Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Rendezvények

Nintendo Post E3 Tour beszámoló

A ConQuest jóvoltából Lengyelországban próbálhattuk ki az E3-on is bemutatott közelgő és friss megjelenéseket.

2015.07.20. 17:10 | szerző: Zoo_Lee | Rendezvények

Egy fülledt keddi napon indult el egy magyar játékújságírókkal és youtuberekkel teli busz a Hősök terétől a lengyel Katowice felé, hogy ott a meghívottak személyesen kipróbálhassák a Nintendo E3-as digitális sajtókonferenciája során bemutatott játékok többségét, illetve néhány már megjelent játékot, amelyek a közeljövőben még további frissítésekre számíthatnak. Egy laza 8 órás utat, majd egy kiadós alvást követően érkeztünk meg másnap a helyszínre, amely a környék alapján elmehetett volna egy horrorfilm díszletének is, belépve azonban kényelmes sajtószobák, korlátlan kávé, üdítő, szendvics, és egy kisebb tornaterem méretű helyiség fogadott minket, tele Wii U és 3DS konzolokkal, amelyeken a jelenlevő hostok és hostessek segítségével összesen 11 játékot próbálhattunk ki. A résztvevők ráadásul egy kis versenyben is részt vehettek: aki az összes játékot kipróbálta, egy ajándék Mario 30. születésnapot ünneplő pólóval és matricával gazdagodott.

Nintendo Post E3 Tour beszámoló

A játékok közül először a 3DS-es Metroid Prime: Blast Ballt próbáltam ki, a rajongókból vegyes érzéseket kiváltó Federation Force többjátékos komponensét. Elvárásaimmal ellentétben a játék hihetetlenül szórakoztatónak bizonyult, gyakorlatilag a klasszikus foci egy érdekes változatát játszhatja két háromfős csapat egymás ellen. Karakterünket FPS-nézetből irányíthatjuk, a hatalmas labdát pedig lövéseinkkel terelhetjük az ellenfél kapuja felé. Természetesen a labda helyett lőhetjük az ellenfél játékosait is, hogy ideiglenesen kiüssük őket a játékból, ha egy játékos a labdához ér, az iszonyatos mértékű sérülést szenved, a labdából időnként különböző power-upok potyognak ki, a kapuk pedig minden egyes gól után egyre jobban összeszűkültek, egyre precízebb lövéseket igényeltek a játékosoktól. Az FPS-nézet irányítása meglepően egyszerű volt a 3DS segítségével, sorban egymás után lenyomtam három meccset is, a játék pedig a Download Play funkciót is támogatni fogja könnyebb partnerkereséshez. Azt viszont továbbra sem értem, a magasabb eladások reményét leszámítva ehhez a játékhoz miért kellett a Metroid Prime nevet felhasználni?

Nintendo Post E3 Tour beszámoló

Ezután mentem a Mario Makert futtató Wii U gépekhez, ahol a pályaszerkesztő mellett számtalan előre elkészített baráti és szadista pályát is kipróbálhattam. A játék sikere végső soron a közösség aktivitásán fog múlni, az viszont tény, hogy minden létező eszköz a rendelkezésükre áll az elmúlt harminc év jelentősebb sidescroller Mario játékaiból, ráadásul olyan könnyen kezelhető formában, hogy akár egy fiatalabb játékos is pixelenként reprodukálhatja az eredeti pályákat, vagy építhet iszonyat hosszú, észbontó kihívásokat, ellenfelek százaival, automatikus oldalra scrollozással, és mesteri precizitást igénylő platformozós részekkel.

Nintendo Post E3 Tour beszámoló

A Legend of Zelda széria a 3DS-re érkező, háromfős co-op Triforce Heroes résszel volt kint. Az E3-as anyagok alapján nem vártam túl sokat ettől a felvonástól, legfeljebb egy laza többjátékos mókát, amely remek lehetőséget nyújt arra, hogy barátokkal elüssük az időt, és kivárjuk, amíg a Nintendo végre leleplezi a széria Wii U-ra érkező következő nagy részét. A Triforce Heroes pedig teljesítette ezeket az elvárásaimat, sőt, alaposan felül is múlta őket. A demóban háromfős lokális multiplayer játékban vehettünk részt, választhattunk az első pályák közül, és a teljes gardrób egy kis része is a rendelkezésünkre állt (a Linkünk által viselt ruha alapvetően képes megváltoztatni karakterünk erősségeit, gyengeségeit, képességeit). A játékmenet a klasszikus felülnézetes Zelda hagyományokat követte, azonban az első pályától kezdve nagy hangsúly került a három játékos együttműködésére. Közös életerőn osztozunk, az ellenfelek általában akkora tömegben támadnak, amelynek leveréséhez szükség van a teljes trióra, sőt, gyakran a sima együttműködés sem elég, az előzetesekben is mutatott totem alakzatra (a karakterek felemelik egymást, a legalsó tud mozogni, a legfelső támadni) többször szükség volt, hogy elérjük az ellenfelek sebezhető pontját. Összességében nagyon jó mókának ígérkezik a játék, érdemes szemmel tartani a továbbiakban.

Nintendo Post E3 Tour beszámoló

Személy szerint talán leginkább az új Star Fox Zeróra voltam kíváncsi, amellyel a Nintendo idei E3 bemutatója kezdődött, és amelynek demója több Wii U-n is futott. A rövid csatajelenet során szemügyre vehettem a játék szinte összes jelentős elemét, amelyek a gyakorlatban ugyanolyan jól működtek, mint papíron: a csataterek hatalmasak, látványosak, a harc gyors lefolyású, igénybe veszi a játékosok reflexeit és taktikai érzékeit is, az összes ismerős karakter visszaköszön, a hangulattal sincs semmi gond. A hajónk olyan képességei is remekül működtek, mint az egyszerű kombókkal végrehajtható speciális manőverek, és a váltás a repülő és lépegető alak között, az egyetlen funkció, amely mind a leleplezés során, mind a demóban furcsának tűnt, az a giroszkópos célzás. A demo végén egy hatalmas főellenfélcsatában vehettünk részt egy légierőd ellen, ahol célkeresztünk eltűnt, és átkerült a kontrolleren található képernyőre, amelyen a pilótafülke belsejéből szemlélhettük az eseményeket – ez a megoldás pedig egyszerűen erőltetett és kényelmetlen volt, egy jópofa extra játékelemként még csak elmenne, de az, hogy a jelek szerint egyes pályarészeket kötelezően így kell majd teljesítenünk, nem hangzik túl bizalomgerjesztően. Ettől függetlenül maga a játék nagyon ígéretesnek tűnt.

Nintendo Post E3 Tour beszámoló

Kint volt a legutóbbi Super Smash Bros. és a Yoshi's Woolly World is, előbbi idén még négy DLC karaktert kapott, míg utóbbi csak nemrég jelent meg. Mindkét játék remek szórakozás, a Super Smash Bros. számtalan karaktere, arénája hihetetlen változatosságot nyújt (a próbaköreim alatt megnyitottam egy extra szereplőt is), míg a Yoshi's Woolly World nagyon ötletesen kombinálja a karaktertől megszokott játékmenetet a horgolt tárgyakból és karakterekből álló világgal. Egy standnál kipróbálható volt a Just Dance 2016 is, amelyet összesen négy játékos képes Wiimote kontrollerekkel, vagy hatan okostelefonokkal játszani, valamint képes videóként rögzíteni próbálkozásainkat, majd automatikusan feltölteni az internetre, hogy mások is megtekinthessék. Egy próbát a rend (illetve az egyes játékok kipróbálásért gyűjthető jutalompecsétek ;-) ) érdekében ennek is adtam, mellesleg a játék standjánál álló hölgy volt talán a leglelkesebb a hostessek közül, remekül elszórakozott a játékosok próbálkozásain (nem is tudom miért – a kétfős játékban, amit kipróbáltam egy külföldi, nálam egy fejjel alacsonyabb kollégával, egy ponton azt a feladatot kaptam, hogy ugorjak partnerem nyakába és végezzek lovagló mozdulatokat...), és ha kellett, be is szállt a próbálkozó mellé (látványosan több tehetséggel, mint a többnyire esetlenül ugráló és csapkodó tesztelők).

Nintendo Post E3 Tour beszámoló

Meglepetést okozott a Mario Tennis Ultra Smash is, a cím alapján ugyanis egy mozgásérzékelős kontrollerre építő teniszjátékot képzeltem el, telepakolva a Nintendo ismerős karaktereivel. Ezzel szemben a játékot sima Wii U Pro kontrollerekkel tolhattuk, a játék pedig szórakoztatóbbnak bizonyult, mint ahogy azt valaha hittem volna egy teniszjátékról (vagy csak sportjátékról úgy általánosságban), köszönhetően a játékmenetet alaposan feldobó olyan elemeknek, mint a gombák, amelyek az egyik játékost ideiglenesen toronymagasra tudták növelni.

Nintendo Post E3 Tour beszámoló

A terem egyik sarkában szinte elbújt két 3DS játék, a Mario & Luigi Paper Jam Bros és a Chibi-Robo! Zip Lash. A Mario & Luigi Paper Jammel sajnos nem tudtam sok mindent kezdeni, alapvetően egyik fő szériát sem ismertem túl jól (Mario-tudásom többnyire kimerül a klasszikus részek és a platformer felvonások ismeretében), ha pedig a Just Dance hostesse a legjobb volt, amiért még egy számomra alapvetően érdektelen játék kipróbálását is szórakoztatóvá tette, a Mario & Luigi Paper Jam mellett álldogáló hölgy a leggyengébb. Nem csak magával a játékkal és az angol nyelvvel állt hadilábon, ahogy sorra kerültem, a kezembe nyomott egy gépet, hogy próbálkozzak, minden különösebb ismertetés nélkül hogy mit és hogyan is kell csinálnom. Mivel a demót nem indította újra, és az előttem próbálkozó már kitakarította az ellenfelektől a pályát, a harcrendszert nem tudtam kipróbálni, és arra sem jöttünk rá közös erővel sem, hogyan lehet a papír szereplők különleges képességét használni, amellyel az apró réseken csúszhatnak át, és olyan területeket érhetnek el, amelyek a hagyományos Mario karakterek számára elzártak. A játék ettől függetlenül érdekesnek tűnt, és részben én szégyellem magam, amiért ilyen készületlenül álltam a konzolhoz, viszont az E3-as trailerben már elhangzott információkhoz képest semmilyen újdonsággal nem gazdagodtam.
A Chibi-Robóval már több sikerem volt, egy szintén régi gyökerekkel rendelkező, ám kevésbé ismert széria új darabja, amelyben apró, konnektorfejű robotunk idegen lényekkel veszi fel a harcot egy oldalra scrollozó platformerben. A pályákon speciális chipek begyűjtésével újabb és újabb képességeket, támadásokat gyűjthetünk össze, és saját kábeleink segítségével lendülhetünk át szakadékokon, kapaszkodhatunk fel platformokra. Nem tűnt forradalmi alkotásnak, de egy laza, szórakoztató darabként bármikor vállalható lehet, érdekesség, hogy egy külön amiibo is érkezik hozzá, amellyel hősünk sokkal csillogóbb és erősebb formát vehet majd fel.

Nintendo Post E3 Tour beszámoló

A végére hagytam a Skylanders Superchargerst, amelyet az E3-on bejelentett két amiibo/skylander hibriddel, Donkey Konggal és Bowserrel, illetve a hozzájuk tartozó járművekkel próbálhattam ki. Maguk a figurák nagyon jól festettek, más kérdés, hogy a játék már nem muzsikált annyira jól, a járműves részek rövidek és lineárisak voltak, a demo produkált néhány furcsa, fps-esésnek tűnő jelenséget, és úgy általánosságban kezdett úgy tűnni, mintha a Skylanders lassan kifáradna az újabb figurák eladásáért folytatott kíméletlen, évi rendszerességű futószalaggyártásban. Egy pálya végigjátszhatatlan, ha nincs egy autód, egy motorcsónakod és egy repülőd is? Legalább abban bízok, hogy az alapcsomag része lesz mindhárom járműtípus...

Nintendo Post E3 Tour beszámoló

Nagyjából három-négy óra leforgása alatt próbáltam ki az összes játékot, eközben a szervezők olyan látványos dolgokkal dobták fel a show-t, mint egy hatalmas Mario jelmezbe öltöztetett host bevezetése a terembe, akivel lehetett közösen pózolni, fényképeket készíteni, illetve Mario karakterekkel dekorált muffinok osztogatása. Végül egy barbeque partyval zárult a délután, buszunkkal pedig ezt követően indultunk haza, egy tálca lengyel sör társaságában, amellyel a szervezők a hosszú utat szándékoztak megkönnyíteni számunkra. Összességében nagyon jól éreztem magam az eseményen, a játékok talán a Skylanders kivételével nagyon ígéretesnek bizonyultak, a szervezés pedig egy-két segítő hozzáértését (és hozzáállását) leszámítva hibátlan volt. Ezúton is köszönöm a meghívást a ConQuestnek! ■

hozzászólások (0)

cikkajánló

MondoCon 2016. ősz

Itt az ősz, eljött az ideje egy újabb MondoConnak.

EXKLUZÍV: 100 éves a tank – beszámoló a Wargaming londoni sajtóeseményéről

Megnéztük, hogyan vonul át a Trafalgar Square-en egy Mark IV-es tank. Beszámoló és video.

E3 2016: Ubisoft sajtótájékoztató összefoglaló

Ismét meglepetéssel zárult a bemutató.

PlayIT - Szeged 2016.

A hazai játékshow ismét a szegedi volt Baumaxban várta a játékosokat.

EA Play 2016 sajtótájékoztató

Összefoglaló az Electronic Arts bemutatójáról.