Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Yo-Kai Watch (3DS)

A Pokémon lejárt lemez, kezdődhet a szellemvadászat!

2016.05.11. 08:12 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

Ugyan a Pokémon sorozat idén töltötte be a 20. évét, még mindig csak találgatni tudom, minek köszönhette hatalmas sikért. Talán az egyenlő esélyekkel induló játékosoknak, akik önerőből válhattak a legnagyobb tudású, legerősebb lényeket birtokló mesterekké? Talán a gyerekkor varázsát idéző világnak? Esetleg a számtalan, érdekesebbnél-érdekesebb begyűjthető szörnynek? Annak ellenére, hogy szeretem elemezni a játékipar trendjeit, kivesézni egyes klasszikusok sikerét vagy bukását, a mai napig nem tudtam kielégítő válasszal előállni – mentségemre szóljon, a játékkészítők jelentős része sem, akik gyakorlatilag Pikachu első megjelenése óta próbálták lehúzni a saját rókabőrt a témáról.

Yo-Kai Watch (3DS)

A Yo-Kai Watch is ilyen koppintásnak tűnt az első pillantásra: egy szörnygyűjtögetős játéknak (természetesen a műfajt kísérő brutális marketinggépezet-meghajtással), amelyben egy mágikus karóra segítségével felfedezhetjük az emberek között bujkáló szellemeket, megküzdhetünk, megbarátkozatunk velük, és segítségükkel különböző kalandokban vehetünk részt, változatos problémákat oldhatunk meg. Még a különös szerkezet, amelyből hősünk a játék kezdetén kiengedi az első szellemet, az inasaként viselkedő Whispert, is úgy tűnt kinézetre, mintha régi, poros Poké-labdákat tartalmazott volna. A látszat mögött azonban hatalmas mennyiségű eredeti, mély tartalom rejlik, amelyről hosszú órák sora után még azt is hajlandó vagyok kijelenteni, talán jobban tetszett, mint a Nintendo ismertebb szériája.

Yo-Kai Watch (3DS)

Rögtön a harcrendszer egy igen érdekes csavar a JRPG játékmeneten: a körökre osztott harc automatikus, közvetlenül egyik szellemünket sem irányíthatjuk. A taktika máshonnan ered: egyszerre hat szellem lehet nálunk (ezeket a mentési pontoknál tudjuk cserélgetni), akik az óránk cikkelyeit foglalják el. A 3DS alsó képernyőjén megjelenő óralap forgatásával változtathatjuk, hogy épp melyik lények legyenek aktívak, és kiket szeretnénk háttérbe szorítani (ekkor nem támadnak, nem sérülnek, és egy gyors, véletlenszerű minijátékkal a harc hevében negatív hatásokat is eltávolíthatunk róluk). A szellemek hat törzsbe tartoznak, ami meghatározza képességeik, támadásaik, erősségeik-gyengeségeik jellegét, ha pedig egymás mellé teszünk az órán több azonos törzsbe tartozót, azok sokkal hatékonyabbak lesznek, sokkal gyorsabban fejlődnek. A harcba három további módon avatkozhatunk be: kijelölhetjük, hogy az épp aktív szellemeink melyik ellenfélre koncentráljanak, elsüthetjük az elsöprő erejű, lassan visszatöltődő különleges képességüket, valamint különböző ételekkel, italokkal gyógyíthatjuk őket.

Yo-Kai Watch (3DS)

A csemegék pedig más fontos szerepet is betöltenek: szellemeink egy részét ugyanis a történet előrehaladtával automatikusan megkapjuk, a majdnem 300 lényt számoló kollekció további tagjait azonban csak a csaták során gyűjthetjük be, úgy, hogy a harc hevében megetetjük őket – ha eltaláltuk az ízlésüket, a harc végén jó eséllyel összebarátkoznak velünk, és átadják a medáljukat, amellyel őket is kioszthatjuk a karórára. Természetesen ez nem olyan egyszerű feladat, amit bizonyos szellemek esetében csak tovább nehezít, hogy hiába járjuk utánuk a várost, ahol óránk jelzi a közelünkben bujkáló szellemeket, egyes lények csak bizonyos napszakban, bizonyos időjárási viszonyok közben fedezhetőek fel. A szellemek gyűjtögetése azonban csak egy lényeges, ám összességében apró elem az óriási játékban, amelynek mérete, látványa (a 3D térhatás meglepően sokat ad az élményhez) és hangulata is bőven hozza azt a magas színvonalat, amelyet már megszokhattunk a Level 5 fejlesztőcsapatától.

Yo-Kai Watch (3DS)

Az epizódszerűen felépített fő történetvonal mellett mellékküldetések százai várnak ránk, a játék pedig kellemes tempóban adagolja az újabb és újabb elemeket. Egy idő után fejleszthetjük az órát, hogy erősebb szellemeket is detektáljon, este is bejárhatjuk a várost, véletlenszerű rémálmokba akadhatunk, ahonnan ki kell lopakodnunk hatalmas démonok elől. Később extra jutalmakért cserébe szellembűnözőket foghatunk el, horgászhatunk, dungeonöknek megfelelő, kísértetjárta helyeket járhatunk be, tele erősebb szellemekkel, StreetPass segítségével megküzdhetünk más játékosok szellemeivel is a játékunkon belül... A lista iszonyat hosszú, az ütemezése, az újabb elemek bevonása pedig tökéletes, a játék szinte egyszer sem vált monotonná, a játékelemek mennyisége pedig soha nem bizonyult túl terhelőnek. A fejlesztők még egy vicces AR-minijátékot is elhelyeztek a főmenüben, amely a 3DS kamerájával készített arckifejezésünk alapján rendel hozzánk szellemet, és ha sikerül így „megidéznünk” megadott számú vagy típusú yo-kait, a fő játékban is extra jutalmakat kapunk.

Yo-Kai Watch (3DS)

A mókába szinte csak néhány apróság rondít bele. Bizonyos szellemeknél a megszerzésükhöz szükséges feltételeket sokalltam – bár harcore játékosoknak valószínűleg nem jelentenek kihívást, számomra elég lelombozó volt, amikor hosszú keresés után találtam meg egy yo-kait, és egyszerűen nem találtam el az ízlését, így ugrott a megszerzésének esélye. A másik a 3DS tollának kissé túlzásba vitt használata. A stylus ugyanis mind az óra lencséjének mozgatásához (így kutatjuk fel a rejtőző szellemeket), mind a csata során a debuffoló, illetve speciális támadást feltöltő minijátékokhoz is elengedhetetlen, és bár a fejlesztők elvileg az analóg karral alternatívát próbáltak biztosítani, ez frusztrálóan használhatatlannak bizonyult.

Yo-Kai Watch (3DS)

A Yo-kai Watch egy meglepően szórakoztató JRPG, képtelen vagyok felfogni, hogy a kiadó miért várt éveket a nyugati kiadással (Japánban már a harmadik rész a legfrissebb). Bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti a gyűjtögetős JRPG-műfajt, esetleg a sok Pokémon után egy kis változatosságra vágyik. Vagy épp csak imádja a Level 5 munkáit – garantáltan nem fog csalódni. ■

Yo-Kai Watch (3DS)

értékelés

Yo-Kai Watch

Yo-Kai Watch
Pozitívumok
  • Változatos, szórakoztató játék, remekül eltalált elemekkel
  • A Level 5 csapatától megszokott színvonal
Negatívumok
  • Elengedhetetlen a folyamatos váltás az analóg kar és a toll között
  • Egyes szellemek begyűjtése néha a frusztrálót súrolja
Yo-Kai Watch
A legutóbbi Yo-Kai Watch cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?