Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Hatred

Hatred

Középszerű shooter botránnyal tálalva.

2015.06.05. 11:17 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

Gyors múltidéző: a XXI. század hajnalán járunk, a médiában a videojátékokat tömeggyilkosokat gyártó, agyatlan, agresszív, beteges szórakozási formaként ábrázolják, a terjeszkedés és az aranykor hajnalán álló ipar mérgezett tűkön egyensúlyozó fakírként próbálja magáról elhárítani az ügyvédek, felháborodott szülők, politikusok lesben álló haragját. 2003-ban a Rockstar és a Running with Scissors fejlesztőcsapatai úgy döntenek, bemutatják az összes rendelkezésükre álló középső ujjat a játékipar támadóinak, és egyfajta fricskaként bemutatják minden idők két legvéresebb, legértelmetlenebb és legbrutálisabb játékát, a Manhuntot és a Postal 2-t (a Rockstar pedig négy évvel később még rá is tesz egy lapáttal, és a folytatást a családbarát Nintendo konzolon jelenteti meg...)

Hatred

Aki nem kapott vérszemet a nyilvánvaló médiahacktől, vagy most, évekkel később tekint vissza az eseményekre, remek poénként könyvelheti el ezeket a játékokat – acélból készült idegek és ivarszervek kellettek az elkészítésükhöz és kiadásukhoz, mára már csak megmosolyogtató paródiák arról, hogy egykor a média hogyan tekintett a játékosokra, a videojátékokra, és néhány türelmét vesztett fejlesztő hogyan válaszolt ezekre a vádakra. Múltidézés vége, vissza 2015-be: megjelenik egy lengyel fejlesztőcsapat, a Destructive Creations Hatred című játéka, amelyet agresszív tartalma miatt a Greenlight kampány során leszedtek a Steam szabadelvű platformjáról is, oda később Gabe Newell személyes bocsánatkérésével visszakerült, és míg a többi játékoldal nyílt undorral válaszol a játék értelmetlen brutalitására, a forgalmazást látszólag épelméjű kiadó nem vállalja, a játéksajtó ismert képviselői pedig egyhangúan ítélik el a botrányos programot.

Hatred

A Hatred főhősének nincs se neve, se foglalkozása: egy bőrkabátos pszichopata, aki a pincéjében kiképzéssel töltött számtalan év után úgy dönt, állig felfegyverkezve elindul, hogy minél több szánalmas emberi féreggel végezzen, és olyan vérgőzös, brutális halálnemben távozhasson az élők sorából, amilyet még nem látott a világ. Küldetése során különböző békés környékekre kerülünk, ahol felülnézetből, fix kameranézetből irányíthatjuk „hősünket” (az 1997-es eredeti Postal mintájára), a feladatunk pedig minél több ártatlan civil és rendfenntartó brutális lemészárlása, minden pályán néhány konkrét céllal (egy rendőrőrs vagy egy hotel lakóinak kiirtása, egy szupermarket vásárlóinak halomra lövése), amelyekért cserébe új fegyvereket és újjáélesztési pontokat kaphatunk. Utóbbiak különösen fontosak, ugyanis meghatározzák, hány halál után vagyunk kénytelenek elölről kezdeni a pályát.

Hatred

A játékmenet ennyi és nem több, nincs se multiplayer, se mélyebb történet, motiváció. Pályáról pályára mészárolunk, ez a Postal 2 „a játék annyira erőszakos, amennyire a játékos” szlogenjével ellentétben nem opcionális, hanem kötelező feladat, az adott pályát ugyanis csak akkor teljesíthetjük, ha emberek százainak ontottuk vérét, életerőnket pedig csak úgy pótolhatjuk, ha a sérült, földre került áldozatainkat egy gombnyomással különösen fájdalmas és brutális kivégzésben részesítjük. A Hatrednek vannak azért érdemei is: látványos, nagyon korrekt robbanás- és tűzeffektekkel, remek fizikai motorral rendelkezik, amelyek révén a lövések ripityára bontják a falakat, a robbanások realisztikusan törik és szórják tele törmelékkel a pályát, a fekete-fehér látványvilág, amelyet csak a rendőrségi szirénák, a tévéképernyők, és a vér színe tör meg, nagyon egyedi atmoszférát kölcsönöznek a programnak.

Hatred

A fentiektől eltekintve azonban a játék semmit sem mutat fel a középszeren túl – sőt, talán még annyit sem, amennyi a középszer eléréséhez szükséges. Valahol a második pálya végére meguntam a monoton lövöldözést, a már ekkorra repetitívvé váló kivégzés-animációkat, és megértettem, hogy a Postal 2-vel és a Manhunt sorozattal ellentétben a brutalitásnak, a polgárpukkasztó vérengzésnek itt semmi más szerepe nem volt, mint eladásokat produkálni. A Hatred pont annyira brutális, mint amennyire obszcén az internet leendő tizenéves trollja, aki életében először fedezi fel a „csúnya szavak” sokszínű használatát, és rövid időn belül olyan szinten használja őket agyon, hogy azzal már sem a társait nem nyűgözi le, sem a tanárokat, moderátorokat nem háborítja fel.

Hatred

A főhős már-már paródiába fulladóan durva és céltalan agressziója, a fejlövés előtt kegyelemért könyörgő civilek halálsikolya mögött a Hatred egy borzalmasan középszerű shooter, amely iszonyatos gyorsasággal zuhan a monotonitás és a tömény unalom sűrűjébe. Ha pedig emellé még felrójuk a különböző bugjait és hibáit is (sok effekt és holttest jelenlétében még közepes beállításokon is szaggatott, egy alkalommal pedig beakadtam egy falba, és más lehetőség híján elölről kellett kezdenem az egész pályát), a kissé fura irányítást (a karaktert a WASD kombóval irányítjuk, az egérrel célzunk, viszont az egérrel nem lehet forogni, haladási irányt változtatni, így elég gyakran akadtam tereptárgyakba, falakba), világos, hogy ha nem lett volna botrány, valószínűleg említés nélkül tűnik el a Steamre özönlő játékáramlat sodrásában. Ha igazi, szabad, kreatív és semmit sem tisztelő virtuális mészárszékre vágytok, számtalan ingyenes vagy olcsó alternatívára csaphattok le akár pár perc keresgéléssel, ezt azonban még leárazásokon is kerüljétek. Semmit sem veszítetek, ha a fejlesztők elvárásaival ellentétben egyszerűen szó nélkül elsétáltok a Hatred mellett. Láttunk már szebbet, láttunk véresebbet (a közelmúltból ilyen téren a Mortal Kombat X is vastagon veri), és szerencsére láttunk sok-sok száz jobb, emlékezetesebb játékot. ■

Hatred
HatredHatredHatredHatredHatredHatredHatred

értékelés

Hatred

Hatred
Pozitívumok
  • Az első fél órában még hellyel-közzel szórakoztató
Negatívumok
  • Céltalan, monoton, hatásvadász, unalmas
  • Optimalizálatlan
  • Nehézkes irányítás
  • A beharangozott botrányos brutalitás a nyomába sem ér egy Postalnak, vagy egy átlagos Mortal Kombat résznek
Hatred
A legutóbbi Hatred cikkek, hírek

hozzászólások (5)

KobraP
KobraP 2015.06.05. 13:26
Civil ártatlan emberek levadászása , emberek ölése keltette vízhang egy drámaszínház . Mintha a mostani játékokban túlnyomó %ban nem ölnénk embereket . Aközött hogy ártatlan vagy sem nem mentesít a bűn alól hogy ölsz , és ezt a tényt elfelejtik legtöbben .

A játék ennyire nem rossz szerintem sőt érdemes kipróbálni.A hatred végre egy olyan játék ahol nem egy önjelölt hőssel megmentjük a világot a teljes pusztulástól , mint ahogy a mostani játékok 90%-a teszi és hasonló happy end stb . Nincsenek mostanság rossz fiukra specializálódott nagy! játékkészítők a mostani piacon , persze ott a payday amit biztosan ki lehet emelni ( talán hitman , gta ) .
Tény hogy unalmas meg legtöbbször meg sem találtam a célkeresztet meg lehetne változatosabb , de nem egy rossz irányvonal és relative egyedi . A hatred egyáltalán nem céltalan , ha látjuk a vég kifejlettet és ha van rá kis affinitásunk a mögöttes tartalmat illetően .

Ui : A mortal kombat akkor lenne brutális , hogy ha az ott kifejtett erők reális módon hatnának ki az emberi testre , mert jelenleg csak megmosójogtátó , de tény hogy a fiatalabbak számára biztos durva lehet .
david139
david139 2015.06.06. 01:40
Naponta tízezrek halnak éhen, és az a legnagyobb gond a világban, hogy pixelek pixeleket ölnek :)
stero
stero 2015.06.06. 08:26
Még csak meg sem ölik egymást csak megváltozik a színük :D Ha meghalnának akkor sok halott pixel lenne a monitorokban :(
GeryG
GeryG 2015.06.06. 10:38
Hogy milyen játék, az egy dolog. Azt viszont nehéz elvitatni tőle, hogy technikailag egész jól össze van rakva. Értem ez alatt pl. a környezet rombolhatóságát, ami kimondottan jól sikerült vagy épp az autók törését... Sok olyan apró részlete van a játéknak, ami a fejlesztők odafigyeléséről árulkodik, vagyis számomra érződik az egészen, hogy tényleg lelkesedésből csinálták, nem pénzért. Aztán persze lehet, hogy tévedek... :D
david139
david139 2015.06.06. 10:42
Lehet ezzel a játékkal akartak pénzt szerezni egy következő játékra, ami normális lesz és az itt megcsinált effekteket használja :P
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?