Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Star Wars: Battlefront (2015) Star Wars: Battlefront (2015)

Star Wars: Battlefront bétateszt

A Hoth-on, a Sulluston és a Tatooine-on jártunk.

2015.10.10. 14:00 | szerző: Phoenix | Előzetes

Szerintem minden vitán felül áll, hogy az utóbbi idők legjobban várt játéka a Star Wars: Battlefront. Ha valakit valahogyan az első hírek el is kerültek volna, a videók sokkhatásként söpörtek végig a játékosokon. A teljes verzió kiadása november 17-ére várható, de mint a hasonló játékoknál ez lenni szokott, egy bétateszt erejéig van szerencsénk már most kipróbálni. A nyílt béta egészen október 12-éig tart, így még most sem késő belevetnie magát annak, aki nem tudott volna róla eddig.

Star Wars: Battlefront bétateszt

Először is, ami szembetűnik az embernek, hogy a játék tényleg olyan gyönyörű, ahogy azt az ízelítő videókban láttuk. Manapság már nem lepődik meg ugye az ember semmin, láthatunk jócskán „megcukrozott” trailereket, amelyekkel aztán a végleges játék köszönő viszonyban sincs. Jelen esetben is észrevehetünk némi optikai tuningot, de úgy összességében véve elmondhatjuk, hogy a Frostbite 3 engine most sem okoz csalódást. (Itt meg kell említenem egy másik kellemes csalódást a közelmúltból: a Rainbow Six: Siege sokkal jobban néz ki, mint a videókban.) Mindhárom helyszínt gyönyörűen kidolgozták, a Hoth napfénytől csillogó tájain néha csak úgy elbámészkodtam, elfelejtve, hogy nem a filmet nézem, aztán elgondolkodtam, hogy hol mutatják a filmben az AT-AT talpát ilyen közelről...

„Szükségszerűen” két nagy franchise-zal hasonlíthatjuk össze a játékot: a korábbi Battlefrontokkal, és a Battlefieldekkel. Utóbbihoz többek között azért, mert nem meglepő módon a Battlefrontot is a Dice fejleszti, akik egyértelműen a lehető legtöbbet tudják kihozni a műfajból, ellenben a Battlafieldekkel összehasonlítva ez egy kicsit más, egy kicsit pörgősebb, egy kicsit egyszerűbb, a classok határai elmosódnak, a lőszer végtelen, és még a két oldal gyalogos egységei is csak kinézetben különböznek egymástól. A Korábbi Battlefrontokat sajnos csak érintőlegesen ismerem, de ahogy utánaolvastam, azokban sokkal nagyobb teret kapott az egyszemélyes játék.

Star Wars: Battlefront bétateszt

A bétában három pályán három játékmódot van lehetőségünk kipróbálni. Az első, legegyszerűbb, és egyetlen egyedül – vagy egy társsal – játszható mód a Survival, ahol hullámokban támadó ellenfeleket kell visszavernünk, miközben a pályán véletlenszerű helyeken ledobott podokat kell megszereznünk és megvédenünk. A survival mód – úgy általánosan – nekem nagy kedvencem, elég sok játékban van ilyen, ez itt mondjuk nem tartozik a legjobbak közé, de remélem, a végleges verzióban kicsit máshogy fog kinézni, mert a Battlefrontban még nehézségi fokozatot sem tudunk állítani. Jön hat támadóhullám, amelyek a harmadik végigjátszás után már csak meglepetést sem tudnak okozni, így különösebb nehézség nélkül megoldható a feladat. Ettől függetlenül rendkívül szórakoztató a scout walkerrel bújócskázni.

A második játékmód, a Drop Zone már kicsit izgalmasabb, itt 8-8 játékos ugrik egymásnak, járművek még nincsenek, csak a pályán „elszórva” itt-ott találkozunk egyértelműen üzemképtelen lezuhant vadászokkal, a feladatunk pedig szintén a véletlenszerűen ledobott podok megszerzése. Félidőben „térfélcsere”, aztán mehet ugyanez pepitában. Aminek egyébként sok értelme nincs, csak megkavarja az embert, mert mint korábban említettem, a két oldal csak kinézetben különbözik egymástól, és így hirtelen már nem ugyanazokra kell lőni.

Star Wars: Battlefront bétateszt

A harmadik játékmód, a Walker Assault az igazi csemege, itt már „minden játszik”. Az X-wingek már nem csak dekorációk az égen, hatalmas AT-AT-k árnyékában harcolunk, be lehet ülni a pályán elhelyezett lövegekbe, és néha elszalad mellettünk Vader nagyúr is... Itt a járműveket vezetni úgy van alkalmunk, ha felvesszük a pályán elszórva található tokeneket – amelyeket egyébként nem egyszerű még észrevenni sem –, ezzel kapunk egy bármikor elhasználható lehetőséget, például X-wing támogatást kérni, ami tulajdonképpen abból áll, hogy eltűnünk a harctérről, és megjelenünk a levegőben a gépben, amit vezethetünk, amíg le nem lőnek minket. Gyanítom, leszállni nem lehet, de bevallom őszintén, eszembe sem jutott megpróbálni. :-) A hős karakterek irányítása is hasonlóképpen történik, de ehhez sajnos nem volt szerencsém.

Összességében tekintve a Star Wars: Battlefront bétájára: először is bétától el nem várható stabilitással működik, eddig egy meccs volt, amiből kidobott, de semmi egyéb problémával nem találkoztam. Másodszor pedig a játékélményt tekintve: tudnék benne hibákat találni, ha nagyon akarnék, de csak szőrszálhasogatás jellegűt, amolyan „ízlés kérdése” dolgokat. Miért nem fogy a lőszer, miért nem különbözik egy kicsit a két oldal, mi az, hogy bárki előkaphat egy mesterlövészpuskát, és mi a fenét keres itt Darth Vader?... De nem akarok. Ezek mind hozzájárulnak a pörgős játékmenethez, ne legyen senki semmiből kizárva azért, mert nem tartozik a legjobbak közé, vagy nem játszik napi 8 órát, és a szokásosnál kicsit szélesebb körűen tudjuk személyre szabni a karakterünket. Félek tőle, hogy ez a játék sok-sok órát fog elrabolni a nem létező szabadidőmből... ■

Star Wars: Battlefront (2015)
A legutóbbi Star Wars: Battlefront (2015) cikkek, hírek

hozzászólások (5)

eszem
eszem 2015.10.10. 15:50
Maga a beta nem rossz - ismerjük el, ez inkább egy demo mint beta teszt, maga a játék már teljesen játszható állapotban van leszámítva pár apró dolgot és egy, szerintem nagyon kellemetlent az újra éledés rendszerét. Sokszor körbenézni sincs idő mert az ellenfél orra elé rak be - remélem ezt megoldják a későbbiekben.
Szekuj
Szekuj 2015.10.10. 19:36
Engem annyira nem kötött le, mint a cikkírót, bár én medium grafikán még a grafikában sem tudtam gyönyörködni. :P
Szekuj
Szekuj 2015.10.10. 19:37
Akarom mondani a tájban. (Mért nincs EDIT gomb?)
LordMatteo
LordMatteo 2015.10.10. 21:07
De van. Csak itt 'szerkeszt' a neve. ;-)
szmartin
szmartin 2015.10.11. 19:17
Sziasztok!
A hétvégét kihasználtam és toltam pár menetet a játékkal. Alapvetően tetszett a játék. Igazi SW hangulata van. A grafika is tetszett (ultra beállítással), na meg a pályák is. A hngokról nem is beszélve. A thermal impoder hangja nagyon el van találva. Viszont van némi probléma, amit nem lenne rossz, ha kijavítanának a végleges verzióban. Mint azt sokan írták már előttem, a Walker Assault nem teljesen kiegyensúlyozott. Valahányszor a lázadók oldalára kerültem, mindig veszítettünk. Jóval erősebb a birodalmi oldal. Igaz, ha jól emlékszem a filmben is ők győztek, na de ez nem a film. A légi járművek irányítása is megszokást igényel. Elsőre elég nehéznek bizonyult az irányítás, főleg egérrel. A Drop Zone pálya is tetszett, azonban itt is tapasztaltam némi korrekcióra szükséges momentumot. Ha nincs partnered a játékban, és netalán elvéreztél a lövöldözésben, akkor az újracsatlakozásnál a játék igen messzire rak be az eseményektől. Kicsit unalmas volt állandóan keresztülszaladni a pályán. De talán ez legyen a legnagyobb probléma. Ahhoz képest, hogy béta verzióról van/volt szó, egészen pöpecül ment a játék. Összességében jóra sikerült, kiváncsi vagyok, hogy milyen lesz a végkifejlet. Remélem nem lesz csalódás és a béta nem csak egy mézesmadzag volt. Van benne potenciál.
cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.