Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Anno 2205

Anno 2205 előzetes

Egy hónappal a megjelenés előtt kipróbálhattuk a városépítős széria újabb jövőben játszódó epizódját.

2015.10.08. 14:17 | szerző: Wing | Előzetes

Az Anno széria azon kevés játéksorozat közé tartozik, amelynek minden tagja remekül sikerült. A srácok ráadásul a sok középkori és kora újkori játék után nem féltek előre ugrani pár száz évet az időben, és milyen jól is tették! Az Anno 2070 fantasztikus városépítő játék lett, amely az előző részek játékmechanizmusát ültette át a nem túl távoli jövőbe, kiegészítve azt kutatás-fejlesztéssel, a szokásos kettőn felül még egy extra játszható féllel, plusz egy manapság igen aktuális témával, a környezetvédelemmel. Az új rész megjelenéséig kevesebb, mint egy hónap van hátra, a Ubisoft Blue Byte Mainz (amely alapvetően az előző részeket készítő Related Designs és Blue Byte fúziójának is felfogható) pedig meglepett minket egy előzetes verzióval.
Gyökeres változásokat ígértek a fejlesztők, amit fenntartásokkal fogadtam, mivel olyan alapvető játékmechanizmusokhoz akartak hozzányúlni, amelyek a játék lényegét adták. Lássuk, mi is változott!

Anno 2205 előzetes

Az alapsztori a bolygó megmentése helyett inkább egy másik égitest kizsákmányolásáról szól: a Föld energiaéhségben szenved, ezért nyersanyagért a Holdra kell mennünk. Alapvetően nem hülyeség a történet, hiszen a hélium-3 izotóp fontos nyersanyaga (lesz) a fúziós erőműveknek, szóval nagyjából stimmel a dolog. De persze a Holdon lévő kolóniánkat valahogy fenn kell tartani, ehhez pedig végeláthatatlan termelési és logisztikai láncokra lesz szükség – azaz klasszikus Anno-elemekre. A Hold nyersanyagáért több megavállalat küzd, és persze nem szabad elfelejteni azokat sem, akik egy korábbi kolonizációs hullám során a Holdon ragadtak, és nem örülnek annyira a földiek ismételt megjelenésének...

Anno 2205 előzetes

Az eddigi részekben egyetlen térképen zajlottak az események, amelyeken több sziget is volt. Ez jelentősen kibővült, hiszen most már több szektorra is figyelnünk kell, amelyek önmagukban megfelelnek egy teljes pályának az előző részekből. Ezek a szektorok a Föld, illetve a Hold különböző pontjain helyezkednek el, és nem mindegyik érhető el azonnal. Az előző részek frakciói (lásd európaiak és arabok az 1404-ben, iparosok, „zöldek” és tudósok a 2070-ben) most kicsit átalakultak: a sarkvidéki és a mérsékelt övi szektorainkban mások az igények és termelési lehetőségek, illetve ez igaz természetesen a harmadik „szektorra”, a Holdra is. Így jön ki a három különböző frakció.

Anno 2205 előzetes

Első ránézésre a grafika nem sokban különbözik a már amúgy is meglehetősen szép Anno 2070-től. Élénk színek, hullámzó tengerek, talán csak a hegygerincek lettek még szebbek, szinte meg tudná érinteni őket az ember, már csak pár hegymászó hiányzik a tökéletességhez, már ami a tájat illeti. Az épületek viszont kevésbé tetszettek: minden nagyon plasztikus, remélem, megjelenésig még azért ráhúznak pár izgalmasabb textúrát a modellekre. Mindenesetre a tesztverzió teljesítménye semmivel sem volt gyengébb, mint az Anno 2070 esetében, ami dicséretre méltó.

Anno 2205 előzetes

A játékmenet elsőre nagyon hasonló lesz az eddigiekhez. Házakat kell felhúzni, amelyekbe beköltöznek a lakók, akiknek először csak minimális, majd egyre nagyobb igényeik vannak. Ezek kielégítéséhez gyárakra, bányákra, élelmiszeriparra lesz szükség. Az egyik legnagyobb változás, hogy immáron nem kell adott szigeten belül logisztikázni, és az áruk mennyisége is teljesen absztrakt lett. Eddig depókat kellett a gyárak mellé felhúzni, amelyeknél fontos volt, hogy közel legyenek a nyersanyaghoz. Ez megszűnt: épületeink most egyenesen egy láthatatlan raktárba termelnek, és csak egy pozitív vagy negatív érték mutatja, hogy valamiből nő vagy csökken a készlet. Ez alapos változás, amelyet azzal indokoltak, hogy több szektornál már így is annyi teendőnk lesz, hogy nem lesz idő az adott szigeteken logisztikával foglalkozni, ennek ellenére valahogy sajnálom, hogy kimaradt. A szektorok közti kereskedés váltotta fel a korábbi szigetek közti kereskedést: most annyit látunk, hogy X szektorban -2 gyümölcslé van, Y szektorban +2, akkor értelemszerűen egyikből átvisszük a másikba a felesleget. De ez is leegyszerűsödött, nincs szükség hajókra, mint régen, csak két gombnyomás, és kész.

Anno 2205 előzetes

Mivel a játékmenet jóval egyszerűbb, így technikailag pár perc alatt felhúztam egy akkora várost, amit korábban órák munkája volt. Nyilván sok szektornál, ahol több tucat különbözőféle terméket fogyaszt az ipar és a lakosság, már igen komoly kihívás lesz rendben tartani a gazdaságot, ám egyelőre ez eléggé könnyűnek tűnt. A tesztverzióban a Holdra sajnos még nem lehetett elkalandozni.

Anno 2205 előzetes

Ami kevésbé tetszett, és előre látom, hogy emiatt sok kritikát fog kapni az Anno 2205, az a töltögetéssel eltöltött idő. A korábbi részeknél is előfordult, hogy egy játékállás betöltése eltartott jó néhány percig, itt viszont minden szektor között tölt a játék, és ez bizony megakasztja a játékmenet folytonosságát. Bízom benne, hogy ez valamit azért javul a végleges verzióig.

Anno 2205 előzetes

Összességében vegyes érzelmeim vannak az Anno 2205 kapcsán. Sok jó ötletet találtam benne, alapjában megvan az Anno-hangulat is, pár jól bevált játékelem azonban most kimaradt – mindenesetre kíváncsian várom a novemberi megjelenést. ■

Anno 2205 előzetes
Anno 2205 előzetesAnno 2205 előzetes
Anno 2205
A legutóbbi Anno 2205 cikkek, hírek

hozzászólások (1)

Sir Spike
Sir Spike 2015.10.08. 17:30
Affene, pedig az 1404-ben imádtam felhúzni egy szigeten két Historic Warehouse-t és telepakolni mindenféle szajréval. Olyan biztonságban éreztem magamat, hogy bármikor kihúzhat a pénzügyi bajból a hihetetlen mennyiségű áru. + volt hova eldugni a questekért kapott cuccokat, amiket akkor még gyártani sem tudtam.
Node azért kíváncsian várjuk. :)
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.