Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

We are the Dwarves

Dr. Whale Rock kezei között megszületett a Diablo és a Commandos közös gyermeke.

2016.03.15. 16:43 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

Amikor először hallottam a Whale Rock Games csapatáról, valamint készülő első játékukról, a We are the Dwarvesról, bizony csak pislogtam, mint az a bizonyos hal a szatyorban. Aztán ahogy telt az idő, egyre nagyobb érdeklődéssel vártam, hogy mi kerül ki a veterán fejlesztőkből verbuválódott független gárda kezei közül, hiszen a fokozatosan adagolt információk és trailerek egyre ígéretesebb alkotással kecsegtettek. A végső produktumot elindítva aztán egy nem hétköznapi, igencsak érdekes koncepciójú programot ismerhettem meg, amely különféle játékstílusok meglehetősen egyedi mixtúrájából született.

We are the Dwarves

Végső elkeseredésükben a törpök űrexpedíciót indítanak az ismeretlenbe.A sztori szerint a barlangok mélyén élő törpök törzsei ősi, általuk csillagoknak nevezett fénylő életköveknek köszönhetik létüket. Ezek a különféle színben világító kristályok más és más képességekkel, energiával látják el őket. A vörös a fegyverkovácsokat és egyéb mestereket, a sárga a mérnököket és konstruktőröket, míg a kék a tudósokat és az ősi titkok őrzőit táplálja. Most azonban kialudni látszik a csillagok fénye, ezért végső elkeseredésükben a törpök űrexpedíciót indítanak az ismeretlenbe, új energiaforrások felkutatására. Az ismeretlen fogalmába azonban szervesen beletartozik az is, hogy senki nem tudja, mi vár rá odaát, így nem meglepő, hogy az utazás kis híján katasztrofális véget ér. Mindössze hárman élik túl a balszerencsés landolást, hogy utána életük eddigi legnehezebb kalandjába belevágva megmentsék fajukat a kihalástól.

We are the Dwarves

A játék első ránézésre egy Diablo-klónnak tűnik, de a helyzet bizony annál jóval összetettebb.A játék első ránézésre egy Diablo-klónnak tűnik, de az egyszerű halandó nagyon hamar ráébred, hogy a helyzet bizony annál jóval összetettebb. A játékmenet jelen esetben ugyanis nagyban épít a környezet adottságainak kiaknázására, ami mellett kis kompániánk eltérő képességekkel bíró tagjaira is súlyosan alapoz. Első felindulásomban, amolyan „Ide nekem az oroszlánt is!” felkiáltással rontottam neki a kezdőpont utáni kanyarban szembejövő két lénynek, hogy aztán szemvillanás alatt essek pof..., akarom mondani el. A játék fokozatosan tanít meg bennünket arra, hogy hogyan legyünk óvatosak és körültekintőek. Ellenfeleink különféle módon észlelhetnek bennünket: megláthatnak, meghallhatnak, észrevehetik a nyomainkat, sőt, akár ki is szagolhatnak minket. Az MI ennek megfelelően egészen jónak mondható, tekintve, hogy ha egyszer észrevettek bennünket a dögök, riadóztatják egymást, körülvesznek, vagy akár a gubók nyomban ki is kelnek a fészkek, táborok védelmére. A sziklák, a szintkülönbségek, a mocsarak, a különféle környezeti elemek – mint például a húsevő növények vagy ragadozók –, illetve a rejtekhelyek a játékmenet kivétel nélkül kiaknázható, és gyakorlatilag kötelező módon kiaknázandó részei. Mindezek mellett beszédes nevű törpjeink eltérő képességei állnak még igen hasznos módon a rendelkezésünkre. Míg például Forcer a távolsági harcban jeleskedik, Smashfist éppen ellenkezőleg a közelharc mestere. Shadow a harmadik, és egyben legkülönlegesebb tagja a triumvirátusnak, aki árnyék módjára suhan fedezékről fedezékre, iktat ki őrszemeket hangtalanul, vagy gerjeszt haragra néhány az ellenfelek közelében tanyázó fenevadat. A különböző képességekhez természetesen különböző képességfák, perkök is tartoznak, így a három űrtörpe háromfelé tud fejlődni és erősödni.

We are the Dwarves

A We are the Dwarves nagybetűs lényege a stratégia.Az előzőekben leírtakat egy szóban összefoglalva a játék nagybetűs lényege a STRATÉGIA. Ezt a készítők az első perctől kezdve kihangsúlyozták, és egy amolyan terepáttekintő pause funkcióval is megtámogattak. A Space megnyomásával nem állítjuk meg teljesen az eseményeket, azok csak nagyon lelassulnak – éppen annyira, hogy mi kidolgozhassuk haditervünket, illetve következő lépésünket. A szereplőket egyesével vagy csapatban is vezérelhetjük, ám menteni csak bizonyos kristályoknál tudunk, miután összegyűlt körülötte valamennyi karakterünk. Utunk során különböző színű és hatású köveket zsebelhetünk be, míg életerőnket és űrruhánkat golyó formájú szikláknál állíthatjuk helyre.

We are the Dwarves

A kezdeti Diablo-feelinget a felső izometrikus nézetű megjelenítés kölcsönzi, amelyet jelen esetben a jobb áttekinthetőség végett forgathatunk is kedvünkre. A képi világ és a hangzás indie alkotáshoz mérten igen kellemesre sikerült, és sokban járulnak hozzá a program különleges és egyedi atmoszférájához. Az igencsak puritán menürendszerrel ugyanakkor nehezen barátkoztam meg, amelyet ha géphez kellene hasonlítanom, maximum a faék ötlene fel bennem. Gyakorlatilag alig van beleszólásunk bármibe, így például a grafikai opciók kimerülnek a normal, good és beautiful módokban. A program másik, számomra nehezen szokható aspektusa a vezérlés volt. Alapból a bal egérgombbal mozgunk és cselekszünk, a jobbal forgatjuk a képet, a Space hivatott a pause funkció előhívására, míg a WASD billentyűk és azok környezete az egyes képességeket hívja életre. Én természetesen folyamatosan az utóbbi gombokkal szerettem volna mozgatni a karaktereket, így kezdetben – sőt, később is – számtalanszor kerültem szorult helyzetbe. Ez persze szubjektív probléma, ami a kontroll menüben szerencsére testre szabható, és a rém egyszerű menürendszer is egy vállrándítással betudható a játék indie voltának. A térkép és/vagy a közelítés-távolítás teljes hiánya viszont néha nagyon bosszantó tudott lenni.

We are the Dwarves

Az ukrán illetőségű Whale Rock Games első játéka, a We are the Dwarves az izometrikus nézetű akció-szerepjátékok és taktikai programok vegytiszta elegye. Minden megvan benne ahhoz, hogy a két stílus iránt érdeklődő játékosokat hosszú órákra lekösse. Mindehhez már normál fokozaton is néha izzasztó nehézség és számtalan elhalálozás társul, de miután belejön az ember, egy nem mindennapi hangulatú alkotást ismerhet meg általa. Vannak ugyan apróbb hibái, de azt kell mondjam zárszó gyanánt: szívből kívánom, hogy egy komolyabb kiadó támogatása nélkül, első nekifutásra minden új csapat legalább ilyen programot tegyen le a virtuális asztalra. ■

We are the Dwarves
We are the DwarvesWe are the DwarvesWe are the Dwarves

értékelés

We are the Dwarves

Pozitívumok
  • Remekül ötvözi az akció-szerepjátékokat a taktikai programokkal
  • Indie alkotáshoz mérten kellemes megvalósítás
  • Egyedi hangulat és játékmenet
Negatívumok
  • Nagyon karcsú a beállítások tárháza
  • A vezérlés kevésbé kézreálló
  • Még normál fokozaton is rengeteg a trial and error
  • Nincs se térkép, se zoomolás
We are the Dwarves
A legutóbbi We are the Dwarves cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.