Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Shadow of Kurgansk

Puritán túlélősdi a tajgán.

2016.07.14. 15:15 | szerző: GeryG | Előzetes

A Gaijin Entertainment egyike a feltörekvő kiadóknak, akik már próbálkoztak telefonos játékokkal, akció-szerepjátékkal, még siklórepülős játékkal is, de a legtöbben bizonyára MMO-ik és repülőgép-szimulátoraik révén ismerik őket. Leghíresebb alkotásuk pedig kétségtelenül a War Thunder.
Azt viszont talán már kevesebben tudják róluk, hogy nem is olyan régen indítottak egy programot, amely az inCubator nevet kapta. Ennek lényege, hogy az évek során szerzett tapasztalataikkal segítsék az általuk felkarolt kis, kezdő fejlesztőcsapatokat projektjeik kiteljesedésében. Ebben a programban vesz részt a Yadon Studio is, akik korábban már készítettek egy játékot iOS-re és Androidra, ez volt a The Abandoned. A stúdió dolgozik következő projektjén is, amelyről már első ránézésre is lerí, hogy az említett játék szellemi örököse, átirata, kibővítése – vagy valami hasonló. A Shadow of Kurgansk egyelőre csak korai változatában érhető el a Steamen, mi is ezt a verziót próbáltuk ki.

Shadow of Kurgansk

A Shadow of Kurgansk a manapság divatos túlélőjátékok táborát hivatott erősíteni. Ehhez tulajdonképpen a már unalomig jól ismert sémákat vették elő, összedobtak hozzá egy egyszerű kerettörténetet, és már kész is a játék. Ez az egyszerű történet egy kiránduló baráti társaságról szól, akik épp lelkesen bandukolnak a meseszép tajgán, amikor hirtelen a semmiből egy teleportkapu nyílik előttük, majd egy robbanással magába szippant mindenkit. Az általunk irányított főhős elveszíti eszméletét, és egy idegen világban tér magához, teljesen egyedül. Ezt a kis mesét négy-öt képből álló képregény formájában tálalják, majd egyszerűen ledobnak minket a játék világának egy pontján: tessék, menjél. Egy kies, elhagyatott, pusztuló világban barangolhatunk, ahol először egy szellem mutogatja, merre kellene elindulnunk, majd nemsokára egy kapucnis zombi ugrik a nyakunkba. Még szerencse, hogy út közben felvehettünk egy villáskulcsot, amellyel holttá tángálhatjuk az élőholtat.

Shadow of Kurgansk

Mint említettem, egy hagyományos túlélő-kalandjátékhoz van szerencsénk, amelyben csak magunkra számíthatunk. A játékmenet lényegét a gyűjtögetés, a szerszámkészítés és persze a zord körülmények közepette való túlélés jelenti. Élelmiszereket (gyümölcsök, állatok húsa stb.), gallyakat, köveket, alkatrészeket, valamint más, hasznosnak tűnő holmikat gyűjthetünk be, amelyek szerte-szét hevernek mindenfelé. Ezekből fegyvereket és használati tárgyakat készíthetünk, vagy tábort építhetünk, hogy a tűznél melegedjünk meg. A tűznél főzhetünk is, idővel komolyabb menedéket építhetünk, egyre komolyabb felszereléseket és fegyvereket eszkábálhatunk. Persze közben oda kell figyelnünk fizikai állapotunkra is, hiszen egy-egy sprint vagy csata alaposan kimerít minket, utóbbiban pedig komolyan meg is sérülhetünk, ami halálhoz vezet. Apropó halál... A játékban ugyan meg lehet halni, de a kiindulóponton újraéledünk, és mindent ugyanott folytathatunk, ahol félbehagytuk, vagyis ez sem jelent különösebb veszélyt ránk.
De hogy ne csak (túl)éljünk bele a vakvilágba, arról a ránk váró feladatok és küldetések gondoskodnak, amelyek valamelyest a történetet is vezetik előre. A végső célunk pedig mi más is lehetne, mint kiutat találni ebből a veszélyekkel és furcsaságokkal teli világból, amit csak zónának neveznek.

Shadow of Kurgansk

Hogy mi az, amivel a Yado Studio ki szeretné emelni játékát az egyre bővülő tömegből, arra a korai változat alapján egyelőre nem sikerült rájönnöm. A Shadow of Kurgansk az első élmények alapján az égvilágon semmivel sem kínál többet vagy jobbat a The Forestnél, a Stranded Deepnél, a 7 Days to Die-nál vagy épp a Rustnál. A hangulat persze más, ahogy a látványvilág is. A Shadow of Kurgansk ugyanis lényegesen puritánabb megvalósítást kapott, mint a fent említett játékok. Lehetne mondani, hogy még csak korai változatról beszélünk, de a fent említett alkotások is mind e formájukban érhetőek el. Így inkább magyarázzuk azzal a grafikát, hogy egy kis, kezdő csapat keze munkájáról van szó, amelynek gyökereit ráadásul egy telefonokra szánt alkotásban kereshetjük. Ha innen nézzük, annyira nem rossz az eredmény, és kis szerencsével idővel még szépülhet is.

Shadow of Kurgansk

A Shadow of Kurgansk jelen formájában tehát semmivel sem tud kitűnni a műfaj többi képviselője közül, de vélhetően a fejlesztők sem ezzel a céllal írják szorgosan a kódot. A játékban nagyjából minden benne van, amire számítani lehet, de se több, se kevesebb. Így a korai változatot (pláne annak a többiekhez hasonló árcédulája miatt) szigorúan csak az igazán fanatikusoknak merem ajánlani, akik már unják a többi játékot, de a stílust és műfajt még nem. ■

Shadow of Kurgansk
Shadow of KurganskShadow of KurganskShadow of KurganskShadow of KurganskShadow of KurganskShadow of KurganskShadow of Kurgansk

A cikk a Shadow of Kurgansk korai hozzáférésű (Early Access) változata alapján készült.

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.