Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Might & Magic Heroes VII

Might and Magic Heroes VII sajtóbemutató

Egy lengyel sóbánya mélyén próbálhattuk ki a hamarosan megjelenő játékot.

2015.09.11. 20:00 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

A Heroes of Might & Magic egyike azoknak a szériáknak, amelyek szinte végigkísérték játékos karrieremet. Bár a legutóbbi, magyar fejlesztésű rész sajnos kimaradt, a hetedik részt a bejelentése óta figyelemmel kísértem, szeptember elején pedig a hazai forgalmazó, a PlayON jóvoltából, több hazai és külföldi újságíróval együtt lehetőségem volt megtekinteni a szeptember 29-én megjelenő játék már közel végleges verzióját.

Might and Magic Heroes VII sajtóbemutató

Egy álmos pénteki reggelen indult el velünk a kisbusz Lengyelország felé, utunk első állomása pedig Bochnia volt, ahol a meghívó szerint a híres helyi sóbánya környékén különleges VIP esemény várt ránk. Hogy ez pontosan mit is takart, arról a szervezők nem voltak hajlandók többet elárulni, és ahogy a hétórás út végén kiszálltunk a turistalátványossággá alakított bánya parkolójában, leginkább arra tippeltem, hogy egy rövid bányalátogatást követően valamilyen állófogadásra számíthatunk. A kezdéssel kapcsolatban bevált a tippem, egy rövid sétát tehettünk a sóbányában, ahol lelkes idegenvezetőnk révén megismerhettük a hely történetét is, a folytatás azonban elég váratlan meglepetésként ért. A túra végén elért lift ugyanis nem a felszínre vitt minket, hanem le, 250 méter mélységbe, ahová a szervezők több mint hét óra pakolással sikeresen felállítottak egy 50 gépből álló próbatermet, rajtuk a Heroes VII néhány héttel ezelőtti, már egyjátékos hadjáratot – és még lektorálatlan magyar feliratot – tartalmazó buildjével, egy előadótermet, ahol a sorozat producere, Erwan Le Breton tartott prezentációt a játékról (illetve a sorozat 20. évfordulójára a szervezők bemutatták a limitált mennyiségben kiadott Might & Magic Sárkányvér Sört – zseniális kezdeményezés), és egy kis ebédlőt is, ahol megkóstolhattuk a lengyel konyha néhány specialitását.

Might and Magic Heroes VII sajtóbemutató

A játszható verzió számomra legérdekesebb újdonsága az egyjátékos mód volt, mivel a legutóbbi béta során meglehetősen sok időt töltöttem a gép elleni skirmishekkel és a multival (utóbbival még mindig olyan jókat szívtam, mint a régi szép időkben). A történet a Heroes VI és V közé ékelődik, és Ashan történelmének azt a meghatározó szakaszát mutatja be, amikor a Griff dinasztia a többi faj támogatásával átvette a birodalom feletti irányítást. Ivant, a Griff család hős hadvezérét felkeresik különböző fajokhoz tartozó barátai és szövetségesei, hogy megkérjék, szálljon harcba a trónért. Mivel Ivan vonakodik, a tanács mindegyik tagja elmesél neki egy történetet saját népük nagy harcosairól, híres csatáiról, így indokolva, hogy szerintük a griffeknek miért kell magukhoz ragadniuk a hatalmat, és Ivan miért alkalmas a trónra. Ezekből a történetekből (a demo alapján 4-5 pályás hadjáratok) legalább kettőt végig kell játszanunk ahhoz, hogy Ivan meghozza a döntését, és átvehessük felette az irányítást.

Might and Magic Heroes VII sajtóbemutató

Az emberek első pályáját próbáltam ki, ahol hősünkkel egy banditákkal és szörnyekkel teli utat kellett megtisztítanom a császárnő érkezése előtt, egy összetört hidat újjáépítenem, majd végül elfoglalnom az ekkor még ellenséges Griff dinasztia által uralt egyik várat. A pálya a béta során próbáltakhoz hasonlóan elképesztően szép, hangulatos, a hadjárat kezdeteként pedig remek útmutatást adott a játék alapjaihoz is, a különböző lények toborzásához, a csaták lebonyolításához, a nyersanyagok gyűjtéséhez. Sajnos választásommal belefutottam egy apró hibába is, a Griff várost elfoglaló ellenséges hős ugyanis, bár a készítők tervei szerint csak apró seregével kellett volna várnia, hogy megérkezzem és leverjem, irreális mértékben toborozta és növelte saját seregét, így mindegy, mennyi időt töltöttem a felkészüléssel, ha én 100 lénnyel mentem neki az ostromnak, ő odabent 500 fős sereggel fogadott. (Szerencsére pont az ilyen bugok, illetve az esetleges technikai hibák miatt töltöttek még másfél hónapot hiba javítással a fejlesztők).

Might and Magic Heroes VII sajtóbemutató

Amikor a kezem már elgörcsösödött a sok kattintástól (és úgy éreztem, sem süteményből, sem kávéból nem tudok napokig elfogyasztani egy grammot sem, megállítottam a gépek körül járkáló Erwant, hogy feltegyek neki pár kérdést a játékkal, illetve a Heroes sorozat évfordulójával kapcsolatban. A producer nagyon nyíltan és közvetlenül, hatalmas lelkesedéssel válaszolgatott a játékosok és újságírók kérdéseire. A fejlesztői csapaton belül hatalmas öröm számukra, hogy a rengeteg, folyamatosan fejlődő régi széria között a Heroes sorozat elérte a 20. évét, és bíznak abban, hogy 8 év múlva már azt a 20. évfordulót is ünnepelhetik majd, hogy a Ubisoft kezében van a franchise, az események pedig átkerültek Ashanra, a Heroes V-ben bemutatott, és azóta is használt új világra.

Might and Magic Heroes VII sajtóbemutató

Erwan a játék két legjobb újításának a karavánok visszahozását (a városok között mozgó karavánok a debütálásuk óta csak a hatodik részből maradtak ki) és a flanking rendszert tartja, a harcok folyamán ugyanis most már mind sebzés, mind sérülés szempontjából fontos szerepe van a harcoló felek elhelyezkedésének. Így például egy sikeres hátbatámadás jelentősen többet sebez, mint a sima szemtől szemben hadakozás. Arra a kérdésemre, hogy hogyan ajánlaná az új részt a régi motorosoknak, illetve a szériával még csak most ismerkedőknek, a kétnapos rendezvény alatt többször elhangzott „Best of album” hasonlatát használta. A Heroes VII-et már a kezdetektől a rajongók segítségével készítették (a sylvan és dungeon fajokat például a rajongók szavazták be az orkok, emberek, mágusok és nekromanták mellé), a fejlesztés során pedig a legfőbb cél az volt, hogy a játék a sorozat összes előnyét a legkifinomultabb, legjobb formában prezentálja, úgy, hogy elnyerje a régi rajongók tetszését, de tökéletes legyen azoknak is, akiknek a Heroes VII lesz az első próbálkozásuk a sorozattal (a történettel is arra törekedtek, hogy akár a korábbi részek ismerete nélkül is teljesen élvezhető legyen).

Might and Magic Heroes VII sajtóbemutató

Pár óra alvást követően másnap reggel kilenckor indultunk szállodánkból a krakkói Kijow.Centrum moziba, ahol az esemény már a külsős érdeklődök számára is nyitva állt. Itt egy kellemes, negyven perces filharmonikus koncerttel kezdtünk, amely során a játék zenéiből hallhattunk élő válogatást, majd Erwan lépett a vetítővászon elé, előadta az előző nap általunk már hallott bemutatót, és egy fél órás kérdezz-felelek keretein belül válaszolt a hatalmas vetítőtermet szinte teljesen megtöltő rajongók kérdéseire, egy tolmács, valamint a fejlesztést végző Limbic Entertainment egyik vezetőjének segítségével. A válaszokban – bár a bemutató végéhez közeledve átmentek az elég komolytalan kategóriába – többnyire elég érdekes részletek, és a közeljövőben várható események hangzottak el. Az első kérdések között például előkerült Sandro, a nekromanta karaktere, aki hivatalosan a régi, Ubisoft előtti Heroes világ része volt, viszont mind a rajongók, mind a készítők körében akkora népszerűségnek örvend, hogy a fejlesztők Ashan részévé tették, a VII. részben játszható karakter is lesz, sőt az sem kizárt, hogy akár későbbi Might & Magic játékokban is találkozhatunk majd vele.

Might and Magic Heroes VII sajtóbemutató

Felvetődött a harcrendszerrel kapcsolatos egyik legfőbb kérdés is, vagyis a régi, hatszög alapú rendszer cseréje a négyzetrácsra. A széria átvétele után, az ötödik rész készítése alatt ez volt az egyik legfontosabb kérdés, mivel a készítőket gyakorlatilag szabályosan két táborra osztotta. Végül a négyzetrácsra szavazók nyertek, mivel a kezdeti tervek között már ekkor is szerepelt a flanking, amely ebben a rendszerben sokkal kivitelezhetőbbnek tűnt, könnyebbé vált a nagyobb, akár 4*4 mezőt elfoglaló lények kezelése, a csaták pedig egy sokkal letisztultabb, táblás stratégiai játék érzését keltették. A hetedik részben a modok is kiemelt szerepet kapnak majd. A játékhoz alapból járni fog egy olyan precíz editor, amellyel viszonylag könnyen újra lehet alkotni akár a korábbi részek klasszikus pályáit is, a lehetőségek viszont (főleg az Unreal 3 motornak köszönhetően) nem állnak meg itt. A kreatív rajongók lehetőségek olyan széles skáláját kapják majd kézhez, hogy azokkal a menüktől az egyes lények nevéig mindent megváltoztathatnak, a kézzel rajzolt, 2D-s városképekről már nem is beszélve, sőt ennek révén akár teljesen új fajok is hozzáadhatók a játékhoz mod formájában, vagy olyan régiek is „feltámaszthatóak”, mint a Conflux. Ha pedig már új fajokról esett szó, azt is megtudhattuk, hogy bár a törpök és a démonok veszítettek a közösségi szavazáson, ha a játék sikeres lesz, érkezni fognak add-onok, és nem kell sokáig hiányolnunk ezt a két népet.

Might and Magic Heroes VII sajtóbemutató

A bemutatót követően végigjártam a lobbiban felállított géptermet, ahol a játékosok szabadon próbálgathatták a játékot (egy korábbi verziót, mint ami a sajtósok kezébe került pénteken), fényképezkedhettek a széria ismertebb lényeinek beöltözött hostessekkel, illetve beszélgethettek a fejlesztőkkel. Remekül kivitelezett másfél nap volt, amelynek végére sikeresen meggyőztek, hogy a Heroes VII jó eséllyel a sorozat egyik legjobb darabja lesz, amikor szeptember 29-én megjelenik.
Végül pedig ezúton is köszönöm a PlayON-nak a lehetőséget, hogy részt vehettem a rendezvényen. A megjelenés után pedig természetesen a végleges játékról is olvashatjátok majd cikkünket. ■

Might and Magic Heroes VII sajtóbemutató
Might and Magic Heroes VII sajtóbemutatóMight and Magic Heroes VII sajtóbemutató
Might & Magic Heroes VII
A legutóbbi Might & Magic Heroes VII cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.