Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

StarCraft II: Legacy of the Void StarCraft II: Legacy of the Void

StarCraft II: Legacy of the Void

Három nép, három történet: eljött az ideje, hogy a protossok hallassák hangjukat.

2015.11.18. 10:55 | szerző: Vismayor | Ismertető/teszt

Talán még a Blizzard fejlesztői se gondolták anno a ’90-es évek végén, mekkora sikere lesz az évek alatt a három nép történetét elmesélő játéksorozatuknak. A sorozatnak, amely egy űreposszá nőtte ki magát, amely rengeteg embert szegezett az évek alatt a képernyők elé és a mai e-sport egyik meghatározó ága. Olyan karaktereket hívtak életre, mint például Jim Raynor, Sarah Kerrigan, Zeratul/Tassadar, akik nemcsak díszletként jelentek meg a képernyőn, hanem ott is voltak a játékosokkal mindvégig, miközben azok vívták harcukat a Koprulu szektorért. Sokan tűkön ülve várták a befejező részét a történetnek, és a Blizzard minden egyes elejtett információval csak fokozta a várakozás izgalmát. Viszont végre elérkezett ez is, múlt héten megjelent a Legacy of the Void.

StarCraft II: Legacy of the Void

Ahogy már a bétateszt apropóján írt előzetesben említettem, a történet nem sokkal a Heart of the Swarm eseményei után játszódik. Zeratul, a hírneves Dark Templar Tassadar figyelmeztetése óta fáradhatatlanul egy Xel’Naga prófécia nyomában jár, miközben Artanis, a protossok vezetője Aiur visszafoglalását tervezgeti, ami a Brood War eseményei óta lakatlan. A terran szövetség Arcturus Mengsk halálát követően Valerian Mengsk vezetése alatt épül újjá, míg Kerrigan a zergeket felhasználva egy másik nyomot követ. Ebben a történetben bizony senki sincs kispadon, mindenki tevékenyen kiveszi a részét az eseményekből, elvégre a világ sorsa a tét. A játék légköre is megváltozott ezzel, mivel itt már nem a három nép harcáról van szó, a külső fenyegetés felrúg mindent. Ennek fényében nem csoda, hogy hőseink olykor sötéten látják a világot, hiszen az is. Sajnos Artanis, mint főszereplő, nincs annyira a helyzet magaslatán, mint az eddigi részekben Raynor vagy Kerrigan. (Mondjuk a protossok nem az érzelmeik kimutatásáról híresek.) Harcol a népéért, az egész világért, de ez nem hozza közelebb őt. Raynornak és Kerrigannek hiába voltak nagyobb céljaik, megvolt a személyes motiváció is, vissza akartak csapni Arcturus Mengsknek. Az Artanison keresztült megismert szereplők se túl érzelemdúsak, így lényegében inkább csak az eddigi szereplők miatt izgulhatunk.

StarCraft II: Legacy of the Void

Aggodalomra nincs ok, ha nem is játszottunk az eddigi epizódokkal, se szükséges, hogy teljesen tudatlanul vágjunk neki a kampánynak, mivel a játék egy video keretében összefoglalja nekünk az eddigi eseményeket. Ezután kapunk egy gyorstalpalót, ami magába foglalja mindhárom frakció alapjait, és bele is vághatunk a közepébe. Véleményem szerint a rövid ismertető rész elegendő, mivel az irányítás letisztult, egyszerű, átlátható, a többit meg harcban kell kitapasztalnunk, elvégre éles helyzetben tanul az ember igazán.

StarCraft II: Legacy of the Void

Ahogy Raynornak ott a Hyperion, Kerrigannek a Leviathan, úgy Artanisnak is szüksége van egy mobil központra. Kapóra is jön, mikor tudomást szerzünk a Spear of Adun nevű, ősi protoss hajóról, amely az utolsó a maga fajtájában: képes magában hordozni a protoss civilizációt, hangárja több mint elegendő flották befogadására, tűzereje pedig bolygókat is megsemmisíthet. Ezt a kis játékszert a solarite nevű nyersanyag hajtja, amit opcionális feladatok teljesítésével szerezhetünk, ezt később felhasználhatjuk a hajó képességeinek aktiválására, vagy pedig átirányíthatjuk a kisegítő rendszerekbe, amik komoly bónuszokhoz juttathatnak minket. Továbbá lehetőségünk van egységeink fejlesztésére, amivel seregünket a saját kedvünkre alakíthatjuk. Ezek a döntések nem véglegesek, a küldetések között változtathatunk rajtuk.

StarCraft II: Legacy of the Void

Az epikus kampány mellett persze ott a többjátékos rész is, amely megannyi különböző játékmódot tartalmaz. Az előzetesben szót ejtettem az egyik legnagyobb újításról, az Archon módról, amelynek tömören a következő a lényege: két játékos irányít egy sereget egyszerre a térképen, a szembenálló páros ellen. Így, míg egyikünk a bázist építi ki és a védekezésre koncentrál, társunk nyugodtan vonulhat előre egységeinkkel. Ez természetesen új stratégiai megoldásokat is magában hordoz, amihez viszont szükséges a megfelelő társ, mivel itt elengedhetetlen az összhang, ha a lehető legtöbbet ki akarjuk hozni a játékból.

StarCraft II: Legacy of the Void

A Legacy of the Void tartalmaz kooperatív küldetéseket is, amelyek folyamán az általunk választott hősök seregeit irányíthatjuk társunkkal karöltve az MI ellen. Frakciónként két-két parancsnok áll rendelkezésünkre. Mindegyik szereplő más-más bónuszt, extra képességet biztosít nekünk. Ezek a küldetések különállnak a kampánytól, teljesítésük tapasztalati pontot biztosít számunkra. Ahogy szintet lépünk, úgy nyitjuk meg az egyre erősebb képességeket. amelyek a továbbiakban jó szolgálatot tehetnek. Ez a játékmód alkalmas a játék alapjainak gyakorlására, új stratégiák kidolgozására, felkészülni, hogyan kezeljünk bizonyos helyzeteket.

StarCraft II: Legacy of the Void

Az új epizód új egységeket is hozott magával, összesen hatot, fajonként kettőt. A protossok oldalán harcba szálló egységek inkább az ellenfél megzavarására alkalmasak, míg a zergek inkább a masszív támadásban jeleskednek. De a terranokat sem kell félteni, új egységeik mind tűzerőt, mind mozgékonyságot is biztosítanak számukra. Ezen egységek, habár nem olcsók, de jó taktikával képesek csatákat megfordítani, így alaposan érdemes megfontolni, miképpen is fogunk neki ellenfeleink legyőzésének. Apropó taktika: a csaták menete az újítások miatt bizony jóval gyorsabb lett, ezzel még folyamatosabbá, pörgősebbé téve a játékot. Kevesebb a passzívan töltött idő, viszont több a körömrágás, hogy mikor tör ránk az ellenfél egy óriási sereggel. Több dolgozót kapunk egy játék kezdetekor, az egységek árán változtattak, így hamarább tehetünk szert nagyobb seregre. A katonáink látótere is megnövekedett, így javítva hatékonyságukat a harcban. Az újítások együtt járnak azzal, hogy a játék bizony van, hogy elképesztően megdolgoztat minket a legapróbb sikerért is. Viszont mint mondani szokás, minél nagyobb a kihívás, annál édesebb a győzelem íze, így ez senkit ne tántorítson el a játéktól. Kellő kitartással és megfelelő döntésekkel győzelemre vezethetjük egységeinket.

StarCraft II: Legacy of the Void

A látványra nem lehet panaszunk, az új, protoss témájú térképeket is kellő részletességgel dolgozták ki, mint például az Aiur felszínén található templomokat. A játék motorjával készült átvezetők is hozzák a kívánt hatást, még látványosabbak, mint az eddigi részekben.
Mint ahogy a BlizzConon megtudhattuk, a fejlesztők nem mondanak még le a játékról, várhatóak DLC-k az elkövetkezendő években. Ezek előfutára a Nova Covert Ops lesz, amely sokak kedvenc terran Ghostját veszi majd a középpontba.

StarCraft II: Legacy of the Void

Mit is ad nekünk összességében a StarCraft II: Legacy of the Void? Nos, először is egy remekbe szabott befejezést egy hosszú történethez. Másodszor pedig még rengeteg órányi szórakoztató játékot azoknak, akik értékelni tudják, ha egy barát vagy egy teljesen idegen ember oldalán, de közösen néznek szembe a kihívásokkal. Mert ez a Legacy of the Void igazi erőssége, a kooperatív játékmenet. Még egy játékban is jó érzés, ha tudjuk, állnak mellettünk, nem vagyunk egyedül, elvégre együtt még erősebbek vagyunk, csupán bizalom kérdése. Bizalomé, amit a Blizzard is megszolgált, hiszen hűek maradtak a StarCraft történetéhez, és egy olyan alkotást adtak számunkra, amelyet nemcsak az ős-RTS rajongóknak, hanem az újoncoknak is örömmel javaslok kipróbálásra. ■

StarCraft II: Legacy of the Void
StarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft II: Legacy of the Void

értékelés

StarCraft II: Legacy of the Void

StarCraft II: Legacy of the Void
Pozitívumok
  • Illő befejezése a történetnek
  • Még több és jobb a többjátékos rész
  • Pörgősebb játékmenet
Negatívumok
  • Artanis nem hozza a hős megmentőt
  • A kihívási faktor bizony óriási
  • Sajnos egyszer véget ér a történet...
StarCraft II: Legacy of the Void
A legutóbbi StarCraft II: Legacy of the Void cikkek, hírek

hozzászólások (3)

ivanova36
ivanova36 2015.11.18. 17:37
Másodvélemény a single playerről:
Itt is, mint az előző két részben, 1-1 pálya az adott egységről szólt. Pályák között lesz lehetőségünk a Swarmhoz hasonlóan az egységek lecserélésére, így kellemes újrajátszási faktor ha megpróbálunk más alfajtájú egységet kiválasztani a következő végigjátszás során, vagy ha az adott egységekkel az adott feladat nem megy, lehet cserélni kellene. Az egységek alfajtái eltérőek, így célszerűbb váltogatni őket, az ellenfelektől függően. Érdekesség hogy egy egy jellegzetes protoss egység esetén az alfajták kizárják egymást. Pl a Carrier a Mothershipet, vagy a Lépegető a kukacot. Egy csatában nem lehet egyszerre hordozónk és anyahajónk. Mindenki döntse el hogy ez jó-e vagy sem.
Egy végigjátszás nagyjából 15-20 órát vesz igénybe, minden videó és átvezető megtekintésével. Ha törekszünk a bónuszfeladatok teljesítésére akkor esetleg kicsit több.

Normálon a játék kellően kellemes kihívást nyújt, és egy-egy pálya viszonylag gyorsan teljesíthető. A kihívás része egy-egy pályán elszállt ténylegesen. Normálon viszonylag jól lehet haladni az utolsó előtti feladatig nem is volt gondom. De ott elszaladt a ló nagyon a nehézséggel szerintem. Kénytelen voltam visszavenni, mert nem jutottam túl rajta. Az utolsó feladat meg ahhoz képest hogy mennyire keménynek szánták, sajnos túlontúl könnyű lett. Más befejezést vártam, de ez sem jobb vagy rosszabb mint amire számítottam. Nem tetszett hogy ikonikus egységek nem lehetnek egyszerre kiválasztva, pl carrier és mothership. Továbbá nem tetszett hogy ennyire elhúzták a megjelenését az SC2 első fejezetéhez képest, de nem látom az okát hogy miért, ahogy az SC2 három részre bontásának sem. Bár sejtem hogy a bevétel lehet az egyik oka.
Shadowguard
Shadowguard 2015.11.18. 21:36
A prológus nagyon meghozta a kedvem egy jó stratégiához, aminek érdekes története is van, de sajnos hamarabb leketyegett az egész, mint a (nem túl hosszú) kampány. Még két küldetésem van hátra, plusz az epilógus missziók, de szombat óta el sem indítottam, mert annyira nem érdekel a sztori vége. (Inkább olvastam Abercrombiet, az érdekesebb.)
Ismét meg van tömve töltelék missziókkal a játék, ráadásul a küldetések nagyobb része (főleg, ha az ember még achit is akar) azzal telik, hogy időre baromi gyorsan lehet gyártani az egységeket és végigrohanni rajta. És itt is megvan a sorozat betegsége az első rész óta (vagyis a WoL), hogy ha az adott pályán kapsz egy egységet, akkor vagy azzal tolod, mert arra van építve a küldetés, vagy szívatod saját magad.
Az egységek variálása frakciónként érdekes és (főleg az erősebb egységeknél) elég nagy lehetőséget ad a variálásra, de összességében ez kevés a boldogsághoz és inkább a zergeknél tudtam volna elképzelni egy ilyen mechanizmust, mint a protossoknál. A turbózható hajó meg... Egy idő után (15. vagy 16. küldetés) nincs több solarite, pedig messze nem lehet a csónakot rendesen maxolni belőle. Azért a WoL kutatási pontjaihoz vagy a HotS Kerrigan szintjeihez képest ez nekem visszaesés volt (de ez lehet csak engem zavar).
Artanis meg szerintem (!) ritka vacak főhős, jobb lett volna SPOILER
ha az elején Zeratul helyett ő hal meg és a Dark Templar lesz a vezér a továbbiakban.
. Gyakorlatilag végig csak sodródik és bizonygatja mindenkinek milyen jó lesz, hogy összefognak a gonosz Amon ellen és majd a végén mindenki boldog lesz. Komolyan nem bánnám, hogy ha a záróvideóban Alarak lecsapná a fenébe :-D Oké, Raynor se volt egy hű, de árnyalt a "Sarah-Sarah-Sarah" mániájával, de őt legalább az első rész óta megszerethette az ember és azért nem volt 100%, mi lesz a sztori vége. Itt meg lehet sejteni, hogy valami "Boldogan éltek, még ki nem jött a Starcraft 3" happy end lesz...
:-X

Szerk.: Ez persze csak a kampányra vonatkozik. A multi/coop lehet jó, de aki WoL megjelenése óta három Skirmisht játszott (én) az nem fog hanyatt esni tőle;-)
csuroach
csuroach 2015.11.19. 06:57
Engem az új egységek érdekeltek volna, mit tudnak, mert szégyenlem magam de csak holnap lesz meg a játék. Még mindig nem tudom melyik faj illik jobban a stílusomhoz, hátha az új egységek ezt befolyásolják :)
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?