Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Blade & Soul Blade & Soul

Blade & Soul

AAA-kategóriás MMO, három év késéssel.

2016.02.26. 14:10 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

A Blade & Soul hosszú utat járt be, mire végre megnyithatta angol nyelvű szervereit. Az eredetileg 2012 júniusában megjelent játék nyugati kiadását az NCSOFT a jóval sikeresebbnek jósolt Guild Wars 2 és WildStar promótálása érdekében olyan sokáig halasztotta, hogy sokan már feladták az európai/amerikai szerverek reményét. Végül 2015-ben kisebb csoda történt – pontosabban egy látványos irányváltás az NCSOFT stratégiájában, és amellett, hogy a cég az összes nagy játékát free-to-play modellre váltotta, brutális gyorsasággal készítette el a Blade & Soul nyugati kiadását is, amely bár a cikk írásakor tartalmak terén eléggé elmaradt az ázsiai verziótól, végre lehetővé tette, hogy a rajongók elmerülhessenek ebben a csodálatos világban.

Blade & Soul

Karakterünk kinézetének, fajának és kasztjának kiválasztását követően (néhány kaszt fajspecifikus, azonban függetlenül a közelharci vagy távolsági beállítottságtól jól kiegyensúlyozottak) egy elég hosszú bevezetésbe kerülünk, amely egyben a tutorial pálya is. Karakterünk a titkos Hongmoon harcművészeti iskola diákja, amelyet megtámad a sötét erőkkel lepaktáló Jinsoyun, valamint csatlósai, hogy megszerezzék az iskolát vezető Hong mester pusztító erejű kardját. Támadásuk sikeres, a mester és valamennyi tanítványa meghal, karakterünk viszont a tengerbe zuhan, ahonnan egy misztikus erő és az iskola egyik korábbi tanítványának köszönhetően megmenekül.

Blade & Soul

A játék során meglehetősen erős a hangsúly a történeten: a Hongmoon iskola pusztulása és a Jinsoyun utáni hajsza motivál minket egészen az endgame-ig, a fő történetszál küldetései gyakran nem csak messze túlmutatnak az egyszerű „menj ide, öld meg ezt” típusú MMO-klisén, szinte valamennyi misszión teljes szinkron és/vagy többperces átvezető jelenetek fogadnak minket. Az út pedig közel sem rövid: 45 szinten át fejleszthetjük karakterünket, aki eleinte csak az átlagosnál jobban tudja a varázslatokat elsütni és a fegyvereket forgatni. A harcrendszer a TERA-hoz hasonló, a folyamatos mozgás, hárítás, időzítés, megfelelő célzás elengedhetetlen, főleg a szokásosnál jóval lassabb életerő-regeneráció miatt. Hosszú munkával azonban Hong mesterhez hasonló harcművésszé válhatunk, aki néhány ugrással kilométereket tesz meg, és egyetlen kardsuhintással vág le fél tucat ellenséges harcost.

Blade & Soul

Szintén a történetnek köszönhetően az első 5-6 óra során igen behatároltak a karakterfejlesztési és pénzszerzési lehetőségeink, csak ezután érjük el azt a pontot, amikor a Nyolc Nagymester felszabadítja életenergiánkat Jinsoyun erejétől, amelynek révén nemcsak képességeink fejlesztését tudjuk testre szabni a további szintlépésekkor (néhány nagyon korrekt előre összeállított build is rendelkezésünkre áll), de nagyjából ekkor csatlakozhatunk a különböző crafting guildekhez is. A crafting érdekes és létfontosságú elem a játékban: viszonylag korán nyugtáztam, hogy az NPC-kereskedők árukészlete borzalmasan limitált és drága, főleg azok a tárgyak, amelyek a felszerelés fejlesztéséhez szükségesek (új tárgyak lootolása helyett a hangsúly sokkal nagyobb a meglevő felszerelések tápolásán, a tulajdonságainkra bónuszt elsősorban a darabonként összegyűjthető lélekpajzsok adnak). Azonban, miután csatlakoztunk egy gyűjtögető guildhez, annak bárhonnan, bármikor rendeléseket küldhetünk a kalandjaink során már felfedezett nyersanyagokra, azokból pedig a crafting guildeknek a már megnyitott receptekre, és így nemcsak jóval olcsóbban juthatunk nagyobb mennyiségű gyógyitalhoz, repair toolhoz, de azokkal kereskedhetünk is a rendkívül aktív és pezsgő aukciós házban. A rendszer nem hibátlan, de szinte tökéletesen ellensúlyozza az NPC-k rendszerét.

Blade & Soul

Ha pedig már érdekes megoldásokról esett szó, a játékban a PvP megvalósítása is igen egyedi. Már a történet legelején választhatunk két rivális klán között (döntésünket bármikor megváltoztathatjuk), akik cserébe átadnak nekünk egy ruhát. A Blade & Soul ruhái védelem helyett az egyes frakciók megítélését határozzák meg, ha pedig egy PvP frakció által adott ruhát öltünk magunkra, azzal automatikusan ellenséges viszonyba kerülünk a másik fél ruháját viselő játékosokkal. Az összecsapásra bárhol sor kerülhet, egy idő után pedig PvP-arénákban is összemérhetik erejüket a harcosok.

Blade & Soul

Összességében meglepően pozitív benyomást tett rám a Blade & Soul. A teszt elején meglehetősen felemás érzésekkel álltam hozzá, fanservice-be áztatott átlagos MMO-nak tartottam erős pay2win elemekkel, a bevezetést követően azonban minden egyes órával egyre jobban lekötött. A grafika és a zene az eltelt négy év ellenére is hihetetlenül egyedi, részletgazdag és remekül kidolgozott, a játékmenet szórakoztató, sok MMO-val ellentétben pedig a multiplayer elemekkel is végig elégedett voltam: ahelyett, hogy kvázi online egyjátékos módot tolnánk (mint sok más MMORPG-ben), az aukciós házon keresztül, a publikus boss fightok esetén és az opcionális dungeonökben is fontos, hogy együttműködjünk a többi játékossal (a cross-server alapú party kereső szerencsére másodpercek alatt képes csapatokat összeállítani).

Blade & Soul

Nem hittem volna, hogy annyi év után tényleg jól fog elsülni a Blade & Soul európai kiadása, és tény, hogy a játéknak vannak hibái, hiányosságai is (néhány baki az angol fordításban, telespammelt chatablakok, repetitív támadási mintákat követő ellenfelek, a játék elején behatárolt fejlődés, számtalan jó ajánlat valódi pénzért), összességében egy nagyon kellemes AAA-kategóriás MMO nyílt meg előttünk, amely, ha valaki túlteszi magát az első 16-17 fejezeten, garantáltan leköti a műfaj és a stílus rajongóit. Külön pozitívum, hogy a játék a jelek szerint a kiadó várakozásainak is megfelelt, már úton vannak az ingyenes kiegészítők, amelyek szép lassan az ázsiai változat még hiányzó tartalmait is elhozzák nekünk. ■

Blade & Soul
Blade & SoulBlade & SoulBlade & SoulBlade & SoulBlade & SoulBlade & SoulBlade & SoulBlade & SoulBlade & SoulBlade & SoulBlade & Soul

értékelés

Blade & Soul

Blade & Soul
Pozitívumok
  • Kiemelkedő látvány és hangulat
  • Nagyon erős a hangsúly a történeten, látványos átvezető jelenetekkel
  • Sokkal nagyobb hangsúly a skilleken, mint a tulajdonságokon
Negatívumok
  • Az első 17 fejezet borzasztóan lineáris, sok játékosnak elveheti a kedvét
  • Az NPC-k által kínált tárgyak és szolgáltatások nagyon drágák, ha az aukciós ház nem ellensúlyozná őket, vastagon pay2win kategóriába lógna
  • Apróbb bugok és lokalizációs bakik

hozzászólások (1)

david139
david139 2016.02.26. 14:24
Szerintem is jól sikerült, kár hogy csak 20-30 fps-sel fut nálam :(
Viszont néhány fordítás katasztrófa, főleg a talent részlegen. Az inventory/max karakter szám limitációkat meg gyűlölöm.
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.