Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Project CARS Project CARS

Project Cars

Egy kis örömautókázás egy indie fejlesztőstúdiótól.

2015.05.07. 10:25 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Azt hiszem, a gamer újságírás egyik leghosszabb tesztjén vagyunk túl. Az első előzetesünket, amelyben első tapasztalataimat írtam le, 2012 februárjában írtam, tavaly nyáron pedig egy videóelőzetes keretén belül igyekeztem bemutatni, mire is számíthatunk a Slightly Mad Studiostól. A bő 3 éves fejlesztés gyümölcse mostanra beérett, és végre a publikum számára is elérhetővé vált a Project Cars.

Project Cars

Manapság már hétköznapi dolognak számít a közösségi finanszírozás, de amikor a Project Cars fejlesztése indult, messze nem volt az. Sőt, a fejlesztésbe a befizető tagok aktívan beleszólhattak végig, így nemcsak néhány profi versenyző (többek között Ben Collins és Nicolas Hamilton) segítette a fejlesztőket, hanem több ezer játékos is, emiatt a CARS a címben egyben egy rövidítés is: Community Assisted Racing Simulator, azaz közösségi segítséggel (fejlesztett) versenyszimulátor. Ez a játék olyan lett, amit egy kisebb fejlesztőcsapat, pár hivatásos pilóta és néhány ezer játékos (köztük én is) álmodott meg magának. De elég a pátoszból, lássuk, mire várt a világ bő 3 éven át!

Project Cars

A változatosságra különösebb panaszunk nem lehet, hiszen a mintegy 30 helyszín több mint 110 pályavonallal várja, hogy a hetven-egynéhány verda több ezer lóereje elszabaduljon. A meglovagolható gépállatok meglepően széles spektrumát fedik le a pályaversenyzésnek: a kis gyösz 125 köbcentis gokartoktól kezdve a szupersportkocsikon át a Le Mans prototípusokkal bezárólag számos szakág képviselteti magát a játékban. Ez a sokszínűség természetesen a karrierben is tükröződik, ahol meglepő módon egy sajátos „sandbox” módon építhetjük versenyzői karrierünket, ugyanis a kezdetektől fogva nyitva áll az összes bajnokság. És hogy ennek mi értelme? Kedves Olvasó, Te nem érezted fárasztónak a neked nem (annyira) szimpatikus versenyek ledarálását csak azért, hogy sok-sok óra, nap, hét után végre elérd az általad preferált bajnokságot? Ha nem akarsz gokartozni, semmi gond, nem kell ezzel indítanod. Imádod a GT3 bajnokságot? No problemo, annyi szezont húzol le ott, amennyi jólesik. Persze kezdetben csak a kisebb csapatok ajánlanak szerződést, a nagykutyák figyelmét ki kell érdemelni, ez az aspektus azért megmaradt. És mivel egyetlen autót, egyetlen pályát sem kell feloldani, így a többi játékmódban is elérhető minden mindenkinek - ez talán a többjátékos módban válik igazán értékelhetővé.

Project Cars

Egy másik dolog, amivel a Project Cars kitűnik a mezőnyből az az időjárás és a napszakok változása. Fantasztikus érzés verseny közben látni, ahogy a környezet megváltozik: beesteledik, beborul, köd száll le vagy épp kisüt a nap. Kell-e magyaráznom, hogy a hangulaton túl ez milyen hatással van a látási viszonyokra? Természetesen a kocsi sem ússza meg (stílszerűen fogalmazva) – gondolom nem kell mondani, hogy ha elered az eső, akkor a slick gumik szinte azonnal aquaplaningelnek, míg ha felszárad a pálya, az esőgumik hevülnek túl és vesztenek tapadásukból. Ez persze mit sem érne, ha az irányítás nem követné le ezeket, de jelentem, ezen a téren is kitűnően teljesít a Project Cars. Szimulátor lévén természetesen egy force feedbackes kormánnyal az igazi, de nagy hangsúlyt kapott a fejlesztés során a gamepades és a billentyűzetes (!) irányítás is – és egész élvezhető ezekkel is a játék, persze a segítségek bekapcsolása ilyenkor megfontolandó. Ami pedig a force feedbacket illeti: meglepően részletes módon állíthatjuk be, mi mindent és hogyan szeretnénk érezni a kormányon keresztül, és ezt akár autónként (!) is variálhatjuk.

Project Cars

Ami pedig a többjátékos módot illeti, itt is igyekeztek a londoni srácok minden igényt kielégíteni. Szabályozhatóak az engedélyezett segítségek, a rajtrács feltölthető akár gépi ellenfelekkel is, az egyes részei a versenynek meddig tartsanak, engedélyezett géposztályok stb. Konzolokon és 32-bites Windows alatt 16-an, 64-bites Windowszal viszont akár 64-en is körözhetnek a pályán – utóbbi esetben az egyedüli korlátozó tényező az adott pályán a boxok száma. Emellett hivatalos bajnokság is indul, az első futamokról itt lehet bővebben olvasni.

Project Cars

Ami pedig a külcsínt illeti... most komolyan, annyi videó után, ami a neten megjelent a Project Carsszal kapcslatban, nekem maradt még bármi, amit le kéne írjak ezzel kapcsolatban? ;) A grafikára egy rossz szavunk nem lehet. Igen, egy-két másik játék egyik-másik effektje esetleg jobban néz ki, de az általános grafikai színvonal, amit a Project Cars nyújt, az bizony az élmezőnybe sorolja ebből a szempontból is a játékot. A hangok ugyanúgy első osztályúak: amelyik autónál lehetett, a Slightly Mad Studios digitalizált hangokat használt fel, a végeredmény pedig kellemes dobhártyamasszázs.

Project Cars

Hm... Visszaolvasva az eddigieket, nem sikerült az ömlengést abbahagynom... Ha valamire panaszkodnom kéne, akkor az talán a mesterséges intelligencia lenne. Alapvetően nagy baj nincs vele, sőt! Ellentétben a többi játékkal itt a digitális sporttársak tényleg próbálnak emberszerűen viselkedni: küzdenek, akár lökdösődni is képesek, kicsúsznak, vannak erősségeik, gyengéik – az idő nagy részében élvezet ellenük versenyezni. Ámde kissé nyersnek hat a tehetségük, ugyanis a kelleténél amatőrebb hibákat követnek el a hihetőnél gyakrabban. Persze a dolog másik oldala így az, hogy unalmas futamaink nem nagyon lesznek, hacsak nem állítjuk a minimumra az erősségét. Apró érdekesség: az összes MI-versenyző a fejlesztőkről és a fejlesztést segítő játékosokról kapta a nevét. Forrón remélem, hogy digitális alteregóm nem hoz szégyent kopasz fejemre... :D

Project Cars

A Project Cars jött, és indie címként, töredék költségvetésből valami olyasmit produkált, ami egy AAA-kategóriás cím becsületére is válna. Lehet azt mondani, hogy a Driveclubban picit szebb az eső megvalósítása; lehet azt mondani, hogy az Assetto Corsa vezetési élménye picit jobb; lehet azt mondani, hogy az iRacing picit realisztikusabbnak érződik – ezek a különbségek nüansznyiak, és egyetlen más kurrens cím sem tudja ezt így egy csomagban, amit a Project Cars. Hölgyeim és uraim: a Project Carsban új királyát üdvözölhetjük az autós játékok műfajának!

FIGYELEM! Ha minden jól alakul, ma (május 7.) este 8 órától twitch csatornánkon élőben mutatjuk be a játék PlayStation 4-es verzióját. Várunk mindenkit.

Project Cars
Project CarsProject CarsProject CarsProject CarsProject CarsProject CarsProject CarsProject CarsProject CarsProject CarsProject CarsProject CarsProject CarsProject CarsProject CarsProject Cars

A Project Cars PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült.

értékelés

Project CARS

Project CARS
Pozitívumok
  • A digitális autósport csimborasszója
Negatívumok
  • Az MI bár nem rossz, de azért még csiszolásra szorul
Minimális rendszerigény: Intel Core 2 Quad Q8400 2,66 GHz/AMD Phenom II X4 940, 4 GB RAM, GeForce GTX 260/Radeon HD 5770, 25 GB HDD, Windows Vista/7 a legfrissebb service packkel
Ajánlott konfiguráció: Intel Core i7 3700 3,5 GHz/AMD FX-8350 4 GHz, 8 GB RAM, GeForce GT600/Radeon HD7000 sorozatú videokártya, 25 GB HDD, Windows 7 a legfrissebb service packkel
PlayDome TOP
Project CARS
A legutóbbi Project CARS cikkek, hírek

hozzászólások (2)

KoKo
KoKo 2015.05.10. 22:50
Szia!

Esetleg valami gamepad beállítást tudnál mondani? Illetve, hogy milyen asszisztenciát érdemes be-ki kapcsolni, hogy gamepaddal is élvezetes legyen a játék?
Sityi
Sityi 2015.05.11. 10:05
Gamepadnél szerintem az ABS és a TC nem árt, hacsak nincsenek nagyon finoman mozgó ujjaid. Én kormánnyal tolom, de a Steam útmutatók között akad beállítási segédlet: egyik, másik, harmadik. Az ne zavarjon, hogy milyen gamepadhez készült, jó eséllyel mindegyikkel ugyanúgy működik.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?