontoktól függően különböző módokon fejezhetjük be: felkészülhetünk az ellenséges támadások hárítására, kikerülésére, esetleg overwatch módba állíthatunk, hogy körön kívül megrohamozzuk a közelbe érő ellenfeleket. A győzelemre pedig játékmódtól függetlenül számtalan lehetőség van: előfordul, hogy meg kell ölnünk a teljes ellenséges csapatot, esetleg csak annyira lecsökkentenünk a moráljukat, hogy megfutamodjanak, vagy fel kell kutatnunk, és kirabolnunk a harci ellátmányaikat tároló szekeret. A legyőzött ellenfeleket kifoszthatjuk, hogy felszereléseikkel saját seregünket erősíthessük, a pályák többségén pedig különféle mellékküldetések, esetleg Mordheim agresszív, minden küzdőfélre veszélyes mutálódott lakosai is a játékosokat várják.

Mordheim: City of the Damned

Mindez nagyon szép és jó, a Mordheim, ahogy sejtettem, hatalmas potenciállal rendelkezik arra, hogy az utóbbi idő egyik legjobb Warhammer adaptációja legyen. Viszont muszáj szót ejtenem a játék készültségi szintjéről. Az ok, amiért hetekig húztam az előzetes megírását, majd a játék hibáit mellőztem a cikkben, az, hogy a Mordheim jelenlegi készültsége még a tesztelés során érkezett két méretes javítás ellenére sincs megfelelő arányban a 32 eurós árral. A játék Steam Early Accessben van, és az Early szót nyugodtan megtriplázhatjátok, ugyanis jelen formájában még úgy fest, mint azok a demók, amelyeket játékkiállításokon, zárt ajtók mögött mutatnak a sajtó képviselőinek, hogy egy combosabb előzetesre elegendő tapasztalatot gyűjthessenek a játékról. Hemzseg a bugoktól, hibás kamerakezeléstől, nehézkes irányítástól (mind kontrollerrel, mind billentyűzettel), a kampánymód, a karakterek testre szabása még teljes egészében hiányzik, egyes menük és tárgyak még a debug parancsok neveit jelenítik meg, a töltési idők nevetségesen hosszúak, a játék pedig borzalmas fps-zuhanásokat és szaggatásokat produkál teljesen váratlan helyzetekben. Egy remek kis ízelítő abból, hogy mire számíthatunk, ha a játék elkészül – az elkészülés pontos időpontját azonban nem tudnám megtippelni. Részben azért sem, mert a fejlesztők roadmapje igen érdekes: az eddigi javítások főleg a játékmechanikák precizitását javították, új pályákat és játékmódokat tettek a meglevőkhöz, azonban optimalizálás, hibajavítás terén semmilyen látványos eredmény nem történt – a Mordheim pedig november vége óta megvehető Early Accessben, és a tavalyi év hasonló csalódásai (mint a Deadbreed, amely gyakorlatilag semmit sem fejlődött tavaly nyár óta) után ezek nem túl biztató előjelek. Azt mindenképp ajánlom, hogy kövessétek figyelemmel a fejlesztést, főleg, ha hozzám hasonlóan kedvelitek a Warhammer világát, a beszerzésén és kipróbálásán azonban, hacsak nem vagytok elvetemült, mindenre kész fanatikusok, én még néhány hónapig semmiképp nem gondolkodnék. ■

Mordheim: City of the Damned

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.