Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Etherium

Csillagközi fogócska francia módra.

2015.04.20. 12:45 | szerző: HFEFE88 | Ismertető/teszt

Ha azt mondom, RTS, bizonyára sok embernek egy szebb időket is megélt műfaj jut az eszébe. Ez persze nem azért van, mert bármi baj is lenne a műfajjal magával, csupán arról van szó, hogy mintha egy kicsit kiment volna a divatból. Jó, persze ott van nekünk a Blizzard ütőkártyája, a StarCraft II és kiegészítője, a Heart of the Swarm, de ha jobban körülnézünk, mostanság alig kaptunk valamit ezen kívül (talán a Grey Goo-t lehetne még említeni). Azonban most itt a lehetőség, hogy egy kis francia cég a Tindalos Interactive, változtasson a felálláson. Pillantsunk tehát bele legújabb játékukba, az Etheriumba!

Etherium

Alapvetően egy sci-fi környezetben játszódó sztorit kapunk, azonban kampány mégse került a játékba. Adott egy univerzum, ahol három szuperhatalom, a Consortium, az Intari és a Vectide Empire hadban állnak egymással. Konfliktusaik középpontjában pedig egy misztikus energiaforrás áll, amely az etherium nevet kapta. Minden egyes frakcióval, motivációjukkal és hátterükkel egy rövid, interaktív átvezetőben ismerkedhetünk meg, azonban itt vége is szakad az ismerkedésnek. Szomorúan vettem észre, hogy sem küldetések során elénk táruló történettel, sem fordulatokkal, se semmi mással nem hozakodik elő a program. Na jó, gondoltam magamban, bocsássuk meg ezt az apróságot, elvégre egy főleg a multiplayer funkcióra építő játékról van szó, nézzük, mit kaptunk még.

Etherium

A szokásos skirmish és a multiplayer mellé egy Conquest nevű módot kapunk, az érdekes ötletek ebben mutatkoztak meg számomra először. Csatáink nem korlátozódnak csupán a bolygófelszíni harcra. Az űrben, flottánk megépítése után ugyanis lehetőségünk van megnyerni a csatát, mielőtt még elkezdődne, de legalábbis meggyengíteni az ellent. Itt egy amolyan körökre osztott mini „űrstratégiai” lehetőségét kapjuk, ami bevallom, elsőre nem is tűnt rossz ötletnek. Ezen a felületen tudjuk fejleszteni flottánkat és birodalmunk technológiáját, amivel új egységeket és tulajdonságokat válthatunk ki. Persze ehhez szükséges különböző eredmények elérése is, amelyek szorosan összefüggnek a bolygók meghódításával.

Etherium

Miután kiszemeltük meghódítandó planétát, kezdetét veheti az igazi játék. Főépületünk mindhárom frakció esetében az égből hullik alá kezdőhelyünk stratégiai pontjára. Minden stratégiai pont egy kis terület ellenőrzését teszi lehetővé, amelyen belül szabadon mozoghatnak egységeink. Első furcsaság számomra itt az volt, hogy építkezni nem nagyon tudunk, ehelyett a bázisunk köré amolyan augmentációs módon illeszthetjük be különböző célokat szolgáló épületeinket. Lehetőségeink korlátozottak, mivel bázisaink a stratégiai pont méretétől függően egy vagy három építmény használatát teszik lehetővé.
A játék lényegében a területfoglalásra mintsem a háttérmenedzsmentre épít. Egységeinkkel berongyolunk egy területre, megtisztítjuk a csomópontot, majd a megfelelő csapatot odaküldvén elfoglaljuk és reménykedünk, hogy etherium is van a közelben.
A három különböző frakció persze különböző egységekkel büszkélkedhet, bár be kell vallanom, túl nagy különbséget nem tudtam felfedezni köztük. Ez köszönhető részben a méreteknek is, ugyanis ha jól át szeretnénk látni mindent, akkor sajnos egyáltalán nem tudjuk megmondani, hogy imitt-amott milyen egységeink vannak, amíg ki nem jelöljük őket.

Etherium

Egy fokkal érdekesebb dolognak tartom a győzelmi kondíciókat és a semleges frakciók bevonását. Bolygónként egy vagy két semleges frakció áll rendelkezésünkre, amelyek elsőre ellenségesek, viszont a megfelelő épület feláldozásával rákényszeríthetjük őket, hogy segítsenek, és persze segítségük nem elenyésző mértékű, sőt.
Győzni két módon tudunk: először is, ahogy foglaljuk területeinket és militáns aktivitásunk egyre nagyobb, úgy gyakorlunk nyomást az ellenség űrflottájára is. Ha képesek vagyunk lerohanni az ellent és megsemmisíteni fő bázisát, győztünk. Azonban ha erre nem vagyunk képesek, de arra igen, hogy visszatartsuk őket és a nyersanyagok nagyobb hányadát birtokoljuk, akkor flottánk előbb-utóbb legyűri a másikat, így adva nekünk lehetőséget a győzelemre.
A multiplayer funkció egy kissé csalódás volt számomra. Habár kapunk 1v1 és 2v2 lehetőséget, továbbá egy szintezésirendszer is hivatott hozzáértésünket jelképezni, a többjátékos rész mégsem olyan erős, mint azt vártam. Ennek oka nagyon egyszerű, ugyanis alig van játékos. Ez betudható persze annak is, hogy nemrég jelent meg a játék, viszont ez akkor is elég kevés.

Etherium

Végül ejtsünk szót a külsőségekről. A grafika elmegy. Nem mondom, abszolút korrekt a megvalósítás, ha minden a maximumon van, és persze ha figyelembe vesszük, hogy egy nem túl magas költségvetésű alkotásról beszélünk. A különböző bolygók megvalósítása talán az, ami a legjobban képes volt megragadni. Mint ahogy azt korábban említettem az egységek külleme nem sokat nyom a latban, mivel alig látni őket, ám emiatt nem feltétlenül értékelném le a látványt. Hangok és zenék szempontjából kicsit egyhangú a felhozatal, ezért nem is nagyon fecsérelném rá az értékes helyet. Egy szó, mint száz, zenei szinten a játék felejthető.

Etherium

Látszik, hogy az Etherium készítői megpróbáltak olyan játékokat alapul venni, mint a Supreme Commander vagy a Total Annihilation. Ezek legjobb tulajdonságait talán képesek is voltak alkalmazni. Azonban bennem végig ott volt az érzés, hogy ez valahogy mégsem köt le. Akik szeretik a területfoglalós RTS műfajt és a sci-fi környezetet, azoknak bátran ajánlom kipróbálásra, ám Supreme Commander szintű menedzsmentre és csatákra korántsem érdemes számítani. ■

Etherium

értékelés

Etherium

Pozitívumok
  • Ötletes Conquest mód
  • Változatos bolygók
  • Remekül összeollózott ötletek
Negatívumok
  • Kampány és sztori mód hiánya
  • Online lehetőségek hiánya
  • Szinte egyforma egységek
  • Hamar monotonná váló játékmenet
6,5
grafika 7
hangok 6
játszhatóság 7
hangulat 6
Etherium
A legutóbbi Etherium cikkek, hírek

hozzászólások (1)

ivanova36
ivanova36 2015.04.20. 23:05
Azért az elmúlt fél évben ott volt még a Planetary Annihilation és a Meridian is, ha már scifi környezetre fókuszálunk. Grey Goo-val együtt azért 6 hónap alatt 4 cím nem rossz arány.
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.