Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

World of Warships

World of Warships

A Wargaming új vizekre evez.

2015.12.04. 13:45 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

A Wargaming.net a free-to-play online mezőny egyik legjelentősebb szereplője – valószínűleg A legjelentősebb, ha nem számoljuk a MOBÁ-kat, és a Hearthstone révén ismét az élvonal felé tartó gyűjtögetős kártyajátékokat. A World of Tanks és a World of Warplanes már többszörösen bebizonyította, hogy fejlesztőik értik a dolgukat, képesek olyan élvezetes, addiktív kompetitív játékokat összehozni csak háborús járművekkel, amelyet konkurenciájuk azóta is csak legfeljebb imitálni bírt. A World of Warships esetében sem az volt a kérdés, hogy jó lesz-e a játék, sokkal inkább hogy pontosan hogyan fogják megvalósítani, könnyen elsajátítható, élvezhető formába önteni a tengeri hadviselést.

World of Warships

Az eredmény pedig szinte tökéletes. A játékélmény az első pár órában elég szokatlanul hatott: a csatahajók irányítása eleinte furcsa, sokkal nehézkesebb, behatároltabb a megszokott tankok és repülők után, a harc is sokkal nagyobb távolságból zajlik, a célzás is szokatlanul magas precizitást és előrelátást igényel. Ráadásul a sérülésmodell is jóval részletesebb a megszokottnál, a csaták során hajóink nem csak egyszerű sebzést szenvedhetnek: ha a találat elég pontos volt, kigyulladhatnak, esetleg elveszíthetünk lövegeket, bizonyos manőverezési lehetőségeket, az ilyen jellegű hibákat pedig csak egy lassan (a legénységünk szintjétől függő) újratöltődő javítóképesség segítségével orvosolhatjuk. Mégis, a rendszer alig néhány csata alatt megszokható, és mire észbe kaptam, már javában PvP harcmezőkön gyűjtöttem pénzt és tapasztalati pontokat a még nagyobb, még erősebb hajók megnyitásához. Összesen majdnem 92 hajó áll rendelkezésünkre amerikai, japán, orosz és német zászlókkal, ezek négy prémium darab kivételével mind megnyithatóak pusztán türelmes gyűjtögetés során, és a megszokott módon 10 technikai fokozaton oszlanak el.

World of Warships

Az egyes tierek nemcsak nagyobb, erősebb hajókat, és csak azokkal játszható új, bonyolultabb térképeket tesznek elérhetővé, de ahogy a technológiai fán haladunk, más és más hajótípusok is elérhetővé válnak. A légelhárító ágyúkkal felszerelt cruiserekkel kezdünk, nem sokkal utánuk megismerkedhetünk a torpedózásra és füstfüggöny kilövésére is alkalmas destroyerekkel, majd megjelennek a hatalmas battleship kategóriás csatahajók és a repülő egységek kibocsátására is alkalmas aircraft carrierek. A játékmódok sora is bővül minden egyes megnyitott pályával, amelyek befolyásolják a csaták megnyerésének feltételeit. Jelenleg három scenario közül választhatunk, mindhárom középpontjában a pályákon elhelyezett győzelmi zónák állnak: standard csatában mindkét csapatnak van egy-egy bázisa, ha az egyik fél bázisát elfoglalják, az automatikusan veszít, a domination során három semleges zóna vár a játékosokra, az adott fél minél többet foglal el, annál gyorsabban gyűjti a győzelmi pontokat, encounterben pedig egyetlen semleges zóna helyezkedik el a térkép közepén, amelynek birtoklása garantálja a győzelmet. Természetesen a teljes ellenséges csapat kiirtása azonnali diadalt jelent mindhárom módban.

World of Warships

A fejlesztőknek hatalmas plusz pont jár a fejlődés tempójának tökéletes adagolásáért. Amíg nem lépünk szintet, csak co-op csatákban próbálkozhatunk gépi ellenfelek ellen, kettes tieren már szembekerülünk a destroyerekkel, meg kell tanulnunk manőverezni a torpedók elől, harmadik-negyedik tieren már figyelembe kell vennünk a levegőben cikázó felderítő- és bombázógépeket és így tovább. A kihívás szintje folyamatosan nő, a csataterek egyre kaotikusabbak, de a tempó, ahogy elérhetjük ezeket, szinte tökéletes, a co-op játékmód pedig végig nyitott, ha éles csaták helyett a jóval gyengébb gépi játékosok ellen szeretnénk gyakorolni. A játékot továbbá feldobták napi küldetésekkel, amelyek során általában megadott mennyiségű sebzést kell osztanunk, meghatározott számú és típusú hajót elsüllyesztenünk, a teljesítésért pedig extra tapasztalati pontokkal és pénzzel jutalmaznak minket. Az új hajók és felszerelések fejlesztésével sem akadt gondom, általában mire monotonná váltak volna az addigi térképek, sikeresen kigyűlt mind a tapasztalati pont, mind a pénz a következő hajó, illetve a következő tier megnyitásához.

World of Warships

Mindehhez pedig társul a Wargamingtől megszokott látvány és hangulat. A grafika, bár nem izzasztja meg a videokártyát, szemet gyönyörködtető, különösen a víz effektjeit sikerült nagyon jól eltalálniuk, illetve ráközelítve a hajóknak is minden apró részletét, mozgó lövegét megcsodálhatjuk. A térképek kellően változatosak, mind újabb és újabb útvonalakat, taktikai lehetőségeket tesznek lehetővé, a zenék igen jók, illenek a hatalmas csatákhoz, a beállításokat pedig gond nélkül húzhattam maximumra, egyszer sem találkoztam fps-zuhanással vagy szaggatással. A játék közössége pedig remek – ugyan a toxikus elemek, akik a csaták során szinte külön feladatnak tekintik a játékostársaik sértegetését, időről-időre megjelennek –, többnyire nagyon jól szórakoztam, és 4-5 másodpercnél többet soha nem kellett várnom a játékkeresőre, függetlenül attól, hogy milyen nap és milyen napszakban léptem be. A fejlesztők természetesen szinte heti rendszerességgel készítik a frissítéseket, rendszeresen indítanak eventeket, ha pedig hosszabb ideig nem játszottunk, a következő belépést követően ideiglenesen minden birtokolt hajónk bónusz XP-t képes gyűjteni, így azok a játékosok is egyenlő eséllyel harcolhatnak, akik nem tudnak minden nap időt szánni a flottájukra.

World of Warships

Több óra után egyedül két hibát tudtam felróni a játéknak. Az egyik főleg a pályák betöltését követően felbukkanó grafikai bugok, felvillanó textúrák – szerencsére miután a harc elkezdődik, ezek általában szinte azonnal megszűnnek. A másik a tutorial pálya hiánya, amely érdekesebb, ugyanis a béta folyamán volt egy tutorial szint, ez viszont a megjelenésre kikerült a programból, a helyét pedig egy egyszerű videósorozat vette át a hivatalos oldalon, ennek megnézése pedig gyakorlatilag kötelező, ha elmarad, még több szintlépéssel később is újdonságok érhetnek.

World of Warships

Azonban nincs értelme tovább szaporítani a szót: a World of Warships egy remek játék, a fejlesztőcsapattól megszokott magas színvonalat képviseli, a széria rajongóinak nem is lehet kérdéses a beszerzése (ha ezt nem tették volna már meg), de külsősök is bátran tehetnek vele egy próbát, nagyon addiktív és jól kiegyensúlyozott free-to-play játék. ■

World of Warships
World of Warships

értékelés

World of Warships

World of Warships
Pozitívumok
  • A Wargaming.net-től megszokott minőség
  • Remek egyensúly fizetős és ingyenes játékosok között
  • Az új játékelemek adagolása, a csaták nehezedésének mértéke szinte tökéletes
  • Hatalmas közösség, rendszeres frissítések
Negatívumok
  • Apró grafikai bugok
  • Tutorial pálya hiánya, az első egy-két óra még elég szokatlan
World of Warships
A legutóbbi World of Warships cikkek, hírek

hozzászólások (4)

ivanova36
ivanova36 2015.12.04. 15:41
Tutorial bekerült ismét, kb két hete, ahol végigvezetnek az alapokon egy oktatópálya keretein belül. Grafikai buggal nem találkoztam eddig, csak egy egy felbukkanó kósza fekete füstpamaccsal zoomból kiváltva.
Ami még jó:
- nagy hajók
- csapatmunkás csapat nyer
- magyar honlapon jó közösség
Ami viszont problémás:
- T6-T7 feletti haladás rettentően lelassul, prémium nélkül akár 100-150 átlagos nyertes meccs is kellhet egy egy hajó kifejlesztéséhez
- MM vagyis a matchmaking nagyon sok esetben logikátlanul osztja be a csatában résztvevőket, emiatt sosem lesz az adott meccsen egyensúly, egyik csapatban 0 prémium hajó, másikban meg 3, stb...
- premade csapatolás rosszul van megoldva, T6os csatába egy T7-es behozhatja a T2-es csapattársát, kicseszve az egész csapattal.
- rendszeres frissítés meg nem mindig sikerül, kezdik Ubisoftosra venni a figurát a WG-sek.
- trollokat, szándékos TK és AFK játékosokat nem "jutalmaz" a rendszer

hirtelen ennyi

Van alternatíva amit éppen nemrég jött ki:
http://store.steampowered.com/app/390670/ Steel Ocean - kínai ugyan de nem csak egy egyszerű klón.
Artyom
Artyom 2015.12.04. 17:04
Játszottam vele a bétában, igazából két problémám volt vele, az egyik hogy az anyahajóknál nem éreztem a balanszot, a japánok sokkal gyengébbek vadászgépek tekintetében, sokkal erősebbek torpedóvetők-bombázók tekintetében, az amerikaiak meg fordítva, ebből meg szinte mindig az lesz, hogy az amerikai lelövöldözi a japán gépeket, viszont az amerikai utána nem tud normálisan torpedókat dobni, mert 1 gépe van erre. Tehát a két anyahajóosztály egyszerűen kiüti egymást, ez engem iszonyat frusztrált japán hordozókat irányítva.

A másik, hogy a 20 perces csaták azok valóban 20 percesek. Ez nem world of tanks, hogy akár 3 perc alatt vége mindennek, legalábbis a mi szereplésünknek, mert csak felúszni lőtávolba több perc is lehet, szóval a csaták elhúzódnak, ez pedig nem kedvez a grindelésnek. Alapesetben kurvajó ugye, de ha az a cél, hogy xp-t gyűjtsünk, akkor nagyon sok időt követel meg magának.
Noggle
Noggle 2015.12.05. 11:56
Én egy hete próbáltam ki pár csata erejéig. Mint korábban írták, a tutorial visszakerült (első belépésemkor azon nyomba bedobott, akár akartam, akár nem). A rossz tanács rajzfilmes videók szerintem nagyon jók, érdemes megnézni őket.
A játék maga szerintem jó, de én már alacsony szinten is érzek némi kiegyensúlyozottsági problémát. Tier 2 csatában a destroyer túl erős, főleg azokon a pályákon, ahol csak kb 3 áthatolási pont van a térkép másik felére.
Ezen felül nem egyszer találkoztam TK destroyerrel, aki már a csata első percében két társát kilőtte. Másról még nem tudok nyilatkozni, mert tényleg nem sokat játszottam.
Sir Spike
Sir Spike 2015.12.05. 13:32
Én eddig ritkán találkoztam teamkillel. Legalábbis ritkán csinálom.
Múltkor 2 DD-vel vágtattunk két irányból, vadásztuk az egyik csatahajójukat, hát a lökött társ nem beleugrik az utolsó salvomba? Meglepő módon a következő meccsen is egy csapatban voltunk, ráadásul egymás mellé rakott minket. Első dolga volt, hogy bedurrantson. Cserébe a harmadik DD pipa lett és bedurrantotta őt, mert így emberhátrányban buktuk az északi frontot.

Artyom teljesen igazat szól a CV-kel kapcsolatban. Én főleg US hordozót tolok, iszonyat zavar, ha nulla a csapásmérő képességem. Egy torp salvot meg simán kimanőverez egy BB, úgy, hogy csak egy torpot kap be.

Amúgy jó a játék, ha megszokja az ember, akkor sok sikerélményt tud adni. Sokkal többet, mint a WoT. Én spec DD mániás vagyok, amik valljuk be elég papírhajók, mert egy jobban sikerült sortűz be tudja durrantani őket, de mégis potenciális veszélyforrások. Bár a Battlefront miatt szegények rozsdásodnak a kikötőben :D
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?