Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Witcher 3: Wild Hunt The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

Megszületett a 2015-ös év szerepjátéka?

2015.06.01. 12:08 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

Hatalmas, szabadon bejárható terület; megszámlálhatatlan küldetés; számos űzhető és elsajátítható mesterség; rengeteg mellékszereplő; szemet és fület gyönyörködtető megvalósítás; több mint száz óra játékidő. Nos, aki mindezt olvassa vagy hallja, jó eséllyel kapásból a The Elder Scrolls sorozat valamelyik epizódjára fog gondolni, holott jelen esetben nem arról szól a cikk. Az a csodálatos esemény történt meg ugyanis, hogy a lengyel illetőségű CD Projekt RED világhírű gyermekeinek, a The Witcher játékoknak nem kisebb, hanem nagyobb testvére született a minap. A The Witcher 3: Wild Hunt minden idők egyik legjobban átgondolt, nagy odafigyeléssel megalkotott szerepjátéka, amely a bevezető gondolatban szereplő valamennyi jelzővel illethető. Lássuk, mit is tartogat hát a program!

The Witcher 3: Wild Hunt
UHD felbontású (3840*2160 pixel), nagy fileméretű screenshot

Az eddigi játékteret egy teljesen szabadon bejárható, monumentális világ váltja.A történet főszereplője ezúttal is Ríviai Geralt, egy génmutáción átesett steril szörnyvadász. Az emberek félik és tisztelik is egyszerre, de ha tetszik nekik, ha nem, időről időre szükségük van a szolgálataira. A harmadik epizód bevezetőjében a „Fehér Farkas” öreg mentorával, Vesemirrel Vengerbergi Yennefer nyomait próbálja felkutatni. A fekete és fehér színeket viselő, orgona és egres illatú parfümöt használó varázslónő láthatóan igen sietősre vette lépteit, aminek egyik legfőbb oka az az ütközet lehetett, amelynek a közepébe csöppent. A két bajtárs jó néhány nap hátrányban van, így nincs vesztegetni való idejük, hogy mindent megtegyenek Geralt szíve hölgyének felkutatásáért. Mint ahogy az azonban sejthető, nem lesz könnyű dolguk, hiszen az előző epizód óta történt egy s más, ami az Északi Királyságokat újfent a bizonytalanság és a káosz mocsarába taszította. A niilfgaardiak lerohanták az erőskezű hatalom híján maradt területeket, amelyeken éppen az új világrend megszilárdítása a legfőbb céljuk. Az egymással hadakozó népek mit sem sejtenek mindeközben arról, hogy ez a kis csetepaté egy bábszínházi előadás csupán ahhoz képest, ami akkor következik be, amikor a kísérteties, nem evilági horda, a Wild Hunt teszi tiszteletét náluk. Az ő eljövetelüknek pedig egyetlen célja van, mégpedig Geralt legféltettebb kincsének megszerzése.

The Witcher 3: Wild Hunt
UHD felbontású (3840*2160 pixel), nagy fileméretű screenshot

Az első két epizódhoz képest a legfontosabb változás a fejezetekre bontott történetvezetés, és az ehhez mérten csak limitált játéktér felcserélése egy teljesen szabadon bejárható, monumentális világra. Az előző bekezdésben vázolt fő történeti szál a Skyrimhez vagy az Oblivionhöz hasonlóan nem is a legfontosabb eleme ennek a robosztus alkotásnak. Sőt, a Yennefer, illetve később Ciri felkutatását feldolgozó fő sztoriszál – megkockáztatom – kevésbé jól kidolgozott, mint az első, vagy még inkább a második részben. Annak során végig ide-oda megyünk a nyomokat követve, és lépten-nyomon valami szívességet teszünk XY-nak a további útmutatásért. Ami azonban a játék sava-borsát adja, az a rengeteg mellékküldetés és szörnyvadász megbízás, amelyek gyakorta izgalmasabbnak bizonyulnak a kampánynál. Az előző epizódból áthozhatjuk mentett állásunkat, amelynek az az egyik legfőbb eredménye, hogy az abban meghozott döntéseink erre a részre is hatással lesznek. Jelesül számos ismerős arccal találkozunk előző kalandunkból, akik amolyan másodlagosnak mondható történetszálakat indítanak meg, amelyek bizony gyakran überelik az említett hölgyek keresésének történetét. Ezek mellett bárhol vehetünk fel kisebb-nagyobb küldetéseket, vagy vállalhatunk el pusztán a móka, avagy a piszkos anyagiak kedvéért mindenféle megbízást. Közben egy offline mércével mérve minden eddiginél hatalmasabb világot járhatunk be, és ismerhetünk meg. Szerencsére nemcsak kutyagolhatunk, hanem lovagolhatunk, hajózhatunk, vagy „gyors utazhatunk” is, ami jelentősen megkönnyíti alkalomadtán a dolgokat. A szériára mindig jellemző volt, hogy döntéseinknek súlya volt a későbbiekre nézve. Nincs ez másképp most sem, amikor egy láthatóan romokban heverő világban kóborlunk, ahol a legkisebb választásunknak is komoly hatása lehet – jelen esetben inkább magára a világra, mint a sztori végkifejletére.

The Witcher 3: Wild Hunt
UHD felbontású (3840*2160 pixel), nagy fileméretű screenshot

Életemben nem láttam talán eddig még ilyen gyönyörű virtuális napfelkeltét...Apropó világ. A REDengine 3 szerény véleményem szerint a jelenlegi egyik legjobb, legszebb grafikus motor, még ha nem is hibátlan. Életemben nem láttam talán eddig még ilyen gyönyörű virtuális napfelkeltét, naplementét vagy egyéb effektet, mint itt. A teljesen dinamikusan változó napszakok és időjárás remek hangulatot teremtenek, és azonnal beszippantják az embert. Volt, hogy azon kaptam magam, hogy öt perce bámulom a tájat, és nem tudok betelni vele. Amellett, hogy remekül kidolgozott, egyszersmind hatalmas is a The Witcher 3 játéktere. Ez a két dolog eredményezi azt, hogy az ember teljesen belefeledkezve a programba, rendre letér az aktuális feladat által megszabott ösvényről, mert nemes egyszerűséggel hívja a távol. Meg akarja nézni, mi van a dombon túl, kik laknak abban a viskóban, vagy miért jajgat valaki a kanyar után. És ez, kérem szépen, az a momentuma ennek a programnak, ami gyakorlatilag azonnal felejthetetlen élménnyé teszi, és a megbocsátás üdítő forrásába meríti a jelen esetben kicsit talán egysíkú fő történetet.

The Witcher 3: Wild Hunt
UHD felbontású (3840*2160 pixel), nagy fileméretű screenshot

A sorozatnak szintén mindvégig jellemzője volt a jól kidolgozott, kellően mély szabályrendszer, amelyet a harcok kissé kevésbé gördülékeny kivitelezése sózott el. Emlékszem, 2007-ben a szériát elindító játék nagyjából ötödik percében kapcsoltam ki a gépet az első start után, mert annyira idegennek tűnt Geralt kardforgatási metódusa. Hála Istennek, ezt a problémát a készítők is érezhették, így ezúttal végre minden tükörsimán zajlik: támadunk, védekezünk, vetődünk, mint a parancsolat, mindenféle különösebb nehézség nélkül. Ehhez ismét számos remek fegyver (acél és ezüstkardok stb.) és páncél áll a rendelkezésünkre, amelyek mellett természetesen a witcherek jeleit is bevethetjük. Azokat tovább finomították a lengyel srácok, így jelen esetben még tovább fejleszthetők, és különböző módokon is alkalmazhatók. Geralt magasabb szinteken egyfajta Obi-Wan–Zorró keverékként is felfogható, aki mind a pengeforgatáshoz, mind pedig a különféle „jedi erők” bevetéséhez egyaránt mesteri fokon ért. A főzetek és olajak ezúttal is fontos szerepet kapnak, és azok száma nagyobb, mint eddig valaha. A tárolásukat és használatukat némiképp leegyszerűsítették a készítők, és immár meditálás nélkül is elkészíthetők, ami ugyancsak nem egy rossz újítás. A karakterfejlesztés, illetve a képességrendszer is átalakult, ami lehetőséget teremt bárki számára a neki tetsző hős megalkotására, amihez a megszerzett jártasságok aktiválása és inaktiválása révén az éppen kívánt build tetszőleges összetétele nagyban hozzájárul. Az alkímiai tudásunk jóvoltából gyártott cuccaink mellett fegyvereket és páncélokat is készíthetünk, amelyet szintén igen részletesen kidolgoztak a fejlesztők. Aki pedig nem szeret barkácsolni, az a kisebb-nagyobb településeken fellelhető mesteremberektől kérhet és kaphat segítséget, persze jó pénzért cserébe.

The Witcher 3: Wild Hunt
UHD felbontású (3840*2160 pixel), nagy fileméretű screenshot

Több más komolyabb szerepjátékhoz hasonlóan most is alkalmunk nyílik némi szórakozásra kalandozásaink közben. A Star Wars: Knights of the Old Republichoz hasonlóan, ezúttal is egy kártyajátékot implementáltak a készítők a programba, amellyel mindjárt az egyik legelső helyszínen megismerkedhetünk. A Gwent egy csatát szimulál, és ennek megfelelően az a célunk, hogy ellenfelünk hadseregét legyőzzük, amelyet különféle támadó- és védőértékkel, valamint a „harctéren” betöltött szereppel felvértezett lapok kijátszásával érhetünk el. Aki magasabb össztámadóértéket tud felmutatni, az nyeri az adott fordulót, amelyből kettőben kell diadalmaskodnunk egy-egy játszma megnyeréséhez. Természetesen itt is akad némi csavar a dologban, méghozzá a legkülönfélébb módosítókkal rendelkező lapok (például jégeső) jóvoltából, amelyek könnyedén fordíthatják meg egy már a zsebünkben érzett kör állását, és vice versa. Plusz színt visz a játékba az is, hogy ki-ki szépen összegyűjtheti jártában-keltében a maga pakliját, amelyhez a fejlesztők rendre újabb és újabb lapokat tesznek elérhetővé.

The Witcher 3: Wild Hunt
UHD felbontású (3840*2160 pixel), nagy fileméretű screenshot

A The Witcher 3: Wild Hunt mintegy megkoronázza ezt az eddig is kiváló szériát.A fentebb már említett csodaszép grafika bizony megköveteli a vasat, ha az ember magasabb beállítások mellett szeretne játszani, de szerencsére igen részletesen állítható, így az egyszerűbb gépeken is elfut a játék némi kompromisszummal. Én UHD felbontásban teszteltem a programot egy olyan konfiguráción, amelyben 16 GB rendszermemória és két darab GTX 970-es videokártya dübörgött SLI módban, egy i7-4790-es processzor társaságában. Ez a masina remekül futtatta a játékot másodpercenkénti harmincas képfrissítéssel (az UHD felbontásnál automatikusan letilt a monitorom 30 Hz-re) mindaddig, amíg az NVIDIA hajeffektjét kikapcsoltam. Azt beizzítva azonban bizony a nem túl impozáns, igencsak döcögős húsz-huszonnégyes képfrissítést értem maximum el. Kisebb felbontásokon is durván beleszólt az említett effekt a teljesítménybe, de 1440p, illetve 1080p felbontásokon teljesen simán ment így is minden, valamennyi képi opciót kimaxolva. Ami viszont abszolút furcsa volt, az a FullHD minőségű átvezetőkben tapasztalt rendszeres és érthetetlen akadozás, legalábbis kezdetekben. Az 1.04-es frissítés szerencsére már nagyrészt javította ezt a dolgot, mint ahogy a sérónk is simábban száll immár a szélben. Aki azt tapasztalja, hogy az említett tapasz feltelepítése után a program rosszabbul teljesít, az indítsa újra a gépet, és a főmenüben állítgassa neki tetsző módon a dolgokat, ne játék közben – nekem legalábbis ez vált be. A szinkron, a zene és minden egyes hang ismét kiválóan sikerült, de ezen, azt hiszem, nem kell meglepődnünk az előzmények ismeretében. A szuper hanganyag szintén nagyban járul hozzá a program erősen addiktív hangulatához, illetve a játékosok instant és végleges beszippantásához. És persze, ahogy azt már szintén megszokhattuk, a játék ezúttal is kiváló magyar fordítással jelent meg (valamennyi platformon), így az idegenül kevésbé tudók sem maradnak le semmiről. A vezérlés számomra egyszerűbbnek bizonyult kontrollerrel, de az a hagyományos „pécés” módon is gond nélkül kivitelezhető, így nem is fecsérelnék rá több szót.

The Witcher 3: Wild Hunt

A lengyelek egyik legfontosabb exportcikke a Zubrowka mellett alighanem Andrzej Sapkowski Vaják történeteinek különféle feldolgozása és adaptációja. A CD Projekt RED 2007-ben dobta piacra minden idők egyik legsikeresebb cRPG sorozatának első részét, amely az említett univerzumban játszódik. A The Witcher 3: Wild Hunt mintegy megkoronázza ezt az eddig is kiváló szériát, és azt mindörökre beírja a szerep- és videojátékok nagykönyvébe. Vannak kisebb hibái, de semmi olyannal nem találkoztam, amit ne lehetne megbocsátani ennek a gyöngyszemnek, amely nálam utolérte az eddigi favorit Skyrimet. És ez bizony hatalmas teljesítmény! ■

The Witcher 3: Wild Hunt
The Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild Hunt

A The Witcher 3: Wild Hunt PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült. A screenshotok között UHD-s felbontásúak is találhatók!

értékelés

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt
Pozitívumok
  • Gyönyörű, hívogató és hatalmas
  • Szó szerint el lehet veszni benne
  • Sok időszerű és hasznos finomítás
Negatívumok
  • Apróbb grafikai bugok
  • Kisebb bizonytalanságok
  • A fő sztori kicsit lapos
Minimális rendszerigény: Intel Core i5 2500K 3,3 GHz/AMD RaPhenom II X4 940 processzor, 8 GB RAM, GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 vagy jobb videokártya, 35 GB HDD, Windows 7/8/8.1 (64 bites)
Ajánlott konfiguráció: Intel Core i7 3770 3,4 GHz/AMD FX-8350 4 GHz processzor, 8 GB RAM, GeForce GTX 770/Radeon R9 290 videokártya, 35 GB HDD

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.