Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

RIDE

Ride

Lehet két kerékkel kevesebb?

2015.04.17. 18:00 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Azon tűnődöm, hogy a gregmerch-csel előadott alternatív Szelíd motorosok videónk során talán kicsit túl szigorúan bántunk szegény Ride-dal. Tény, hogy az első benyomás nem volt épp a legpozitívabb, de ahogy egyre jobban belemélyedtem a motorozásba (és egyre ügyesebben kezdtem bánni a vaspacikkal), úgy egyre inkább jöttem rá: a Ride tulajdonképpen egy ízig-vérig olasz termék – valahol a mélyén egy remek játék van, csak a bosszantó apróságok, részletek ezt érezhetően elfedik. Haladjunk akkor kívülről befelé, hogy elmagyarázzam, miről is van szó.

Ride

Ami a grafikát és a hangot illeti, szerény performanszunk alapján látható, hogy a next-gen szintet nem igazán üti meg a Milestone munkája. Az kétségkívül elismerést érdemel, hogy milyen szépen vannak kidolgozva a motorok, illetve a pályák és a táj változatosságára sem lehet különösebb panaszunk, viszont ami nem motor vagy motoros sisakban, az finoman szólva is a PlayStation 3/Xbox 360 korszak hajnalára emlékeztet. Egyszerűbben fogalmazva: nem ronda ez, csak már kezd retro lenni kissé. Ez talán nem is a környezeten látszik leginkább, hanem virtuális másunkon sisak nélkül: a választható frizurák egytől egyig a borzasztó és a rettenetes között mozognak valahol. Ezt megfejelték némi microlaggel is, amire ugyan a steames fórumokon adnak gyógyírt, de nem mindenkinél működik. :-( A hangok terén hasonlóan tudok ítélkezni: a motoroké rendben van, a többi eléggé vérszegény. Amit furcsállok, az az, hogy verseny közben is van zene – elsőre nekem az Outrun és a Screamer ugrott be, mert ez leginkább ilyen arcade klasszikusokra volt jellemző...

Ride

Térjünk át a tartalomra. 15 helyszín várja a digitális motorosokat, több nyomvonallal – igazi versenypályák és fiktív országúti/városi pályák vegyesen. Nekem kicsit kevésnek tűnik, de a motorválaszték lényegesen impresszívebb: 5 kategóriából válogathatunk több tucat moci közül, és ez a DLC-kkel még bővülni fog. A felhozatal a modern utcai modellektől kezdve az elektromos motorokon át a klasszikus versenygépekig terjed, és a segítségeket megfelelően beállítva tényleg érezhetően másképp viselkednek. Persze itt nem áll meg a dolog, a már birtokunkban lévő gépállatokat tovább spécizhetjük némi pénzért cserébe. És ha már a segítségek szóba kerültek, essék pár szó az irányításról! Ugyan járgányunk nem sérül, az viszont az első pillanattól fogva érződik, hogy inkább a szimuláció felé húz a Ride. A fő gondot itt igazából az jelenti, hogy egy motor megülését és vezetését komplexebb feladat szimulálni, mint egy autót, hiszen például a motoros ficánkolása a nyeregben fontos szerepet kap menet közben, illetve fékből is kettő van, és nem mindegy, hogy használjuk, mindezt pedig megfejeli az a tény, hogy kifejezetten motoros játékvezérlő jelenleg nem nagyon van. Persze nem irányíthatatlan a Ride, szó sincs róla, csak a büszkeségünket félretéve pár segítséget valószínűleg muszáj lesz bekapcsolni, különben még cifrább módon dobjuk el vagy borítjuk magunkra a kétkerekű műszert. De ha egyszer belőjük és ráérzünk az irányításra, onnantól tényleg a nyeregben érezhetjük magunkat.

Ride

Játékmódok szempontjából csak a kötelezőket hozza a Ride: sima verseny, párbaj, hotlap, checkpoint race (X időn belül érd el a következő ellenőrzőpontot) – és ezzel nagyjából ki is fújt, ezek mennek szóló vagy multi versenyeken és a karrierben is. Soványnak látszik? Sajna az is. Persze lehet azzal védekezni, hogy egy motoros játékba mégis mit kellene csinálnia az egyszeri játékosnak, de ha az ember megnézi mondjuk a Dirt 3-at vagy a The Crew-t, akkor azért látható, hogy lehet a kötelezően hozandó játéktípusokon felül újakat is kitalálni.
A futamokon elért helyezéseink alapján pénz és tapasztalati pont üti a markunkat – előbbit új motorra vagy valamelyik meglévő spécizésére, illetve új felszerelésre (sisak, dzseki stb.) költhetjük, utóbbi alapján nyílnak meg a meghívásos kupák extra nyereményekkel (ami akár egy új moci is lehet).

Ride

Nem rossz a Ride, sőt, ha esélyt ad neki az ember, akkor a maga módján egész élvezetes tud lenni. Csak ez a bökkenő, hogy esélyt kell neki adni – többet, mint egy átlagos(an) jó játéknál. A külsőségek nem épp a 2015-ös színvonalat tükrözik, ez tagadhatatlan, de a motorok viselkedése és irányítása a nehézségek ellenére is nagyszerű – csak pár segítség finomhangolásán múlik az egész. Láthatóan egyfajta motoros Gran Turismónak szánta a Milestone a Ride-ot, és jó eséllyel el is érhetik – egy jó adag fejlesztés után. A motoros játékok piaca igen messze van a túltelítettségtől, így hát hajrá! ■

Ride
RideRideRideRideRideRideRideRideRideRideRideRideRideRideRideRideRideRide

A Ride PC-re, PlayStation 4-re és 3-ra jelent meg, az Xbox One és 360 verziók később érkeznek. A cikk a PC-s verzió alapján készült.

értékelés

RIDE

RIDE
Pozitívumok
  • Hiánypótló alkotás a két kerék szerelmeseinek
  • Igen korrekt vezetési élmény
Negatívumok
  • Ez a grafika és hang kicsit ciki ma már
  • Relatíve sokat kell piszmogni vele, mire jól beállítja magának az ember az irányítást és a segítségeket
  • Optimalizációs problémák előfordulhatnak egyes konfigurációkon
7,0
grafika 6
hangok 6
játszhatóság 7
hangulat 7
RIDE
A legutóbbi RIDE cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?