Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Sherlock Holmes: The Devil's Daughter

Sherlock Holmes: The Devil's Daughter

Mintha csak új megoldandó ügyeket kaptunk volna a Crimes and Punishmenthez...

2016.06.07. 17:27 | szerző: Lacko | Ismertető/teszt

Már két év telt el a Frogwares legutóbbi Sherlock Holmes játékának megjelenése óta, úgyhogy ideje volt már egy újabb résznek megjelennie. Főleg úgy, hogy az ukrán-ír fejlesztőcsapatnak nem stílusa, hogy DLC-kben újabb felgöngyölítendő ügyeket adjanak ki a 2014-ben megjelent Crimes and Punishmentshez. Ennek a résznek ugyanis az volt az újdonsága, hogy nem egy hosszú nyomozást vittünk benne végig a híres detektívvel, hanem több különálló ügyet. Így tehát simán belefért volna, hogy DLC-ként újabbakat kapjunk mellé, ami azért is jó lett volna, mert a Crimes and Punishments játékmenete nagyon jóra sikerült. De nincs semmi veszve, itt az új rész, és elmondhatom, hogy a fejlesztők megszívlelték a pozitív kritikákat, és idén először csak minimális változtatásokat hajtottak végre a játékmenetben.

Sherlock Holmes: The Devil's Daughter

Sokkal kisebb tehát a különbség a Devil’s Daughter és az előző rész között, mint a korábban megjelent összes többi epizód között. Nem akartak a fejlesztők nagyot dobni, és úgy érezhették, hogy tizenegy Sherlock-játékkal a hátuk mögött mostanra sikerült megtalálniuk azt a játékmódot, amely a leginkább passzol a londoni detektív történeteihez. De azért vegyük számba a különbségeket. Újdonság volt az előző részben – bár a legutóbbi filmes adaptációk mindegyike használta –, hogy amikor a nagy detektív végigtekint egy személyen vagy egy helyszínen, azonnal összeszedi a fontos részleteket, amelyeket a kihallgatás során fel is használ, hogy mindenképp az igazat mondják el neki. Ebben a nézetben nem lehetett hibázni: minden érdekes helyre rá kellett kattintani, és így összegyűjteni az információkat. Az új részben annyi a csavar, hogy néhány részletről nekünk kell eldönteni, hogy mit is látunk, illetve ebből mi következik. Az igazi nehézség, hogy csak a legvégén derül ki, ha tévedtünk, de akkor már nem változtathatunk rajta.

Sherlock Holmes: The Devil's Daughter

A másik változás a nagyon sok akció, amelyek egy része jót tett a játéknak. Ilyen például, amikor egy kártyabarlangban kell elterelnünk egy kidobóember figyelmét: a szobában a fontos részleteket megfigyelve összeállíthatunk egy sorrendet, amelyben ha végrehajtjuk a cselekedeteket, egy jó kis akció kerekedik ki. Illetve azok a részek is tetszettek még, ahol egy akciójelenet közepén egy pillanatra lelassul az idő, és választanunk kell, hogy melyik tárggyal csinálunk valamit. Van ezek között is nehezebb és könnyebb, de mindenképp hangulatosak. Azonban amikor egy kalandjátékba – amely nem rendelkezik egy FPS irányításával, azaz karakterünk igencsak csetlik-botlik, és elakad minden kiszögellésben – hosszú és nehéz menekülős részeket raknak be, nos az gonosz dolog. Rövid időre már korábbi epizódokban is volt hasonló, de ebben a részben úgy gondolom, kicsit túlzásba estek.

Sherlock Holmes: The Devil's Daughter

Hasonlóan nem túl szerencsés az a helyzet, amikor több mint három egymás utáni olyan szobán kell átjutnunk, ahol nem a logika és a megfigyelés vezet át minket, hanem a gyorsaság, a reflexek és az irányítás akadásmentessége. Amikor Sherlockunk átváltozik Indiana Jonesszá és ugrálgat, mint egy bakkecske. Őszintén bevallom, hogy az eddigi Frogwares Sherlockokban soha nem nyomtam „átlépés” gombot egyik kihívásnál sem. Itt is sokáig bírtam, de az utolsókat egyszerűen átugrottam. Szerintem ezek a jelenetek tökéletesebben passzolnak Lara Crofthoz – és főleg a Tomb Raider játékok irányíthatóságához –, mint egy Sherlock Holmes kalandjátékhoz. És ha már más játékokat is említettem: egy kicsit az Assassin’s Creed sorozatból is ellestek egy picit, amikor háztetőkön keresztül kell követnünk valakit. Ráadásul itt is csak pár másodpercre veszíthetjük szem elől. És persze az irányítás itt se hasonlítható az AC-sorozathoz. De ez még a könnyebbik része...

Sherlock Holmes: The Devil's Daughter

Minden más azonban – ahogy a Crimes and Punishmentsben is – tökéletes lett. Az önálló – mégis egy láncra felfűzött – ügyek ugyanolyan jó szórakozást nyújtanak hosszú estékre most is. Talán egy kicsit kevésnek tűnik az 5 ügy, amit ebben a játékban kapunk, de ha figyelembe vesszük a kb. 12 óra játékidőt, akkor láthatjuk, hogy egy-egy megoldandó történet simán kitesz egy hosszabb estét, amit egy jó krimi helyett egy jó játékkal tölthetünk. Így pedig bőven eltarthat akár egy hétig is, mire a végére érünk.

Sherlock Holmes: The Devil's Daughter

A grafika most is ugyanolyan, mint a legutóbbi három részben: alapvetően szép és látványos. A helyszínek – még az érdektelenebbek is – részletgazdagok és jól kidolgozottak. A szereplők kinézete is szép. Azonban valamiért gyereket képtelenek modellezni a Frogwaresnél. Habár Kate – a játékban szereplő egyik gyerek – bizonyos esetekben szinte normálisan nézett ki, azért a legtöbbjüknek borzalmas – néhol félelmetes – külsőt adtak. A főszereplők kinézete is változott. Sherlock és Watson egyaránt fiatalodtak – ami elég érdekes –, de legalább Sherlock kinézete hasonlít a korábbi részekre. Azonban Watson teljesen megváltozott, és most Jude Lawra hasonlít. Így tették le a készítők a voksukat Guy Ritchie sorozata mellett, szegény Martin Freeman ellenében.

Sherlock Holmes: The Devil's Daughter

A történetről hadd ne mondjak semmit, hiszen bármilyen utalás azonnali spoiler lenne. Legyen az elég, hogy a sztorival végképp nincs semmi gond. Szerencsére a cím ellenére nem minden megoldandó esetünk horrorisztikus – ami nekem pozitív csalódás volt. Összességében tehát valóban olyan az új rész, mintha az előző játékmotorhoz kaptunk volna új ügyeket egy vaskosabb DLC-ben. Akiknek tetszett a Crimes and Punishments, azoknak kötelező az új rész is. Viszont akiknek nem jött be az új, ügyekre darabolt interpretálás, azoknak valószínűleg a Devil’s Daughter se fog tetszeni. Bár remélem, nem sok ilyen olvasó akad... ■

Sherlock Holmes: The Devil's Daughter
Sherlock Holmes: The Devil's DaughterSherlock Holmes: The Devil's DaughterSherlock Holmes: The Devil's DaughterSherlock Holmes: The Devil's DaughterSherlock Holmes: The Devil's DaughterSherlock Holmes: The Devil's DaughterSherlock Holmes: The Devil's DaughterSherlock Holmes: The Devil's DaughterSherlock Holmes: The Devil's DaughterSherlock Holmes: The Devil's DaughterSherlock Holmes: The Devil's DaughterSherlock Holmes: The Devil's Daughter

A Sherlock Holmes: The Devil's Daughter PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült.

értékelés

Sherlock Holmes: The Devil's Daughter

Sherlock Holmes: The Devil's Daughter
Pozitívumok
  • Remek nyomozós kalandjáték
  • Hamisítatlan Sherlock Holmes hangulat
  • Minimális, de jó változtatások az előző részhez képest
  • Szép, részletgazdag, látványos grafika
Negatívumok
  • Némelyik menekülési akció nehézkes
  • Néhány egymás követő szoba túl ugyan olyan
  • Miért pont Jude Law? ;)

hozzászólások (8)

Lacko
Lacko 2016.06.08. 10:35
Szinkron: nekem nem volt bajom az előző szinkronnal se. És ezzel se. Észre se vettem a változást. Így utólag azt gondolom, hogy ebben is a Guy Ritchie vonal felé mozdultak el, mert a kimért hangú Sherlock helyett inkább egy machós - de néha túl érzelgős - hangot kaptunk. Engem amúgy ez sem zavart.
Wattson arcbéli változása nagyobb gáz.

Akció: az akcióval nekem sincs bajom. Bár igazad van abban, hogy a én a filmvilágból szedem a Sherlock-képemet és ott inkább ez a kimért, Asperger-autista fickó. Szóval nem az akciókkal van bajom, hanem az irányítással. Ez az irányítás tökéletes arra, hogy bejárjunk egy bűnügyi helyszínt és nyomokat keresgéljünk, de nem arra, hogy Cpt Price (CoD) módjára meneküljünk az ellenség elől fedezékből fedezékbe.
És vannak az új részben nagyon jó akciók!!!

Chris, gyanús vagy te hogy el sem olvastad a cikket! :) Én is pont Jude Law-t írtam bele. Ráadásul az összefoglalóba is! :P Viszont én is úgy érzem, hogy a Crimes tökéletes lett és ezért nagyon jó ez a rész is, mert iszonyat kicsit változtattak, de tök új, változatos ügyeket pakoltak bele.
Christoph
Christoph 2016.06.08. 19:23
Bevallom csak átfutottam, így elkerülte a figyelmem :). De legalább akkor függetlenül tudom igazolni, hogy hasonlítanak :).
Lacko
Lacko 2016.06.08. 19:37
Csináltam egy videót arról a kocsmai verekedésről, amit említettem. Ezt is el lehet bénázni (a videoban párszor el is bénázom), gyors akció - de mégis tökre élvezetes és hangulatos:
Kocsmai bunyó

Meg egy másik játékmenet video is van, azoknak akik nem próbálták még a Crimes and Punishments-et (illetve ezen a videon látszik az a megfigyeléses újítás, hogy két dolog közül kell választani). Nagyon picit spoileres - de az egyetlen olyan rész, ami nem egy konkrét ügy megoldása, hanem csak egy kis intermezzó, viszont szerepel benne az konklúziós rész. Azért se fog nagy csalódást okozni játék közben, mert elég triviális a megoldása:
Hosmer Angel megtalálása
Lacko
Lacko 2016.06.09. 14:04
Maguk a fejlesztők írták, de sajnos vannak benne spoileres részek, ami miatt ki kell takarnom:

A lényeg - spoilermentesen - hogy azért változtatták meg Holmes-t (a kinézetét és a hangját), mert szerintük ebbe a mostani sztoriba nem illett egy kimért, autista figura. Sokkal inkább egy érzelmes ember kellett és ezt így tudták megoldani. Viszont ez a változás hozta magával a többit, például Wattson megváltoztatását. Arra nyilván - royalty-okokból - nem térhettek ki, hogy miért pont Jude Law... ha már. :-/

SPOILER
A cold and ‘old school’ Holmes can work really well when it comes to playing a detective who is manipulative and/or unfeeling. This time around, though, we wanted him to be open to emotion. We needed a character who was a credible father. Clumsy, ok, but still loving.

So we reworked it that way to create a strong emotional bond between Holmes and his daughter, Katelyn.But you can’t modify just one character. You need balance. Katelyn has to be cheeky and reactive, Watson a believable friend, everyone around them dynamic.

In other words: it’s not a matter of making cosmetic changes, but rather a real fundamental change to the game itself.
Lacko
Lacko 2016.06.11. 10:57
Na tegnap megjelent a játék és ma már senkit nem érdekel a szinkron változás meg a főhősök ábrázata. Mindenki a vadászós részen van kiakadva - amúgy szerintem egy kicsit túlzón - amire én is próbáltam utalni - kerülve a spoilerezést - a cikkemben. Szóval úgy látszik másoknak sem ez a kedvenc része a játékból. A készítők most azt ígérik, hogy egy héten belül jön hozzá egy javítás, ami vagy könnyebbé teszi, vagy átugorhatóvá (ez még nem derült ki).
Amúgy megcsinálható ez a rész is - ha még nekem is sikerült - csak semmikép nem élvezetes.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?