Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

StarCraft II: Legacy of the Void StarCraft II: Legacy of the Void

StarCraft II: Legacy of the Void bétateszt

Kipróbáltuk a multiplayer rész egy szeletét.

2015.06.27. 17:03 | szerző: Vismayor | Előzetes

Javában folyik a StarCraft II sokak által várt legújabb, különálló kiegészítőjének, a Legacy of the Voidnak zárt bétatesztje. Mint ahogy a címből is sejthető, most a protoss népen a sor, hogy főbb szerepet kapjon a sorozat történetében. Az eddigi hírek szerint a történet ott folytatódik majd, ahol az előző rész, a Heart of the Swarm végződött, a rivaldafénybe pedig ezúttal Hierarch Artanis, a protoss nép vezetője áll majd, kinek feladata nemcsak visszahoznia népe régi, elfeledett dicsőségét, és visszaszereznie Aiurt, a zergek által elfoglalt otthonukat, hanem fel kell vennie a harcot egy ősi ellenféllel, Amonnal is. Visszatérnek az eddigi ismertebb szereplők is, mint Sarah Kerrigan, Jim Raynor és Zeratul, hogy kivegyék a részüket a végjátékból. Igen, a hírek szerint a Legacy of the Void pontot tesz majd a nagyszabású történet végére, amit még az első StarCraft indított el.

StarCraft II: Legacy of the Void bétateszt

A történetről röviden ennyit tudni, a fejlesztők nem bízzák a véletlenre, hét lakat alatt tartanak minden további információt a kampányról. A zárt béta erősen korlátozott, mindössze a többjátékos mód érhető el benne, azon belül is az 1v1 és az Archon mód, amely a játék legnagyobb újítását hordozza magában. Ki nem gondolkodott már el azon, hogy milyen jó lenne, ha valaki segítő kezet nyújtana nekünk, és irányítaná egységeinket, miközben mi csak építkezünk és a bázisunkra koncentrálunk. Nos, erre szolgál az Archon mód, amelynek keretében nincs is másra szükségünk, mint egy segítőtársra, aki, miután csatlakozott csapatunkba, mint egy második parancsnok vehet részt a harcban, és így már egyszerre ketten nézhetünk szembe ellenfeleinkkel. Természetesen ez egy összeszokott párost igényel, akik képesek egy csapatként mozogni, harcolni, gondolkozni, vagyis teljes szinkronban felvenni a harcot a támadókkal. Egy rosszul megválasztott csapattárs rögtön a játék elején az ellenfél oldalára döntheti a mérleg nyelvét, rosszabb esetben teljes egészében eldöntheti a meccs végeredményét. Kaptunk új egységeket mindhárom játszható oldalon, amelyek között találhatunk terran csatahajókat és tankokat, zerg szörnyetegeket, illetve protoss elit katonákat is, továbbá bizonyos egységeket a készítők átalakítottak az előző részekből.

StarCraft II: Legacy of the Void bétateszt

Kerülnek be új térképek is, amelyek főleg protoss központúak, mint például egy ősi templom romjai az anyabolygójukon. Emellett változtattak a játék sebességén is, amit csökkentettek, hogy így szinkronizálják össze az egységek mozgását és képzését, az épületek építését és a további funkciókat. Hogy ez a változtatás a megjelenés után is a játék része lesz, azt a játékosok döntik el, akiket kértek a fejlesztők, hogy visszajelzéseikkel segítsék a munkájukat. Bárhogy is dönt a közönség, a játék csak az egyikféle sebességet fogja tartalmazni, nem áll módunkban majd ezen változtatni a későbbiekben. Továbbá, hogy hamarabb a tettek mezejére léphessünk, vagyis megindulhassunk pusztító seregünkkel ellenfeleink bázisai felé, majd azokat a földig romboljuk, több munkást biztosít a rendszer a meccs elején, így segítve elő, hogy hamarabb a kellő mennyiségű nyersanyaghoz jussunk.

StarCraft II: Legacy of the Void bétateszt

A StarCraft II: Legacy of the Void hat új egységet mutat be a játék során, fajonként kettőt. Mindegyikük más-más képességekkel bír, amelyeket ha ügyesen használunk, könnyen borsot törhetünk az ellenfél orra alá.
A protos oldalon szál harcba a disruptor és az adept. Míg előbbi területi képességével okoz károkat a földi egységeknek, addig az adept pszionikus képességeit felhasználva könnyedén az ellenséges vonalak mögé tud kerülni, megzavarva ellenfelünket és pusztítva is.
A zergek – minő meglepetés –újabb szörnyetegeket hívnak csatába. A ravager korrozív savat bocsát ki magából, aminek erőssége, hogy képes elpusztítani az erőtereket, míg a lurker leginkább a Brood Warból megismert elődjére hasonlít: beássa magát a föld alá és onnan indítja támadásait.
Hogy a terranok se maradjanak ki a mókából, kaptak ők is két új játékszert, a cyclone-t és a liberatort. A cyclone ereje a mozgékonyságában és erős damage over time támadásában rejlik, míg a liberator képes mind a levegőben, mind a földön megnehezíteni ellenfelünk dolgát. Elég csak aktiválnia az anti ground módját, és habár így képtelen a mozgásra, képes tűz alá venni a földi egységeket.

StarCraft II: Legacy of the Void bétateszt

Mint írtam, a bétateszt még mindig tart, így a vállalkozó szelleműek egy kis szerencse birtokában kipróbálhatják még a megjelenés előtt a játékot, amit csak ajánlani tudok az olvasóknak. Az Archon mód véleményem szerint egy nagyszerű újítás, amely képes elérni a játékosoknál, hogy szinte egyként cselekedjenek (Overmind, hehe :-) ). A fent írtak – mivel ez még csak bétateszt – természetesen változhatnak, de az eddigi tapasztalataim szerint a Legacy of the Void méltó lesz elődeihez, és hozza az igazi StarCraft-hatást. ■

StarCraft II: Legacy of the Void bétateszt
StarCraft II: Legacy of the Void bétatesztStarCraft II: Legacy of the Void bétatesztStarCraft II: Legacy of the Void bétatesztStarCraft II: Legacy of the Void bétatesztStarCraft II: Legacy of the Void bétateszt
StarCraft II: Legacy of the Void
A legutóbbi StarCraft II: Legacy of the Void cikkek, hírek

hozzászólások (4)

LordMatteo
LordMatteo 2015.06.28. 21:17
Éééés ha már annyira zajlik a bétateszt, és ez egy ismertető, akkor az új egységekre kíváncsiak lennénk...
LordMatteo
LordMatteo 2015.06.28. 21:18
előzetes*, mindegy: pont a lényeg maradt ki a cikkből érzésem szerint.
Dino
Dino 2015.06.29. 13:55
Ez amolyan első vélemény típusú előzetes, de az igények alapján akkor még bővítjük hamarosan. :-)
Dino
Dino 2015.07.05. 11:40
LordMatteo: Bővítésre került a cikk.
cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.