Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Deadlight Director’s Cut

Még egy zombiapokalipszis ismétlődik meg csak azért, hogy az aktuális konzolokon is átélhessük.

2016.07.01. 08:22 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

A spanyol Tequila Works 2012-ben robbant be a köztudatba, amikor ők is meglovagolták az élőholtak sokadik divathullámát, és bemutatták saját elképzelésüket egy zombiapokalipszis lefolyásáról. Ez volt a Deadlight, amelyben Randall Wayne szemén keresztül láthattuk az eseményeket. Pontosabban nem is a szemén keresztül, hiszen egy oldalnézetes játékot készítettek a srácok, nem is akármilyet. Nemcsak a hangulat volt egész magával ragadó, a történet is tartogatott meglepetéseket (ami ebben a témában nem könnyű mutatvány), és még a játékmenet is kifejezetten jól sikerült.
A Deadlight akkor első körben Xbox 360-ra jelent meg, majd néhány hónappal később PC-re is megérkezett. A fejlesztők most látták elérkezettnek az időt, hogy újra elővegyék a játékot, kicsit kipofozzák, felújítsák, kibővítsék és újra kiadják – természetesen ezúttal már PlayStation 4-re és Xbox One-ra... na és persze PC-re.

Deadlight Director’s Cut

A Deadlight Director’s Cut első ránézésre nem sokban különbözik az eredeti kiadástól. Ezúttal is oldalnézetben irányíthatjuk megfáradt hősünket, akivel egyik szorult helyzetből a másikba fogunk átevickélni, ahogy próbáljuk elérni Seattle szívét. Célunk, hogy megtaláljuk az állítólagos biztonságos zónát, ahol reményeink szerint elveszített feleségünk és kislányunk is menedékre lelt. Utunk során nemcsak az élőholtakkal – a játékban árnyaknak hívják őket – kell felvennünk a harcot, de hamarosan rájövünk, hogy az élők is legalább olyan veszélyesek tudnak lenni, ha épp nem veszélyesebbek.
A játékmenet lényegét a folyamatos menekülés adja, hiszen csak a legritkább esetekben állhatunk meg picit szusszanni. A város minden szegletét ellepték a zombik, akiket a legkisebb nesz is a nyakunkra szabadíthat. Szerencsére a legyőzésük alapvetően nem túl nehéz: akár lőfegyverrel, akár közelharci eszközökkel (vagyis tűzoltófejszével) is végezhetünk velük, de szinte mindig van lehetőségünk csapdába csalni őket, ha egy picit furfangosak vagyunk. Emellett arra is van mód, hogy egyszerűen kicselezzük az árnyakat és biztonságos magasságba mászva elmeneküljünk előlük.
A fejlesztők mindezt nagyon ötletesen és átgondoltan valósították meg, ráadásul a megjelenítés is kifejezetten jól sikerült. Nem csak a látványvilág van nagyon rendben, de az animációk is (néhány pici darabosságtól eltekintve) mind korrektek, e téren is igyekeztek picit megújítani a játékot.

Deadlight Director’s Cut

A Director’s Cut nem is feltétlenül grafikájában újult meg, inkább tartalmilag próbálták picit felturbózni a játékot. A sztori módban is több új fegyverrel találkozhatunk, de az igazi újdonságot a Survival játékmód jelenti. Ebben Randall egy ostromlott kórházban reked, amelyet szabályszerűen megrohamoztak az árnyak. Nem is lehet más célunk, mint minél tovább kitartani velük szemben. Ehhez folyamatosan mozgásban kell maradnunk és minél több felszerelést, fegyvert és lőszert összegyűjtenünk az épületben. A tereptárgyakból barikádokat emelhetünk, de ezek is csak átmenetileg gátolják a lényeket a mozgásban. Így előbb-utóbb biztosan elkapnak minket, az csak rajtunk áll, hogy mikor. Teljesítményünket végül összehasonlíthatjuk a többi játékoséval a ranglistán, ahol jó teljesítménnyel szép helyezéseket érhetünk el. De nem is ettől izgalmas ez a játékmód, hanem a hangulatától, hiszen talán egy picit jobban vissza is adja a kiszolgáltatottság érzését, mint a sztori bármikor. Hiszen itt nincs menekvés, csak elodázni tudjuk a vesztünket.

Deadlight Director’s Cut

A Deadlight Director’s Cut nagyjából ugyanazt az élményt kínálja, mint az eredeti kiadás. Létjogosultságát nem is az újdonságok adják, mint inkább az új platformok. PC mellett Xbox One-ra, valamint PlayStation 4-re is elérhető, utóbbival debütál a Sony konzoljain. Bár érződik a játékon, hogy próbálták a régi játékosoknak is vonzóvá tenni az új játékmóddal és az apróbb bővítésekkel, igazán csak azoknak fog ütni, akik először találkoznak a játékkal. Nekik viszont bátran ajánlom, mert az egyik leghangulatosabb zombis játék a piacon. Nem a nagyokkal szeretne versenyezni, nincs hatalmas nyílt világ, nincsenek online közösségi funkciók (na jó, a ranglista végül is az). Helyettük van egy jó sztori, végig szórakoztató játékmenet, nyomasztó, mégis remek hangulat és korrekt kivitelezés. Nagyjából ezt kínálja a Deadlight új kiadása. De ennél többre nincs is szükség szerintem. ■

Deadlight Director’s Cut
Deadlight Director’s Cut
Deadlight
A legutóbbi Deadlight cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.