Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Fractured Space Early Access próbakör

Amikor tíz űrcirkáló egymásnak feszül...

2015.06.11. 10:20 | szerző: Sityi | Előzetes

„Nincs új a nap alatt” – tartja a közhelyszámba menő mondás, de ami miatt megkedveltem a Fractured Space-t, az az, hogy ismerős elemek újszerű kombinációjából milyen meglepően egyedit tud alkotni. A brit srácok és lányok alapötlete az volt, hogy a sok egyszemélyes játék után epikusabb űrcsatákat akartak a képernyőre varázsolni, ennek megfelelő tempóval és játékmenettel. Jómagam amikor először hallottam a Fractured Space-ről, azt hittem, hogy a klasszikus Star Trek: Bridge Commander fog valamilyen szinten visszaköszönni – az igazság pedig elég messze van ettől.

Fractured Space Early Access próbakör

Ha egyszerűen akarnám megfogalmazni, mi is a Fractured Space, azt mondanám, hogy egyfajta sajátos keveréke a World of Tanksnek és a League of Legendsnek, bazi nagy űrhajókkal. :D Elismerem, kissé szürreális a leírás (vagy inkább mondjuk ki: zavaros? ;) ), de mindjárt megmagyarázom. (Muszáj is lesz, mert oktatómód (remélhetőleg csak még) nincs.)
Kezdjük ott, hogy hajót kell választanunk a három gyártó modelljei közül. Kezdetben csak 1-1 hajóhoz férhetünk hozzá, de ahogy gyűlnek tapasztalati pontjaink és a pénzünk, úgy oldhatjuk fel és vásárolhatunk még a technológiai fát böngészve. A kezdő hajókat sem érdemes lenézni, ugyanis amellett, hogy eléggé különböznek egymástól, mégis eléggé kiegyensúlyozottak. A Flagship például sokat kibír, és 10 km alatti távolságban elég nagyot tud ütni, de igencsak lomha. A Hunter ezzel szemben ugyan gyengébb, de sokkal fordulékonyabb, gyorsabb, képes rövid távú teleportálásra és az álcázott hajók felderítésére. Emellett a már meglévő hajóinkat is fejleszthetjük ugyanezen erőforrásokból – bár a játék készítői kínosan ügyeltek arra, hogy ezen fejlesztésekkel se legyen túl erős egy hajó sem (inkább mondanám finomhangolásnak ezt a részt). Végezetül ott a legénység: ugyan két előre összeállított csapat közül már választhatunk, de akár saját csapatot is létrehozhatunk, illetve új embereket/droidokat is felbérelhetünk. Hogy miért fontos ez? Roppant egyszerű: az egyes legénységi tagok más-más buffal rendelkeznek.

Fractured Space Early Access próbakör

No de jöjjön a csata, ahol is 5 az 5 ellen feszülnek egymásnak az ellenfelek! A pálya öt szektorra van osztva: van két bázis (a végső cél ezeknek elfoglalása) és van három bányászati szektor: alfa, béta és gamma. A csata kezdetekor az alfa és béta szektorokban az előretolt helyőrségek a közelebb eső csapatok kezén vannak, és három bányászállomás áll gazdátlanul. A messzebb lévő helyőrséget elfoglalva lehet az ellenfél bázisához ugrani, és az elfoglalást megkezdeni/folytatni. Ellentétben a többi állomással, a bázis elfoglalási folyamatát nem lehet visszafordítani. A bányászállomások pedig elfoglalásuk után stabilan termelnek, így egy idő után fejleszthetjük hajónkat vagy egy helyőrségen vagy a bázison (vagy ha kilőnek, akkor újraéledéskor), maximum 8. szintig. A gamma szektorban lévő gázkitermelő állomást csak meghatározott időben lehet elfoglalni, és ilyenkor ideiglenes buffot ad. Röviden ennyi a lényeg.

Fractured Space Early Access próbakör

Van abban valami felséges és lenyűgöző, ahogy ezek az 1-2 km hosszú hajók méltóságtejesen manőverezve harcolnak egymással – szinte kedvem volna csata közben ifj. Johann Strauss Kék Duna keringőjét bekapcsolni (ahogy Stanley Kubrick is tette pár űrben játszódó jelenetben a 2001: Űrodüsszeia című filmjében). A látványról az Unreal Engine 4 gondoskodik, de a guildfordi csapatnak lesz még reszelnivalója rajta bőven. Szó sincs róla, hogy csúnya lenne, sőt, a hajók fantasztikusan néznek ki. Nekem inkább az állomásokkal van bajom: gyakorlatilag a szürke 50 árnyalatát pár piros lámpával dobták csak fel. Döglött és fantáziátlan. De ennél nagyobb bajunk ne legyen... A hangok jól eltaláltak, a legénység szövegeit viszont nem ártana bővíteni, mert elég hamar ismételni kezdi magát.

Fractured Space Early Access próbakör

A nagy kérdés adott tehát: megéri már most megvenni? A kérdés annak tükrében még érdekesebb, hogy a játék ingyenesen lesz majd játszható, ha kikerül az Early Access státuszból... Mielőtt még pánik törne ki, elárulom, hogy a prémium dolgok egyelőre cicomában merülnek ki, plusz a fejlesztők érezhetően nagy gondot fordítanak arra, hogy a játék kiegyensúlyozott maradjon. Én azt mondom, megérdemli az angol csapat a támogatást. ■

Fractured Space Early Access próbakör
Fractured Space Early Access próbakörFractured Space Early Access próbakörFractured Space Early Access próbakörFractured Space Early Access próbakörFractured Space Early Access próbakörFractured Space Early Access próbakörFractured Space Early Access próbakörFractured Space Early Access próbakörFractured Space Early Access próbakörFractured Space Early Access próbakörFractured Space Early Access próbakörFractured Space Early Access próbakörFractured Space Early Access próbakörFractured Space Early Access próbakör
Fractured Space
A legutóbbi Fractured Space cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.