Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

EXKLUZÍV: Látogatóban a POSSIBLE Gamesnél

Innovatív technológiák és mobiljátékok egy helyen.

2016.04.19. 13:40 | szerző: GeryG | Interjú

Emlékeztek még a Másfélmillió lépés Magyarországon című zseniális dokumentumfilm-sorozatra? Nos, néhány hónapja elindítottuk a magunk kis Másfélmillió lépés Magyarország videojáték-fejlesztőinél sorozatunkat, amelynek immáron ötödik állomásához érkeztünk. A POSSIBLE Games talán nem tartozik a legismertebb hazai fejlesztők közé, de lelkesedésük és elhivatottságuk a nagyokéval vetekszik. Ám, míg az előző stúdiók, ahová ellátogattunk, főként nagyobb projektekben gondolkoztak, addig a POSSIBLE csapata elsősorban a mobiljátékokra és az innovatív technológiákra koncentrál. Látogatásunk során Varga Tamás produkciós vezető és Gulyás Tibor innovatív technológiai vezető mesélt nekünk a stúdió életéről.

A POSSIBLE Games 2011-ben indult el világhódító útjára, akkor még Goroid néven, mindössze négy fővel a fedélzeten. A következő években szoros együttműködés alakult ki a POSSIBLE kreatívügynökség csapatával, amelynek eredményeként 2014-ben a játékfejlesztők is beköltöztek az ügynökség XI. kerületi irodájába. A létszám mostanra 15 főre duzzadt, amelynek egy része nem is feltétlenül közvetlenül játékfejlesztéssel, mint inkább az ahhoz kapcsolódó innovatív technológiákkal – köztük a virtuális valósággal és a kiterjesztett valósággal foglalkozik.

EXKLUZÍV: Látogatóban a POSSIBLE Gamesnél

A stúdió leginkább mobiljátékaival vetette észre magát, amelyekre általában jellemző, hogy varázsuk az egyszerűségükben rejlik. Ismertebb projektjeik közé tartozik a Tap Company, a The End App és az Adventures of Poco Eco – Lost Sounds is, de készítettek „brandelt” játékokat is. Utóbbiak közül a roppant népszerű My Little Tesco, a Horlicks NutriQuest és a Die Hard Mobile Game érdemel említést.
VR és AR terén is vannak érdekes ötleteik és projektjeik. Látogatásunk során kipróbálhattuk a Poco Ecót a Samsung Gear VR segítségével, valamint egy Google Tango AR-kütyüjére készülő játékprototípust, amelyben az eszköz kamerája segítségével környezetünk alapján alakult ki a játékterünk: egy-egy bútor (például egy fotel, szék vagy asztal) heggyé változott, majd az így kialakult teljesen egyedi pályákon háborúzhattunk felülnézetben.

EXKLUZÍV: Látogatóban a POSSIBLE Gamesnél

A POSSIBLE irodájában tett látogatásunk is megerősítette bennünk a felismerést, miszerint a hazai játékfejlesztőkre egyaránt jellemző, hogy szeretik a nem hétköznapi dolgokat. Ez náluk leginkább az iroda két pontján volt tetten érhető: az egyik tárgyalóban és az egyik kanapén. Az előbbi helyen ugyanis a terem egyik végén több száz apró, piros műanyagkocka hevert. Ezek egyfelől jól mutatnak dekorációnak, de a munkatársak előszeretettel dobálják is azokat, sok esetben „kockadobáló-csatákba” fullasztva a megbeszéléseket és brainstorming üléseket. Az említett kanapé érdekessége pedig az elhelyezése: az egyik közös helyiség felett kapott helyet egy emelvényen, ahová keskeny lépcső vezet fel. Ide bármikor, bárki felmehet egy picit sziesztázni, hogy összeszedje a gondolatait. Gulyás Tibornak saját bevallása szerint rendszeresen itt születnek a legjobb ötletei.

EXKLUZÍV: Látogatóban a POSSIBLE Gamesnél

A POSSIBLE Games lehet, hogy nem a legnagyobb hazai játékfejlesztő, de mindenképpen az egyik leglelkesebb, akik a jövőt a mobilplatformban, valamint a játékiparhoz kapcsolódó innovatív fejlesztésekben látják. Van igazságuk, ráadásul mindkét területen remek ötletekkel és hozzá megfelelő szakmai háttérrel rendelkeznek. Ez a kombináció kiegészítve a POSSIBLE ügynökség üzleti hátterével szép jövőt fest a csapat elé. ■

Kulcsszavak: Látogatóban a hazai játékfejlesztőknél

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.