Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Rendezvények

Exkluzív: EGX 2015 élménybeszámoló

Blade összefoglalója a birminghami rendezvényről.

2015.10.04. 12:00 | szerző: Blade Runner | Rendezvények

Az EGX egyre inkább átveszi egy nem hivatalos Egyesült Királyság-i játékvásár és -kiállítás szerepét, bár eredetileg inkább amatőr és kisebb stúdiók fejlesztéseinek a bemutatására szánták. Emiatt már a tavalyi, londoni helyszínen is azt láttuk, hogy még az elég nagy alapterületű Earl’s Court is kicsinek bizonyult az érdeklődök és a kiállítók nagy száma miatt. 2015-ben már a kifejezetten óriás kiállítások és rendezvények megtartására specializálódott, birminghami NEC adott otthont a játékosoknak és játékkészítőknek.

Exkluzív: EGX 2015 élménybeszámoló

Az EGX a korábbi évekkel ellentétben sokkal zökkenőmentesebben indult, nem kellett minden egyes nap sorba állni a színes karperecért, első nap megkaptam a 4 napra szóló belépőt, így a többi nap egyszerűen csak besétálhattam a pavilonokba. A hatalmas termek és a korlátozott számú belépők következtében a szokásos tömegnyomor szerencsére elmaradt, bár a legjobban várt játékok bemutatói előtt hosszan kígyózott az érdeklődők sora. Mivel idén egyedül sikerült kinéznem a kiállításra, így minden eseményre nem juthattam el, de azért így is sok mindent megnéztem és kipróbáltam.

A 2015-ös EGX-en minden a virtuális valóság (VR) körül forgott. Részben kaphattunk ízelítőt a legújabb VR kütyükből, másrészt komoly fejlesztőcsapatok dolgoztak (és persze dolgoznak most is) olyan játék- és szimulációs fejlesztéseken, amelyek kifejezetten a VR képességeit használják fel a szórakoztatásra. Sikerült két különböző VR-szemüveget is kipróbálnom, mégpedig az Oculus Riftet és a HTC-től a Vive rendszert. Mindkettő kényelmesen használható, bár a HTC olyasmit is tud, amit a többi készülék még nem, azaz képes a teljes Vive rendszer térbeli pozícióját és egyúttal a felhasználó fejnek a pozícióját is meghatározni, így ha valaki elkezd sétálgatni a fején a Vive készülékkel, a szemüveg az elmozdulással szinkronban mutatja a virtuális valóságot. A bemutató során több érdekes és esetenként humoros jelentet is erre a lehetőségre hegyeztek ki. Volt itt vízi világ elsüllyedt tengeralattjáróval és hatalmas bálnával, virtuális főzőtanfolyam (tényleg!), meg robotjavítás is (ahol a poén az volt, hogy nem tudtad megjavítani a robotot, így az szépen kipotyogott az űrbe, az ember lába alatt nyíló csapóajtón keresztül). Néhány előadás is ekörül a téma körül forgott, azaz hogy hogyan lehet az új eszköz tulajdonságait kihasználni minél érdekesebb és különlegesebb játékok készítésére. Egyelőre a szimulációs kísérletek a legelterjedtebbek, például a Sony fejlesztői bemutatták a saját VR rendszerükre, a Project Morpheusra készített szimulációs játékukat, ahol megpróbálunk lelépni egy bűncselekmény helyszínéről, miközben motorokkal és autókkal üldöznek. A sofőr virtuális, nekünk pedig géppisztollyal kell leszednünk üldözőinket. Először kiütjük a kocsi üvegét, hogy ne akadályozzon a lövöldözésben, de az ajtót is kinyithatjuk, és azon hátra lövöldözve is leszedhetjük az üldözőket. Az NDreams pedig bemutatta új kalandjátékát, a The Assembly-t. Ez már egy hosszabb lélegzetvételű produkció lesz, nem egy néhány perces bemutató a VR-szemüveg képességeire kihegyezve.

Exkluzív: EGX 2015 élménybeszámoló

Az egyéb standokon nézelődő, érdeklődő játékosok nagy száma is azt mutatta, hogy a klasszikus, „képernyős monitoros” játékokban is van még bőven tartalék, a kiállított egyik legnagyobb durranásnak az EA egyik új játéka, a DICE által fejlesztett Star Wars Battlefront ígérkezik. A csatatér lélegzetelállítóan életszerű. Amíg lövöldözünk és megpróbáljuk túlélni az ellenség csapásait, a filmekből jól ismert AT-AT-k cammognak felénk, miközben vadászgépek köröznek a fejünk fölött. Beleélés és grafika már most is ötös, ha a játékmenetet is hozza a DICE a szokásos szintjén, akkor úgy gondolom, minden akciójáték-kedvelő ezt kéri majd a karácsonyfa alá.

A Square Enix két játékot is elhozott bemutatni, egy-egy előadás keretében: a legújabb Hitmant és a Deus Ex: Mankind Dividedet. A Hitman elsősorban az óriási játékterületben különbözik a korábbi verzióktól. Minden játékosnak rengeteg lehetősége van arra, hogy feladatát megoldja, a játékos feladata eldönteni, hogy először lő és utána kérdez, vagy lopakodva, álcázva próbálja meg a feladatokat végrehajtani. A helyszínek is igen változatosak. Az előadás alatt egy Párizsban végrehajtandó küldetést láthattunk, a grafika nagyon szép volt, a játékos teljesen beleélhette magát a kora őszi Párizsi hangulatba.
A Deus Ex: Mankind Divided követi a korábbi részeket, ebben a játékban is óriási szabadságot kapnak a játékosok, hogy a feladatokat megoldják, minden küldetésnek több lehetséges megoldása is van. A fejlesztők állítása szerinte gyakorlatilag két játékot kapunk egyben, egy lopakodóst és egy lövöldözős akciójátékot.
Mindkét Square Enix játék jövőre érkezik, a Deus Ex 2016 februárjára, a Hitman 2016 márciusára várható.

Exkluzív: EGX 2015 élménybeszámoló

Az Elite Dangerous: Horizonst lehetetlen egy rövid játékmenettel bemutatni, így a fejlesztők úgy döntöttek, hogy az egyik új játéklehetőséget mutatják csak be standjukon, amelyben a játékosok űrcsatákba bonyolódhatnak egymással. A kipróbálás során egy-két gépet kilőttem, és persze alólam is kipörkölték néhányszor az űrhajót. Az egésznek olyan Wing Commanderes hangulata volt, de persze ez csak egy elenyésző része a teljes játéknak. A fejlesztők bemutatták azt is, hogy majd le lehet szállni mindegyik bolygó felszínére az űrhajókkal (már ahol van felszín), és le lehet majd engedni egy nyolckerekű terepjárót is, amellyel a felszínen bolyonghatunk. Mivel 400 milliárd csillagrendszer van, a legtöbbjében bolygókkal, ez a játékosok számára gyakorlatilag kimeríthetetlen változatosságot kínál. Természetesen a szokásos kereskedés, felderítés, politika továbbra is a játék magját alkotja.

Hosszú kihagyás után a Rock Band és a Guitar Hero sorozatok is új részekkel bővülnek. A Guitar Hero Live új gitárkontrollert kap, a gitár nyakán kétszer három nyomógombot helyeztek el, ezzel kicsit könnyebb lesz a kezdőknek, de a haladók részére komolyabb kihívást jelent majd a hat nyomógomb. A másik újítás egy TV-csatorna, ahol folyamatosan megy a zene, és a játékos ebbe bekapcsolódhat. Ha már megy a szám, nem lehet újrakezdeni vagy szüneteltetni, ilyenkor az aktuális számot meg is lehet majd venni.
A Rock Band 4 esetében sokkal konzervatívabban, elsősorban az új játékkonzolok apropóján álltak neki a fejlesztésnek. Azon dolgoznak, hogy lehetőleg a kontrollerek kompatibilisek legyenek az új konzolokkal, és szeretnék lehetővé tenni, hogy a korábban összegyűjtött, esetleg több száz számból álló kollekcióját is mindenki használni tudja majd az új részben. Az új konzolok már lehetővé teszik azt is, hogy minimális legyen a késés a kontrollerek esetében, ami sokkal élvezhetőbbé varázsolja a játékokat. Mindkét játékot még idén október folyamán kiadják.

Exkluzív: EGX 2015 élménybeszámoló

A Deep Silver vette át (és bízta saját Dambuster Studios csapatára) a Crytektől a Homefront: The Revolution „gerillaszimulátor” fejlesztését, amely Philadelphiában játszódik, 4 évvel az USA elfoglalása után. A játékban az ellenfél szinte minden területen előnyt élvez, jobb fegyverek, légierő, felderítőrobotok vannak birtokukban. A szabadságharcosoknak csupán az a lehetőség adódik, hogy rajtaütésekkel, váratlan támadásokkal és visszavonulásokkal keserítsék meg a megszállók életét. A fejlesztők egy nagyon hangulatos előadásban mutatták be, hogy a játékosok egy-egy demo során meddig szoktak eljutni, hol gyűri le őket a túlerő (vagy néhány esetben saját ügyetlenségük), ebből milyen érdekes következtetéseket vontak le és ezt hogyan kamatoztatják a fejlesztés során. A játék előreláthatólag 2016 folyamán fog majd megjelenni.

A független fejlesztők, kis stúdiók is előrukkoltak néhány érdekes ötlettel. Barangolásaim során figyeltem fel egy „zavargásszimulátorra” (Riot – Civil Unrest), ahol rohamrendőröket és felháborodott, erőszakos tüntetőket lehet irányítani. A játék elég nehéz, a túl kemény vagy a puhány rendőri fellépés is az erőszakosságra sarkallja a felkelőket, így nem könnyű lecsendesíteni a tömeget.
A legviccesebb alkotás az EGX-en a Gang Beast volt a Boneloaf csapattól. Bármikor jártam a környékén, hangos röhögés fogadott. A verekedős játék maximum 8 fő részvételével játszható, de a figurák mozgása annyira szórakoztató, hogy egyáltalán nem tűnik erőszakosnak a program. Biztosra veszem, hogy a házibulik egyik kedvence lesz majd. ■

Exkluzív: EGX 2015 élménybeszámoló
Exkluzív: EGX 2015 élménybeszámoló

hozzászólások (0)

cikkajánló

MondoCon 2016. ősz

Itt az ősz, eljött az ideje egy újabb MondoConnak.

EXKLUZÍV: 100 éves a tank – beszámoló a Wargaming londoni sajtóeseményéről

Megnéztük, hogyan vonul át a Trafalgar Square-en egy Mark IV-es tank. Beszámoló és video.

E3 2016: Ubisoft sajtótájékoztató összefoglaló

Ismét meglepetéssel zárult a bemutató.

PlayIT - Szeged 2016.

A hazai játékshow ismét a szegedi volt Baumaxban várta a játékosokat.

EA Play 2016 sajtótájékoztató

Összefoglaló az Electronic Arts bemutatójáról.