Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

A leginkább flippereiről ismert csapat irodájában jártunk. Élménybeszámoló, videointerjúk és fotók a hazai cégről.

2015.07.08. 12:55 | szerző: Dino | Interjú

Nyolc évvel ezelőtt robbant be a nemzetközi játékpiacra a budapesti Zen Studios, amikor Pinball FX játékuk felkerült az Xbox Live Arcade kínálatába. Xbox 360-as flipperjátékukat egy évvel később követte a PlayStation 3-as verzió (Zen Pinball címmel), majd azóta gyakorlatilag minden létező platformra (még mobiltelefonokra is) elérhető lett a játék. Az elmúlt években folyamatosan érkeztek az újabb flipperasztalok, miközben olyan neves licencek kerültek a kezükbe, mint a Star Wars univerzum, a South Park világa vagy a Marvel szuperhősei. Közben pedig más játékstílusokban is kipróbálták magukat a szépen növekvő csapat tagjai, így kaptunk tőlük zenei ritmusjátékot (Kickbeat) és várfoglalós stíluskavalkádot is (CastleStorm).

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál
Letisztult, modern iroda képe fogad belépés után.

Nemrég felkerekedtünk, és GeryG-vel ellátogattunk a Zen Studios budai irodájába, ahova pár éve költöztek korábbi helyükről. Első videointerjúnkban a céget vezető Kigyóssy Zsolt beszél első éveikről és a neves licencekkel való munkáról.

Közben körbe is vezettek minket a stúdióban, ahol természetesen lépten-nyomon flipperasztalokba (sőt, még egy Star Wars-os pacsinko gépbe is) ütközik az ember. Már érkezéskor megleptek minket, amikor arra kértek, hogy vegyük le cipőnket, amelyeket a falba rejtett titkos szekrénybe helyezhettük el – a fejlesztők lábbelijei közé, egy rohamosztagos sisak és egy portal gun vitrinjének szomszédságába –, viszont hamar rájöttünk, hogy a mezítlábasság (vagy persze papucs, kinek hogy kényelmes) teljesen jól passzol a céghez, valószínűleg a zen szó se véletlenül került a cégnévbe, a Tara-dombormű pedig a folyosó falára. Letisztult, modern és elegáns környezetben folyik a munka, maximum a fejlesztők asztalán alakul ki kisebb felfordulás munka közben. De ahogy másfél évvel ezelőtt a Ubisoft Annecy irodájában is láthattuk, sokan kedvenc figuráikkal, vagy épp egy-egy aktuális projekthez kapcsolódó ereklyével díszítik környezetüket: hol egy turretet láttunk a Portalból, hol egy DeLorean-modell volt az asztalon a Vissza a jövőbe szériából.

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál
Flipperasztalok a tárgyalóban.

A már említett flipperasztalokból pedig tényleg rengeteg van az irodában: már a bejáratnál is rögtön három áll a falnál, a tárgyalóban is több működő modell található (mint megtudtuk, néha még használják is ezeket az itt dolgozók egy kis kikapcsolódásra), és a céget az évezred legelején megalapító Kigyóssy Zsolt irodájában is több áll. De a munkákhoz kapcsolódó egyéb relikviák is a dekoráció részét képezik: a stábtagok által aláírt Star Wars plakátok, vagy a wc-ajtókat jelző Csillagok háborújás fotók (a nőin Leia, míg a férfi mellékhelyiségeken Luke és Darth Vader), természetesen szintén dedikálva. De találkoztunk életnagyságú Iron Man figurával, az étkező előtti asztal műfüves részén pedig egy bárányka álldogált.

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál
Folyosó Iron Mannel és báránnyal.

Két fő részlegre oszlik a jelenleg több mint hatvan alkalmazottat foglalkoztató Zen Studios. Az egyik a flipperekkel foglalkozó csoport, Györei Viktor vezetésével, míg a másik a minden más fejlesztésért felelős csapat, amelyet Balog Tamás irányít. Az egyes szobákban jellemzően egy munkafázishoz kapcsolódó emberek dolgoznak, így például külön vannak a programozók és a grafikusok, amúgy természetesen minden úgy néz ki, mint a hasonló fejlesztőcégeknél: íróasztalok hosszan a falak mentén, mindenki előtt legalább két monitor, a tesztersarokban pedig kupacban állnak a különböző játékkonzolok is. A legnagyobb területű helyiség ráadásul másodlagos funkcióval is rendelkezik. Amellett, hogy körben vannak az íróasztalok, a falon nyolc kamerát találunk, mégpedig a Vicon 8-as rendszer kameráit (amilyenről – vagy ahogy megtudtuk, lehet, hogy pont amelyekről – anno még a Philos Labs meglátogatásakor írtunk, és amilyennel rögzítették már ló mozgását és metalzenekar fellépését is), így a szobában motion capture felvételeket is végezhetnek a fejlesztők.

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál
Iroda és motion capture stúdió egy helyen.

Második interjúnkban Balog Tamás mesél részlegéről, valamint a hozzájuk kapcsolódó egyik legfrissebb hírhez – a Castlestorm kínai változatának készüléséhez – kapcsolódóan a távol-keleti piacra történő fejlesztéssel kapcsolatos kihívásokról, érdekességekről.

Sajnos a flipperekért felelős részleget vezető Györei Viktor nem volt ott látogatásunkkor, így vele e-mailben készítettünk interjút, amelyet hamarosan szintén olvashattok oldalunkon. (Frissítés: itt olvasható az interjú.)
Cikkünket pedig még pár fotóval zárjuk, egy-egy rövid kommentár kíséretében. Kezdjük a már említett turrettel az egyik karaktermodellező asztalán:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

A portal gunt is dedikálva kapta a Zen Studios csapata:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

A könyvespolcon jól megférnek egymás mellett a Warhammer és Manga könyvek, a ló anatómiájáról szóló kötet, egy könyv a hennafestésről, valamint a „1000 nudes” album:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

A Birodalom visszavág plakát a főbb szereplők aláírásával:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Egy pacsinko-gép, szintén Star Wars témában:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Az egyik fejlesztőcsapat irodája:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Egy DeLorean modell teszi otthonosabbá az egyik munkatárs asztalát:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Tara istennő a folyosó falán figyeli a nyugodt munkavégzést:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Atlas a Portal 2-ből:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Egy rakás konzol a teszterek sarkában:

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

És végül: az étkező előtti asztal alatt álldogáló bárány (amúgy a Castlestorm játékban találkozhattunk vele):

EXKLUZÍV: Látogatóban a Zen Studiosnál

Kulcsszavak: Látogatóban a hazai játékfejlesztőknél

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.